Výluka liniek 14 na Jesenského (11.1.2025 16:00 – 23:45)

V sobotu bude opäť krátkodobo vylúčená premávka električiek na Jesenského a Námestí Ľ. Štúra.

V sobotu 11. januára 2025 v čase medzi 16:00 a 23:45 bude vylúčená premávka električiek liniek 1 a 4 po Jesenského, Mostovej a Nám. Ľ. Štúra z dôvodu zabezpečenia nerušeného priebehu podujatia v Redute. Dotknuté linky budú jednosmerne odklonené na obchádzkové trasy.

  • Linka 1 bude pri jazde z Hlavnej stanice premávať medzi zastávkami Poštová a Šafárikovo nám. cez Kapucínsku, tunel a nábrežie.
    • V tomto smere nebude obsluhovať zastávky Centrum, Jesenského a Nám. Ľ. Štúra.
    • Zastávku Centrum budú električky obsluhovať iba pri jazde na Hlavnú stanicu.
    • Namiesto neobsluhovanej zastávky Nám. Ľ. Štúra odporúčame využiť najbližšie zastávky Most SNP, alebo Šafárikovo nám. (možný presun z Nám. Ľ. Štúra autobusmi liniek 29 50 70)
  • Linka 4 bude pri jazde do Dúbravky premávať medzi zastávkami Centrum a Kráľovské údolie cez Nám. SNP, Kapucínsku a tunel.
    • V tomto smere neobslúži zastávky Jesenského, Nám. Ľ. Štúra, Most SNP a Chatam Sófer.
    • Cestujúcim odporúčame v smere z nábrežia do Karlovej Vsi a Dúbravky použiť linku 29 s prestupom na linku 4 na zastávke Lanfranconi.
    • Zo zastávky Jesenského odporúčame peší presun k najbližšej obsluhovanej zastávke Centrum.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Tradične.
Budú sa udeľovať vyznamenania za podporu verejnej dopravy?
Reakcia na: Max #1:
Chcelo by to hlučný protest alebo hlučný koncert hneď pred Redutou nech to majú nerušené.
Jáj, keby tam posledný spoj tesne pred 16:00 vykoľajil. A museli by nabehnúť z DPB ho akože nakoľajovať. Samozrejme najhlučnejšie a najpomalšie ako to len pôjde. Aspoň do polnoci.
Plán Bratislava, kapitola 4.2.1.8

"Ročne zažije MHD viac ako sto výluk, ktoré viac či menej komplikujú cestovanie. Každá takáto komplikácia môže cestujúceho odradiť od ďalšieho využitia MHD, najmä ak z dôvodu zmeny v MHD nestihne svoj plánovaný program či nadväzný spoj.

Dôvody na výluky môžu byť rôzne - od pravidelnej údržby cez rekonštrukcie a výstavby nových tratí alebo zastávok až po podujatia a demonštrácie. Dlhodobo je príliš veľa výluk spôsobených bezbrehým povoľovaním akcií na električkových tratiach, hoci magistrát si musí byť vedomý, že električky sú nosným dopravným systémom a ich výluky možno prirovnať k (nepredstaviteľným) výlukám metra v iných metropolách."
Reakcia na: Ike #4:
Vallo sa zjavne vyprdol na ľudí, ktorí mu dopravu v pláne Bratislava robili. Obklopil sa facebook&tiktok "radcami", ktorí tvrdia, že MHD je dostatočná, ba priam až príliš dobrá na pomery mesta, tak netreba nič meniť a výluky električiek samozrejme nič neznamenajú, však už sme si na ne zvykli, nejaká spoľahlivosť nosného systému je mu u zadnice.
Reakcia na: upravovač fotiek #5:
Bodaj by nie keď mu to všetci hodíte aj keby polovicu spojov cez deň a dve tretiny spojov v noci natrvalo zrušil...
Reakcia na: Ike #4:
To by zrejme musela Kancelária prezidenta najprv postaviť porovnateľné reprezentačné priestory v inej lokalite...
Reakcia na: Cancer #6:
On moc dobre vie, že nemá protikandidáta, ktorý by ho mohol ohroziť. V tom je problém.
Reakcia na: 3pa3ck3 #7:
Kde by to malo stáť?
Reakcia na: Cancer #6:
Vieš o nejakom lepšom kandidátovi?
Reakcia na: 3pa3ck3 #7:
Vo Vietname?
Reakcia na: S499.1023 #11:
V Moskve.
Reakcia na: S499.1023 #10:
ktokoľvek iný ....
Reakcia na: bobitwo #9:
a Hrad nestačí ???
Reakcia na: gejza #14:
Hrad nemá potrebné priestory.
Reakcia na: upravovač fotiek #8:
Však ono sa žiadny protikandidát ani nikdy nevyprofiloval ...už pri posledných volbách mali tolko Vallovych prúserov na podnose na ktorych mohli chytiť nasratých ludí a jediný "protikandidát" sa ukázal podobne toxický Kusý ktorý si založil kanidatúru na 15 minútovych lístkoch 🤦
A keďže ani teraz sa neukazuje žiadna iná tvár ktorá by ho mohla zosadiť (najvyšší čas sa opäť dostať do podvedomia,plus aj skupinku ludí na poslancov magistrátu ,inak to nemá zmysel) tak to najbližšie volby opäť dostane zadarmo.
Reakcia na: NOKS #16:
Žiaden iný kandidát sa nevyprofiloval preto že každý normálny potenciálny kandidát chápal že proti Vallovi neobstojí, preto to zostalo len na hňupoch a lá Kusý bez štipky politického inštinktu. Ak sa pozrieš na výsledky poslancov (kde bolo konkurencie viac než dosť), tak uvidíš že tam to Vallovci valcovali tiež, čo naznačuje náladu v spoločnosti ktorá vtedy bola.

Imho to teraz nie je veľmi iné. My to vnímame trochu pokrivenou optikou keďže zrovna MHD je téma kde Vallovci masívne failujú, ale ak sa na to pozrieme zo širšia, je to najlepšie vedenie mesta aké tu bolo. A teraz ako budeš kandidovať? Tak že budeš schvaľovať rovnaké policies ako tvoj protikandidát? To moc nejde. A keď sa proti nim začneš vyhraňovať, tak prichádzaš o voličov ktorí ich podporujú. Case study nech je Kusého pokus útočiť cez PAAS, ktorý je mimoriadne úspešný a populárny lebo konečne vyriešil parkovanie (a tam kde zavedený nebol sa ho ľudia dožadovali).

Ja by som si tiež želal aby niekto upratal MHD a obzvlášť DPB, ale určite nie za cenu ďalšieho Ftáčnika či Nesrovnala.
Reakcia na: 810zssk #17:
V čom prosím je aktuálne vedenie Mesta najlepšie ? Abstrahujem od agendy verejnej dopravy/MHD, lebo ako si povedal, túto tému na tomto fóre vnímame "pokrivenou optikou".

Neexistuje absolútne žiadna koncepcia rozvoja v akejkoľvek oblasti - Mesto nemá krátkodobú, strednodobú ani dlhodobú víziu. Absolútne hapruje koordinácia činnosti s mestskými časťami, s orgánmi VÚC, s orgánmi štátu ako aj nadnárodná spolupráca. Mestské podniky sú len trafikami pre darmožráčov, ktorí sa dlhodobo dookola točia v ich orgánoch. Vizuálny smog sa žiadnym spôsobom neredukuje, čierne stavby sa nesankcionujú ani neodstraňujú, údržba verejných priestranstiev je chabá, neplatenie miestnych a daní a poplatkov sa opláca, nakoľko vymožiteľnosť práva je zo strany Mesta nulová. Zvýšenie sadzby miestnych daní a poplatkov sa žiadnym spôsobom neprejavuje na zvýšení kvality poskytovaných služieb. Prekvitá čierny prenájom nehnuteľností spojený s masívnym nárastom nákladov na základné činnosti Mesta bez adekvátnej miery ich saturácie z príslušných zdrojov. Neexistujú základné dáta o počte tých, ktorí sa na území Mesta (ne)legálne zdržiavajú a od toho sa odráža aj nemožnosť tvorby príslušných výdavkových modelov.

Očakávam príčetného odborne fundovaného charakterného človeka, ktorý vie, čo chce, vie ako to dosiahnuť a ktorého činnosť bude pre Mesto a jeho obyvateľov v maximálnej možnej miere prospešná. Nepotrebujem exhibicionistu s chorobnou potrebou byť každých 5 minút na nejakej sociálnej sieti, postačí mi niekto anonymný, za koho budú hovoriť výsledky.
Reakcia na: 810zssk #17:
Stále sa máš čoho chytiť...aj ten PAAS je nedomyslený ,plus samozrejme absolútne nenaplnenie báchoriek o vzniku nových parkovacích miest (báchorke o stavbách parkovacích domov z peňazí vybratých na paase neveril ani ten najnaivnejší jedinec) ,ignorovanie problémov v dopravnej infraštruktúre a hlavne to najpodstatnejšie a to prehlbovanie zadlženosti mesta ktoré sa týka všetkých takže aj mimo MHD a s ňou súvisiacich vecí je tam toho kopa..

A ani ten protikandidát nemá moc potrebu "ukecávať" Vallových voličov...stačí ukecať nevoličov aby išli voliť.Pri posledných volbách bola účasť nízka pretože drvivá väčšina ludí ostala doma aj keď im Vallo liezol hore krkom ale proste nemalo zmysel tam ísť keďže Kusý nebol riešenie..

To že by ten kandidát mal byť čo k čomu a nie ďalší Nesrovnal atď je jasné
Reakcia na: NOKS #19:
Ja budem voliť kandidáta, ktorý bude presadzovať zdvojkoľajnenie nábrežia medzi Šafárikovým nám. a Nám. Ľ. Štúra. Potom sa môže trať cez Jesenského a Mostovú zmeniť na manipulačnú a žiadne výluky na nej nebudú potrebné. Linka 1 predĺžená po Riviéru, obrat úvraťou, obojsmenré vozidlá Škoda 30T, ktoré sa uvoľnia z linky 3. Zároveň sa bude môcť linka 29 skrátiť po Riviéru.
Reakcia na: S499.1023 #10:
vreco zemiakov ? (teda to by tam narobilo minimalne menej skod, maximalne by to tak trocha znecistilo plochu pod sebou....)
Reakcia na: bobitwo #15:
Nemá? Veď tam je celá novopostavená jazdiareň, kde bolo počas predsedníctva 2016 iks veľkoformátových akcií...
Reakcia na: Viko #22:
Je rozdiel nejaká konferencia a slávnostné odovzdávanie nejakých cien.
Reakcia na: bobitwo #23:
Aha, lebo oficiálne stretnutie ministrov celej EÚ aj s koncertom bolo málo slávnostné... Dobré vedieť 😀
Reakcia na: bobitwo #23:
Aké ceny tam idú odvozdávať? Vyznamenania za rektálne výstupy diktátorom?
Reakcia na: upravovač fotiek #20:
Jo budem voliť kandidáta ktorý bude najviac slubovať dosiahnuteľné ale zmysluplné ciele. Momentálne je to Vallo, ale súhlasím že už by to možno chcelo zmenu.
Gejza/NOx: Tak kde toho kandidáta máte? Len si "plácáte játra".
Reakcia na: SixSixTrooper #26:
takze s radostou zvolis kandidata ktory Ti slubi ze Ti zvysi dane, zdvojnasobi byrokraticky ansabel magistratu, obmedzi verejnu aj individualnu dopravu, zvysi zadlzenie mesta, ... ? 😃
Reakcia na: si #28:
Ale ale ale cyklisti dostali super diaľnicu na nábreží! Taká super, že jej musela ustúpiť aj preferencia električiek na Šafárikovom nám.

Vivat CYKLOSLAVA!!!!
Píšem neutrálne (keďže niesom z BA), Bratislava ako mesto (na slovenské pomery) úctyhodnej veľkosti si viac než zaslúži dobrú cykloinfraštruktúru ktorej niektoré súčasné časti by niektoré slovenské mestá mohli len závidieť, neviem akú utopickú víziu mali komunisti pre BA že či 500k obyvateľov alebo rovno milión ale možno bola chyba pretiahnutie ďiaľnice cez centum mesta, áno BA potrebuje dobrú cestnú infraštruktúru ale dá sa robiť aj subtílnejšie, a je otázne či by mestá v 21. storočí mali byť závislé na autách takým spôsobom ako sú teraz (keďže nielen zaberajp miesto ale sú aj hlučné a znečisťujú ovzdušie už tak či tak otáznej kvality v našich najväčších mestách, cyklocesta na nábreží bola podľa mňa dobrá iniciatíva avšak pokiaľ kvôli nej musela údajne padnúť preferencia tak je to mierny krok vedľa. Ale treba pamätať že z chýb sa treba poučiť a v tejto dobe modernej treba stavať dobré alternatívy k autám, máte dobre našliapnuté keďže napr. DPB by sa dali niektoré veci závidieť (minimálne druhým najväčším DP na Slovensku a to DPMK) takisto aj IDSBK je dobrým príkladom ako vytvoriť dobrý IDS na Slovensku. Takže si to nepokazte 🙂
Reakcia na: S499.1023 #27:
To fakt sa ma pýtaš na kandidáta keď som sa pozastavoval nad tým že sa žiadny nevyprofiloval ani pri predošlých volbách a ani teraz sa žiadny neukázal? 🤦
Za mňa je Vallo tiež v mnohých veciach ohľadom dopravy sklamanie, ten plán s ktorým kandidoval vyzeral veľmi dobre a čakal som naozaj posilnenie dopravy, navýšenie výkonov a nie celodenné zhoršenie intervalu na električkách zo 4 minút na 5... Tiež rôzne šotoúchylky tohoto vedenia keď tu máme modelové koľajisko 1:1 mi vadia.
A pritom prvé 2-3 roky som pociťoval práve veľlký posun vpred. Zoberme si hneď prvú veľkú výluku v Prievoze počas výstavby D4. Tú Nesrovnal odďaloval aby nemal kolaps dopravy pred voľbami a následne ju nové vedenie zvládlo výborne. Vznikli buspruhy, zdarma preprava na L201, L202, L212, kvalitná infografika... Žarnovický z RJ robil vtedy pre DPB marketing a celkovo sa skvalitnili informácie pre cestujúcich (nový formát CP, sklenené vitríny na zastávkach, ...), pamätám si dobrú náborovú kampaň na vodičov z toho obdobia, pre nadšencov sa organizovali rôzne trolejbusové dni, šotojazdy (6401)... Začali sa robiť poctivé tendre na vozidlá a prestali sa diať veci, ako že nám prišli nové kĺbaky s klímou pre minibusy, ako sa bežne dialo predtým. No od covidu to išlo nejak dole vodou.
Mimo dopravy ale teda aktivity kde má toto vedenie za mňa plusy:
- celkový postoj k verejným priestranstvám, z predvolebného asfaltovania sme sa dopracovali k peknej dlažbe na chodníkoch, jednotnému vizuálnemu štýlu a skvalitňovaniu okolia
- zelené ostrovčeky, masívna výsadba kvetov na uliciach a iné detaily ktoré sú fakt kraviny ale vo výsledku to nikto predtým nerobil a aj vďaka nim sa proste v meste cítim lepšie
- fontána na Námestí slobody, skrajšené Hodžovo nám., Krížna ulica, park na Riviere, cvičká na promenáde, skatepark pod mostom, zastávky na Račiansom mýte a celej Račianskej
- zníženie vizualného smogu
- rekonštrukcia trate na Americom námestí, Záhumniciach a ZP
- transparentné výberové konania, ukončovanie nevýhodných zmlúv
- po rokoch sa podarilo vykúpiť pozemky a rozšíriť Harmincovu
- výborne zmanažovaná pandémia (to čo štát zbabral mesto úspešne zachraňovalo)
- ubratie pruhu pre autá na Mlznských nivoch
- vianočné trhy sa neskutočne zlepšili
- zber BIO odpadu
- zmeny v Lesopark, areál Malý Slavín, horáreň Krasňany
- mestská polícía na Obchodnej
- geopolitické zmýšlanie, pomoc Ukrajine, spolupráca s partnerskými mestami

Keby som to mal zhrnúť tak nie je to vo veľa veciach ideálne, ale čo sa týka politiky zrejme to najlepšie čo na Slovensku máme (možno okrem Trnavy, tam som tiež počul dosť chvály) a určite to najlepšie čo kedy bolo v Bratislave a hlavne čo bolo v ponuke. Na druhej strane ale, tiež by som si želal aby Valla porazil niekto lepší, no zároveň nech tam Vallo ostane, ale nie ako primátor a manažér kde zlyháva, ale ako architekt.

Lebo v skratke mesto v ulicach vyzerá krajšie ale manažérsky kolabuje. 🙃
Reakcia na: Adam3 #32:
Električky sa posilnili miestami
V Karlovej Vsi bol predtým interval 8 minút so 4 linkami a nasadené vozy boli aj K2 takže došlo k navýšeniu... Mimo špičky išlo za hodinu predtým na linkách 4/5/9 dokopy priemerné 22,5 spoja teraz 24 poobede špička sa oslabila predtým išlo 30 vozov za hodinu, ale premávali menej rovnomerne a rôzne kapacity...
Cez víkend došlo k navýšeniu kapacity keďže linka 4 cez nábrežie dostalo navýšenie v podobe K2 raz za 15 minút... (V Dúbravke sa to jemne oslabilo lebo predtým išla na linke 4/5 na striedačku súprava/NP voz ale v KV došlo k celkovému navýšeniu)
Ružinov si detto polepšil predtým tam jazdili súpravy na striedačku s K2 teraz iba súpravy
Na linke 7 jazdili prevažne K2 teraz iba súpravy ..
Cez prázdniny je momentálne najväčší rozdiel oproti premávke predtým kde by malo byť v rannej špičke interval na 1/4/9 5 minút sedlo môže byť 7.5 a poobede 6 minút...
Na linke 3 je to ok tak ako to je

Ale samozrejme sú rozdiel prázdniny a prázdniny...
Reakcia na: Ma178rek #33:
L7 ale predtým premávala až do Rače aj poobede, dnes iba po stanicu Vinohrady, pričom chýba kapacita na úseku ŽST Vinohrady - Detvianska.
Reakcia na: upravovač fotiek #20:
Pred pár mesiacmi som to dokonca nakreslil:

https://imhd.sk/ba/galeria-media/325850/

Je to divočina, ale realizovateľné. A rieši to aj problém nedostatočnej šírky zastávky pri parčíku. Bolo by to drahé a muselo by rozbúravať to, čo tam pred desiatimi rokmi poastavali (aspoň by sa vytrhali zbytočné koľajnice pre 1435 mm), minimálne od výjazdu z parkoviska (bývalé obratisko autobusov) po mýtny domček (pri ktorom sa to aj tak bude rozkopávať kvôli inštalácii výhybiek). Zásadne to obmedzí premávku električky do Petržalky a bude vyžadovať obojsmerný odklon cez Mostovú a Jesenského. Za dva prázdninové mesiace by sa vyššie uvedený úsek mohol dať spraviť s tým, že úplná výluka električky do Petržalky by bola iba jeden mesiac, možno 6 týždňov. Práce na rampe pri Ministerstve vnútra, Vajanského nábrežia a Pribinovej by sa dali realizovať bez nutnosti výluky električiek z Petržalky do mesta.

Ostáva doplniť zastávku Nám. Ľ. Stúra pre električky na nábreží. Trať na Mostovej a Jesenského by potom ostala manipulačná a výluky by neboli nutné. Neviem prečo mám nutkanie nakresliť aj túto časť, resp. celý úsek medzi Šafárikovým nám. a Nám. Ľ. Štúra. To je nejaká forma mentálnej choroby. Pomóc!
Reakcia na: upravovač fotiek #35:
Len si zabudol na projekty Trolejbusová trať Nové SND - Autobusová stanica, Triangel, cyklo, atď.

A únosnosť podzemného parkoviska Eurovea ťa asi tiež nezaujíma.

Nakresliť čiary na mapu dokáže priemerné 8 ročné dieťa.
Reakcia na: B K #36:
Nedokáže, veď minule tu kritizoval sedemročného, že nemá výkres okótovaný v mierke 😂
Reakcia na: B K #36:
Nevidím v čom to prekáža trolejbusovej trati Nové SND - Autobusová stanica. Projekt Triangel tiež nie je v konflikte s električkou po Pribinovej (ktorú tam aj tak chce súkromný investor). Rovnako aj únosnosť bola preverovaná, dokonca variantne.

Keď si myslíš že je to také jednoduché, nakresliť to tak, aby to zodpovedalo normám, tak prosím, kresli. Zakótuj polomery, dodrž prejazdový profil a ukáž to. Rád sa pozriem.
Reakcia na: upravovač fotiek #38:
V čom prekáža TT? V tom, že podľa tvojho návrhu idú v rovnakej trase + rovnakej trase ako R27.

Triangel má úplne inak navrhnuté zastávky.

A únosnosť/hĺbka základov pre TV je problém od začiatku. Zrazu nie je.

"nakresliť to tak, aby to zodpovedalo normám"
Preto to nekreslím. Nehrám sa na projektanta.
Reakcia na: B K #39:
Odkedy nemôže ísť električka aj trolejbus v spoločnom pruhu?

Vizualizície pri Triangli sú zábavné - električka na asfalte, bez koľajníc a trolejového vedenia. Nie je problém projekty zladiť.

Nie je to neriešiteľný problém. Problém by to bol, keby sa s garážami nič nemalo robiť. Ale to ani nikto nechce.

Aha, tak len kritizuješ. To je to najjednoduchšie. V poriadku, kľudne pokračuj v kritizovaní. Ak si myslíš, že si len tak kreslím čiary na mapu, tak si to kľudne mysli a kritizuj ďalej. Rád by som videl návrhy ďalších ľudí, rozpracované aspoň rovnako detailne, ako moje. Zatiaľ nič o napjení električkovej trate na Pribinovej na súčasnú sieť, čo bolo verejne prezentované mestom, nebolo ani spolovice také detailné, ako som nakreslil ja. Vieš čo je to kresliť si len tak čiary na mape? To je napr. to, čo som videl v dopravnom genereli, kde navrhli totálne nerálne odbočky pre električky, ktoré by v realite museli mať polomer 15 metrov.
Reakcia na: Ma178rek #33:
Na L7 predsa jazdili súpravy a dokonca trojičky. Cez a po kovide sa tam dali K2 a zase zrušili min. rok. V Karlovke boli prejazdy kačíc s L6 na L9 a naopak. Račianska poobede nestíha už dosť dlho.
Reakcia na: upravovač fotiek #35:
Všetko super, len to ukladanie výhybky do mostovky ešte pred polohu terajšej dilatácie podľa mňa hraničí s nerealizovateľnosťou.
Reakcia na: Viko #42:
Áno, jazyky v mostnom uzávere sú nezmslom. Búranie betónovej mostovky kvôli inštalácii prestavníku je taktiež blbosť. Asi to celé bude posunuté tak, aby to bolo ešte pred mýtnym domčekom.

https://imhd.sk/ba/galeria-media/149005/

Zrejme dôjde k úprave tejto dilatácie. Keď tam budú dávať výhybky, tak 1435 mm rozchod bude zrušený.
Reakcia na: Dave177 #34:
Roky rokúce predtým chodila L7 Vinohrady-Centrum
Následne nejaký poslanec v Rači si presadil aby išla z Rače čo beriem bolo to dobré rozhodnutie ale poobede si nepamätám že by chodila...
Ale uznávam že by sa hodila 7ka aj v Tom intervale v úseku po Raču.. odbremenila by to aspoň každú druhú 3ku...
Reakcia na: Ma178rek #44:
To nebol nejaký poslanec, ale to reálne nepoberalo ľudí zo zastávok. Račianska je permanentne upchatá a autom to vieš obísť až teraz po D4 s 20km navyše..
Reakcia na: david11 #45:
Račianska má problém s kapacitou už desaťročia. Vrátane infraštruktúry, napájania. Aj keby sme zrazu mali voľné vozy na spájanie do trojičiek, meniarne by skolabovali. Niečo o skratových prúdoch a tak. Pamätám si ako vyrážalo meniareň keď sa pri zváračáku na svetlách "nakopili" dve súpravy T6A5 z každej strany a začali sa rozbiehať plnou jazdou do križovatky keď padli gule. A keď tam boli 3 súpravy T6A5 a jeden vlnitý plech, tak si na ňom počul ako klesali otáčky MGčka a čakal či to vypadne, keď vozy v zime ešte aj kúrili. A to boli odvtedy meniarne vrátane káblov už čiastočne zmodernizované. Ale trojičky by tam aj dnes boli problém. Stačí aby sa ti v jednom úseku "nešťastne" nakopili 3 a začali sa spolu rozbiehať. K tomu ešte jednu klasickú dvojičku alebo Škodovku a bude zle.
Reakcia na: upravovač fotiek #46:
tam je ale otazka ci je problem kapacita meniarni alebo kablov - ak meniarni, tak co viem minimalne 2 zo 4 boli v nedavnom case prerabane (zahumenice, vozovna krasnany); ale ak je to problem (kapacity) kablov.....
Reakcia na: si #47:
Veď to. Napájacie a spätné káble. Tiež by ma zaujímalo ako to je, ale to vie iba niekto z DPB.
Reakcia na: upravovač fotiek #48:
tak zas ak by to bola priorita, tak v priebehu roka-dvoch by sa aj to dalo fixnut.... ale kedze z toho nekuka take PR ako z nasadenia dlhych trolejbusov na linku 218, tak asi bude musiet este vela vody dunajom pretiect......
Reakcia na: si #47:
Je to jednoducho prílíš ďaleko od meniarne, je tam už nízke napätie.
Reakcia na: Ma178rek #44:
7 poobede do/z Rače s duplákmi jazdila na jeseň 2018 pred komunálnymi voľbami.
Reakcia na: Solider #50:
pokles napatia je dany prudom (odberom) a odporom vedenia
ak potrebujes zvysit odber (prud) a zachovat napatie na vzdialenom konci (a pritom Ti odoberany prud kolise od 0 po max, takze dvihnut napatie na vystupe z meniarne nie je riesenim), tak potrebujes znizit odpor vedenia, co vies dosiahnut zvacsenim prierezu vodicov a/alebo zmenou materialu vedenia (napr Al -> Cu)
snad je to dostatocne pochopitelne.....
Reakcia na: upravovač fotiek #35:
Na Nám. Ľ. Štúra to vychádza tesne, a to navyše zastávky iba 53 metrové + 2 x 4 m rampy od TK po vyvýšené nástupisko. Zastávky v priamej koľaji, bez oblúkov. A napojenie koľaje od Mostovej dosť krkolomné (posunutie výhybky na nábreží asi o 20 metrov ďalej, aby ostalo miesto na ostrovček). STOP čiary v smere od Šafka posunuté asi o 15 metrov, celá cesta v tom mieste bližšie k fasáde (na úkor už zrušených parkovacích miest - dnes tam nič nie je, iba prázdno a kvetináče), ale to by bolo iba na mimoriadne udalosti, takže by to až tak nevadilo. Bez zmenšovanai parčíka alebo promenády pri Dunaji (možno max. o pol metra pri priechode, aby boli plynulé oblúky - dnes sú tam lomy). Širka cyklopruhov 1,5 metra, jazdných pruhov 3 metre, ostrovčekov 3 metre (zužujúce konce na 2,7 metra). Bez výrubu stromov.
Reakcia na: upravovač fotiek #53:
53m je až až
Vedela by zastaviť aj súprava aj autobus na zastávke naraz 🙂 áno je to mimo toho že všetky električkové zastávky by mali mať 65m ale nie vždy je to možné
Reakcia na: Ma178rek #54:
S premávkou denných autobusových liniek nerátam. 29 skrátená po Riviéru, 70 nahradená električkou.

Ináč ak by sme mali zastávky ako napr. vo Viedni, tak iba prvých 32 metrov by malo vyvýšenú hranu a zvyšok by križovali koľajnice odbočky z Mostovej smer Šafárikovo nám. Zadaná časť 49 metrovej súpravy by mala dvere do koľajníc. Vo Viedni som tak neraz vystupoval. Priamo do odbočky ktorá neslúži bežnej premávke. Ďalšie príklady možno nájsť vo Švajčiarsku.
Reakcia na: upravovač fotiek #55:
To som troška vynechal tu časť že ti je súčasť "projektu" 2 kolajky na Vajanského a súčasť trasy cez Pribinovu
No ja by som ponechal autobusové linky tak ako sú okrem tej 29 ktorá je nahradená plne električkou...
Ono by bolo najlepšie keby nebola priamo v križovatke takáto rušňá cesta lebo už teraz spôsobuje menej frekventovaná križovatka problémy
Reakcia na: Ma178rek #56:
Linku 70 skrátiť po nové SND, kým nebude vybudovaná odbočka na Dolné hony.

Pre električky by sa hodilo malé jednokoľajné obratisko pod Mostom SNP, v tom prípade môže jednokoľajná odbočka na Nám. Ľ. Štúra z Mostovej smer Šafárikovo zaniknúť bez náhrady. Alterntívne by sa dalo spraviť malé jednokoľajné obratisko vo Vydrici cez Žižkovu a parkovisko SNM. Polomer oblúka tam vychádza asi na 22 metrov. Takže buď pod Mostom SNP, alebo vo Vydrici. Z prevádzkového hľadiska stačí pod Mostom SNP, resp. v tom zelenom "trojuholníku" medzi nájazdovou rampou a cestou, čo je asi priechodnejšie ako obratisko na úzkej Žižkovej, proti ktorému by boli protesty. Ťahať 4 linky (1 HLST - Riviéra, 4, 9 a náhradu linky 70) ďalej (od tunela) by bolo moc, takú kapacitu tam ani netreba. Na nábreží budú stačiť linky 1 a 4 s tým, že električková linky z Dolných honov by končila pod Mostom SNP alebo vo Vydrici. Obslúži priamo centrum a umožní dobré prestupy ďalej. Linka 1 po Rivéru, alternatívne z Riviéry na Dlhé diely (ťažké sci-fi).
Nuž to je tak, keď sa nepostavila druhá koľaj v smere z Vajanského do Karlovej Vsi. To je geniálny nápad, takto vždy keď je nejaká akcia v SND alebo v Redute odstaviť električku č. 4 a zrušiť tak priame spojenie s Mostom SNP a čoskoro aj novou Vydricou. Na nejaké prestupy sa im cestujúca verejnosť môže vykašlať.
Reakcia na: Klawu #58:
Súdiac podľa hodnotenie si to asi myslím iba ja.
Otázka na mínuskovačov. Nesúhlasite s obratiskom v priestore Most SNP/Vydrica, alebo so zmenou linkovania, alebo celkovo s dvojkoľajným nábrežím v celej dĺžke? Alebo proste nesúhlasíte s ničím?
Reakcia na: upravovač fotiek #57:
Pod Mostom SNP uz netreba nic planovat. SKor treba planovat kam popresuvat linky ak ho raz suvisle prepoja s Hviezdkom.
Reakcia na: Petto #61:
37+88 zlúčiť (blbé, ale obslužnosť ostane). 91 a 191 potiahnuť na konečnú Zochova (obrat v križovatke Hodžovo nám.). 70 nahradiť električkou. Potom môžeš obratisko fakt zrušiť.
Reakcia na: upravovač fotiek #62:
Trochu realnejsie to musis zobrat. Lebo obratisko zanikne pravdepodobne skor ako pribudne trat na Vajanskeho. Miesas teda kratkodoby horizont s dlhodobym.
37 a 88 spojenim, ale niekde treba zriadit tu zastavku Most SNP nech tade "nepreleti voz" alebo pojazdovanie zastavky Vodna veza (Vydrica).
Reakcia na: Petto #63:
Síce viem o zámere zrušiť obratisko, ale nečakal som to v krátkodobom horizonte. Zlúčenie 37+88 má veľa negatív, ale ako ináč by sa dalo spraviť? Samozrejmosťou je obsluha zastávky pri Vydrici. Bude sa búrať betónové "predmostie" s tým, že sa postaví nové? Ak áno, tak by tam mala vzniknúť obojsmerná zastávka pre obsluhu aj prestup na električky.
Reakcia na: upravovač fotiek #62:
Linky 88 a 37 predĺžiť po Nové SND, L29 skrátiť po Riviéru, L70 skrátiť po Nové SND, L91 zo Zochovej na Blumentál, L94 zrušiť (v prípade potreby posilniť v špičke L91/L93).

😈 😈 😈
Reakcia na: upravovač fotiek #64:
A prečo presne sa to obratisko má zrušiť?
Reakcia na: Cancer #65:
To môžeš 88 rovno zokruhovať, ideálne proti smeru okruhu linky 50 na nábreží. A ešte aj obojsmerne 37. Máme na to vozy a vodičov? Najmä keď tam bude zápcha...
Reakcia na: 6617 #66:
Niečo o urbanizme a tak. Neviem, možno na MIB vedia viac.
Reakcia na: upravovač fotiek #68:
Neviem presne aké dokumenty mám hľadať, takže možno niečo neviem, ale ak je to pravda tak urbanizmus je úžasná výhovorka. Pokiaľ neplánujú zbúrať Most SNP tak tam zostane pustý priestor v ktorom nikto nebude chcieť nič robiť. Teraz je to aspoň strategická konečná autobusov. Toto musí byť asi najhoršia myšlienka ktorú napadla Bratislavčana od roku 1945.
Reakcia na: 6617 #69:
Zrejme chcú predĺžiť promenádu z Hviezdoslavovho nám. až do Vydrice. To bude zaujímavé - promenáda pod betónovým mostom. Ja som o tom počul dávnejšie ale nič konkrétne som nevidel. Viem o tom príliš málo aby som si na to spravil názor.
Reakcia na: 6617 #69:
Písal som to sem dávno, že to plánujú.
Reakcia na: 6617 #69:
Vravím to nerád, ale tých zlých rozhodnutí bolo v tomto meste od roku 1945 už viac než dosť.
Reakcia na: upravovač fotiek #70:
Veď promenáda môže byť prerušená podchodom.
Teraz to tak aj je kto pokračuje smer Zámocké schody sme Hrad alebo na Židovskú ul.
Nevidím dôvod na rušenie obratiska MHD v centre mesta. Skôr v priestore toho trávnika za meniarňou či čo to tam je vybudovať aj obojsmerné obratisko pre električku. Kľudne aj zatrávnené. Jedine pod mostom vybudovať normálnu čakáreň alebo kaviareň namiesto tej nalievárne lacného alkoholu.
Reakcia na: david11 #73:
Podľa mňa sa žiadne obratisko rušiť nebude, lebo by to prinieslo viac problémov ako úžitku. Možno sa obratisko upraví, ale že by sa úplne zrušilo pochybujem.

Áno, presne v tom mieste by sa dalo vybudovať malé jednokoľajné obratisko umožňujúce obrat vozidiel z oboch smerov. Ideálne pre linku 1, ktorá by išla obojsmerne cez Vajanského nábrežie.
Reakcia na: upravovač fotiek #74:
L1 by sa mala vrátiť za mňa do Petržalky. Pod most ak sa prebuduje na nábreží cyklo pruh na bus + cyklo pruh posunúť L40 ako bolo plánované. Pod mostom by výhľadovo končila linka z novej Ružinovskej radiály a Nového Ružinova.
Reakcia na: david11 #75:
S ukončním linky z nového ružinova súhlasím, tá nahradí autobusovú linku č. 70 v meste. Predĺženie linky 40 by bolo asi v režime pohonu z trakčného akumulátoru v úseku Nové SND - Most SNP. Dvojkoľajné nábrežie - trať by zároveň slúžila ako BUS pruh. Tomu je nutné prispôsobiť osovú vzdialenosť - zväčšiť na 3,5 metra.
Reakcia na: david11 #73:
Veď sa nemusí hneď rušiť, stačí ho preusporiadať. Namiesto dnešného odstavovania autobusov hlava-nehlava pomedzi piliere sa dá spraviť elegantný terminál, kľudne otočený pozdĺž nábrežia, aby popod kopec mohla prejsť široká promenáda bez 2x križovania točiacich sa autobusov.
Pôvodný plán inak bol, že na riešenie priestoru sa vyhlási súťaž, ale akosi skutek utek, podobne ako pri mnohých iných veciach za posledné roky.
Reakcia na: upravovač fotiek #64:
Moja poznámka celkom s MHD nesúvisí, skôr s urbanizmom, ale ak by sa predmostie prerábalo, tak bo bolo dobré "zakopať", t.j. prekryť autostrádu v Starom Meste. To nemôže byť tak komplikované, aj keď by to nebolo drahé. Prepojilo by sa tak podhradie so Starým Mestom. Videl som mestá v zahraničí, kde podobné neuvážené jazvy v meste prekryli, tá autostráda pôsobí horšie ako keby tam bola vodná priekopa. Za socializmu bol Most SNP zle umiestnený (kvôli hraničnému pásmu), ale chýbal by. A priestor pod predmostím treba skultúrniť tak, aby tam bolo obratisko lákajúce cestujúcich a nie odpudzujúce.
Reakcia na: BA2301 #78:
Vallo na tom predsa pracuje, však to je jeho obľúbené Plató... Postaviť to problém nie je, problém sú peniaze. Podľa toho, čo všetko tam chceš mať, tak sa bavíme o 25 miliónoch minimálne za hrubú stavbu. Nie je problém tam postaviť ani pseudohistorické 2-3 podlažné domy od Zámockých schodov až po premostenie s električkovou traťou. Samozrejme, tam sa bavíme o sume 100+ miliónov. V 07/2022 vyšla správa, že Most SNP má problém s praskajúcimi zvarmi a zatiaľ je mesto ticho, pritom reálne hrozí jeho zatvorenie. Ono ani Most Apollo na tom nie je zrovna 2x dobre. https://spravy.rtvs.sk/2022/07/most-snp-je-v-zlom-technickom-stave/
Podľa zastávkových tabúľ už výluka trvá a 4 chodí do Dúbravky cez tunel. Alebo je dôvod prebiehajúcej výluky iný? Lebo keď nie, tak pokiaľ oznámia začiatok výluky o 16:00, tak to má byť od 16 a nie skôr.
Reakcia na: bobitwo #79:
Vallo na žiadnom zakopaní Staromestskej nepracuje 😃 Celé Plató má byť len terasa nad ulicou v terajšej úrovni, navyše na strane k hradbám otvorená ako "vetranie", aby sa nemusela riešiť umelá vzduchotechnika. Čiže vytrieskajú sa milióny a Staromestská bude naďalej zavadzať.
Reakcia na: Viko #81:
Bude Staromestská pod zemou? Bude.

A čo si akože predstavuješ ako riešenie? Odstrániť Most SNP, odstrániť Staromestskú v súčasnom stave? Vybudovať tam pôvodné repliky budov?
Reakcia na: mirec240 #80:
Dopadlo to ako vždy, výluka ako bola ohlásená neplatila 😂
Reakcia na: Viko #81:
inac paradoxne myslim ze keby sa to spravilo ako klenba (nad staromestskou) tak z hladiska statiky by to bolo o velky kus jednoduchsie a asi aj lacnejsie ako robit to plato.....
Reakcia na: Solider #83:
Riešenia sú dve:

1. Úplne zrušiť všetky výluky podobného charakteru
2. Zdvojkoľajniť nábrežie a vybudovať obratisko pri Moste SNP (zmestí sa tam, overené).

Mesto by si malo vybrať buď - alebo. Iná možnosť neexistuje. Ak výluky budú zasa také časté a navyše v inom čase, ako plánované a oznámené verejnosti, tak iné riešenie ako zdvojkoľajnenie Vajanského nábrežie nevidím. Alebo mesto "buchne po stole" a žiadne výluky nebudú.
Reakcia na: si #84:
Však to je plánované ako klemba, ktorá bude na vrchu mať nejakú povrchovú úpravu, nejaké stromy, trávnik, chodník, lavičky atď. Aspoň podľa prezentácii.
Reakcia na: bobitwo #86:
Ibažeby nie: https://mib.sk/wp-content/uploads/2022/05/Plato-Staromestska-studia.pdf

Dvadsať rokov sa o zakopaní Staromestskej rozprávalo nie preto, aby sa robili nejaké pseudorepliky, ale hlavne preto, aby sa vyriešila bariéra pri dóme, bariéra pri Kapucínoch, bariéra na Veternej a zrástli dve rozdelené časti centra. Zrazu teraz ponúkajú nejakú terasu na Židovskej, ktorá ani len nesiaha po električkový most na Kapucínskej. Takže naďalej máme výpadovku pri dóme, výpadovku pri Kapucínoch, ale aspoň nemáme planetárium a raz možno budeme mať namiesto priekopy pred hradbami čačaný park na terase 😀 Normálne neviem, či mám len tlieskať alebo aj výskať!
Reakcia na: Viko #87:
Vieš odpovedať, že ako si teda predstavuješ to riešenie, že čo spraviť spraviť, aby ten problém zmizol? Už raz som sa ťa pýtal.
Reakcia na: bobitwo #88:
A čo je "ten problém"? Pohľad na autá? Ten sa dá skryť aj lacnejšie 😀
Hluk? Well, akosi sa neoragnizuje doprava tým smerom, aby sa odľahčovalo toto spojenie.
Pohyb v území a spojenie rozdelených štvrtí? Nuž, potom zostáva naozaj len to, čo som spomenul a čo sa roky diskutuje - prestavať zjazdy z mosta, zahĺbiť celú Staromestskú o niekoľko metrov a napojiť ju až na podjazd pri prezidentovi. Je to komplikovanejšie na plánovanie aj realizáciu, ale dá sa tam kalkulovať s príjmom z vybraných pozemkov (predaj/nájom) a netreba dúfať v "alternatívne finančné zdroje".

Úprimne, ak si mesto neverí na definitívne riešenie, radšej nech nerobí žiadne polovičatiny. Keby to bolo ľahké oceľové plató, ktoré tam hodia na desať rokov a potom z tej ocele spravia inde tržnicu/terminál/čokoľvek, nepoviem ani ň. Terasa v tejto podobe ale znamená, že si zabetónujeme súčasný stav Staromestskej na ďalších 50 rokov.
Reakcia na: Viko #89:
Takže ani na druhý pokus som sa nedozvedel, ako si predstavuješ to riešenie.
Reakcia na: upravovač fotiek #85:
O tom, či budú akcie alebo nebudú, predsa nerozhoduje mesto. A to ani o bezpečnostnom režime, aký tam bude zavedený. Stretáva sa tam viacero aktérov, s ktorými musí mesto komunikovať. Ak polícia potrebuje určitý čas na uzatvorenie perimetra a prípravu opatrení, tak nedáva zmysel tlačiť začiatok výluky na čo najneskorší čas s tým, že vlastne to je ruleta, lebo sa výluka môže začať aj skôr. Už sa to evidentne stáva štandardom.
Reakcia na: Solider #91:
Tak potom ostáva iba možnosť č. 2. Zdvojkoľajniť Vajanského nábrežie a vybudovanie obratiska pod Mostom SNP, teda skôr vedľa neho v tom "území nikoho" medzi cestou, mostom a nájazdovou rampou.
Reakcia na: upravovač fotiek #92:
A čo potom slávna električková budúca trať pred novým SND?
Reakcia na: bobitwo #93:
Očakávaš tam rovnako časté výluky ako v príapde Mostovej?
Reakcia na: upravovač fotiek #92:
A prečo by vlastne muselo byť obratisko pod mostom SNP? Kvôli jednotke? Môže jazdiť ako X1SCD a X1SCS (semicircolare destra a semicircolare sinistra) cez tunel 😁.
Reakcia na: upravovač fotiek #94:
Samozrejme, keďže je tam divadlo, kde sú často rôzne akcie, plus sú tam rôzne športové akcie, kde štart/cieľ je priamo na budúcej trati, plus nejaké kultúrne podujatia atď. Osobne by som tipol, že dokonca tých odstávok tam bude viac ako na Mostovej.
Reakcia na: S499.1023 #95:
Nielen pre linku 1, ale aj obraty iných liniek v prípade mimoriadností. Okrem toho by bola ideálna linka Most SNP - Podunajské Biskupice. Most SNP je veľký prestupný uzol a napriek rôznym úvahám pochybujem, že bude obratisko autobusov zrušené. Ďalej je to ideálne miesto na "parkovanie" záložného vozidla, resp. "dočasné odstavenie" vozidla s poruchou, ak by prekážalo premávke a jeho odtiahnutie/odtlačenie do vozovne bolo problematické.

Točenie linky 1 v dvoch trasách podobne ako "Ring - Kai - Ring" a "Kai - Ring - Kai" je tiež riešenie. Ale obávam sa, že by narazilo na §6. 😋
Reakcia na: bobitwo #96:
A tie rôzne akcie sú odôvodnené bezpečnosťou papalášov? Štart/cieľ môže byť aj dolu pri Štefánikovi.
Reakcia na: upravovač fotiek #98:
Koľkokrát do roka je uzatvorená Mostová kvôli tomu, že je tam nejaká účasť politikov?
A čo vyriešis tým, že štart/cieľ bude pri Štefánikovi?

Edit: nakresli mi trasu, kade majú potom bežať
Reakcia na: bobitwo #99:
Nemyslím iba politikov, ale papalášov celkovo. Rôzne "celebrity", kvôli ktorým sa robia opatrenia.

Nech si bežia po promenáde.
Reakcia na: upravovač fotiek #100:
Tak koľkokrát do roka je uzatvorená Mostova pre "smotánku?

Takže 5-10 tisíc bežcov chceš pustiť na 2m široký chodník hneď po štarte? Úžasný nápad.
Reakcia na: bobitwo #101:
a kolkokrat je obmedzovana elektricka kvoli roznym bezcom ? (a to aj v sucasnosti)
mas dojem ze co i len 1x/rok je rozumne ?
Reakcia na: si #102:
Tak kde majú behať?
Reakcia na: si #102:
No ak sa toho podujatia ucastni 10 000 ludi (+ x tisic fanusikov pri trati ktori z toho maju kulturny zazitok) a obmedzenia su v nevyhnutnej miere rozumne zorganizovane tak to prospesne je.
Reakcia na: Adam3 #104:
ked kazde taketo podujatie vyzenie parsto ludi z VHD do aut a presvedci ich ze spoliehat sa na VHD sa neoplati, tak z hladiska smerovania dopravnej politiky mesta je to cisty fail......
Reakcia na: bobitwo #103:
Najlepšie nikde.
Takže vlastne teda v meste sa nemajú diať žiadne akcie, treba chodiť len v trojuholníku škola/robota, obchod a domov. Nič pre verejnosť. Všetko len preto, aby pár ľudí bolo spokojných, že MHD jazdí bez obmedzení, žiadne výluky, žiaden sviatok, či už 24. decembra, či 31. Decembra, žiadne výnimky, pekne makať podľa toho, či je pracovný deň alebo víkend.
Reakcia na: bobitwo #107:
nuz, to je zas Tvoj pohlad....
ja tvrdim, ze kym sa mesto tvari ze elektricka je klucovy prvok verejnej dopravy a ze by bolo dobre aby obyvatelia co najmenej pouzivali auta, tak by bolo velmi vhodne aby sa ich akekolvek vyluky dotykali v co najmensej moznej miere (a nie ze su obdobia ze co tyzden to nejaka vyluka lebo taky beh, onaky beh, dajaky pochod, plesen v opere a podobne....) a pokial mesto robi nieco ine (t.j. povoluje akcie obmedzujuce elektricky) ako hovori, tak nech sa nedivi ze sa ludia zariadia nie podla toho co hovoria ale podla toho co robia.....
Reakcia na: si #108:
Takže električka je jediný dopravný prostriedok bratislavskej MHD. Nič iné už v Bratislave nepremáva.

Daj mi štatistiku, koľko ľudí presedlalo kvôli tej sobotnej akcií na autá? Koľko ľudí presedlalo kvôli ČSOB maratónu na autá? Alebo beh Devín - Bratislava? Keď už sa tým oháňaš.
Behy ktore ovplyvnia elektricku su pocas roka 3, z toho maraton sa da urobit tak aby obmedzil iba L4 (moje riesenie tu: https://imhd.sk/ba/doc/sk/23248/Zmeny-v-MHD-počas-bratislavského-maratónu?dfpi=58#58), NightRun sa dotkne 30 spojov (https://imhd.sk/ba/doc/sk/23610/Presmerovanie-liniek-MHD-počas-bežeckého-podujatia?dfpi=94#94) a ostava Devin-Ba ktory je najstarsie sportove podujatie na Slovensku a behal sa skor ako sme tu vobec mali elektrickovu trat.
Ruzinovska hodova cyklocasovka sa najnovsie robi bez obmedzeni elektriciek a rovnako aj LetapeSlovakia.
Okrem toho tu mame este vynimocne nejaky protest na SNPcku ktory ovplyvni len L1, ale zas treba uznat, ze vhodnejsie miesto na koncentraciu 20 000+ ludi v Bratislave na protest nemame (Namestie slobody teraz tych 15 000 zvladlo ltt).
Vsetko su to aktivity pre desattisice ludi ktore patria do mesta (obzvlast hlavneho mesta) a rozhodne si v tieto dni nekupuju stovky ludi auto lebo hodinu nepojde elektricka.
Druha vec su rozne aktivity pre smotanku, ktore naozaj obcanom ziadny zazitok neprinesu a zbytocne ich obmedzuju ako bola aj tato a ktore by sa naozaj mohli obmedzit.
Reakcia na: Adam3 #110:
"Devin-Ba ktory je najstarsie sportove podujatie na Slovensku a behal sa skor ako sme tu vobec mali elektrickovu trat."
neviem, co som nasiel tak prvy rocnik tohto behu sa bezal v roku 1921, prva elektrickova trat v meste bola v prevadzke od roku 1895, a neviem ako u Teba, ale v mojom svete bol najprv rok 1895 a az potom 1921....
Reakcia na: si #111:
Narazal som na trat ktoru beh obmedzuje a teda na nabrezi a v okoli NMLS postavenu v roku 1925 co je teda v mojom svete po roku 1921...
Reakcia na: Adam3 #110:
pokiaľ ide o "NightRun", stačilo by, aby sa behal naozaj v noci, vtedy budú obmedzenia absolútne minimálne
Reakcia na: gejza #113:
Night Run sa beží v začiatkom septembra zvyčajne. Začiatok behu je o 20:00, západ slnka je okolo 19:20-19:30 v danom čase. Takže už bežíš v noci. Beží sa max 2 hodiny, teda 22:00 koniec. Teda väčšina bežcov sa vie ešte relatívne pohodlne dostať domov verejnou dopravou. Takže kedy sa podľa teba má bežať?
Reakcia na: bobitwo #114:
ak ide o "NightRun", očakával by som štart jednotlivých kategórii niekedy v intervale 00:00 - 00:30 a koniec aktivity do 04:30 .... na úvod podujatia sa zainteresovaní dopravia večernými spojmi a z akcie rannými spojmi ... ako som spomínal - obmedzenia budú len minimálne
Reakcia na: gejza #115:
Vieš, že súčasťou sú aj detské behy? Teda beh 6-10 ročných detí bude o polnoci? To si pozriem, čo na to rodičia. A ako sa dostanú domov.
Reakcia na: bobitwo #116:
nuz a ako sa dostanu domov ti, ktorych postihnu vyluky v dosledku tohto behu ?
ci ti nepatria do Tvojho klanu bezcov, tak su Ti ukradnuty ?
Reakcia na: si #117:
Prezraď mi, kto sa nedostane domov počas niektorého z tých behov?
Reakcia na: bobitwo #116:
viem .... a rátam s tým, že v rámci predprogramu budú detské behy a následne príde na rad hlavný program ... nevidím v tom akýkoľvek problém ... samozrejme, otázny bude záujem o detské behy, ale to už bude interná vec organizátora
Reakcia na: bobitwo #118:
tí, ktorých bydlisko nebude obsluhované verejnou dopravou v dôsledku výluky
Reakcia na: gejza #120:
Prosím, buď konkrétny, že ktoré ulice sa nedostali domov za minulý rok v dôsledku výluky. Zoznam akcií a obmedzia sú známe.

#119 rozmýšľam, či si ozaj taký blbec, alebo to len hráš. Lebo dať detský beh o polnoci a potom cestovať nočákom , čo jazdí raz za hodinu je akože v podriadku?
Reakcia na: bobitwo #121:
Nikde nie je povedané, že súčasťou "NightRun" musia byť aj detské behy. Skutočne je len minimum "nočných atrakcií", kde sa ráta s účasťou detí. Azda jediné, čo mi v tejto veci príde na um je detská nočná pohotovosť aj tam je tá účasť detí viac-menej nedobrovoľná. Takže aj "NightRun" môže byť pokojne určený len pre 15+, resp. 18+.

Nie, nie som blbec a ani nič nehrám.
Reakcia na: gejza #122:
1/ Stále si neodpovedal na prvú otázku. Kto sa nedostal domov pri tých behoch.

2/ v meste máš okrem iného niečo ako nočný kľud od 22:00. Takže ťažko budeš organizovať čokoľvek podobného charakteru. Navyše doprava medzi 00:00 a 4:30 je katastrofálna. Predpokladám, že tam isto budeš lobovať za to, aby DPB a SAD vytvorili pre tú akciu plán dopravy.

3/ rovno priznaj, že nenávidíš všetky verejné akcie v meste. Bude to jednoduchšie.
Reakcia na: bobitwo #123:
ad 2 - z názvu "NightRun" jednoznačne vyplýva, že ide o nočnú akciu. Pokiaľ ide o dopravu, už nižšie som napísal, že dopravu na akciu obstarajú posledné večerné spoje a dopravu z akcie prvé ranné spoje. Nevidím dôvod, prečo by mal beh rušiť nočný kľud. Beh ako aktivita je relatívne tichá, závisí od podkladu.
ad 3 - viackrát som absolvoval silvestrovský beh cez bratislavské mosty, mám v nohách aj 1 ročník "Devína", ale to už bolo dávno .... nemám nič voči zmysluplným verejným aktivitám, mojimi favoritmi sú Noc múzeí, DOD DPB, Hratislava, tematické akcie v dopravnom múzeu či železničnom depe na Rendezi ...
Športové podujatia robia reklamu Bratislave a donesú aj napriek obmedzeniam aspoň nejaké peniaze z turizmu.. čo donesie akcia pre papalášov?? Nič ..
Reakcia na: Ma178rek #125:
Akú šírku koridoru potrebujú bežci? A naozaj by ich trak strašne obmedzovalo keby mali bežať meter od električky, oddelenej prenosným plotom?
Reakcia na: upravovač fotiek #126:
Vždy sa nájde blbec ktorý by vošiel do dráhy električky áno určite obmedzenia sa dajú tolerovať a myslím si že počas tých maratónov je to v akceptovateľnej miere...
Radšej vylúčiť dopravu a pár chvíľ pretrpieť...
Reálne električky obmedzuje iba CSOB maratón a night run
Nech mi nikto netvrdí že tie električky tak narušujú podujatie v Redute....
Reakcia na: Ma178rek #127:
To by ten blbec musel preliezať plot. Elektřičky môžu ísť 30 km/h. Meškanie je vždy lepšie ako žiadne spojenie.

Pokiaľ viem, tak výluky "Reduta" sú kvôli bezpečnosti papalášov. Lebo električka je obrovským bezpečnostným rizikom.
Reakcia na: upravovač fotiek #128:
Plot som prehliadol... Nooo to by sa dalo ale komu by sa chcelo dávať ploty??? A častokrát je to skôr o Tom že dráha behu križuje električku...

Skôr to že električka robí vibrácie ktoré sa prenášajú dovnútra...
Reakcia na: upravovač fotiek #128:
Problémom nie sú prejazd električky samy o sebe, ale to, že trať vedie bezprostredne pri vchode do budovy Reduty, ktorým vchádzajú chránené osoby a je potrebné mať tento priestor zabezpečený (stačilo sa ísť tam v sobotu pozrieť, koľko zábran tam bolo rozložených)
Reakcia na: 3pa3ck3 #130:
Takže keby trať pokračovala z Jesenského cez Hviezdoslavovo nám. a napojila sa pri Moste SNP, tak by to nevadilo? Teda nevadilo Redute, ale "iba" ambasáde USA?
Reakcia na: upravovač fotiek #131:
To sa treba spýtať na ÚOÚČ (a tí to zrejme aj tak nebudú môcť povedať), ja len píšem to, čo som zvonku odsledoval svojím laickým okom 🙂 Tebou opísaná trasa by mohla vyhovovať, ale aj tak by zrejme bolo potrebné minimálne krátkodobé zastavenie premávky počas príjazdu/odjazdu hostí
Reakcia na: upravovač fotiek #126:
Už som to tu raz posielal, ale teda ešte raz, ako to vyzerá po štarte. Pre kapacitné dôvody ulíc sa štartuje v 4 zónach každých 5 minút, no aj tak každá zóna vyprodukuje takúto masu ľudí. Ak tam chceš prenosný plot s metrovým odstupom, tak ti ostane asi polovica pruhu pre autá a cyklopruh, čo je, žiaľ, kapacitne nedostatočné. A to máš na fotke Night Run (cca 4000 ľudí na hlavnej trase, rok 2024), pri maratóne to býva zrejme okolo 6000. Počítam teda iba hlavnú trasu behu bez rôznych kratších behov a detských behov.
Reakcia na: upravovač fotiek #131:
US EMB sa dá presťahovať výrazne jednoduchšie, než Reduta ...
Reakcia na: gejza #134:
Lenže im sa nechce sťahovať nikam. Rieši sa to už neviem 10-15 rokov, že sa presťahovali inde.
Reakcia na: Adam3 #133:
To je šírka asi 9,5 metra. V cyklopruhoch sú bežní chodci, diváci a dokonca jeden kočík. Takže bežci potrebujú 9,5 metra. Beriem na vedomie.
Reakcia na: bobitwo #135:
Sťahovať sa mali na Olejkrásku s tým, že DPB by sa presunul inde. Hovorilo sa o Krasňanoch. Tuším bol (a je) problém s energodispečingom, ktorý sa tam ľahko presťahovať nedá, lebo "všetky káble diaľkového ovádlania vedú na Olejkársku". Neviem čo je na tom pravda.
Reakcia na: bobitwo #135:
Ak sa im nechce sťahovať, tak budú koexistovať s električkovou traťou. Potreby obyvateľov sú pre Mesto prioritou - teda aspoň v civilizovanom svete.
Reakcia na: gejza #138:
Jasne, lebo to je tak jednoduché.... Ambasáda je územie cudzieho štátu. A kade že to má ísť tá električková trať?
Reakcia na: bobitwo #139:
veď tá trať by hádam nešla cez pozemok ambasády ???
Vnútromestská peáž!
Reakcia na: gejza #140:
Ja neviem, kade ju tam chceš viesť
Reakcia na: gejza #140:
Aj Gejzovi niekedy treba dať paprču hore 😃.
Reakcia na: bobitwo #139:
Tadiaľ, kadiaľ viedla.