Modernizácia električkovo-elektrobusovej vozovne v Krasňanoch sa blíži do finále.
Po niečo vyše roku od začiatku veľkej modernizácie vozovne dopravného podniku v Krasňanoch prišla dňa 12. decembra 2024 do zmodernizovanej vozovne na skúšobnú jazdu prvá električka. Električková súprava typu T6A5 vykonala prvé skúšky prejazdnosti koľajiska v areáli vozovne, ktoré bolo kompletne vybudované nanovo v čiastočne rozšírenej podobe a vybavené bolo novým systémom stavania vlakovej cesty. Za posledný rok prišlo okrem prebudovania koľajiska k celkovej modernizácii jednotlivých odstavných a údržbárskych hál. Pre rozšírenie kapacity odstavných plôch pre električky bola krytá hala o čosi predĺžená. Vybudovaná bola aj jedna nová meniareň pre zabezpečenie napájania električiek vo vozovni a úplne nové je aj trolejové vedenie. Deň pred skúšobnou jazdou električky si prejazdnosť zmodernizovanej vozovne vyskúšal aj trolejbus Škoda 27 Tr #6722.
V súčasnosti sú hlavné exteriérové práce vo vozovni hotové, v nasledujúcich mesiacoch ešte bude prebiehať dokončovanie a montáž vnútorného vybavenia a technológií. Predpokladané uvedenie zmodernizovanej vozovne do prevádzky je v priebehu jarných mesiacov budúceho roka.
810zssk
Osobne by som celkovo rád videl prechod medzi dennou a nočnou premávkou trochu prekopaný:
a) všetky nočné linky by mali robiť návoz do centra aj na 23:30 a 00:00, tie polrozjazdy nedávajú zmysel
b) smerom do centra by interval medzi posledným denným a prvým nočným spojom nemal byť viac ako 30 minút (t.j. denný nech jazdí v takte až do prvého spoja ktorý je menej ako 30 minút pred nočákom)
c) smerom z centra by ten interval v zásade nemal byť cez 15 minút, okrem nejakých výnimiek ako Devín a podobne
d) linky ktoré nemajú nočákovú alternatívu (napr. tangenciálne, alebo do oblastí kde N nejazdia) by mali končiť premávku po polnoci
Toto keby sa ošéfovalo tak nevidím problém v tom kedy ten prechod nastáva. Z pohľadu dopytu tie busy večer stačia (teda keby sa ešte N80 vrátila na Starý most namiesto toho pitomého odklonu, lebo to spojenie dosť chýba).
Inak teda Petržalka je jediná radiála v BA kde vidím potenciál na 24/7 prevádzku vzhľadom na to že tá električka sa bude busom nahrádzať ťažko. Takže nejaká N1 Hlavná stanica - Janíkov dvor (povedzme že s kačicou) by nebola odveci.