V roku 2022 sa SOR Libchavy stal s typom TNS 12 víťazom verejnej súťaže Dopravného podniku Bratislava na dodanie 11 hybridných 12-metrových trolejbusov s trakčnými batériami. Vysúťažená cena jedného vozidla bola 464 600 € bez DPH, v priebehu výroby sa navýšila na 508 621 €. Na ich nákup získal DPB nenávratný eurofondový príspevok z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Trolejbusy mali byť pôvodne dodané s elektrickou výzbrojou Cegelec, ale pre problémy jej výrobcu sa dodávateľom výzbroje pre bratislavské trolejbusy stala Škoda Electric.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | SOR TNS 12 A02 | 6121 – 6131 | 2023 | 2023 – 2024 | — | 11 |
Spolu | 2023 | 11 |
Dĺžka | 12000 mm |
---|---|
Šírka | 2500 mm |
Výška | 3400 mm |
Výška podlahy | 340 mm |
Rázvor | 5900 mm |
Počet dverí | 3 |
Počet miest na sedenie | 31 + 1 |
Počet miest na státie | 37 |
Celkový počet miest | 68 + 1 |
Pohotovostná hmotnosť | 12550 kg |
Elektrická výzbroj | Škoda Electric SJ 10.4, IGBT-tranzistorový
trakčný menič riadený mikroprocesorom (vstup 600/750 V DC, výstup 3 x 0-420 V AC/310 A, 0-150 Hz), s rekuperáciou energie pri brzdení, trakčné batérie Škoda Electric TBS 5.1 |
Kapacita trakčnej batérie | 42 kWh |
Motor | Škoda Electric 1ML 3438 K/4, štvorpólový asynchrónny motor s kotvou nakrátko a nútenou ventiláciou, 3x 520 V, 238,8 A |
Výkon motora | 180 kW |
---|---|
Počet motorov | 1 |
Celkový výkon | 180 kW |
Maximálna rýchlosť | 65 km/h |
Riadenie | RB Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia |
Nápravy | predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
zadná: ZF AV 133, portálová, tuhá, hnacia |
Pneumatiky | 275/70 R 22,5 |
Klimatizácia | Eberspächer AC 515T II (priestor pre cestujúcich)
Eberspächer K403 E G2 (kabína vodiča) |
Chladiaci výkon klimatizácie | 22 kW (AC 515T)
7 kW (K403 E) |
6121 6122 6123 6124 6125 6126 6127 6128 6129 6130 6131 |
6121 | nevyradené vozidlo: 11 (100 %) |
6123 | online: 7 (63,6 %) |
6121 | dnes v premávke: 9 (81,8 %) |
Urbanway 2423
Inak, vodiči majú zakázané stiahnuť zberače mimo určených miest, pretože ak sa im neprehodí napr. tá výhybka DD, tak by mohli pokračovať aj na batérie, keďže na Sokolskej aj tak stiahnu zberače a ak už napríklad z Hl. st. zaťahujú, tak by s kapacitou batérie nebol problém.