Modernizácia električkovo-elektrobusovej vozovne v Krasňanoch sa blíži do finále.
Po niečo vyše roku od začiatku veľkej modernizácie vozovne dopravného podniku v Krasňanoch prišla dňa 12. decembra 2024 do zmodernizovanej vozovne na skúšobnú jazdu prvá električka. Električková súprava typu T6A5 vykonala prvé skúšky prejazdnosti koľajiska v areáli vozovne, ktoré bolo kompletne vybudované nanovo v čiastočne rozšírenej podobe a vybavené bolo novým systémom stavania vlakovej cesty. Za posledný rok prišlo okrem prebudovania koľajiska k celkovej modernizácii jednotlivých odstavných a údržbárskych hál. Pre rozšírenie kapacity odstavných plôch pre električky bola krytá hala o čosi predĺžená. Vybudovaná bola aj jedna nová meniareň pre zabezpečenie napájania električiek vo vozovni a úplne nové je aj trolejové vedenie. Deň pred skúšobnou jazdou električky si prejazdnosť zmodernizovanej vozovne vyskúšal aj trolejbus Škoda 27 Tr #6722.
V súčasnosti sú hlavné exteriérové práce vo vozovni hotové, v nasledujúcich mesiacoch ešte bude prebiehať dokončovanie a montáž vnútorného vybavenia a technológií. Predpokladané uvedenie zmodernizovanej vozovne do prevádzky je v priebehu jarných mesiacov budúceho roka.
Urbanway 2423
Ak by sa mala zaviesť N3, tak by sa asi musela zrušiť jedna autobusová linka, aby sa nenavýšila výprava. Najlogickejšie mi v takom prípade príde zrušiť N95, ktorá ide najdlhšie v súbehu s električkou. N80 by zostala tak, ako je kvôli Ovsišťu a N93 by si urobila zachádzku cez Záporožskú (medzi Zochovou/Pri sade a Rusovskou cestou) a namiesto Jasovskej by išla do Depa Petržalka kvôli vodičom. Jasovskú a Žehriansku by obslúžila N91 predĺžená z Jasovskej do Depa Petržalka (prestup na N93). N99 by mohla zostať tak, ako je.