Presne pred 20 rokmi sa Bratislavčania mohli prvýkrát odviezť nízkopodlažným trolejbusom.
Pred polstoročím sa v uliciach hlavného mesta objavila dôležitá novinka - veľkokapacitný kĺbový autobus.
Ako sa menila električková trať na Vajnorskej ulici od výstavby jej prvej časti v roku 1933?
Bez električiek si dnes život v hlavnom meste nevieme predstaviť, pred storočím vďaka nezáujmu mesta zažívala električková doprava svoju najväčšiu krízu.
Rok 2021 Rok 2022 Rok 2023 2021 Začiatok roka 2021 sa niesol v znamení výrazne obmedzenej mobility obyvateľstva z dôvodu pandémie choroby Covid-19. Premávka MHD preto pokračovala aj po vianočných
Krátka električková trať na Americkom námestí slúži ako spojka medzi traťami na Radlinského a Špitálskej ulici.
Presne pred 45 rokmi, 7. júla 1975, bola spustená pravidelná premávka električiek po novej trati v Karlovej Vsi po obratisko Kútiky.
Trať na Obchodnej a Radlinského bola štvrtou bratislavskou električkovou traťou.
Malokapacitné „kindervajcia“ počas svojej prevádzky dokázali nahradiť autobusy všetkých dĺžok, od minibusov až po kĺbové autobusy.
Prvá električková trať na Špitálskej ulici bola postavená v roku 1897.
Po koľajniciach na nábreží sa podľa pôvodných plánov nemali preháňať električky s cestujúcimi, ale benzínová lokomotíva s vozňami a nákladom.
Viedenská električka sprevádzkovaná v roku 1914 zažila najlepšie časy len počas krátkeho obdobia do roku 1918 a spojenie medzi Viedňou a Bratislavou fungovalo len do roku 1938.
Spojenie Viedne s Prešporkom, ako sa nazývala Bratislava v slovenčine až do roku 1919, bolo od roku 1848 zabezpečené železnicou cez Marchegg na ľavej strane Dunaja.
13 trolejbusových obratísk, ktoré boli vybudované a neskôr zanikli.
Pri príležitosti 75. výročia začatia modernej trolejbusovej dopravy sa pozrime na trate, ktoré kedysi slúžili trolejbusom, no dnes už nie.
Po vzore svetových veľkomiest zaviedlo hlavné mesto Slovenska v roku 1941 moderný dopravný prostriedok.
Pred 105 rokmi vznikla trať k Dynamitke a 50 rokov nás električky vozia až do Rače.
Električky zažili dve vojny aj prevraty a v súčasnosti zažívajú ďalšiu etapu rozvoja.
Ako vyzeralo polstoročie s električkami Tatra T3?
Výsledkom boli obete, poškodená infraštruktúra, ale aj nové vozovne.