Osobne dufam ze vyclenia nejaku linku tomuto pravdepodobne na 2DP s CNG plnickou. Kedze vozidla su znacne menej kapacitne ako Otokary.
Výrobca SOR Libchavy sa v roku 2024 stal s vozidlom SOR NSG 18 víťazom verejnej súťaže DPB na rámcovú zmluvu umožňujúcu počas štyroch rokov dodať najviac 130 autobusov s CNG pohonom. V prvej objednávke dopravný podnik v závere roka 2024 objednal 8 vozidiel, ktoré budú dodané v priebehu roka 2025. Cena jedného autobusu bola 438 000 € bez DPH.
Dĺžka | 18750 mm |
---|---|
Šírka | 2550 mm |
Výška | 3287 mm |
Výška podlahy | 340 mm (320 mm s kneelingom) |
Rázvor | 5900 mm a 6750 mm |
Počet dverí | 4 |
Počet miest na sedenie | 45 + 1 |
Počet miest na státie | 82 (5 os./m2)
132 (8 os./m2) |
Celkový počet miest | 127 + 1 (5 os./m2)
177 + 1 (8 os./m2) |
Pohotovostná hmotnosť | ~17000 kg |
Motor | FPT Industrial Cursor 9 CNG, Euro 6E, plynový radový šesťvalec, kvapalinou chladený, s trojcestným katalyzátorom |
Výkon motora | 251 kW / 2000 rpm |
Objem motora | 8709 cm3 |
---|---|
Krútiaci moment motora | 1500 Nm / 1100 rpm |
Maximálna rýchlosť | 80 km/h |
Prevodovka | ZF EcoLife 6 AP 1620B, 6-stupňová automatická s integrovaným retardérom |
Riadenie | RB Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia |
Nápravy | predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová, vlečená zadná: ZF AV 133, portálová, tuhá, hnacia |
Pneumatiky | 275/70 R 22,5 |
Klimatizácia | 2x Eberspächer AC 135
Eberspächer K403-E (kabína vodiča) |
Chladiaci výkon klimatizácie | 2 x 35 kW
6 kW (K403-E) |
sor_2048
Ako áno, Otokar má oveľa lepšie riešený interiér. Je to také priestornejšie a tie tri sedadla medzi kĺbom a 3. dverami majú medzi sebou mejakú medzierku, takže to neni ako v sorke vzadu. Ale zas rozloženie interiéru na Otokari má aj negatívum a to je rozloženie dverí. Medzi 1 a 2 dverami je zbytočne velká medzera a keď ľudia nastupujú im to trvá jak lačnému sranie. Aj keď je pravda že Sor NSG 18 má ďaleko 3 a 4 dvere ale to až taký problém nie je. Mne osobne sa najviac páči riešenie od SORu a to pri modeli NB 18, teda 5-dverový autobus.
Ešte jedna výhoda otokaru je že má silný motor. Ten fakt super ťahá. Sorka ak ten motor neni úplne v top údržbe je v porovnaní s ním jak mŕtvola. Ale tam kde je plus, je aj mínus a to spotreba. Tá je po mojich výpočtoch 78,9, čo je veľa. Keď sa pýtate že aké výpočty, tak vypočítajte si že na službe 59/4 Otokar zežral pri jazde bez kickdownov pri bežnej jazde 120 litrov nafty (59/4 = 151km).
Ďalšie negatívum otokaru sú že namajú úložný priestor pre vodiča. Sorka tiež na tom boh ví jak neni, ale v otokare je to ešte horšie.
Ešte jedna vaša otokaru je že je zbytočne vysoký. Nechápem že na keru máriu je tak vysoký, zbytočne sa to len nakláňa. SOR NSG má na streche nádrže a je vyšší len o 4,2 cm. Keby sa objednali diesel tak Otokar je zbytočne vyšší o 30 cm a tá výška SORu NS sa ráta aj s tými ozdobnými plastami na streche takže rozdiel je ešte väčší.
Potom sú tam problémy ktoré zistíte až keď s tým vozom žijete ako: keď vypnete motor sa vypne aj BUSE, keď dá niekto znamenie vám to tam zbytočne hlasno pípa a ešte dva krát plus vás tie blikajúce tlačítka večer oslepujú a pod.