Do zmodernizovanej vozovne Krasňany prišla prvá električka

Modernizácia električkovo-elektrobusovej vozovne v Krasňanoch sa blíži do finále.

Po niečo vyše roku od začiatku veľkej modernizácie vozovne dopravného podniku v Krasňanoch prišla dňa 12. decembra 2024 do zmodernizovanej vozovne na skúšobnú jazdu prvá električka. Električková súprava typu T6A5 vykonala prvé skúšky prejazdnosti koľajiska v areáli vozovne, ktoré bolo kompletne vybudované nanovo v čiastočne rozšírenej podobe a vybavené bolo novým systémom stavania vlakovej cesty. Za posledný rok prišlo okrem prebudovania koľajiska k celkovej modernizácii jednotlivých odstavných a údržbárskych hál. Pre rozšírenie kapacity odstavných plôch pre električky bola krytá hala o čosi predĺžená. Vybudovaná bola aj jedna nová meniareň pre zabezpečenie napájania električiek vo vozovni a úplne nové je aj trolejové vedenie. Deň pred skúšobnou jazdou električky si prejazdnosť zmodernizovanej vozovne vyskúšal aj trolejbus Škoda 27 Tr #6722.

V súčasnosti sú hlavné exteriérové práce vo vozovni hotové, v nasledujúcich mesiacoch ešte bude prebiehať dokončovanie a montáž vnútorného vybavenia a technológií. Predpokladané uvedenie zmodernizovanej vozovne do prevádzky je v priebehu jarných mesiacov budúceho roka.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Preto tam od rána pobehovalo toľko ľudí. A pritom ešte 3 dni dozadu nebolo trolejové vedenie natiahnuté tak, aby tento prejazd vedeli spraviť.
Vie sa, aké vozy sa tam vrátia? Plánujú výmenu T3G a T3P?
Reakcia na: Andrej #2:
Keďže tam majú ísť nejaké 29T/30T predpokladám že sa vrátia všetky T3 do vozovne Jurajovi dvor ..
Teším sa na akciu, pri ktorej bude verejnosti predstavená nová vozovňa. Či to bude v rámci DOD alebo inokedy, je jedno.
Reakcia na: Andrej #2:
Vrátia sa tam tie vozidlá, ktoré tam boli deponované pred tým a k nim zhruba 20 Škodoviek.
Reakcia na: csepka_3 #5:
Aha, dobré vedieť, vďaka.
Reakcia na: csepka_3 #5:
Neměly by ty Škodovky být potom v Janíkově Dvoře?
Reakcia na: Garuko #7:
Tam bude hala denného ošetrenia, nie klasická vozovňa.
Reakcia na: ES499.0001 #8:
Ale niektoré vozidlá tam predsa budú deponované, aby sa zbytočne nemuseli presúvať cez mesto do iných vozovní.
Reakcia na: ES499.0001 #8:
Bude tam odstavných 12 vozov ktoré sa pravdepodobne budú striedať ... To znamená že 12 vozov tam skonci 1 deň a ďalší deň tam skonci 12 iných vozov ..
Reakcia na: Ma178rek #10:
Dúfam, že k tomu prispôsobia aj posledné večerné odchody a napr. z Rače pôjde posledná denná L3 napr. 23:30 až po Janíkov dvor. Síce ide aj teraz, ale len po Centrum nie až do Petržalky.
Dnes sa po Káčerove preháňa Škoda 30T - 7535.
Reakcia na: Klepeto #11:
Uvidíme
A načo pôjde posledná L3 smer Janikov dvor až tak neskoro??? Práveže táto vozovňa má ušetriť od zbytočných kilometrov... To znamená že ten posledný spoj 23:02 z Race pôjde do Janikovho dvora a tam skončí...
Lebo neskôr už idú nočné autobusové spoje ...
Reakcia na: Klepeto #11:
Podla mna nepojde. Hoc tie posledne spoje by nejake po Centrum by mohli ostat. Posledna L3 rozhodne nemoze ist z Race 23:02 a potom ide az nocak par minut po polnoci zo Zahumenic /Pantov.
Alebo pridat uz novy nocak N55 o 23:30 cca z Pantov alebo staci aj od OC Raca - nejaka skoncena sluzba z L65 napr. 65/3 alebo naozaj jednu L3 ponechat aj o 23:32 a az na Janikov dvor, kedze hodina diera tam fakt nemoze byt z Race.
Reakcia na: Petto #14:
Kludne môžu ísť do 23:30. KM sa ušetria tým, že vozy ostanú v Petržalke a nemusia sa točiť do J. Dvora.
Reakcia na: david11 #15:
L3 pokial viem uz nebude vypravovana z JD, ale len Krasnany + Janikov dvor. Ked pozeram dnesny CP tak posledne L3 z Puchovskej smer Komisarky idu 23: 00 10 20 30 40. Tipujem ze tie vozidla pojdu uz len naprazdno na Krasnany z Race do depa.
Reakcia na: Petto #16:
Cize posledny spoj smer Petrzalka bude 22:52 a potom az N55 o 00:04? To znie desivo. Ak vedia co robia tak dojazdy do Janikovho dvora by mali byt uplne posledne spoje ktore odidu z trate.

Neviem co ma toto mesto s tym skorym ukoncenim dennej premavke. Ked, tak by dojazdy mali len zacinat okolo 2330, nie ze posledny spoj ide este pred 23 h (vid Dubravka). Na to ze sa tu udajne 800k ludi pohybuje pocas pracovnych dni tak je tu az zbytocne ako v malej dedine.
Reakcia na: Andrej #17:
23:02 ide dnes posledny z Race az na Farskeho. Ten pride az cca 23:45 cca na Janika. Zo Safka ide 23:28 posledny dnes. 23:55 uz dojdu cca N93 a N95 do lokality Janik/Lucanka/Vysehradsla. Petrzalke teda ta kapacita fakt nebude chybat, ved ju nema ani dnes. Ale co ta Raca ? Hodina diera 😁
Reakcia na: Klepeto #11:
Nie, nebudú. Posledné spoje do Petržalky sú presne v čase kedy ich DPB chce a považuje za vhodné a naopak tie neskoré večerné dojazdy opačným smerom sú "prispôsobené" tomu kde sú vozovne (t.j. to sú spoje navyše ktoré už nebudú potrebné).

Osobne by som celkovo rád videl prechod medzi dennou a nočnou premávkou trochu prekopaný:
a) všetky nočné linky by mali robiť návoz do centra aj na 23:30 a 00:00, tie polrozjazdy nedávajú zmysel
b) smerom do centra by interval medzi posledným denným a prvým nočným spojom nemal byť viac ako 30 minút (t.j. denný nech jazdí v takte až do prvého spoja ktorý je menej ako 30 minút pred nočákom)
c) smerom z centra by ten interval v zásade nemal byť cez 15 minút, okrem nejakých výnimiek ako Devín a podobne
d) linky ktoré nemajú nočákovú alternatívu (napr. tangenciálne, alebo do oblastí kde N nejazdia) by mali končiť premávku po polnoci

Toto keby sa ošéfovalo tak nevidím problém v tom kedy ten prechod nastáva. Z pohľadu dopytu tie busy večer stačia (teda keby sa ešte N80 vrátila na Starý most namiesto toho pitomého odklonu, lebo to spojenie dosť chýba).

Inak teda Petržalka je jediná radiála v BA kde vidím potenciál na 24/7 prevádzku vzhľadom na to že tá električka sa bude busom nahrádzať ťažko. Takže nejaká N1 Hlavná stanica - Janíkov dvor (povedzme že s kačicou) by nebola odveci.
Reakcia na: 810zssk #19:
S kacicou? Aky je rozdiel medzi nasadenim 15 TrM na nocaky vs kacicu?

Ak povazujeme Skodovku za zbytocny luxus na nocnu linku tak by to skor chcelo bud aby sme zakupili zopar (4-5) T3R.PLF alebo nejake second hand Anitry od Brna.
Reakcia na: Andrej #20:
Ale choď niekam s Anitrami! 👎
Reakcia na: upravovač fotiek #21:
Sak to ani sa neda na 1000ku alebo ano ? 😁
Reakcia na: 810zssk #19:
Ak by bola nočná električková linka, tak by tam určite mali jazdiť 29/30T už len kvôli nízkopodlažnosti. Veď aj tento rok na N7 jazdili nové električky.
Reakcia na: Petto #18:
Posledný spoj z Race by mal ísť tak, aby bol o 23:30 v centre, čiže krátko po 23:00 z Rače. Spoj, ktorý má nadväzovať na 00:00 by už mohla byť N55 ako písal Ike. Alebo ak by bola N1 do Petržalky, tak by mohol byť o cca 23:30 "dojazd" z Rače na Hl. st., kde by sa potom zmenila na N1.
Reakcia na: Petto #18:
Z Rače boli pridané posledné dojazdy cez centrum, aby sa dalo z Poštovej prejsť na Hodžovo nám. Ráno tiež ide prvá aj druhá L3 smer Rača cez Obchodnú a Centrum.
Predtým iba cez Vazovovu dojazd či rozjazd. Boli veľké diery pri prechodoch z denných spojov na nočné a naopak.
Po novom nevidím problém, aby končili spoje z odchodom z Rače o 23:30 až v Petržalke a dojazdy z Petržalky na Vinohradoch a nocovanie v Krasňanoch. Stále to bude menej km ako by sa vrteli do J. Dvora.
Reakcia na: Andrej #20:
Nemám na to vyhranený názor, tá K2S mi napadla kvôli kapacite. Rozdiel vidím v tom že je to prevádzkové vozidlo primeranej kapacity (vs tie 15TrM ktoré sa živili výlučne na šotoúčely a bolo ich možno nahradiť kopou moderných vozidiel rovnakej kapacity). Ale mne by tam samozrejme vôbec nevadila ani tá Škodovka.
Reakcia na: 810zssk #26:
K2 má kapacitu iba pre linku 1 ale aj tak je to zbytočne vozidlo ..
A na nočné spojenie určite treba NP vozidlo keďže ide raz za čas ...
Reakcia na: Petto #14:
Ja si pamätám časy, kedy posledná električka z Peknej cesty do centra šla o 23:11. Neskoršie odchody vznikli až po tom, čo začala jazdiť L3 do Petržalky a boli tam vozy z Juráku, a aj tie ešte v roku 2018 šli rovno cez Vazovovu a nie cez Centrum.
Reakcia na: Valec #28:
Ja aj dojazdy z L5 pred 1h ráno smer Krasňany. Keď ešte do Dúbravky išla posledná o 23h. z Rače.
Reakcia na: david11 #29:
Ja si pamätám aj dojazdy po jednej hodine (tuším 0:30 z Karlovky a 1:08 príchod do vozovne (končila z Gaštaňáku). Ale vtedy aj prvé nočáky išli až o 0:40 z Kamenného.
Reakcia na: david11 #29:
V časoch dvoj linkového vedenia šla posledná päťka šla z centra na Vinohrady o cca 0:15. V čase trojlinkového ešte skôr.
Reakcia na: Valec #31:
Išla okolo pol jednej z centra.. na Račianskej sa predbiehali s nočákom 😉
Potom tú poslednú L5 sekli po Poštovú z Rače a nakoniec zrušili úplne.
Reakcia na: david11 #32:
V období 2017-19 končil v Krasňanoch posledný voz práve z linky 5, ktorý odchádzal z Dúbravky o 23:55 a na Vinohrady prichádzal cca 0:30. Z toho logicky nemohol ísť v súbehu s N55, keďže tá tam prichádza o 10 minút neskôr.
Posledný spoj L5 z Rače do Dúbravky odchádzal z konečnej cca 22:40, neskôr sa pridal ešte jeden idúci len po Poštovú.

Viď napr. https://imhd.sk/ba/galeria-media/552/Cestovn%C3%A9-poriadky-vyh%C4%BEad%C3%A1vanie/202644/V-starom-form%C3%A1te-cestovn%C3%BDch-poriadkov-boli-k-18-8-2018-pou%C5%BEit%C3%A9-niektor%C3%A9-nov%C3%A9-prvky-ved%C4%BEa-nich-je-nov%C3%BD-form%C3%A1t-oznamu
Reakcia na: Valec #33:
Nesúhlasím s tebou. Práve posledný o 23 h. skrátili po Poštovú po nejakom čase od zavedenia dvojlinku. Potom ho zrušili úplne.
Pri trojlinku bola L5 osekaná do 20:30 z Rače cca. L9 jazdila iba do 19:30 cca z Ružinova. Múdre hlavy vymysleli prestup na Jesenského z L11,14 na L12, ktorý nie vždy vyšiel.
Reakcia na: 810zssk #19:
V tom prípade naozaj zaviesť nočnú N3, keďže nám chýba priame spojenie centra s Petržalkou po tom čo N80 už nejazdí cez Starý most a zároveň by N3 obslúžila aj strednú os Petržalky. Tam by sa potom mohli prekopať N80, N95, N93 a N99. Kľudne by som nechal N99 aj zrušiť a skôr predĺžil N91 z Jasovskej po trase L90 k Novému SND s tým, že by vymietla cestou Ovsište.
Reakcia na: Klepeto #35:
To by ale tá N91 musela pri Novom SND (resp. na Čulenovej/Malej scéne) nadväzovať na N3 alebo N33, inak by Ovsište nemalo zmysluplné spojenie s inými linkami. Zrušeniu N99 by sa určite nepotešili samotní vodiči, ktorí tú linku celkom využívajú.

Ak by sa mala zaviesť N3, tak by sa asi musela zrušiť jedna autobusová linka, aby sa nenavýšila výprava. Najlogickejšie mi v takom prípade príde zrušiť N95, ktorá ide najdlhšie v súbehu s električkou. N80 by zostala tak, ako je kvôli Ovsišťu a N93 by si urobila zachádzku cez Záporožskú (medzi Zochovou/Pri sade a Rusovskou cestou) a namiesto Jasovskej by išla do Depa Petržalka kvôli vodičom. Jasovskú a Žehriansku by obslúžila N91 predĺžená z Jasovskej do Depa Petržalka (prestup na N93). N99 by mohla zostať tak, ako je.
Reakcia na: Urbanway 2423 #36:
To by si zbytočne komplikoval cestovanie ľuďom na Žehriansku a Jasovskú. Nech N93 urobí zachádzku na Jasovskú a až potom ide do depa.
Reakcia na: Urbanway 2423 #36:
A zastávka Dvory zostane bez obsluhy keď N93 presmeruješ cez Rusovskú cestu? Rovnako tak Hálova... 💔

(Plus aj Pri sade smer Petržalka, ale to by sa asi až tolko nestalo).

Čiže by v tvojom návrhu obslúžila zastávky Zochova – Einsteinova – Kremnická – Záporožská – Gercenova; v križovatke Rusovská cesta – Hálova odbočí dolava, urobí kolotoč a od zastávky Rusovská cesta sa napojí na súčasnú trasu?
Reakcia na: TomJ #37:
To by už nevychádzali obehy pri takej dlhej trase, jedine že by N93 nemala v Petržalke vyrovnávací čas, preto som navrhol to riešenie s N91. Ak by sa ale N91 a N93 spojili, tak by s obehmi už nebol problém a N93 by mohla obslúžiť aj depo, aj Jasovskú.
Reakcia na: Cancer #38:
Dvory áno, ale tie to by snáď dokázala nahradiť Einsteinova/Gercenova, aj keď to je o niečo ďalej k bytovkám. Hálova by sa však zriadila v novej polohe v blízkosti križovatky Rusovská cesta - Hálova, miesto tam na to je. Pri sade smer Petržalka by aj naďalej obsluhovala N80.
Kedy bude modernizácia depa Trnávka?