Petržalská trať je pripravená na vianočnú jazdu električky

Koľajnice aj trolejové vedenie na električkovej trati v Petržalke boli dokončené.

Presne týždeň po začiatku vešania trolejového vedenia na novej električkovej trati v Petržalke boli v pondelok 16. decembra 2024 natiahnuté posledné metre trolejových vodičov. Počas uplynulého víkendu boli zabetónované posledné chýbajúce metre koľajníc na oboch koncoch električkového mosta a následne sa mohlo začať s montážou trolejového vedenia aj v úseku od Kauflandu po budúcu zastávku Pajštúnska. V najnevyhnutnejšom rozsahu bolo dokončené aj obratisko v Janíkovom dvore. Už by tak nič nemalo brániť prvej skúšobnej jazde električky, ktorá by sa podľa mesta mala vykonať vo štvrtok 19. decembra.

Hoci je samotná koľajová trať a trolejové vedenie dokončené, nová trať ešte ani zďaleka nie je pripravená na uvedenie do predčasného užívania. Potrebné bude ešte dobudovať napríklad zastávky a chodníky k nim, zrealizovať treba vrchný kryt trate na viacerých úsekoch, ako aj svetelnú signalizáciu na križovatkách. Predvianočná jazda tak bude najmä pre dobrý pocit pri štedrovečernom stole.

Záverečné "kvaltovanie" na električkovej trati odsunulo do úzadia dokončovanie ďalších objektov stavby, ako sú chodníky a autobusové zastávky, ktoré obyvatelia a cestujúci denne využívajú a mesiace sú v provizórnom stave. Mesto ešte v auguste vyzvalo samo seba na urýchlené dokončenie chodníkov a zastávok pri Lúčanke, aby bolo možné zrekonštruované križovatky uviesť do predčasného užívania, no autobusová zastávka v smere do mesta dodnes nebola dokončená. Termín na jej dokončenie bol najneskôr do 60 dní.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ma178rek #20:
Ak je pravda že 3 bude vypravená po novom z Krasňan tak nejaké VP vozidlá tam určite budú jazdiť aj v sedle, lebo do Krasňan je naplánovaných len 20ks Škodoviek podľa súčasného plánu.
Reakcia na: 810zssk #15:
Šotouši v DPB neznášajú T3ky, najdôležitejšie je aby sa tam dostali T6A5 😂
Reakcia na: Andrej #14:
Predpokladám že ostane NP okrem špičiek... Pochybujem že si dovolia nasadiť tam súpravy...
Mimo špičky bude potreba 20-23 vozov na linku 3 čo je nárast oproti terajšiemu stavu o 3-6 vozidiel v špičke to bude zjavne o 1 voz navyše
Reakcia na: 3pa3ck3 #18:
Hlavne že 7ky chodia na hlavnú stanicu takmer prázdne 🙃
Reakcia na: Kozel #16:
L7 je aj o použiteľnom spojení na Hlavnú stanicu, keď je upchatá Šancová
Reakcia na: 810zssk #15:
Ked tam bola autoskola s kačicou tak to bolo vtedy ródeo 😆
Reakcia na: Ma178rek #13:
Skus realne nasadit na 3ku niečo iné nez NP a mozes to rovno odstavit. V spicke ta 3ka v 5min intervale kapacitne nestiha a nasadzat tam vozidla starsieho typu... A vseobecne ked do toho bude jazdit este L7 lebo z stu prejst na blumental je daleko... Tak som zvedavý co to bude potom ked niektorí kolegovia L7 umyselne bojkotuju grafikon lebo dúfajú, ze ho kolega grafikonista natiahne co sa zial nestane lebo realne sa to da stíhať aj v spicke. Takze polozim znova otazku, ze co tam bude vlastne jazdit ked velka oprava po 600tisic moc nenapreduje lebo zas tak rychlo to skontrolovat od srobu do sroba mozne nie je, nove elektricky uz teraz vykryvaju starsie typy pred opravou, nove 30T3 velke vyrobne chyby a nove 49m ani este niesu finalne vysutazene. Takze som zvedavy realne, ze kedy sa tam bude jazdit a ci bude tolko vodicov k dispozicii.
Reakcia na: Ma178rek #13:
To by si šotouši v DPB nenechali ujsť, T3ku v Petržalke 🙂
Reakcia na: Ma178rek #13:
Prečo by mala 3 zostať plne NP? Jediný dôvod prečo bola doteraz je kvôli obojsmerkám
Reakcia na: Kozel #12:
Tak skoro ani tie prehliadky nebudú .. a bude jazdiť všetko... Predpokladám že sa zvýši výprava o K2S
Zase na druhej strane za posledný rok prišlo 30 električiek a vyradilo sa cca 20 kusov menej kapacitných a na 3ku určite nebudú nasadené len 30T ale predpokladám že zostane cca rovnaká metodika ako doteraz že linka 3 a 9 plne NP a možno počas špičky bude VP VOZ ...
By ma zaujimalo, ze s cim tam budeme jazdiť a najma kto tam bude jazdiť. Az tak vela ludi nie je a ani elektriciek. Uz teraz sa dávajú pozliepane obojsmerky do vypravy. Minule som jazdil s vozom co mal 650tisic nalietane a velke opravy po 600tisic az tak rychlo nenapreduju...
Reakcia na: MATU1 #7:
prvy prejazd elektricky pred Vianocami vobec nemal by symbolicky, ale mala to byt sucast technicko-bezpecnostnej skusky, cize oficialny uradny ukon.

A ako sam pises, tak je tam este vela veci nedokoncenych, takze cele toto "velke finale" je ukazkova Potemkinova dedina.
A prve miesto v Potemkinovej Olympiade ziskava... 😂
Reakcia na: MATU1 #7:
..radujme sa. veselme sa,ze máme električku 19.12 cez Petrzku a neprepadnú peniaze...
Reakcia na: MATU1 #7:
Primátor sľuboval 4x, že bude všetko hotové. Ešte 10.12. bolo, že sa všetko stíhať, všetko bude hotové 15.12. je to hotové? Nie. Mám ho pochváliť že obyvateľom Petržalky klame do tváre? Petržalská električka je fiasko a obrovské zlyhanie od začiatku.
Električka mala byť hotová pôvodne do konca roka 2023, že sa mala verejnosti voziť. Potom do apríla 2024, októbra 2024, že aspoň koľaje budú hotové 15.12.2024 a na jar 2025 sa vozíme, platilo to ešte mesiac dozadu. Podľa mesta 8.12.2024 už sa budeme voziť v septembri. 2025. 4km blbej električkovej dráhy na zelenej lúke sa robia už 3 roky. Za 4,5 roka sa postavila celá D4R7 a to sa robil projekt a dodatočnne prerábal, je to 70km ciest, 122 mostných konštrukcií vrátane 3km diaľničného dvojmosta a viaduktu pri Slovnafte, 14 križovatiek. Tak si odpovedz, za čo máme chváliť? Že sa len 2 roky bude meškať? Ooo.
Komentáre a bohužiaľ aj článok ukazuje typickú črtu slovákov: pindanie na všetko: primátor sľúbi: zle je, sľub (pravdepodobne) splní: zle je, keby nesplní: zle je.

Jasné že je to tragikomedia celá táto výstavba, no niektoré poznámky (aj v článku) sú úplne odveci, veď samozrejme že sľúbený prvý prejazd elektricky do vianoc je len symbolický, keďže trať treba dorobiť a samozrejme skolaudovať.
Zretie betónu sa nedá urýchliť. Časom sa tie ofajčievanie ukáže.
Pokiaľ sa aj tu potvrdí staré známe...práca kvapná, málo platná....tak neviem kto by mohol mať dobrý pocit pri štedrovečernom stole. Asi len primátor a pár poskokov okolo neho.
Viac ako 20 km/hod podla mna nepojdu 😅. Snad na priecestiach nebudu kolizie s gumokolistami 😂
Reakcia na: peepay #2:
Podľa mňa okrem toho štedrovečerného stola je to napísané úplne v pohode.

A teraz zásadná otázka: Budú tú testovaciu jazdu realizovať s vianočnou električkou? 😂