Úvod

Dvojnápravový nízkopodlažný trolejbus SOR TNS 12 pochádza z produkcie českého výrobcu SOR Libchavy. Vznikol zástavbou elektrickej výzbroje firmy Cegelec, resp. Rail Electronics do upravenej autobusovej karosérie typu NS 12. Sériová výroba trolejbusu SOR TNS 12 začala v roku 2022, kedy výrobca s týmto typom uspel vo verejných súťažiach dopravných podnikov v Českej a Slovenskej republike a tiež v Maďarsku. Ich výrobu v prípade výzbroje Cegelec Alva však hneď od začiatku poznačil nedostatok súčiastok potrebných pre elektrickú výzbroj a dodávky objednaných vozidiel meškali. Trolejbusy s karosériou NS 12 vyrábala od roku 2018 so svojou výzbrojou aj česká Škoda Electric s označením Škoda 32 Tr.

V roku 2022 sa SOR Libchavy stal s typom TNS 12 víťazom verejnej súťaže Dopravného podniku Bratislava na dodanie 11 hybridných 12-metrových trolejbusov s trakčnými batériami. Vysúťažená cena jedného vozidla bola 464 600 € bez DPH, v priebehu výroby sa navýšila na 508 621 €. Na ich nákup získal DPB nenávratný eurofondový príspevok z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Trolejbusy mali byť pôvodne dodané s elektrickou výzbrojou Cegelec, ale pre problémy jej výrobcu sa dodávateľom výzbroje pre bratislavské trolejbusy stala Škoda Electric.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. SOR TNS 12 A02 6121 – 6131 2023 2023 – 2024 11
Spolu 2023   11

Technické parametre

Dĺžka 12000 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3400 mm
Výška podlahy 340 mm
Rázvor 5900 mm
Počet dverí 3
Počet miest na sedenie 31 + 1
Počet miest na státie 37
Celkový počet miest 68 + 1
Pohotovostná hmotnosť 12550 kg
Elektrická výzbroj Škoda Electric SJ 10.4, IGBT-tranzistorový
trakčný menič riadený mikroprocesorom (vstup 600/750 V DC, výstup 3 x 0-420 V AC/310 A, 0-150 Hz), s rekuperáciou energie pri brzdení, trakčné batérie Škoda Electric TBS 5.1
Kapacita trakčnej batérie 42 kWh
Motor Škoda Electric 1ML 3438 K/4, štvorpólový asynchrónny motor s kotvou nakrátko a nútenou ventiláciou, 3x 520 V, 238,8 A
Výkon motora 180 kW
Počet motorov 1
Celkový výkon 180 kW
Maximálna rýchlosť 65 km/h
Riadenie RB Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Nápravy predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
zadná: ZF AV 133, portálová, tuhá, hnacia
Pneumatiky 275/70 R 22,5
Klimatizácia Eberspächer AC 515T II (priestor pre cestujúcich)
Eberspächer K403 E G2 (kabína vodiča)
Chladiaci výkon klimatizácie 22 kW (AC 515T)
7 kW (K403 E)

Fotografie

Opis

Skelet polosamonosnej karosérie dvojnápravového trolejbusu je zostavený z oceľových profilov a zvarený s rámom podvozka. Zasklenie a opláštenie bočníc je realizované technológiou lepenia. Na opláštenie karosérie boli použité špeciálne plechy a polyesterový laminát. Výmenu cestujúcich zabezpečuje trojica dvojkrídlových, dovnútra sa otvárajúcich dverí s dopytovým ovládaním a elektropneumatickým pohonom. Pre zníženie špinenia karosérie od kolies boli na karosérii okolo kolies inštalované štetinové zachytávače nečistôt.

Trojfázový asynchrónny trakčný motor upevnený na ráme vozidla poháňa zadnú nápravu. Trakčná výzbroj s IGBT spínacími prvkami a mikroprocesorovou reguláciou je umiestnená v strešnej jednotke SJ 10.4 osadenej na streche. Napájanie pomocných pohonov zabezpečuje statický menič, ktorý je súčasťou strešnej jednotky. Zdrojom elektrickej energie pre jazdu mimo trolejového vedenia sú dva boxy trakčných batérií TBS 5.1 s LTO článkami, každý s výkonom 70 Ah, osadené v schránke v zadnej časti trolejbusu. Batérie umožňujú dojazd vozidla najmenej 12 km, ich dobíjanie je priebežné počas jazdy alebo státia pod trolejovým vedením. Elektrický prúd do vozidla privádzajú poloautomatické tyčové zberače Faiveley Transport TSS 20.4 s laminátovými palicami Esko s možnosťou automatického stiahnutia a nasadenia na trolejové vedenie pomocou navádzacej striešky. Navijaky sťahovacích lán sú umiestnené na zadnom čele.

V interiéri sú pre cestujúcich k dispozícii plastové sedadlá STER 8MA s koženkovým červeným poťahom prevažne v priečnom usporiadaní 2 + 2. Sedadlá vyhradené pre vybrané skupiny cestujúcich dostali modrý poťah. Časť sedadiel je osadená na vyvýšených schodíkoch. Priestory dverí sú od sedadiel oddelené sklenenými priečkami, prídržné tyče v interiéri sú z nehrdzavejúcej ocele. Podlahu a bočnice interiéru pokrýva zváraná protišmyková podlaha. Pracovisko vodiča disponuje uzavretou kabínkou s pohodlným sedadlom ISRI. Priestor pre detský kočík, bicykel a invalidný vozík sa nachádza oproti druhým dverám. Nástup a výstup cestujúcich uľahčuje možnosť naklonenia vozidla k vozovke a tiež manuálna výklopná plošina pre cestujúcich na vozíku.

Na osvetlenie interiéru slúžia zapustené stropné svietidlá s úspornými LED trubicami. Tepelná pohoda v interiéri je zabezpečená prostredníctvom determálnych okien s vysokým stupňom zatmavenia a pomocou strešnej klimatizačnej jednotky Eberspächer, ktorá umožňuje aj nútenú výmenu vzduchu vo vozidle. Pracovisko vodiča je klimatizované samostatnou klimatizačnou jednotkou. Okrem klimatizácie je interiér vozidla možné vetrať aj uzamykateľnými posuvnými časťami bočných okien. Na vykurovanie interiéru slúži elektrická teplovodná prietoková jednotka Eltop TJ 40.

Trolejbusy sú vybavené interiérovým a exteriérovým kamerovým systémom so záznamom. Informovanosť cestujúcich je zabezpečená optickým aj akustickým informačným systémom BUSE s vonkajšími plnofarebnými LED displejmi a vnútornými TFT LCD 37" displejmi s možnosťou exteriérového vyhlasovania linky a smeru jazdy pre nevidiacich a slabozrakých cestujúcich. Tarifný systém dodala taktiež spoločnosť BUSE. Vodič dostal palubný počítač BUSE BS 300 s dotykovou obrazovkou. Cestujúci majú k dispozícii bezplatný prístup k internetu prostredníctvom Wi-Fi prístupového bodu a možnosť nabíjať si mobilné zariadenia prostredníctvom nabíjacích USB zásuviek.

Vozidlá boli dodané v červeno-čiernej farebnej schéme.

Prevádzka

Prvé vozidlo bolo do Bratislavy privezené 31. októbra 2023. Ďalšie vozidlá boli dodávané v priebehu novembra a decembra 2023. Skúšobné jazdy bez cestujúcich a zácviky vodičov prebiehali s trolejbusmi #6124 a 6129 od 28. novembra 2023. Skúšobná prevádzka s cestujúcimi bola realizovaná s oboma trolejbusmi od 12. decembra 2023 na linkách 44, 72 a na nočných trolejbusových linkách. Výcvik vodičov na nových trolejbusoch prebiehal vo februári a marci 2024, zároveň sa jednotlivé vozidlá začali postupne uvádzať do prevádzky, pričom sa objavovali na linkách 44, 45, 47 a 64. Začiatkom marca 2024 výrobca vyskúšal prevádzku trolejbusu #6129 na trolejbusovej sieti s napätím 750 V v Banskej Bystrici. Od 29. marca 2024 boli trolejbusy SOR TNS 12 nasadené na linku 44 predĺženú z Búdkovej cez Drotársku cestu, Hroboňovu a Pražskú na Hlavnú stanicu. Na predĺženej trase nahradila pôvodnú autobusovú linku 41.

Katalóg vozidiel

6121 6122 6123 6124 6125 6126 6127 6128 6129 6130 6131

Legenda a štatistika

6121nevyradené vozidlo: 11 (100 %)
6127online: 2 (18,2 %)
6127dnes v premávke: 2 (18,2 %)
Vozidlo môže byť priradené k viacerým kategóriám súčasne, farebne zvýraznená je iba najdôležitejšia kategória.
Denná vypravenosť prevádzkových vozidiel za posledný mesiac: 86,8 %, v pondelok až piatok 89,7 %

Teraz v premávke na linkách

N44 / 52
N72 / 51

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Včera som odfotil prvý kus na testovaní na linke 65. 😬😅😁😁
Reakcia na: Dadino #1:
Skoro som sa pozvracal pri pohľade na to, čo visí nad tým trolejbusom.
Reakcia na: S499.1023 #2:
Nebodaj sa ti niečo nepozdáva na našom modernom a veľmi kvalitne udržiavanom trolejovom vedení? 😁
Reakcia na: Foltest #3:
Je rozmaznaný, asi zabudol, pod čím kedysi jazdil 😁 😁 😁
A to nezažil, pod čím som sa "vozil" ja v 80-tych rokoch, to bola iná sranda...
Reakcia na: Dadino #1:
Pozerám, že to nie je trolejbus, ale autobus - má "ŠPZku".
Reakcia na: Miro #5:
Jáj, ten trolejbus stojí za tým autobusom 😋
Reakcia na: trolejbus6207 #4:
Nezabudol. Ale navštevujem aj mestá ako Pardubice, Salzburg, Arnhem, Solingen a ďalšie a ako vzor beriem tieto a nie pravek, ako hovorí moja dcéra 😃
Reakcia na: S499.1023 #7:
Prepáč, musel som si rýpnuť 🙄

A že Ťa huba nebolí, keď porovnávaš toto Kocúrkovo (pavučiny made in DPB) s vyspelým svetom 😁 😁 😁
Reakcia na: trolejbus6207 #8:
A s kým by si to porovnával, s Pat a Mat zúfalstvom menom Brno? 😀
Reakcia na: Viko #9:
No určite by sa niečo horšie našlo, ale smerom na západ to asi nebude 😁
Reakcia na: S499.1023 #2:
Náhodou, hento je prejazdné 40 v priamom smere.
Reakcia na: ivanbuto #11:
40, ba aj 50 v priamom smere boli prejazdné aj kremnické Kummlery pri ZŠ aréne dc alebo pri YMCA po Šancovej obojsmerne, rovnako ako všetky armatúry na Trnávke po čudesnej ryšavej (Podivín - Zrzavý) rekonštrukcii na začiatku 90. rokov.
Reakcia na: S499.1023 #2:
Tá križovatka v pozadí je tiež mňamka - pre chodcov.
Reakcia na: Viko #9:
Náhodou, poskladať trakčné vedenie z toho, čo našli v zberni, to je umenie. Inak to ich peklo vo vzduchu vo mne vyvoláva pocit, že kedysi dávno, pri vzniku trolejbusov, bol niekto z DPB na exkurzii u firmy Furrer+Frey a z matných spomienok na toto obdobie žije oddeleni PTZ v Brne dodnes.
Reakcia na: trolejbus6207 #10:
No, vo francúzskej časti Švajčiarska, menovite v meste menom Neuchâtel, som podobné hrôzy videl. A okrem vedenia brnenského typu som tam zažil aj grafikony francúzskeho typu (úplne iné linkové vedenie v noci a cez víkend, niektoré časti siete neobsluhované v niektoré dni, prípade totálne inak ako bežne, antiintervalový grafikon), takže toto nebolo to Švajčiarsko, ktoré šotouši adorujú.
Nad takouto vyhybkou sa este da mavnut rukou pri znalosti miestnych kulturnych specifik a zavreti oci. Ale uplne nepochopitelne je, ked mas novu vyhybku cez ktoru sa aj tak musis vliect, lebo je tam rozpadnuta cesta, mizerna geometria alebo absentujuca oprava.
Reakcia na: Foltest #16:
Tých nepochopiteľných vecí by sa dalo nájsť viac - namontujú novú výhybku s elektrickým krížom na Rajskej a naopak, elektrický kríž odmontujú na výhybke na Prievozskej a dajú tam značku 20. Logika nula bodov.
Reakcia na: Solider #17:
Ja mám rád aj tú A výhybku na Nivách, kde už je rok povesená 20, aktuálne dokonca tak, že nie je vidno a hneď za 20 visí tabuľka bez obmedzenia rýchlosti a hned vedľa zrušenie pomalej jazdy. A to tam už je rok. Ale úplná topka je v križovatke Krížna - Karadžičova. Komplet nové vedenie, zo všetkých strán ovešané na 15 a ako bonus ostré oblúky v jemnej zákrute.
Reakcia na: Foltest #18:
Podivína na nich!
Reakcia na: S499.1023 #15:
Výnimka potvrdzujúca pravidlo "i tak še dá" 🙂
Podľa mňa vyzeraju proste divne😅
Nema nahodov Cegelec zlu elektricku vyzbroj? V Plzni s tym boli problemy pokial viem.
Predstavte si sor ns 12 Diesel a na ňom troleje na tom autobuse = tento trolejbus
Reakcia na: Sor2014 #23:
Výborný postreh.😁
Reakcia na: Sor2014 #23:
Ani sa nemusíš veľmi snažiť. Spravil som takú foto dávnejšie. Viď prvý komentár v tomto vlákne. 😉
Pre buducich sotouskov ktory sa budu pytat "kedy pridu" a "nemate info o prichode" tak musia prist do novembra a kedze ich nikto este v SORe nevidel tak mozu prist August, September, Oktober, November. (August pravdepodobne nie)
Reakcia na: SixSixTrooper #26:
Len aby to bolo tento rok, Cegelec má naozaj veľké problémy s komponentami...
Reakcia na: trolejbus6207 #27:
Nemyslim si ze su "pepani" ochotny zaplatit pokutu za nedodrzanie vyberoveho konania.
Reakcia na: SixSixTrooper #28:
Nie je rozhodujúce, čo "pepani" chcú, rozhodujúci je fakt, že ich pravdepodobne načas nedodajú, podobné (ak nie väčšie) problémy majú s dodávkami pre Jihlavu a Zlín, kde majú zazmluvnené ešte kratšie termíny dodávky...
Reakcia na: SixSixTrooper #28:
"pepani" tých pokút platia už habadej. Veď odkedy začala spolupráca Sor+Cegelec tak nedodali hádam nič na čas a meškania majú všade také, že sorka prichádza o riadne príjmy z vozidiel. Otázne je čo je pravdy na tom, čo už som čítal vo viacerých diskusiách, že Cegelec zrejme vyhlási krach. Čo sa stane s vozidlami ak to bude náhodou ešte pred ich dodaním bude veľmi zaujímavé... 😬
Reakcia na: Dadino #30:
Víťazom tendra nebol Cegelec, ale SOR, a keďže je tam vlastnícka previazanosť so Škodou, tak vymenia subdodávateľa a z TNS 12 urobia dodaním výzbroje Škoda model 32 Tr. A čo sa týka meškania pri dodaní, tak s tým má veľký problém aj samotná Škoda, keďže majú toho nakontrahované oveľa viac, než stíhajú reálne vyrábať.
Reakcia na: Solider #31:
Jj túto alternatívu som čítal v tých diskusiách, že nakoniec to tam doklepe škodovka a bude z toho 32Tr. Už by ma len zaujímalo o aký obnos peňazí zo zisku príde Sorka keď by sa tam davala výzbroj škodovky a ešte aj omeškanie platiť. 😬🫢 A hej škodovka mešká tiež statočne veď podľa harmonogramu už na prelome júna/júla mal končiť napríklad 24m skúšky v Plzni a v polke júla prevezený do BA kde cca mesiac a pol mala prebiehať homologizácia. No a on ešte ani v Plzni nevyšiel von.
Reakcia na: Solider #31:
To sa ale obavam ze bez noveho vyberoveho tendera nemozu.
Reakcia na: SixSixTrooper #33:
Samozrejme, že môžu. Uzavrie sa dodatok k zmluve, bez navýšenia ceny pre obstarávateľa a všetky náklady navyše znáša výrobca. Obaliť sa to dá.
Meškajú so všetkými dodávkami. V Prahe už majú dokončenú trolejbusovú trať od októbra, od februára mali začať s niekoľkými 18m SOR-mi/Cegelec skúšobné jazdy a o tomto čase už mala byť riadna prevádzka t-58. A kde nič tu nič...
Reakcia na: SixSixTrooper #28:
Prosím, neprzni slovenčinu. V množnom čísle majú adjektíva životných mäkké i, teda ochotní, ktorí...
Reakcia na: Mhr1 #36:
Keď nevie ani diakritiku používať...
http://vypatlator.cz/emo/
Reakcia na: Dadino #34:
Lenže to by sa museli zhodovať aj technické parametre výzbrojí, aby nejaký konkurent nenapadol postup za nespravodlivosť.
Reakcia na: Mhr1 #36:
Dakujem za feedback kedze Slovencina nieje moj hlavny jazyk.
Reakcia na: Viko #38:
Konkurent predsa bola Škoda a nikto iný v súťaži po vylúčení konzorcia s Belkomunašom už nebol.
Reakcia na: Viko #38:
Aký konkrétne technický parameter výzbrojí Škoda a Cegelec sa nezhoduje?
Reakcia na: TeBeCe #42:
Aj prešovské 27 Tr zdraželi zo 608 tisíc na 666 tisíc eur za vozidlo.
Reakcia na: Solider #43:
To prečo zrazu tak zdraželi? Veď materiál nám rástol počas minulého roka v tomto roku je už viacmenej stabilne na tom s tým, že raz stúpne, raz klesne. 58 tisíc je ozaj brutálne veľa na uzavretú zákazku. Ešte minulý rok by som to viac chápal ako teraz. 🙄
Reakcia na: Dadino #44:
Je to biznis, môžu si to dovoliť. Dopravca potrebuje trolejbusy a oni sa vedia schovať za zvýšené ceny vstupov.
Sa mi strašne páči ako generálny popridával pred časom všetky vozy od električiek cez trolejbusy až po hydrogen ale TNSky nič. Ani len odpoveď na komentár, že čo s nimi je. By ma zaujímalo v akom sú stave a či sa stihnú do konca roka keďže musia. 😬
Reakcia na: Dadino #46:
Negativne spravy predsa neexistuju pri tomto vedeni alebo nesmu ist do medii. 😁
Reakcia na: Petto #47:
Veď hej len je to vtipné. Keby napísali, že nateraz sú vo výrobe alebo nejakú omáčku aspoň. Neočakávam priznanie o meškaní i keď nie je to chyba podniku takže by ju kľudne priznať mohli. 🙂
Reakcia na: Dadino #48:
Sme v nádeji. Praha má už dodaný prvý kus SOR 18m s výzbrojou Cegelec. Tak sa snáď dočkáme aj my.
Reakcia na: Mhr1 #49:
To je veľká otázka, pred nami je okrem Prahy ešte Jihlava aj Zlín...
Reakcia na: trolejbus6207 #50:
Vyslovene nemusia byt pred nami. Zalezi kde maju šibeničný termín. Alebo preplacanie z EU fondov do r. 2023.
Reakcia na: Mhr1 #49:
Ešte nebol dodaný, len je tam na overení nejakých vecí ohľadne 750V siete a vráti sa naspäť k výrobcovi.
Reakcia na: Petto #51:
Presne tak. To je to najpodstatnejšie. Naše vozy musia byť dodané do konca 2023 inak nebude možné zaplatiť ich z minulého programového obdobia a to si ich potom asi rovno v Sorke môžu nechať lebo na to nebudeme mať nikdy. Neviem ako sú financované ostatné mesta ale teda ak aj tie sú z toho programového obdobia tak Sorka a Cegelec majú ešte väčší problém ako som si myslel aby stihli za 5 mesiacov všetko dodať. 😬
Reakcia na: Dadino #53:
Väčšina krajín je normálna a nemíňa pomaly polovicu fondov z obdobia 2014-2021 v roku 2023 😀
Reakcia na: Dadino #53:
Musia, ale je tam to "ale". Ak nemas Cegelec komponent tak ho jednoducho nemas. Ale mozno nam dodaju ako náhradu ostatnych 17ks NS12 v zlave z 80ks-ovej sutaze na diesel busy. 🙃
Reakcia na: Petto #55:
Vyzbroj bude ina.
Reakcia na: TeBeCe #56:
Takze je to definitivne ? Budu Skoda 32 Tr SOR ?
Reakcia na: Petto #55:
Ja sa čudujem, že neprišlo k uplatneniu tej opcie na 12 metrové vozy, keď viacero Urbanwayov má dosť veľa najazdených kilometrov.
Reakcia na: Solider #58:
DPB by aj asi chcel ale mesto nedalo cash. A treba aj SU10 uz poslat asi do kytek.
Reakcia na: TeBeCe #56:
A už je to definitívne? Lebo nikde žiadny dodatok ani nič len sa to stále "šušká". 🙂
Reakcia na: Solider #58:
Dobre je, že budú mať trošku odstup ak sa vôbec doobjednajú lebo potom zase naraz obstarávať 80ks vozov nie je šťastné úplne. Ale určite by ich bolo treba nie len za 12m ale aj 10,5m začať nahrádzať. Lebo keď idem napríklad na 66ke tými 10,5m tak mám pocit, že idem 25 ročným vozom v akom sú stave. 😬
Reakcia na: Dadino #61:
"idem 25 ročným vozom v akom sú stave"

nuz Agora/Citybus/Citelis/Urbanway feaure je tu s nami uz 30 rokov (ak nie viac)
Reakcia na: Dadino #61:
Lenže objednávku za daných podmienok môžu vystaviť len do 24 mesiacov od účinnosti zmluvy, čo končí niekedy v polovici decembra 2023.
Reakcia na: Petto #59:
Prečo by mali ísť Solarisy preč? Tie sú ešte stále v dobrom stave určite lepšiom ako Urbanwaye. Vyradenie týchto vozidiel by bola hlúposť keď to nie sú ešte vraky a nie sú ani po životnosti.
Reakcia na: Solider #58:
Zaujímavé je že NB 12 z Jurajovho dvora sú o 2-3 roky mladšie a majú najazdených viac kilometrov ako Urbanwaye. A po dodaní NS 12 už sa urbanwaye využívajú o dosť menej ale NB12 sú naďalej nasadzované na veľké výkony aj cez víkendy a kilometre stále pribúdajú ale neďalej slúžia pomerne spoľahlivo bez väčších porúch.
Reakcia na: ikarus31 #64:
Zial aj SU10 sa kazia uz dost co pocuvam. Asi fakt najlepsie 10metraky co sme mali, boli Zahradnikove BN 10,5.
Reakcia na: Petto #66:
Tak dnes je vonku iba jeden SU10, ale suhlasim s tym, ze BNky boli naozaj spolahlive a jazdilo to v podstate vkuse.
Reakcia na: Petto #51:
Majú takisto dealine rok 2023 ako my a objednali ich skôr ako my, Jihlava ich má dokonca ako náhradu za nedodateľné Bogdany
Reakcia na: trolejbus6207 #68:
Tam ale dodávateľom nie je SOR, čiže je tam iný dodávateľský reťazec. SOR vie vyrobiť karosérie v dostatočnom počte včas.
Reakcia na: Solider #69:
Je jasné, že tento prúser ide za Cegelecom, bohužiaľ to iba nahráva Škodovke...
Už je to teda oficiálne? 😬
Reakcia na: Dadino #71:
Ja som sa pytal kamarata z Trnavky a on to potvrdil.
Reakcia na: SixSixTrooper #72:
Takže to bude Škoda 32 Tr?
Reakcia na: Mhr1 #73:
Nazov pravdepodobne zostane TNS
Reakcia na: SixSixTrooper #74:
A čo vlastne je to za skratku to TNS?
Reakcia na: Mhr1 #75:
Trolejbus v karosérii NS.
Reakcia na: SixSixTrooper #74:
Toto uverím až keď uvidím. To by bolo hádam prvýkrát v histórií čo by škodovka takéto niečo spravila a tolerovala. Je ale pravda, že takáto situácia asi ešte nikde nenastala. Aspoň ja teda o nej neviem. 🙂
Reakcia na: Dadino #77:
Trolina v Budapešti. 🙂
Reakcia na: henko151 #78:
Teraz nerozumiem. Veď v Budapešti bol výherca solaris so škodou nie? Ja som myslel v predošlom komentári, že neverím tomu, že škodovka dodá výzbroj do NSky a nechali by to pod označením TNS 12. Ale samozrejme to je len moja domnienka. Lebo teda to by nám tu vznikol nový typ tbusu. Výzbroj a označenie by nesedeli s tým čo vyrábali doteraz. 🙂
Reakcia na: Dadino #77:
SOR a Škoda sú vlastnícky prepojené a teda Škoda nemá dôvod niečo namietať, pretože vyrobí a dodá výzbroje a SOR si tým pádom dokáže splniť záväzok ako víťaz súťaže. Podobná situácia je aj v Prešove, kam by mala byť do TNS dodaná tiež iná výzbroj, no nie od Škody. Nakoniec, či to je označené ako 32 Tr alebo TNS 12 Škoda je úplne irelevantné 😅 Ak by sa tender opakoval, tak sa Škoda už s karosériou Solaris do súťaže neprihlási, takže by sa len dodávateľský pomer otočil, ale ostal by ten istý.
Reakcia na: Dadino #77:
Vyhralo vozidlo SOR TNS12 od vyhercu sutaze SOR-u. Pokial viem tak meno po ukonceny sutaze uz menit nemozu.
Reakcia na: SixSixTrooper #81:
Mať tak vaše problémy.
Reakcia na: Dadino #84:
Niake info o tom kolko musia najazdit?
Reakcia na: SixSixTrooper #85:
Nikde som túto info nezachytil ešte a je to veľmi otázne. Netuším ako sa to bude posudzovať. Či sa to bude brať ako "Škoda 32Tr" a tým pádom by nemusela podstupovať veľké schvaľovanie alebo sa to bude brať ako nový typ trolejbusu a musí nabehať km ako nový tbus. Rovnako tak sa to môže posudzovať ako 32Tr ale vzhľadom na to, že škodovka už do 27Tr použila inovovanú výzbroj tak sa museli testovať viac ale nie ako úplne nový typ vozidla. Tak to môže byť aj tuto. Je tam veľa scenárov. Keď by sa mi to podarilo zistiť tak to sem napíšem. 🙂
Reakcia na: Dadino #84:
To predné prekrytie nad čelným sklom sa mi vôbec nepáči, radšej tam nemalo byť nič
Kedy sa ocakava prichod 1.ks ?
Reakcia na: Petto #88:
takto este tu niesu.
Reakcia na: SixSixTrooper #89:
Ked nevies, naco odpovedas ? Este aj s gram.chybami. 😃
Reakcia na: Petto #90:
Dnes este ani v Trnavke ani v Hrobonke nic neni. Myslim si ze je to plnohodnotny prispevok.
Reakcia na: SixSixTrooper #91:
Petto sa pýta kedy prídu a ty mu odpovieš že tu ešte nie su. Logicky keby tu boli tak sa nepýta kedy prídu 😃
Reakcia na: SixSixTrooper #91:
Chapem. Citat s porozumenim je dnes tazky oriesok pre mnohych ludi.
Reakcia na: Petto #88:
V pondelok sa mal prvý kus prevziať v Plzni, ak sa to podarilo, môžeme ho očakávať v najbližších dňoch
Tieto TNSky budú na Hroboňovej alebo opäť na Trnávke?
Reakcia na: SimonMHD #96:
Hrobonovej
Reakcia na: Petto #95:
Idem nafotit
By ma inak teraz zaujímalo, že či aj v tomto prípade boli rozdelené homologizačné skúšky a časť sa robila v Plzni a zvyšok sa zas bude robiť tu alebo ako to je v tomto prípade. 🙂
Dneskom 29.11 zacina homologizacny proces pre TNSky.

Mimochodom dovod preco to trvalo tak dlho od ich prichodu bolo to ze prvy kusok prisiel v nepojazdnom stave.
Reakcia na: SixSixTrooper #100:
Vcerajskom 🙂
Reakcia na: Dadino #99:
Homologizačné skúšky pre slovenské dráhové vozidlo sa dajú vykonávať v zahraničí?
Reakcia na: SixSixTrooper #100:
Čo znamená, že prišiel v nepojazdnom stave? Prečo vlastne výrobcovia dodávajú vozidlá v nepojazdnom stave? Nemal by ho DPB podľa zmluvy odmietnuť prebrať, kým nebude v požadovanom (aspoň pojazdnom) stave, alebo aspoň pokutovať výrobcu za to, že nedodal vozidlo tak, ako mal (za každý deň do odstránenia nedostatkov)? Príde mi to, akoby tie vozidlá výrobcovia pred dodaním ani len nezapli a trochu odskúšali...
Reakcia na: SixSixTrooper #100:
Obidva trolejbusy 6124 aj 6129 boli a sú v pojazdnom stave.
Zda sa, ze uz naskladnili aj 6121, 6126, 6127, 6128, 6131
Reakcia na: Urbanway 2423 #103:
Od dielencov a vypravcu som dostal info ze im ho nejde "nahodit"
Mimochodom interier je ako NS12 az na baterky v zadu a to ze v predu neni nadrz.
Reakcia na: SixSixTrooper #107:
Tento voz by sa ani nemal volať ako TNS12 ale Škoda 32tr, s ktorým je zhodný 1:1. Presovsky TNS12 nemá ani motorovú vežu ani nadrz a ma výzbroj R.E.
Reakcia na: Urbanway 2423 #109:
Zase evč na celnom skle je na krivo ❓
Do cierneho naraznika neslo dat evc ako maju NS12 SPZ ? Jedine ze tam nie je ten vyrez na SPZtku tak ani evc nalepky tam nedali tym padom.
Reakcia na: Petto #110:
a či to nebude úmyselne nakrivo 😕
lebo podla mňa to tak pôsobí ..
Reakcia na: Petto #110:
Skôr ma irituje a dúfam, že to ešte len nestihli prelepiť tie piktogramy v transparente. Stále nedokážem pochopiť prečo to SOR lepí na miesto kde je transparent.
Reakcia na: Dadino #112:
To sa stale da prelepit ako maju NS12. Mozno ochrana "noveho" laku preto na sklo ?
Reakcia na: Dadino #112:
Väčšina dopravcov, kam NSky smerujú si objednáva tie menšie transparenty, že tie piktogramy tam ani nezavadzajú. 😅
Reakcia na: Petto #113:
Žiadna ochrana laku. Veď treba ich dať na to isté miesto ako to majú NS12 medzi narazník a poradový transparent. Tam je na to presne miesto. Len sa čudujem, že na NS12 to bolo spravené hneď s polepom vozidiel a tunak to ostalo. Zavadzáto tam pretože pri pohľade na voz viac z boku ti to zacláňa na číslo linky. Rozumiem, že sorka to tam lepí ale tak rozmýšľam trošku, že máme väčšie transparenty tak to treba dať dolu.

#114 hej veď ja viem i keď celkom idú do popredia veľké transparenty už u viacerých. Neviem prečo to nedajú tak jak to máme na NS12ka už v Sorke. Veď tam je na to miesto ako vyšité. 😀
Inak kedy chcú ich zaradiť do klasickej vypravy (pýtam sa na 12, 18 a 24 m nové trolejbusy)
Reakcia na: Dadino #115:
Aj prvé NS12 prišli s nálepkami na rovnakom mieste ako má TNS12.
Reakcia na: RomiZajac #116:
18m este tento rok, 24m priblizne v marci a 12 asi najskor
Reakcia na: s.long #118:
Ďakujem pekne takze 18, 12 tento rok a 24 cca marec?
Reakcia na: RomiZajac #119:
Na TNS12 tento rok zabudni, ešte ani nezačali skúšobné jazdy, s.long-ovi sa zjavne stratil koniec vety 😁
Reakcia na: trolejbus6207 #120:
Jáj, jasne. Inak ešte jedna otázka.
Je rozdiel medzi homologizačnými a skúšobnými jazdami rozdiel viem, ze je najsor bez cestujucich a potom s. Ešte sa v týchto veciach nevyznám a rád by som vedel o čo ide😁
Reakcia na: trolejbus6207 #120:
nestratil, tns 12 bude pravdepodobne najskor v prevadzke
Reakcia na: trolejbus6207 #120:
Tak ja som ho uz na skusobnej videl pred par dnami.
Reakcia na: s.long #122:
Veď na Slovensku ešte TNS12 nejazdí (do PO ho tiež dodali len pred nedávnom), nemusí teda najazdiť toľko kilometrov čo 27TrA?
TNS beha aktualne na Sokolskej
Reakcia na: Urbanway 2423 #124:
Neviem či je to pravda alebo nie ale mne sa dosalo info, že 2500km bez cestujúcich s tým, že polku so závažím a polku bez. Potom 5000km s cestujúcimi. 🙂
Reakcia na: s.long #122:
Urcite nebude najskor.
Reakcia na: s.long #122:
Najskôr budú v premávke 27 Tr, už sú schválené a majú vydané technické preukazy. V novembri prebiehali školenia a treba ešte upraviť tesnenia, kamerový systém a iné záležitosti.
Reakcia na: Urbanway 2423 #124:
Čo to má s Prešovom, keď tamojšia várka má inú výzbroj?
Aha, takže ak tomu spravne chapem, tento rok 27 Tr.
A čo bude skor TNS alebo 24 metrák?
Reakcia na: RomiZajac #130:
TNS
Reakcia na: s.long #131:
Čože? Veď 24m už konči so skúškami s cestujúcimi a TNS len teraz zacalo skusky bez cestujucich
Reakcia na: RomiZajac #132:
Lenže 38Tr nebude túto zimu vypravovaná
Reakcia na: s.long #133:
Nič z toho, čo tu je, sa oficiálne nevolá 38Tr.
Reakcia na: Viko #134:
Ale neoficiálne sa to už používa. Aj tu povieme Miletička a každý vie, že to tak oficiálne nie je, ale rozumieme si. Je to praktické. Rovnako 38Tr v porovnaní Škoda Solaris Trollino 24 m či ako to vlastne je.
Reakcia na: Mhr1 #135:
Kto to používa? Však to je úplný nezmysel.
Reakcia na: 810zssk #136:
Napríklad v Prahe tomu inak ani nepovedia. A tú Miletičku hádam používa kde-kto.
Reakcia na: Mhr1 #137:
Bratislava nie je Praha. Asi hrá rolu, že Česi sú podvedome zaťažení na to, že niečo je "česká značka", ale tu sa tomu častejšie hovorí Solaris.
Reakcia na: Viko #138:
Lenže Solaris môže byť autobus, 27Tr i "dlháň". 38Tr je jednoducho praktickejšie.
Reakcia na: Mhr1 #139:
Podľa mňa sa najviac zžilo pomenovanie dvojkĺbák.
Vsetky nazvy beriem hosi, len pri "megatrolejbuse" sa mi otvara kudla vo vrecku.
Reakcia na: Viko #134:
Oficiálne to je Škoda Solaris Trollino 24, keď sa ti zuby klepú keď napíšem 38Tr, tak prepáč, ale má milión ludových názvov.
Ešte raz pre ujasnenie: Ktoré z 27Tr, Solaris 24, a TNS má za sebou skúšky s cestujucimi a bez a, ktoré najskor bude v premavke a, ktoré najneskor. Dakujem za odpoved.
Reakcia na: RomiZajac #143:
27Tr sú už schválené, a ešte na nich riešia nejaké softvérové úpravy nutné pre zaradenie do bežnej premávky. 24M by momentálne mali mať už odjazdené kilometre bez cestujúcich aj s cestujúcimi, a predpokladám, že čaká na schválenie, resp. nejaké súvisiace formality a následne ešte zácvik vodičov. Takže môj odhad je, že 27Tr by mohli ísť na linky už v najbližších dňoch, a 24M tak o mesiac. TNS bola zatiaľ vonku ešte len málo, takže to odhadujem o 2 mesiace.
Reakcia na: Andy #144:
Ešte doplním, že TNS zatiaľ bol skúšaný bez cestujúcich, takže tam to bude ešte asi naozaj dlhšie trvať.
Reakcia na: Andy #144:
Dakujem pekne. S 27TR s Vami uplne suhlasim aj s 24m. Ale podla mna bude TNS az o 3 mesiace...
Reakcia na: Andy #144:
Este raz. 24m bude v prevadzke s ludmi az cca od marca, kvoli zime. Nariadenie z vrchu
Reakcia na: s.long #147:
Dobre, ale 24m bude skor než TNS, že?
Reakcia na: s.long #147:
takze tie 24m vozidla budu len na sezonnu dopravu ? (iba v lete ?) ci ako sa tato zima ma odlisovat od tej o rok, dva ? alebo aky iny zmysel to ma ?
Reakcia na: RomiZajac #148:
Pochybujem
Reakcia na: si #149:
Nie nebudu iba na sezonnu prevadzku.
Reakcia na: s.long #151:
nuz a potom aky zmysel ma "kvoli zime" odlozenie zaciatku prevadzky s ludmi ? (teda za predpokladu ze papiere na prevadzku budu mat uz skor)
ci je potrebne nechat uplynut nejaku dobu garancie od vyrobcu bez rizika ze by sa nahodou prejavili nejake tie vyrobne chyby ktore by musel vyrobca na vlastne naklady fixovat ?
Reakcia na: si #152:
Tie vyrobne chyby sa uz preukazali a je ich bohato, takže aj preto ešte teraz pravdepodobne nepôjdu
Reakcia na: s.long #153:
v tom pripade by som ale ako dovod cakal nieco ako odstranovanie chyb vyrobcom a nie ze "je zima"
Reakcia na: s.long #153:
Tvojim príspevkom chýba konzistentnosť.
Tak ako kedy budu zaradene do premavky klasickej?
Reakcia na: RomiZajac #156:
Do premavky klasickej musiet budu byt zaradene mesiac tento.
Reakcia na: Petto #157:
24m a 27Tr?
Reakcia na: Petto #157:
Lebo si zavelil?
Tak ako? Tak kedy bude 27Tr a Megatrolejbus?
Reakcia na: Skajan #160:
Budú proste ešte tento mesiac. Presný dátum nevie zatiaľ nikto.
Reakcia na: SimonMHD #161:
Ale ktoré obidva?
Reakcia na: s.long #159:
Nie.
Reakcia na: Petto #163:
Iba 27Tr? A potom kedy cca megatrolejbus?
Reakcia na: s.long #159:
Inak akože fakt nerozumiem jednej veci. Píšeš tu také komentáre, ktoré si sám nedokážeš nijako vysvetliť. Som strašne zvedavý čo z tvojích komentárov bude pravda pretože nechcem ti nič hovoriť ale vozidlá zakúpené z EU fondov nemôžu stáť v depe len tak lebo "vrchnosť povedala". Vozidlá majú byť v premávke nonstop od schválenia a odstránenia všetkých nedostatkov. Takže urcite veríme všetci tvrdeniu, že nebudú jazdiť lebo "vrchnosť povedala". Fakt keď niečo píšeš tak k tomu daj aspoň nejaké vysvetlenie inak sú tie tvoje komentáre akurát tak bez výpovednej hodnoty.
Takže pravdepodobne tento mesiac 27Tr, a megatrolejbus asi kedy?
Podarilo sa mi nájsť jednu v riviére na testovaní vodičov, len by ma zaujímalo, prečo to neoznámili, aké linky bude obsluhovať a kedy bude vo verejnej službe?
Reakcia na: tiny111223 #167:
Lebo na tej fotke neobsluhuje ziadnu linku

a ak je moja slovenčina trochu mimo, je to preto, že hovorím len anglicky a používam prekladač Google🥲

Bolo tam napísané L, takže si myslel, že to bol test na učenie sa vodiča
Reakcia na: tiny111223 #167:
Pojdu na linku 44 - po novom to bude spojena linka 41,44. Vikend 41,44+144.
Reakcia na: tiny111223 #169:
Yes, it was driver training, it has not been on a regular line with passengers yet, but soon it will appear in traffic with passengers.
Ja som najviac zvedavy kedy bude zaradeny do premavky
Reakcia na: Viktor85 #173:
moja predpoveď je marec 2023 alebo ak by som mal šťastie, február
Reakcia na: tiny111223 #174:
Uplne suhlasim. Ak to nebide az v apríli.
Po absolvovaní potrebného počtu skúšobných kilometrov bez cestujúcich sa dňa 12. decembra 2023 do skúšobnej prevádzky s cestujúcimi zaradil nový trolejbus SOR TNS 12 A02. Aj tento 12-metrový nízkopodlažný trolejbus je vybavený prídavnými batériami, ktoré umožňujú aj jazdu v úsekoch bez trolejového vedenia. V prvý deň bol trolejbus #6129 nasadený na linku 44 z Búdkovej na Kolibu.

Ostatné nové (kĺbové) trolejbusy už svoje skúšobné jazdy s cestujúcimi ukončili a v najbližšom čase budú vozidlá zaradené do pravidelnej premávky.
Koľko TNS-iek je už dodaných?
Reakcia na: Viko #177:
6-8 neviem teraz presne
Reakcia na: Viktor85 #176:
Informacia ze budu nasadene aj na 45 a 72 je dost cudna.
Len predlzena 44 zhltne asi 9 vozov z 11. A ta 72 je dufam vtip. Alebo to zase smrdi kratkymi solami cez vikend. 😁
Reakcia na: Petto #179:
Na 72ke bude, na vloženej
Reakcia na: vladis4 #180:
Na vlozenej kde ? Uz pribudli soferi tbusov ? 😁
Reakcia na: Petto #179:
Počas skúšobnej premávky s cestujúcimi na linkách 44, 45, 72, N44, N47 a N72.
Reakcia na: Petto #181:
“vloženej” rozumej ako celodenná
Aj v tomto prípade sa musí najazdiť 5000 km s cestujúcimi?
Reakcia na: SimonMHD #184:
Áno ale je to rozložené do 2oxh vozov. Takže 1 musí najazdiť 2 500km a druhý tiež. Aby to bolo rýchlejšie
Reakcia na: Viko #177:
A ja mám takú otázku!
Ale inak velmi pekne trolejbusy! Takto nejak ma vyzerat moderny dizajn trolejbusu. Kiez by sme ich mali viac a aj klbove.
Pekný, moderný trolejbus, ale jednu vec čo by som mu vytkol je, že v interiéri je dosť počuť vŕzganie plastov, to v Solarisch nie je.
Reakcia na: Andy #188:
A bude ešte viac, stačí sa pozrieť na rozbitú cestu na Námestí slobody 😛
Reakcia na: 6503 #187:
Co z toho ked je pekny, ked je neprakticky v interieri ? Aspon ta klbova verzia karoserie NS18. 27trka vlecka trakcak a police oproti 3 dveram. NS18/33Tr napchate sedadla a uzky klb.
Ideal by bol mat trolejbus v nejakej Otokar karoserii kde je priestranna aj vlecka za klbom.
Reakcia na: Andy #188:
Kto vie cim to je. Abusova verzia tak nehrkoce. Zrejme tie elektricke komponenty na streche robia "svoje" ich vahou.
Reakcia na: Petto #191:
To sa mýliš. To som hovoril od samého začiatku, že NS12 po týždni čo došli vrzgalu plasty jak po 3 rokoch premávky. Dokonca NS12 som už po mesiaci sprevádzkovania videl s uvoľnenými šróbmi atď. Proste strašne pracuje ta karoséria Soru. Neviem si moc vysvetliť ani ja prečo. Buď je slabší a menej odolný alebo proste lacné obloženie vozov. Áno pri Tbusoch to môže byť horšie kvôli časti výzbroji na streche ale vo všeobecbosti ide o zrejme menej pevné riešenie karosérie. Tam bude asi pes zakopaný.
Reakcia na: Dadino #192:
Sroby to je choroba SORu 🤬
Zhrnme to tak - SOR je krajsi, Solaris kvalitnejsi. 😉 Ale je to asi subjektivne.
Reakcia na: 6503 #194:
Opovazit sa tu na imhd.sk povedat ze Sor > Solaris vo vyzore je dost odvazne.
Reakcia na: SixSixTrooper #195:
😂 😅
Reakcia na: SixSixTrooper #195:
No môj názor je, že NB mal taký na prvý pohľad lowcost dizajn, ale NS už má štandardný moderný dizajn, ktorý sa niekomu môže a niekomu nemusí páčiť. 🙂
Reakcia na: Andy #197:
Mne je zas luto za stare Solarisy a NB City ked vidim tieto nove stroje. NS je strasne biedny dizajn a faceliftovany Solaris je jeden z najskaredsich strojov co som v zivote videl, a pri tom bola 3 generacia taka pekna.

Zlate troloSORy 🤪
Reakcia na: Andy #197:
Tak keď už ideme riešiť dizajn TNS, tak "štandardný a moderný" bol pre čínske automobilky tak okolo roku 2005-2010, keď sa snažili preraziť na európsky trh akožefuturistickými kópiami európskych vozidiel. Bratislavský čierny redizajn im pomohol, ale v pôvodnej verzii furt vidím Yutong 😃
https://imhd.sk/transport/galeria-media/4597/Yutong/108973/
https://evidencia-dopravcov.eu/foto/6235

Reakcia na: Viko #177:
Od minulého týždňa sú tu už všetky
Neviete niekto ci v kabine maju uz konecne Modry zub?
Reakcia na: Viko #199:
A ja zasa v tom tvojom Yutongu vidím Setru S415LE, ktorou som cestoval práve včera na linke 752, zatiaľ čo v SOR-ke žiadny Yutong nevidím.
Reakcia na: Andrej #198:
Mne sa páčia NB
Pozri sa na ne z predu a z blízka a to proste dobre vizerá
Reakcia na: Petto #193:
A vŕzganie toho prekliatejo plastu za kabínou
Reakcia na: sor_2048 #204:
vyzerá to ako krabica z 2001.
Reakcia na: Petto #191:
Tam vŕzga taký čierny plast hneď za kabínou
Reakcia na: Dadino #192:
nechcem obhajovať Libchavy ale v prvom rade si treba uvedomiť, po akých cestách tie vozy jazdia ..
na BA tankodromy nie sú stavané tieto moderné (a kolkrát nekvalitné, že...) stroje, skôr či neskôr tu všetko začne hrkotať ako táčky s kovošrotom ..
Reakcia na: Ecomat #208:
Cesty sú všade niekde lepšie niekde horšie ale nemám pocit že by boli v BA vyslovene tankodromy...
Niektoré autobusy boli dlhodobo pohode žiadne vŕzganie a niektoré hneď...
To isté aj pri Tbus platí...
Reakcia na: Ecomat #208:
To si dovolím nesúhlasiť pretože kopa tankodromov, ktoré tu boli sa za posledné roky opravili. Tak ako Cintorín Vrakuňa, Špitálska a podobné. Takže vodidlá už zďaleka nejazdia po tak rozbitých cestách ako napríklad pred 5 rokmi ešte. Ďalšia vec čo mne príde úplne irelevantná je čo si použil v komentári, že: "na BA tankodromy nie sú stavané tieto moderné..". To vozidlo má odolávať nárazom, pevnosť konštrukcie musí spĺňať určité celkom prísne parametre a preto nie je výhovorka, že ani nie po mesiaci jazdenia v uliciach mi voz hrkoce ako hrkálka pre dieťa. Osobne odporúčam všímať si ako sa sorka správa pri narovnávaní voza. Pri tomto úkone je krásne vidieť ako je na môj vkus až moc pružná konštrukcia a voz sa vyslovene ako keby nerovnomerne narovnáva čím sa poviem to tak jednoducho "točí" rám. Ďalšia vec je kvalita prevedenia úchytu jednotlivých dielov vozidla. V sorke je s týmto problém od nepamäti, že pri novom voze dotiahnú šróby tak, že tlakom a pohybom konštrukcie sa úplne uvoľňujú a vypadávajú šróby. To spôsobuje aj samotné pukanie/škrípanie plastov medzi sebou a zároveň keď sa uvoľňujú šróby, dochádza k hrkotaniu a samotnému vypadnutiu šróbu. Už som si dokonca všimol, že v niektorých vozoch ani nelícujú jednotlivé dielce ako by mali ako keby ich vyrobili menšie/väčšie alebo zle spravili diery v danom kuse na šróby. Proste keby sa sorka povenovala týmto veciam tak by to malo úplne iný výsledok a ten voz by nebol v takom stave po mesiaci v akom niektoré vozy sú. Samozrejme pracovanie materiálu na nových vozoch je normálna vec. To nerátam ako chybu vozidla lebo sa to musí trošku "utriasť" ale pri tej sorke to už aj z minulosti vieme z rady NB, že majú dosť nedostatkov vo veciach, ktoré som hore popísal. Samozrejme je to môj osobný názor a nikomu nekážem aby ho bral za 100% hotovú vec. 🙂
Reakcia na: Ma178rek #209:
Stačí sa pozrieť, ako vyzerajú buspruhy – poprepadávané kanálové vpusty, všelijaké krátery, hupáky, vlny, rozbité zastávkové betónové pruhy. Tie vozidlá na to nie sú stavané. Na druhej strane, kupujeme také vozidlá, kde je interiér plný plastov, je tam zlé konštrukčné riešenie ich uchytenia, hneď ako si plasty sadnú, tak začína vŕzganie.
Tieto nové sorky hrkajú už od výroby.
Ako som uz pisal - dizajnovo su fakt pekne, ale kvalitativne neviem. Ked sme chceli kvalitu, mali sme vziat tie Scanie co ma Zvolen. Chvalia si to. (teda co do autobusov samozrejme :D)
Reakcia na: 6503 #214:
Mal si poradiť DPB ako vypísať výberové konanie tak, aby ho vyhrala Scania, aby sa doňho vôbec prihlásila a tak
Reakcia na: S499.1023 #215:
Myslim, ze DPB ma dost skusenosti s vypisovanim vyberiek na mieru. 😛
Reakcia na: 6503 #216:
Oficiálne to prezentoval naposledy Branislav Schindler Giardiniero. Ale ak by chceli kupovať Scanie (ktoré sa mne osobne vôbec nepozdávajú, ja som priaznivec značky s levom v znaku), tak by asi formulovali zadanie inak, než 90% najnižšiu cenu, napríklad na LCC.
Reakcia na: Solider #212:
Kto po BA cestách jazdí na bicykli vie veľmi dobre, v ako katastrofálnom stave sú. A nielen cesty, ale aj cyklocesty, chodníky, obrubníky, prechody pre chodcov.
Reakcia na: S499.1023 #217:
No sak jasne, ze nemali Scanie asi v plane. Ja len vravim, ze by mozno stali za uvahu. V SAD ZV tvrdia, ze lepsie ako SOR NS12. Mne osobne sa NS12 paci dizajnovo viac, ale kvalita bude asi na strane Scanie. Ale ani MAN nebol asi v plane DP.
Zatiaľ je ich ako šafranu na Šafranovej 😁
Reakcia na: 6503 #214:
Myslíš tie, ktorých výroba čoskoro skončí? 😂
Reakcia na: 6503 #214:
Kvalitou sú veľmi dobré.
Reakcia na: Dispecer #221:
Scania konci s vyrobou mestskych autobusov? Skonci jeden model, pride novsi. Este lepsie! 😉
Reakcia na: 6503 #223:
Nepríde, Scania končí s výrobou mestských busov úplne.
Kedy sa zaradia do plnej výpravy?
Reakcia na: Viktor85 #225:
Ževraj v marci.
Reakcia na: SimonMHD #226:
Niektoré by sa mali zaradiť do premávky už vo februári. Zmeny na 41 a 44 a plná výprava by mali byť až v marci.
No dobre ale čo ostatné trolejbuusové linky okrem 40,61,71 44 tie stále budú mať staré?
Reakcia na: Viktor85 #228:
Čo sú podľa teba staré trolejbusy? Lebo po vyradení 15Tr zostali staré už len 25Tr a 1 kus 21Tr. Trolejbusy z rokov 2015 a 2016 nemôžeš pokladať za staré. Životnosť je okolo 15 rokov, ale vydržia i viac.
Reakcia na: Viktor85 #228:
No 30Tr a 31Tr by som ešte nenazýval starými. Ale áno, zvyšné linky budú obsluhované 30Tr a 31Tr.
EDIT: Mhr1 ma už predbehol 🙂
Reakcia na: Mhr1 #229:
No hlavne L33. Tam sú tie staré. Ale teraz som čital, že v lete tam nasadia 27Tr
Reakcia na: Viktor85 #231:
No písali že nahradia staré a neklimatizovane, ale či to bude 27Tr alebo furt 31Tr to som ešte nikde nevidel
Reakcia na: Ma178rek #232:
Toto dali pred 4 dnami.
Reakcia na: Ma178rek #232:
Po prázdninách sa tam majú ešte vrátiť 25Tr, alebo budú na 33/1, 2 jazdiť 31Tr a na delených poradiach 27Tr?
Reakcia na: Viktor85 #233:
Hej ale príde mi to také že ok možno dajú 27Tr ale mohli by vymontovat tie regále
Reakcia na: Urbanway 2423 #234:
Netuším predpokladám že už skôr sa nevrátia ..
Nie som z prostredia DPB a pochybujem že ich budú chcieť udržovať pri živote
Reakcia na: Urbanway 2423 #234:
Len aby sa dokazali este pohnut po prazdninach tie 25tr. Stali sice uz aj dlhsie ako 2 mesiace, ale aj z inych dovodov. 😁
Prečo nejazdia?
Ako bude rieseny obrat L44 na HS ? Na baterku od Sokolskej na konecnu, nastupiste Hlavna stanica tipujem ostane a tykadla nahodi az na zast. Pod stanicou ?
Reakcia na: Petto #239:
Keďže 44 bude aj naďalej končiť na Kolibe, tak na Hl. st. bude mať asi len vyrovnávací čas. Nasadzovať zberače na Hl. st. by teda veľmi nemalo zmysel. Tie trolejbusy s batériami sú inak dosť dobrá vec na konečných ako Hl. st., keďže sa tam potom oveľa ľahšie manipuluje a v budúcnosti by sa tým dali ušetriť výhybky (ako napr. v Prahe na Palmovke), ak budeme mať takých trolejbusov väčšinu.
Reakcia na: Petto #239:
Na zastavke Pod stanicou je uz strieska
Kedy bude jazdiť?
Reakcia na: Trolleybus123 #242:
Aj si si pozrel komentáre nižšie? Alebo sa to tu plánuje pýtať niekto každý druhý deň?
Reakcia na: Petto #239:
Na sokolskej už je vedenie z kramárov
Tie tam už sú dávno
Reakcia na: Škoda Forcity #244:
Ano je, ale nie je stopa od Sokolskej k Hlavnej stanici.
Prečo nové vozidlá stoja a staré jazdia?
Reakcia na: Ike #247:
Veď na TNS 12 sa už školia vodiči, takže o chvíľu budú v premávke. Navyše 30Tr nie sú staré vozidlá, veď sú z 2014-2015.
Dnes jazdí len jeden trolejbus SOR TNS 12. Je to už bežná prevádzka, alebo sa vodič učí so cestujúcimi?🤔
Reakcia na: Ilushka #249:
Vnutorne skusky, skusky vodicov a postupne vypravovanie na linku 44 pred predlzenim.
Reakcia na: SixSixTrooper #250:
Objavia sa v rámci testovania aj na iných linkách ako 44?
Reakcia na: Urbanway 2423 #251:
Testovanie je dávno ukončené, objavil sa aj na inej linke, momentálne prebieha už len zácvik vodičov.
Reakcia na: Foltest #252:
Myslel som do času, kým sa nepredĺži 44 na Hl. st. 27TrA totiž jazdili pred zmenou 61 na trolejbusovú linku aj na všetkých ostatných kĺbových linkách z Trnávky, takže TNS 12 by sa mohli teoreticky objaviť na 45 a 64.
Reakcia na: Foltest #252:
Oficialne testovanie ano, ale dpb stale pracuje na drobnych upravach. Napr. pred par dnami sa na #6124 testovali drobne upravy na stahovackach.
Dnes ani jedna von?
Podla noveho CP L44 bude denna potreba 8ks ( z toho len 44/7 a 8 len ranky).
Reakcia na: 810zssk #255:
Je nutne urobit dvadsiatu prezentaciu k novym trolejbusom.
Reakcia na: Foltest #258:
Aspoň niečo pozitívne.
Reakcia na: Petto #256:
Prestavky Koliba?
11 kusov? A není to málo, Antone Pavloviči?
Reakcia na: SixSixTrooper #260:
Ano. Vacsinu dna v prac.dni stale 22min na Kolibe co pozeram 44/1.
Reakcia na: upravovač fotiek #263:
Aspoň zatiaľ nie, aj keď o tom DPB pôvodne písal. Problém by mal byť v obratisku na Kamzíku.
Nemajú tieto TNS 12 nejaký problém s ovládaním výhybiek? Viacero z nich totiž vôbec nedokázalo prehodiť výhybky BB a DD pri Depe Hroboňova, aj keď ostatné výhybky (napr. na Hodžovom nám.) prehadzovali bez problémov.
Reakcia na: Urbanway 2423 #264:
Možno obratisko musia vybudovať v novej polohe a tak, aby ho neupchali osobné automobily. Zvládli by trakčné akumulátory jazdu až hore na každom kole? V zmysle či by sa stihli dobiť nielen na krátky úsek po Drotárskej a pri Hlavnej stanici, ale aj pre úsek Koliba - Kamzík.
Reakcia na: Urbanway 2423 #265:
Áno, s dvojpísmenkovými býva problém.
Reakcia na: Solider #267:
Vďaka za vysvetlenie. Prekvapilo ma to, pretože 30 a 31Tr, ktoré boli hneď za TNS 12, ich prehadzovali bez problémov.

Inak, vodiči majú zakázané stiahnuť zberače mimo určených miest, pretože ak sa im neprehodí napr. tá výhybka DD, tak by mohli pokračovať aj na batérie, keďže na Sokolskej aj tak stiahnu zberače a ak už napríklad z Hl. st. zaťahujú, tak by s kapacitou batérie nebol problém.
Tak som si konecne nasiel cas na sotojazdu Hl. st. - Koliba. Trolejbus pekny (asi to najkrajsie co v BA mame), ale brutalne vrzga skrina/ram. Zejmena ked prekonava esicko Hrobonova - Drotarska. To je hotovy koncert! 😉 Ale aj inde. Ten ram, alebo skrina asi nebudu moc pevne.
Reakcia na: 6503 #269:
Ozaj vŕzga rám, alebo len plastové interiérové obloženie?
Reakcia na: Viko #270:
No to prave neviem. Ale len INTERIEROVE oblozenie to asi nebude. 😉
To sa len trú plasty. Nič čo by nevyriešili staré noviny a korok z fliaš.
Reakcia na: SixSixTrooper #272:
😆 😆 😅 😅 👍
Reakcia na: 6503 #269:
Cim tichsi pohon, tym silnejsie je pocut vrzganie.
Reakcia na: tbus #274:
Ani nie, Trolosorky síce trieskali (jak každé NB-čko) ale neškrípali.
V Prešove majú dvojnásobnú kapacitu trakčného akumulátoru a interiér bez trolejvovej veže:

https://imhd.sk/po/popis-typu-vozidla/1066/SOR-TNS-12

Kde sa stala chyba?
Reakcia na: upravovač fotiek #276:
Errata motorovej veže.
Reakcia na: upravovač fotiek #276:
Chyba sa stala tam, že Bratislava na rozdiel od Prešova dostala výzbroj "správneho dodávateľa".
Reakcia na: Viko #278:
Prešov by tiež chcel výzbroj od Škoda Electric, akurát kvôli podmienkam tendra tam musela byť hmotnostne ľahšia výzbroj.
Reakcia na: Viko #278:
spravny dodavatel sem, spravny dodavatel tam... vyzbroj od Rail Electronics by si nechcel, ani keby iny vyrobca na celom svete nebol...
Reakcia na: Agent007 #280:
Kvôli čomu? Kým sa nezavreli Krasňany, naše ENSká celkom v pohode jazdili. Dva brnianske TNS tiež jazdia prakticky denne.
Reakcia na: SixSixTrooper #272:
Zvolenské vŕzgali príšerne keď prišli nové a teraz po 2 rokoch idú úplne tichučko. Ono si to musí všetko trochu "sadnúť"
V nedávnej minulosti sa mi 3 krát stalo, že pri sťahovaní zberačov na Búdkovej sa ich nepodarilo vodičovi stiahnuť. Niekedy ani na druhý raz. Vždy to vyzeralo, ako keby zadné háky ich nezaistili (po stiahnutí
vpodstate ,,vzlietli" späť hore). Chyba vodiča, alebo vozidla?