Výluka liniek 14 na Jesenského (11.1.2025 16:00 – 23:45)

V sobotu bude opäť krátkodobo vylúčená premávka električiek na Jesenského a Námestí Ľ. Štúra.

V sobotu 11. januára 2025 v čase medzi 16:00 a 23:45 bude vylúčená premávka električiek liniek 1 a 4 po Jesenského, Mostovej a Nám. Ľ. Štúra z dôvodu zabezpečenia nerušeného priebehu podujatia v Redute. Dotknuté linky budú jednosmerne odklonené na obchádzkové trasy.

  • Linka 1 bude pri jazde z Hlavnej stanice premávať medzi zastávkami Poštová a Šafárikovo nám. cez Kapucínsku, tunel a nábrežie.
    • V tomto smere nebude obsluhovať zastávky Centrum, Jesenského a Nám. Ľ. Štúra.
    • Zastávku Centrum budú električky obsluhovať iba pri jazde na Hlavnú stanicu.
    • Namiesto neobsluhovanej zastávky Nám. Ľ. Štúra odporúčame využiť najbližšie zastávky Most SNP, alebo Šafárikovo nám. (možný presun z Nám. Ľ. Štúra autobusmi liniek 29 50 70)
  • Linka 4 bude pri jazde do Dúbravky premávať medzi zastávkami Centrum a Kráľovské údolie cez Nám. SNP, Kapucínsku a tunel.
    • V tomto smere neobslúži zastávky Jesenského, Nám. Ľ. Štúra, Most SNP a Chatam Sófer.
    • Cestujúcim odporúčame v smere z nábrežia do Karlovej Vsi a Dúbravky použiť linku 29 s prestupom na linku 4 na zastávke Lanfranconi.
    • Zo zastávky Jesenského odporúčame peší presun k najbližšej obsluhovanej zastávke Centrum.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Tradične.
Budú sa udeľovať vyznamenania za podporu verejnej dopravy?
Reakcia na: Max #1:
Chcelo by to hlučný protest alebo hlučný koncert hneď pred Redutou nech to majú nerušené.
Jáj, keby tam posledný spoj tesne pred 16:00 vykoľajil. A museli by nabehnúť z DPB ho akože nakoľajovať. Samozrejme najhlučnejšie a najpomalšie ako to len pôjde. Aspoň do polnoci.
Plán Bratislava, kapitola 4.2.1.8

"Ročne zažije MHD viac ako sto výluk, ktoré viac či menej komplikujú cestovanie. Každá takáto komplikácia môže cestujúceho odradiť od ďalšieho využitia MHD, najmä ak z dôvodu zmeny v MHD nestihne svoj plánovaný program či nadväzný spoj.

Dôvody na výluky môžu byť rôzne - od pravidelnej údržby cez rekonštrukcie a výstavby nových tratí alebo zastávok až po podujatia a demonštrácie. Dlhodobo je príliš veľa výluk spôsobených bezbrehým povoľovaním akcií na električkových tratiach, hoci magistrát si musí byť vedomý, že električky sú nosným dopravným systémom a ich výluky možno prirovnať k (nepredstaviteľným) výlukám metra v iných metropolách."
Reakcia na: Ike #4:
Vallo sa zjavne vyprdol na ľudí, ktorí mu dopravu v pláne Bratislava robili. Obklopil sa facebook&tiktok "radcami", ktorí tvrdia, že MHD je dostatočná, ba priam až príliš dobrá na pomery mesta, tak netreba nič meniť a výluky električiek samozrejme nič neznamenajú, však už sme si na ne zvykli, nejaká spoľahlivosť nosného systému je mu u zadnice.
Reakcia na: upravovač fotiek #5:
Bodaj by nie keď mu to všetci hodíte aj keby polovicu spojov cez deň a dve tretiny spojov v noci natrvalo zrušil...
Reakcia na: Ike #4:
To by zrejme musela Kancelária prezidenta najprv postaviť porovnateľné reprezentačné priestory v inej lokalite...
Reakcia na: Cancer #6:
On moc dobre vie, že nemá protikandidáta, ktorý by ho mohol ohroziť. V tom je problém.
Reakcia na: 3pa3ck3 #7:
Kde by to malo stáť?
Reakcia na: Cancer #6:
Vieš o nejakom lepšom kandidátovi?
Reakcia na: 3pa3ck3 #7:
Vo Vietname?
Reakcia na: S499.1023 #11:
V Moskve.
Reakcia na: S499.1023 #10:
ktokoľvek iný ....
Reakcia na: bobitwo #9:
a Hrad nestačí ???
Reakcia na: gejza #14:
Hrad nemá potrebné priestory.
Reakcia na: upravovač fotiek #8:
Však ono sa žiadny protikandidát ani nikdy nevyprofiloval ...už pri posledných volbách mali tolko Vallovych prúserov na podnose na ktorych mohli chytiť nasratých ludí a jediný "protikandidát" sa ukázal podobne toxický Kusý ktorý si založil kanidatúru na 15 minútovych lístkoch 🤦
A keďže ani teraz sa neukazuje žiadna iná tvár ktorá by ho mohla zosadiť (najvyšší čas sa opäť dostať do podvedomia,plus aj skupinku ludí na poslancov magistrátu ,inak to nemá zmysel) tak to najbližšie volby opäť dostane zadarmo.
Reakcia na: NOKS #16:
Žiaden iný kandidát sa nevyprofiloval preto že každý normálny potenciálny kandidát chápal že proti Vallovi neobstojí, preto to zostalo len na hňupoch a lá Kusý bez štipky politického inštinktu. Ak sa pozrieš na výsledky poslancov (kde bolo konkurencie viac než dosť), tak uvidíš že tam to Vallovci valcovali tiež, čo naznačuje náladu v spoločnosti ktorá vtedy bola.

Imho to teraz nie je veľmi iné. My to vnímame trochu pokrivenou optikou keďže zrovna MHD je téma kde Vallovci masívne failujú, ale ak sa na to pozrieme zo širšia, je to najlepšie vedenie mesta aké tu bolo. A teraz ako budeš kandidovať? Tak že budeš schvaľovať rovnaké policies ako tvoj protikandidát? To moc nejde. A keď sa proti nim začneš vyhraňovať, tak prichádzaš o voličov ktorí ich podporujú. Case study nech je Kusého pokus útočiť cez PAAS, ktorý je mimoriadne úspešný a populárny lebo konečne vyriešil parkovanie (a tam kde zavedený nebol sa ho ľudia dožadovali).

Ja by som si tiež želal aby niekto upratal MHD a obzvlášť DPB, ale určite nie za cenu ďalšieho Ftáčnika či Nesrovnala.
Reakcia na: 810zssk #17:
V čom prosím je aktuálne vedenie Mesta najlepšie ? Abstrahujem od agendy verejnej dopravy/MHD, lebo ako si povedal, túto tému na tomto fóre vnímame "pokrivenou optikou".

Neexistuje absolútne žiadna koncepcia rozvoja v akejkoľvek oblasti - Mesto nemá krátkodobú, strednodobú ani dlhodobú víziu. Absolútne hapruje koordinácia činnosti s mestskými časťami, s orgánmi VÚC, s orgánmi štátu ako aj nadnárodná spolupráca. Mestské podniky sú len trafikami pre darmožráčov, ktorí sa dlhodobo dookola točia v ich orgánoch. Vizuálny smog sa žiadnym spôsobom neredukuje, čierne stavby sa nesankcionujú ani neodstraňujú, údržba verejných priestranstiev je chabá, neplatenie miestnych a daní a poplatkov sa opláca, nakoľko vymožiteľnosť práva je zo strany Mesta nulová. Zvýšenie sadzby miestnych daní a poplatkov sa žiadnym spôsobom neprejavuje na zvýšení kvality poskytovaných služieb. Prekvitá čierny prenájom nehnuteľností spojený s masívnym nárastom nákladov na základné činnosti Mesta bez adekvátnej miery ich saturácie z príslušných zdrojov. Neexistujú základné dáta o počte tých, ktorí sa na území Mesta (ne)legálne zdržiavajú a od toho sa odráža aj nemožnosť tvorby príslušných výdavkových modelov.

Očakávam príčetného odborne fundovaného charakterného človeka, ktorý vie, čo chce, vie ako to dosiahnuť a ktorého činnosť bude pre Mesto a jeho obyvateľov v maximálnej možnej miere prospešná. Nepotrebujem exhibicionistu s chorobnou potrebou byť každých 5 minút na nejakej sociálnej sieti, postačí mi niekto anonymný, za koho budú hovoriť výsledky.
Reakcia na: 810zssk #17:
Stále sa máš čoho chytiť...aj ten PAAS je nedomyslený ,plus samozrejme absolútne nenaplnenie báchoriek o vzniku nových parkovacích miest (báchorke o stavbách parkovacích domov z peňazí vybratých na paase neveril ani ten najnaivnejší jedinec) ,ignorovanie problémov v dopravnej infraštruktúre a hlavne to najpodstatnejšie a to prehlbovanie zadlženosti mesta ktoré sa týka všetkých takže aj mimo MHD a s ňou súvisiacich vecí je tam toho kopa..

A ani ten protikandidát nemá moc potrebu "ukecávať" Vallových voličov...stačí ukecať nevoličov aby išli voliť.Pri posledných volbách bola účasť nízka pretože drvivá väčšina ludí ostala doma aj keď im Vallo liezol hore krkom ale proste nemalo zmysel tam ísť keďže Kusý nebol riešenie..

To že by ten kandidát mal byť čo k čomu a nie ďalší Nesrovnal atď je jasné
Reakcia na: NOKS #19:
Ja budem voliť kandidáta, ktorý bude presadzovať zdvojkoľajnenie nábrežia medzi Šafárikovým nám. a Nám. Ľ. Štúra. Potom sa môže trať cez Jesenského a Mostovú zmeniť na manipulačnú a žiadne výluky na nej nebudú potrebné. Linka 1 predĺžená po Riviéru, obrat úvraťou, obojsmenré vozidlá Škoda 30T, ktoré sa uvoľnia z linky 3. Zároveň sa bude môcť linka 29 skrátiť po Riviéru.
Reakcia na: S499.1023 #10:
vreco zemiakov ? (teda to by tam narobilo minimalne menej skod, maximalne by to tak trocha znecistilo plochu pod sebou....)
Reakcia na: bobitwo #15:
Nemá? Veď tam je celá novopostavená jazdiareň, kde bolo počas predsedníctva 2016 iks veľkoformátových akcií...
Reakcia na: Viko #22:
Je rozdiel nejaká konferencia a slávnostné odovzdávanie nejakých cien.
Reakcia na: bobitwo #23:
Aha, lebo oficiálne stretnutie ministrov celej EÚ aj s koncertom bolo málo slávnostné... Dobré vedieť 😀
Reakcia na: bobitwo #23:
Aké ceny tam idú odvozdávať? Vyznamenania za rektálne výstupy diktátorom?
Reakcia na: upravovač fotiek #20:
Jo budem voliť kandidáta ktorý bude najviac slubovať dosiahnuteľné ale zmysluplné ciele. Momentálne je to Vallo, ale súhlasím že už by to možno chcelo zmenu.
Gejza/NOx: Tak kde toho kandidáta máte? Len si "plácáte játra".
Reakcia na: SixSixTrooper #26:
takze s radostou zvolis kandidata ktory Ti slubi ze Ti zvysi dane, zdvojnasobi byrokraticky ansabel magistratu, obmedzi verejnu aj individualnu dopravu, zvysi zadlzenie mesta, ... ? 😃
Reakcia na: si #28:
Ale ale ale cyklisti dostali super diaľnicu na nábreží! Taká super, že jej musela ustúpiť aj preferencia električiek na Šafárikovom nám.

Vivat CYKLOSLAVA!!!!
Píšem neutrálne (keďže niesom z BA), Bratislava ako mesto (na slovenské pomery) úctyhodnej veľkosti si viac než zaslúži dobrú cykloinfraštruktúru ktorej niektoré súčasné časti by niektoré slovenské mestá mohli len závidieť, neviem akú utopickú víziu mali komunisti pre BA že či 500k obyvateľov alebo rovno milión ale možno bola chyba pretiahnutie ďiaľnice cez centum mesta, áno BA potrebuje dobrú cestnú infraštruktúru ale dá sa robiť aj subtílnejšie, a je otázne či by mestá v 21. storočí mali byť závislé na autách takým spôsobom ako sú teraz (keďže nielen zaberajp miesto ale sú aj hlučné a znečisťujú ovzdušie už tak či tak otáznej kvality v našich najväčších mestách, cyklocesta na nábreží bola podľa mňa dobrá iniciatíva avšak pokiaľ kvôli nej musela údajne padnúť preferencia tak je to mierny krok vedľa. Ale treba pamätať že z chýb sa treba poučiť a v tejto dobe modernej treba stavať dobré alternatívy k autám, máte dobre našliapnuté keďže napr. DPB by sa dali niektoré veci závidieť (minimálne druhým najväčším DP na Slovensku a to DPMK) takisto aj IDSBK je dobrým príkladom ako vytvoriť dobrý IDS na Slovensku. Takže si to nepokazte 🙂
Reakcia na: S499.1023 #27:
To fakt sa ma pýtaš na kandidáta keď som sa pozastavoval nad tým že sa žiadny nevyprofiloval ani pri predošlých volbách a ani teraz sa žiadny neukázal? 🤦
Za mňa je Vallo tiež v mnohých veciach ohľadom dopravy sklamanie, ten plán s ktorým kandidoval vyzeral veľmi dobre a čakal som naozaj posilnenie dopravy, navýšenie výkonov a nie celodenné zhoršenie intervalu na električkách zo 4 minút na 5... Tiež rôzne šotoúchylky tohoto vedenia keď tu máme modelové koľajisko 1:1 mi vadia.
A pritom prvé 2-3 roky som pociťoval práve veľlký posun vpred. Zoberme si hneď prvú veľkú výluku v Prievoze počas výstavby D4. Tú Nesrovnal odďaloval aby nemal kolaps dopravy pred voľbami a následne ju nové vedenie zvládlo výborne. Vznikli buspruhy, zdarma preprava na L201, L202, L212, kvalitná infografika... Žarnovický z RJ robil vtedy pre DPB marketing a celkovo sa skvalitnili informácie pre cestujúcich (nový formát CP, sklenené vitríny na zastávkach, ...), pamätám si dobrú náborovú kampaň na vodičov z toho obdobia, pre nadšencov sa organizovali rôzne trolejbusové dni, šotojazdy (6401)... Začali sa robiť poctivé tendre na vozidlá a prestali sa diať veci, ako že nám prišli nové kĺbaky s klímou pre minibusy, ako sa bežne dialo predtým. No od covidu to išlo nejak dole vodou.
Mimo dopravy ale teda aktivity kde má toto vedenie za mňa plusy:
- celkový postoj k verejným priestranstvám, z predvolebného asfaltovania sme sa dopracovali k peknej dlažbe na chodníkoch, jednotnému vizuálnemu štýlu a skvalitňovaniu okolia
- zelené ostrovčeky, masívna výsadba kvetov na uliciach a iné detaily ktoré sú fakt kraviny ale vo výsledku to nikto predtým nerobil a aj vďaka nim sa proste v meste cítim lepšie
- fontána na Námestí slobody, skrajšené Hodžovo nám., Krížna ulica, park na Riviere, cvičká na promenáde, skatepark pod mostom, zastávky na Račiansom mýte a celej Račianskej
- zníženie vizualného smogu
- rekonštrukcia trate na Americom námestí, Záhumniciach a ZP
- transparentné výberové konania, ukončovanie nevýhodných zmlúv
- po rokoch sa podarilo vykúpiť pozemky a rozšíriť Harmincovu
- výborne zmanažovaná pandémia (to čo štát zbabral mesto úspešne zachraňovalo)
- ubratie pruhu pre autá na Mlznských nivoch
- vianočné trhy sa neskutočne zlepšili
- zber BIO odpadu
- zmeny v Lesopark, areál Malý Slavín, horáreň Krasňany
- mestská polícía na Obchodnej
- geopolitické zmýšlanie, pomoc Ukrajine, spolupráca s partnerskými mestami

Keby som to mal zhrnúť tak nie je to vo veľa veciach ideálne, ale čo sa týka politiky zrejme to najlepšie čo na Slovensku máme (možno okrem Trnavy, tam som tiež počul dosť chvály) a určite to najlepšie čo kedy bolo v Bratislave a hlavne čo bolo v ponuke. Na druhej strane ale, tiež by som si želal aby Valla porazil niekto lepší, no zároveň nech tam Vallo ostane, ale nie ako primátor a manažér kde zlyháva, ale ako architekt.

Lebo v skratke mesto v ulicach vyzerá krajšie ale manažérsky kolabuje. 🙃
Reakcia na: Adam3 #32:
Električky sa posilnili miestami
V Karlovej Vsi bol predtým interval 8 minút so 4 linkami a nasadené vozy boli aj K2 takže došlo k navýšeniu... Mimo špičky išlo za hodinu predtým na linkách 4/5/9 dokopy priemerné 22,5 spoja teraz 24 poobede špička sa oslabila predtým išlo 30 vozov za hodinu, ale premávali menej rovnomerne a rôzne kapacity...
Cez víkend došlo k navýšeniu kapacity keďže linka 4 cez nábrežie dostalo navýšenie v podobe K2 raz za 15 minút... (V Dúbravke sa to jemne oslabilo lebo predtým išla na linke 4/5 na striedačku súprava/NP voz ale v KV došlo k celkovému navýšeniu)
Ružinov si detto polepšil predtým tam jazdili súpravy na striedačku s K2 teraz iba súpravy
Na linke 7 jazdili prevažne K2 teraz iba súpravy ..
Cez prázdniny je momentálne najväčší rozdiel oproti premávke predtým kde by malo byť v rannej špičke interval na 1/4/9 5 minút sedlo môže byť 7.5 a poobede 6 minút...
Na linke 3 je to ok tak ako to je

Ale samozrejme sú rozdiel prázdniny a prázdniny...
Reakcia na: Ma178rek #33:
L7 ale predtým premávala až do Rače aj poobede, dnes iba po stanicu Vinohrady, pričom chýba kapacita na úseku ŽST Vinohrady - Detvianska.
Reakcia na: upravovač fotiek #20:
Pred pár mesiacmi som to dokonca nakreslil:

https://imhd.sk/ba/galeria-media/325850/

Je to divočina, ale realizovateľné. A rieši to aj problém nedostatočnej šírky zastávky pri parčíku. Bolo by to drahé a muselo by rozbúravať to, čo tam pred desiatimi rokmi poastavali (aspoň by sa vytrhali zbytočné koľajnice pre 1435 mm), minimálne od výjazdu z parkoviska (bývalé obratisko autobusov) po mýtny domček (pri ktorom sa to aj tak bude rozkopávať kvôli inštalácii výhybiek). Zásadne to obmedzí premávku električky do Petržalky a bude vyžadovať obojsmerný odklon cez Mostovú a Jesenského. Za dva prázdninové mesiace by sa vyššie uvedený úsek mohol dať spraviť s tým, že úplná výluka električky do Petržalky by bola iba jeden mesiac, možno 6 týždňov. Práce na rampe pri Ministerstve vnútra, Vajanského nábrežia a Pribinovej by sa dali realizovať bez nutnosti výluky električiek z Petržalky do mesta.

Ostáva doplniť zastávku Nám. Ľ. Stúra pre električky na nábreží. Trať na Mostovej a Jesenského by potom ostala manipulačná a výluky by neboli nutné. Neviem prečo mám nutkanie nakresliť aj túto časť, resp. celý úsek medzi Šafárikovým nám. a Nám. Ľ. Štúra. To je nejaká forma mentálnej choroby. Pomóc!
Reakcia na: upravovač fotiek #35:
Len si zabudol na projekty Trolejbusová trať Nové SND - Autobusová stanica, Triangel, cyklo, atď.

A únosnosť podzemného parkoviska Eurovea ťa asi tiež nezaujíma.

Nakresliť čiary na mapu dokáže priemerné 8 ročné dieťa.
Reakcia na: B K #36:
Nedokáže, veď minule tu kritizoval sedemročného, že nemá výkres okótovaný v mierke 😂
Reakcia na: B K #36:
Nevidím v čom to prekáža trolejbusovej trati Nové SND - Autobusová stanica. Projekt Triangel tiež nie je v konflikte s električkou po Pribinovej (ktorú tam aj tak chce súkromný investor). Rovnako aj únosnosť bola preverovaná, dokonca variantne.

Keď si myslíš že je to také jednoduché, nakresliť to tak, aby to zodpovedalo normám, tak prosím, kresli. Zakótuj polomery, dodrž prejazdový profil a ukáž to. Rád sa pozriem.
Reakcia na: upravovač fotiek #38:
V čom prekáža TT? V tom, že podľa tvojho návrhu idú v rovnakej trase + rovnakej trase ako R27.

Triangel má úplne inak navrhnuté zastávky.

A únosnosť/hĺbka základov pre TV je problém od začiatku. Zrazu nie je.

"nakresliť to tak, aby to zodpovedalo normám"
Preto to nekreslím. Nehrám sa na projektanta.
Reakcia na: B K #39:
Odkedy nemôže ísť električka aj trolejbus v spoločnom pruhu?

Vizualizície pri Triangli sú zábavné - električka na asfalte, bez koľajníc a trolejového vedenia. Nie je problém projekty zladiť.

Nie je to neriešiteľný problém. Problém by to bol, keby sa s garážami nič nemalo robiť. Ale to ani nikto nechce.

Aha, tak len kritizuješ. To je to najjednoduchšie. V poriadku, kľudne pokračuj v kritizovaní. Ak si myslíš, že si len tak kreslím čiary na mapu, tak si to kľudne mysli a kritizuj ďalej. Rád by som videl návrhy ďalších ľudí, rozpracované aspoň rovnako detailne, ako moje. Zatiaľ nič o napjení električkovej trate na Pribinovej na súčasnú sieť, čo bolo verejne prezentované mestom, nebolo ani spolovice také detailné, ako som nakreslil ja. Vieš čo je to kresliť si len tak čiary na mape? To je napr. to, čo som videl v dopravnom genereli, kde navrhli totálne nerálne odbočky pre električky, ktoré by v realite museli mať polomer 15 metrov.
Reakcia na: Ma178rek #33:
Na L7 predsa jazdili súpravy a dokonca trojičky. Cez a po kovide sa tam dali K2 a zase zrušili min. rok. V Karlovke boli prejazdy kačíc s L6 na L9 a naopak. Račianska poobede nestíha už dosť dlho.
Reakcia na: upravovač fotiek #35:
Všetko super, len to ukladanie výhybky do mostovky ešte pred polohu terajšej dilatácie podľa mňa hraničí s nerealizovateľnosťou.
Reakcia na: Viko #42:
Áno, jazyky v mostnom uzávere sú nezmslom. Búranie betónovej mostovky kvôli inštalácii prestavníku je taktiež blbosť. Asi to celé bude posunuté tak, aby to bolo ešte pred mýtnym domčekom.

https://imhd.sk/ba/galeria-media/149005/

Zrejme dôjde k úprave tejto dilatácie. Keď tam budú dávať výhybky, tak 1435 mm rozchod bude zrušený.
Reakcia na: Dave177 #34:
Roky rokúce predtým chodila L7 Vinohrady-Centrum
Následne nejaký poslanec v Rači si presadil aby išla z Rače čo beriem bolo to dobré rozhodnutie ale poobede si nepamätám že by chodila...
Ale uznávam že by sa hodila 7ka aj v Tom intervale v úseku po Raču.. odbremenila by to aspoň každú druhú 3ku...
Reakcia na: Ma178rek #44:
To nebol nejaký poslanec, ale to reálne nepoberalo ľudí zo zastávok. Račianska je permanentne upchatá a autom to vieš obísť až teraz po D4 s 20km navyše..
Reakcia na: david11 #45:
Račianska má problém s kapacitou už desaťročia. Vrátane infraštruktúry, napájania. Aj keby sme zrazu mali voľné vozy na spájanie do trojičiek, meniarne by skolabovali. Niečo o skratových prúdoch a tak. Pamätám si ako vyrážalo meniareň keď sa pri zváračáku na svetlách "nakopili" dve súpravy T6A5 z každej strany a začali sa rozbiehať plnou jazdou do križovatky keď padli gule. A keď tam boli 3 súpravy T6A5 a jeden vlnitý plech, tak si na ňom počul ako klesali otáčky MGčka a čakal či to vypadne, keď vozy v zime ešte aj kúrili. A to boli odvtedy meniarne vrátane káblov už čiastočne zmodernizované. Ale trojičky by tam aj dnes boli problém. Stačí aby sa ti v jednom úseku "nešťastne" nakopili 3 a začali sa spolu rozbiehať. K tomu ešte jednu klasickú dvojičku alebo Škodovku a bude zle.
Reakcia na: upravovač fotiek #46:
tam je ale otazka ci je problem kapacita meniarni alebo kablov - ak meniarni, tak co viem minimalne 2 zo 4 boli v nedavnom case prerabane (zahumenice, vozovna krasnany); ale ak je to problem (kapacity) kablov.....
Reakcia na: si #47:
Veď to. Napájacie a spätné káble. Tiež by ma zaujímalo ako to je, ale to vie iba niekto z DPB.
Reakcia na: upravovač fotiek #48:
tak zas ak by to bola priorita, tak v priebehu roka-dvoch by sa aj to dalo fixnut.... ale kedze z toho nekuka take PR ako z nasadenia dlhych trolejbusov na linku 218, tak asi bude musiet este vela vody dunajom pretiect......
Reakcia na: si #47:
Je to jednoducho prílíš ďaleko od meniarne, je tam už nízke napätie.
Reakcia na: Ma178rek #44:
7 poobede do/z Rače s duplákmi jazdila na jeseň 2018 pred komunálnymi voľbami.
Reakcia na: Solider #50:
pokles napatia je dany prudom (odberom) a odporom vedenia
ak potrebujes zvysit odber (prud) a zachovat napatie na vzdialenom konci (a pritom Ti odoberany prud kolise od 0 po max, takze dvihnut napatie na vystupe z meniarne nie je riesenim), tak potrebujes znizit odpor vedenia, co vies dosiahnut zvacsenim prierezu vodicov a/alebo zmenou materialu vedenia (napr Al -> Cu)
snad je to dostatocne pochopitelne.....
Reakcia na: upravovač fotiek #35:
Na Nám. Ľ. Štúra to vychádza tesne, a to navyše zastávky iba 53 metrové + 2 x 4 m rampy od TK po vyvýšené nástupisko. Zastávky v priamej koľaji, bez oblúkov. A napojenie koľaje od Mostovej dosť krkolomné (posunutie výhybky na nábreží asi o 20 metrov ďalej, aby ostalo miesto na ostrovček). STOP čiary v smere od Šafka posunuté asi o 15 metrov, celá cesta v tom mieste bližšie k fasáde (na úkor už zrušených parkovacích miest - dnes tam nič nie je, iba prázdno a kvetináče), ale to by bolo iba na mimoriadne udalosti, takže by to až tak nevadilo. Bez zmenšovanai parčíka alebo promenády pri Dunaji (možno max. o pol metra pri priechode, aby boli plynulé oblúky - dnes sú tam lomy). Širka cyklopruhov 1,5 metra, jazdných pruhov 3 metre, ostrovčekov 3 metre (zužujúce konce na 2,7 metra). Bez výrubu stromov.
Reakcia na: upravovač fotiek #53:
53m je až až
Vedela by zastaviť aj súprava aj autobus na zastávke naraz 🙂 áno je to mimo toho že všetky električkové zastávky by mali mať 65m ale nie vždy je to možné
Reakcia na: Ma178rek #54:
S premávkou denných autobusových liniek nerátam. 29 skrátená po Riviéru, 70 nahradená električkou.

Ináč ak by sme mali zastávky ako napr. vo Viedni, tak iba prvých 32 metrov by malo vyvýšenú hranu a zvyšok by križovali koľajnice odbočky z Mostovej smer Šafárikovo nám. Zadaná časť 49 metrovej súpravy by mala dvere do koľajníc. Vo Viedni som tak neraz vystupoval. Priamo do odbočky ktorá neslúži bežnej premávke. Ďalšie príklady možno nájsť vo Švajčiarsku.
Reakcia na: upravovač fotiek #55:
To som troška vynechal tu časť že ti je súčasť "projektu" 2 kolajky na Vajanského a súčasť trasy cez Pribinovu
No ja by som ponechal autobusové linky tak ako sú okrem tej 29 ktorá je nahradená plne električkou...
Ono by bolo najlepšie keby nebola priamo v križovatke takáto rušňá cesta lebo už teraz spôsobuje menej frekventovaná križovatka problémy
Reakcia na: Ma178rek #56:
Linku 70 skrátiť po nové SND, kým nebude vybudovaná odbočka na Dolné hony.

Pre električky by sa hodilo malé jednokoľajné obratisko pod Mostom SNP, v tom prípade môže jednokoľajná odbočka na Nám. Ľ. Štúra z Mostovej smer Šafárikovo zaniknúť bez náhrady. Alterntívne by sa dalo spraviť malé jednokoľajné obratisko vo Vydrici cez Žižkovu a parkovisko SNM. Polomer oblúka tam vychádza asi na 22 metrov. Takže buď pod Mostom SNP, alebo vo Vydrici. Z prevádzkového hľadiska stačí pod Mostom SNP, resp. v tom zelenom "trojuholníku" medzi nájazdovou rampou a cestou, čo je asi priechodnejšie ako obratisko na úzkej Žižkovej, proti ktorému by boli protesty. Ťahať 4 linky (1 HLST - Riviéra, 4, 9 a náhradu linky 70) ďalej (od tunela) by bolo moc, takú kapacitu tam ani netreba. Na nábreží budú stačiť linky 1 a 4 s tým, že električková linky z Dolných honov by končila pod Mostom SNP alebo vo Vydrici. Obslúži priamo centrum a umožní dobré prestupy ďalej. Linka 1 po Rivéru, alternatívne z Riviéry na Dlhé diely (ťažké sci-fi).
Nuž to je tak, keď sa nepostavila druhá koľaj v smere z Vajanského do Karlovej Vsi. To je geniálny nápad, takto vždy keď je nejaká akcia v SND alebo v Redute odstaviť električku č. 4 a zrušiť tak priame spojenie s Mostom SNP a čoskoro aj novou Vydricou. Na nejaké prestupy sa im cestujúca verejnosť môže vykašlať.
Reakcia na: Klawu #58:
Súdiac podľa hodnotenie si to asi myslím iba ja.
Otázka na mínuskovačov. Nesúhlasite s obratiskom v priestore Most SNP/Vydrica, alebo so zmenou linkovania, alebo celkovo s dvojkoľajným nábrežím v celej dĺžke? Alebo proste nesúhlasíte s ničím?
Reakcia na: upravovač fotiek #57:
Pod Mostom SNP uz netreba nic planovat. SKor treba planovat kam popresuvat linky ak ho raz suvisle prepoja s Hviezdkom.
Reakcia na: Petto #61:
37+88 zlúčiť (blbé, ale obslužnosť ostane). 91 a 191 potiahnuť na konečnú Zochova (obrat v križovatke Hodžovo nám.). 70 nahradiť električkou. Potom môžeš obratisko fakt zrušiť.
Reakcia na: upravovač fotiek #62:
Trochu realnejsie to musis zobrat. Lebo obratisko zanikne pravdepodobne skor ako pribudne trat na Vajanskeho. Miesas teda kratkodoby horizont s dlhodobym.
37 a 88 spojenim, ale niekde treba zriadit tu zastavku Most SNP nech tade "nepreleti voz" alebo pojazdovanie zastavky Vodna veza (Vydrica).