História

Trolejbus Škoda 21 Tr nastavil v Bratislave štandardy moderných trolejbusov

História

Presne pred 20 rokmi sa Bratislavčania mohli prvýkrát odviezť nízkopodlažným trolejbusom.

Kĺbové autobusy nás v Bratislave vozia už 50 rokov

História

Pred polstoročím sa v uliciach hlavného mesta objavila dôležitá novinka - veľkokapacitný kĺbový autobus.

Električky jazdia na Vajnorskú ulicu už 90 rokov

História

Ako sa menila električková trať na Vajnorskej ulici od výstavby jej prvej časti v roku 1933?

Pred 100 rokmi visel osud bratislavských električiek na vlásku

História

Bez električiek si dnes život v hlavnom meste nevieme predstaviť, pred storočím vďaka nezáujmu mesta zažívala električková doprava svoju najväčšiu krízu.

História bratislavskej MHD a integrovanej dopravy od roku 2021

História

Rok 2021 Rok 2022 Rok 2023 2021 Začiatok roka 2021 sa niesol v znamení výrazne obmedzenej mobility obyvateľstva z dôvodu pandémie choroby Covid-19. Premávka MHD preto pokračovala aj po vianočných

História trate na Americkom námestí

História

Krátka električková trať na Americkom námestí slúži ako spojka medzi traťami na Radlinského a Špitálskej ulici.

Pred 45 rokmi bola otvorená električková trať na Kútiky

História

Presne pred 45 rokmi, 7. júla 1975, bola spustená pravidelná premávka električiek po novej trati v Karlovej Vsi po obratisko Kútiky.

Prvé električky prišli k Račianskemu mýtu pred 120 rokmi

História

Trať na Obchodnej a Radlinského bola štvrtou bratislavskou električkovou traťou.

Midibusy SOR B 9.5 už dojazdili

História

Malokapacitné „kindervajcia“ počas svojej prevádzky dokázali nahradiť autobusy všetkých dĺžok, od minibusov až po kĺbové autobusy.

Električková trať je súčasťou Špitálskej ul. už 120 rokov

História

Prvá električková trať na Špitálskej ulici bola postavená v roku 1897.

Trať do Karlovej Vsi pôvodne vznikla pre nákladné vlaky

História

Po koľajniciach na nábreží sa podľa pôvodných plánov nemali preháňať električky s cestujúcimi, ale benzínová lokomotíva s vozňami a nákladom.

Zachované vozidlá a infraštruktúra Viedenskej električky

História

Viedenská električka sprevádzkovaná v roku 1914 zažila najlepšie časy len počas krátkeho obdobia do roku 1918 a spojenie medzi Viedňou a Bratislavou fungovalo len do roku 1938.

História bratislavského úseku Viedenskej električky

História

Spojenie Viedne s Prešporkom, ako sa nazývala Bratislava v slovenčine až do roku 1919, bolo od roku 1848 zabezpečené železnicou cez Marchegg na ľavej strane Dunaja.

Zaniknuté trolejbusové obratiská

História

13 trolejbusových obratísk, ktoré boli vybudované a neskôr zanikli.

14 tratí, po ktorých trolejbusy jazdili, a už nejazdia

História

Pri príležitosti 75. výročia začatia modernej trolejbusovej dopravy sa pozrime na trate, ktoré kedysi slúžili trolejbusom, no dnes už nie.

Pred 75 rokmi začal v Bratislave premávať moderný trolejbus

História

Po vzore svetových veľkomiest zaviedlo hlavné mesto Slovenska v roku 1941 moderný dopravný prostriedok.

Račianska radiála oslavuje dve výročia

História

Pred 105 rokmi vznikla trať k Dynamitke a 50 rokov nás električky vozia až do Rače.

Bratislavské električky oslavujú 120 rokov

História

Električky zažili dve vojny aj prevraty a v súčasnosti zažívajú ďalšiu etapu rozvoja.

Bombardovanie Apollky pred 70 rokmi výrazne zasiahlo do MHD

História

Výsledkom boli obete, poškodená infraštruktúra, ale aj nové vozovne.

Vyhľadávanie

Hľadaný text
Zverejnené od
do
V kategórii
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.