Fleet number:6617
Type: Škoda 15 Tr 13/6M
Builder: Škoda Ostrov s. r. o., Ostrov
Serial number: 12410
Manufactured: 1997
In service: 18.3.1998
Acquisition price: 7 730 771 Sk
Depot: Hroboňova
Accidents: Vážna dopravná nehoda na Záhradníckej ulici pred Justičným palácom (6.9.2000) - trolejbus zachytil kryt kanála a následne vytrhol telo kanála, čím vyletela zadná časť vozidla do výšky 1 m, trolejbus prestal byť ovládateľný a narazil do 3 osobných áut. Kanál spôsobil neopraviteľnú deformáciu zadného článku vozidla. Pri nehode sa zranilo viacero cestujúcich v trolejbuse.
Overhauls and changes: Oprava v Škode Ostrov po nehode (2001 - 12/2002, začiatok prevádzky po nehode 24.1.2003) - trolejbus pri oprave dostal nový zadný článok
Information system: BUSE BS 100
BUSE BS 120, BUSE BS 120
BUSE BS 110 (140 × 19 px), BS 110 (112 × 19 px), BS 110 (112 × 19 px), BS 110 (28 × 19 px)
BUSE BS 200 (od 2003)
Additional information: historic vehicle
Other data: Trolejbus bol po odstavení z prevádzky v januári 2015 zachovaný pre zbierku historických trolejbusov DPB. V budúcnosti by malo byť vozidlo zrenovované do pôvodného stavu.
Last records of service:
9 Jan 2015 202/5
8 Jan 2015 202/10
7 Jan 2015 208/3
31 Dec 2014 N72/1
203/8
N72/8
N44/1
29 Dec 2014 201/10
26 Dec 2014 201/1
23 Dec 2014 208/1
All records of service

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Takze nakoniec bude toto vozidla historicak? ?
Reply on: 4004 #1:
To sa ešte uvidí. Adeptov je viacero, zatiaľ sa nešrotuje.
Reply on: Mike #2:
Tak dufam, ze si vyberu 6617. Podla mna to bol najzaujimavejsi trolejbus, ktory tu premaval.
Kedy sa budú vyraďovať ďalšie staré trolejbusy (14 Tr a 15 Tr) ?? Dopravný podnik má ešte 15 ks dlhodobo odstavených kĺbových 15 Tr a 17 ks dlhodobo odstavených krátkych 14 Tr.
Reply on: Alexidlo #4:
Slúžia, ako záruka na úver, takže tie dlhodobo odstavené síce už jazdiť nebudú (nie v BA), ale nateraz sa formálne vyradiť, resp. odpredať/šrotovať nemôžu
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Rubber38 #5:
Okrem toho sú po nie príliš "starých" GO, takže ich účtovná hodnota je ešte dosť vysoká...
Reply on: trolejbus6207 #6:
Dôkaz nehospodárnosti DPB, keď sa odstavujú vozidlá, ktoré nie sú ešte účtovne odpísané, pritom k odstaveniu nedochádza z dôvodu poškodenia alebo zničenia vozidla.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: S499.1023 #7:
Bohužiaľ smutná pravda... ?
Reply on: Rubber38 #5:
Ďakujem za odpovede

Všetky odstavené trolejbusy 14Tr a 15Tr (okrem 6266, 6278 a 6285) sa vyradili. Už im skončila záruka?
Za prípadnu odpoveď ďakujem.
Iba sa pýtam: bude to vôbec niekedy jazdiť alebo to skončí stavom technickým ako “prvá” 6617?
Osobne dufam, ze nikdy. Maximalne by mohla vidiet autogen 💗
Škoda 15Tr13/6M 6617|| vo vozovni Krasňany
To si fotil kalkulačkou? 😃
No. Mobil mi padol do snehu a dáko som mu neutrpel objektív 😂
tbusabustram6609

tbusabustram6609

tbusabustram6609

tbusabustram6609

Fuj! Tento voz by som odstránil. Hnusný zničený, nepojazdný vrak, ktorý patrí pod autogen a nie na cesty. Kiežby “prvú” 6617tku po nehode zošrotovali v Ostrove a nemuselo by toto tu byť...🤬
tbusabustram6609

tbusabustram6609

+ som zvedavý komu by sa toto “HV” páčilo, keďže ide o najhorší trolejbus na svete .🤣
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: tbusabustram6609 #16:
Však sa Ti prianie splnilo - "prvá" 6617-ka zošrotovaná bola 🙂
Prečo už není tento voz označený ako historický? Nejak si nemyslím, že ho budu oživotať ako zvišok tejto série. 🤔
Reply on: Andrej #19:
Existuju 200x lepsi adepti ako tento incest dvoch medziserii 15 TrM.
Reply on: Edelweiß #20:
Koment som napisal predtym co na tejto stranke bolo oznamene ktore Mky sa mali znova ozivovat. Vtedy som este nevedel, ze v plane je aj 6617.
Keď je toto vozidlo historické, je ešte v pláne ho nejako oživiť?
No podľa mna dopadne tak že sa bude opravovať o 10 rokov podomne ako u Ikarusu
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: ChristianSK #23:
Našťastie sa osud Ikarusu 280.08 u 6617 nezopakuje. 😉
No buďme realisti
Gremlin Charles

Gremlin Charles

Reply on: upravovač fotiek #24:
Neviem či ešte stále v Zlineri opravujú 15ky a 14ky, ale prečo by 6617 DPB nemohol poslať tam?
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Gremlin Charles #26:
Mohol, zaplatíš to?
Gremlin Charles

Gremlin Charles

Reply on: trolejbus6207 #27:
Nie😂😭
Na druhej strane by mohli zorganizovať nejakú zbierku na opravu historičakov všeobecne. Naposledy takto spravili v 2013 pre Sanos, ak si pamätám dobre. Nejaké linky na stránke DPB kde by si mohol prispieť na opravu týchto vozidiel kedykoľvek.
Reply on: Andrej #29:
Veď zorganizuj.
Reply on: 810zssk #30:
Veľmi rád by som prispel finančne na obnovu historičákov, ale nemám ani čas ani prostriedky na to aby som za niekoho iného zorganizoval dlhodobú zbierku. Je to majetok DPB a teda je úplne logické, aby oni niesli zodpovednosť zaň. Tak isto by som rád prispel na výstavbu priestoru pre HV, ale vlastnú záhradu im za tie účely neponúknem.
Nejak nechápem prečo stránka prvej 6617 bola spojená s druhou. Však to boli odlišné vozidlá, nie?
Reply on: Andrej #32:
To je len uhol pohľadu.
1. Vozidlo 6617 bolo ťažko poškodené po nehode. Vyradené NEBOLO. Trolejbus bol poslaný na opravu do výrobného závodu. Tam sa zistilo, že rám je natoľko poškodený, že sa ho neoplatí rovnať a zvárať a že je výhodnejšie vyrobiť rám nový. Vtedy sa vyrábali posledné 15TrM pre Bratislavu, vyrobilo sa o skelet viac a použiteľné časti 6617 sa premontovali do nového skeletu. Pre DPB sa nič nemenilo, 6617 sa nevyradila a vrátila sa opravená. Tomu zodpovedá aj súčasné zaradenie v tabuľke - trolejbus 6617 bol z administratívneho hľadiska vždy len jeden.
2. Ak sa pozrieme na to z toho uhla, že zošrotovaním starého skeletu prestal existovať voz 6617/I a s novým skeletom je to už druhý voz, potom je namieste uvedenie tak ako to bolo predtým: 6617/I vyradená a 6617/II nová. Problém je v tom, že administratívne 6617 nikdy vyradená nebola.
Inými slovami, všetci vieme ako to bolo, ale interpretáciu si každý môže urobiť sám. Papierovo bola vždy len jedna 6617.
Situácia je tu dosť odlišná od električiek, kde sa nikto netají, že prebiehali GO výmenným spôsobom, resp. že voz bol nahradený "novou vozňovou skriňou" = novou električkou.
Reply on: Mhr1 #33:
Ukazalo sa, ze novy bol len zadny clanok. Predny opravili povodny.
Reply on: TeBeCe #34:
Tým skôr to treba pokladať len za 1 voz.
Reply on: TeBeCe #34:
Aha, to je super, o to väčšia historická hodnota. Ďakujem za info.

Re Mhr1: podľa mňa nie je vhodné papierové rekonštrukcie miešať s reálnymi. Keby sa táto stránka riadila podľa týchto pravidiel tak by sme nemali ani odlišné vozidlové karty pre novostavby T3P alebo K2S. Hlavne v prípadoch keď obe vozy existovali naraz (ako napríklad 8133 a 7131) by to robilo riadny bordel.

Pýtal som sa o 6617 lebo tá informácia, že predný článok je pôvodný, je nová. 20 rokov bol uvedený ako zbrusu nový voz do ktorého boli nasadené isté súčiastky vybrakované z prvej 6617. Keby sme toto vedeli aj v minulosti, tak by som sa nepýtal.
Reply on: Andrej #36:
Napr. toto by mohlo byť diskutabilné: https://imhd.sk/ba/vozidlo/27/Ganz-121-127-104-small-II-small

Síce sa píše, že podvozok údajne pochádza z pôvodného vozidla #104, ale je tam údajne 😎
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: mirec240 #37:
104/II je na upravenom podvozku 44, ktorý bol novostavbou. Z päťokenných GANZov na ňom nie je nič. Jedná sa o repliku vozovej skrine na podvozku novostavby päťokeňáku. Pár detailov na skrini repliky nezodpovedá pôvodným GANZom, lebo použitý rám je napriek jeho úpravám odlišný.
Reply on: upravovač fotiek #38:
Ale pozor! 44 bola dlhšia ako 104. Vtedy, keď sa postavila nová 104 na podvozku ex 44 sa hovorilo, že na podvozku bolo jasne vidno, že ten bol pôvodne kratší a že sa naň naváralo predĺženie, aby nová 44-ka zodpovedala dĺžkou ostatným 5-okeňákom. A toto predĺženie sa odstránilo. Aspoň tak sa vtedy hovorilo.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Mhr1 #39:
Hovoriť sa mohlo čokoľvek. Aj ja som toho počul a čítal dosť. Stačí si pozrieť hlavné nosníky 31 a 104. Replika 104 ich má masívnejšie než 31, tak ako ich mali posledné päťokeňáky 43, 44 a 45. Pôvodné GANZy ich mali dokonca ešte slabšie než staré série päťokeňákov. Sú k tomu výkresy.
Reply on: upravovač fotiek #40:
Čiže záver je aký, pri stavbe 44 postavili nový rám približne po vzore starého, lebo sa im prestala pozdávať recyklácia pôvodných rámov ako dovtedy v tej sérii? A ako novú elinu to neprihlásili len preto, že to tak bolo jednoduchšie?
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Viko #41:
Všetky päťokeňáky (aj štvorokeňáky) boli novostavby. Na rámoch starých GANZov boli postavené iba vleky DOZÁB 121-125 a motorové vozne DPB 7-10, ktoré mali krátku životnosť.
Teraz ma napadá, keď sa objavilo že predný článok je pôvodný z 1997, nerozhodli sa akú verziu nátera by mal dostať voz po dokončení? So sivým nápisom Škoda ako nosil pôvodne alebo typickejší so Škodováckým logom ako nosil po oprave?