Zmena linky 3 v Petržalke (od 21.10.2024)

Električky budú od pondelka premávať z Petržalky do mesta až od zastávky Farského.

Pre stavebné práce na predĺžení električkovej trate v Petržalke bude od 21. októbra 2024 zmenená premávka električkovej linky 3. Električky budú v smere jazdy do Rače začínať premávku s cestujúcimi až od zastávky Farského.

Nástupište Jungmannova (C) nebude obsluhované. Cestujúcim odporúčame peší presun k zastávke Farského, prípadne použiť na priblíženie autobusy zo zastávok Jungmannova (linky 84 a 99) alebo Námestie hraničiarov (linka 95).

V smere jazdy z Rače bude linka 3 premávať štandardne až po zastávku Jungmannova.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Nástup na vstupnej zastávke sa nedá ?? Či len kvôli obratu a vyrovnavačke 😑
Reakcia na: Ma178rek #1:
Moj osobny odhad je, ze budu robit napojenie kolanie ktora ide smerom do centra a teda elektricky budu koncit a zacinat na vystupnej zastavke a vracat sa spojkou. A kedze sa u nas neda legalne nastupovat na opacnej strane ale vzdy len vpravo v smere jazdy, tak to takto vyriesili
Reakcia na: Ma178rek #1:
Asi to bude kvôli tej vyrovnávacej dobe, ktorá má byť aj naďalej 8 minút pri intervale 5 minut. Po výstupe cestujúcich asi električka prejde cez spojku a bude čakať medzi zastávkami na čas odchodu.
Reakcia na: Malic #2:
"A kedze sa u nas neda legalne nastupovat na opacnej strane ale vzdy len vpravo v smere jazdy" - Na to si prišiel kde?
Reakcia na: 810zssk #4:
Moje empiricke pozorovanie, nakolko X3 vzdy pri kazdom podujati chodit do mesta zdvojena a vzdy sa nastupuje len a len do tej, ktora ma jazdu v spravnom smere
Reakcia na: Malic #5:
To je preto že nemáme ostrovné nástupišťa a každý spoj by potom stál inde. Empirické pozorovanie nevypovedá nič o legalite nejakého riešenia, je milión legálnych veci ktoré sa nikdy neudiali.
Reakcia na: Malic #2:
A co brani tam dat docasnu/prenosnu zastavku na druhy koniec nastupiska?
Reakcia na: MatejBA #7:
Vid prispevok #3. Ak je tam na obrat 8 minut, ale po 5tich (4och v spicke) pride z mesta dalsi voz, tak v tomto case musi ten prvy uz byt otoceny za spojkou. A teda po odchode z vystupiska a prejdeni spojky bude este par minut cakat medzi zastavkami na odchod (respektive bude cakat na Farskeho?).
Reakcia na: Urbanway 2423 #3:
Hej ale tak to radšej mohli rovno napísať že všetky spoje budú brať vlčakov iba po Farského... Predpokladám že bude veľmi veľa nespokojných ľudí...
Ale zase umožniť nástup pri príchode a oznámiť že voz má odchod dajme tomu o 5 minút až.. by sa teoreticky dalo... Ale tak chápem že aj vodiči chcú mať na chvíľu kľud na konečnej...
Reakcia na: Adam3 #8:
Bude musieť ..
Hneď po výstupe prejde na protismeru koľaj...
Možno na nástupnej zastávke bude stáť pripravené ZV
Reakcia na: Adam3 #8:
A co brani nabrat ludi a docerpat obrat na Farskeho? Vyrovnavacka 4 na Jungmannovej (do prichodu elektricky) a dalsie 4 na Farskeho (resp. 5 a 3). System mame aby ohlasil "cakanie do odchodu", hodil odpocet na displej, a na niektorych krizovatkach sa bezne caka aj minutu a pol az dve na zelenu.

Ludia preziju par minut na Farskeho a nezhorsis obsluhu okolia Jungmannovej. Ako to, ze najlepsie vedeni v historii (TM) nevie v poslednej dobe urobit NIC pre lepsiu dopravu? Len sa to vsetko zhorsuje a zhorsuje.
Reakcia na: MatejBA #11:
Teoreticky by sa dalo pridaním vozidla do výpravy riešiť, že v čase príchodu eliny zo smeru Rača, by bol cca odchod eliny smer Rača (zacúvaná na nástupište).
V podstate by každá električka išla o jeden odchod neskôr, aby mal vodič dostatok času na všetky potrebné úkony (ale či je to stíhateľné pri 5 min. intervale je veľmi otázne).
Takže si to zhrňme, cestujúci môžu vystúpiť z električky na výstupišti, ale nemôžu do nej nastúpiť. Zaujímavé, že ešte nedávno pri výluke to na Cintoríne Rača šlo.
Reakcia na: Solider #13:
Proste to nie je možné. Pretože na tej zastávke je tabuľka "výstupište"...
Reakcia na: Max #14:
Ktorý predpis toto zakazuje?
Reakcia na: MatejBA #11:
A čo tak tam proste tú vyrovnávačku nemať alebo ju mať kratšiu? Keď bez nej prežijú okružné linky, prežila by to dočasne aj L3. Pride voz na Jungmannovu, do B kabíny nastúpi nový vodič, z A kabíny vystúpi starý vodič a o dve minúty sa ide naspäť. Nie je to žiadna veda, funguje to úplne bez problémov v snáď stovkách prevádzok.
Reakcia na: 810zssk #16:
Vieš kam by sme ta poslali za toto? Aby sme obmienali a posuvali sa na vozoch ako v minulosti bolo? Co tak zacat otazkou, ze ako vodic od spojky sa dostane na wc bez toho aby niekoho brzdil v pripade meškania?
Reakcia na: 810zssk #16:
A nestačilo by tam dať prestoj 4/5 minút? To by bol dostatočný čas na otočenie vozu a prípadné meškanie by sa vykompenzovalo predĺžením prestávky v Rači o 3-4 minúty, takže celková dĺžka prestávky počas jedného kola by sa nezmenila.
Reakcia na: 810zssk #16:
Kľudne si to odjazdi aj sám, mudrlant…
Reakcia na: Ike #15:
"(1) Jazda vlaku na dvojkoľajných traťových úsekoch je pravostranná a jednosmerná. Na jednokoľajných tratiach je jazda vlaku obojsmerná; v tomto prípade sa technicky a organizačne zabezpečí, aby v jednom traťovom úseku medzi výhybňami nešli vlaky proti sebe."

Píšu o jazde vlaku, otázny je právny výklad, či sa to vzťahuje aj obsluhu zastávok. Požiadať o právny výklad = čakanie niekoľko mesiacov + neurčitá odpoveď.
Reakcia na: B K #20:
To podľa mňa nijak nevylučuje obsluhu nástupišťa na druhej strane, napokon jazda vlaku bude stále rovnaká ako v tom variante ktorý DPB aplikoval, akurát by v ňom bolo obecenstvo.

Inak prečo zas takéto sprostosti rieši zákon a nie sú na prevádzkovateľovi dráhy?
Reakcia na: B K #20:
Nevidím tam rozpor. Ešte ma napadla absencia toho majáčika, ale ten od novembra vypadáva z predpisov úplne
https://novy.slov-lex.sk/ezbierky-fe/pravne-predpisy/SK/ZZ/2010/351/#paragraf-33.odsek-2
Reakcia na: Ike #22:
Presne tak, v priestore zastávky bude jednokoľajná prevádzka, vedľajšia koľaj bude vylúčená a preto sa to toho vôbec netýka. Vnútropodnikovým opatrením bude upravené, ako sa budú električky míňať pri odchode z jednokoľajného úseku, bez ohľadu na to, či vnútri budú cestujúci alebo nie.
Reakcia na: Ike #22:
To by musel ešte "new" slov lex fungovať...

Mne napadla ešte kombinácia, že jazda s cestujúcimi v protismere (v tom čase sa blíži električka zo smeru Rača), síce sú úseky oddelené CDS, ale nepríde mi to ako dostatočný stupeň zabezpečenia.

Áno, na železnice je také "križovanie" štandard, má však návesť Stoj (červená) rovnakú silu ako guličky?

Mne ako čisté riešenie príde zacúvanie na riadne nástupište (či je to reálne časovo netuším).
Reakcia na: B K #24:
Podľa mňa to nie je o nič väčšie nebezpečie ako keď sa míňajú električky napr. na americkom. Tiež sa 4ke idúcej na Trnavské môže stať že si zle prehodí výhybku a pôjde na Raču a zrazí sa so 4kou idúcou do Dúbravky.

Netreba vykopávať otvorené dvere.
Reakcia na: Ike #25:
Na to máš tiež predpis, aby sa to nestalo.. jazda proti hrotu..
Reakcia na: david11 #26:
Predpis je v poriadku, bezpečnosť má byť nadovšetko.

Ale tiež to nefunguje tak, že pred jazdou proti hrotu všetci z električky vystúpia a za križovatkou nastúpia.
Reakcia na: MatejBA #11:
Súhlasím do bodky. Konina, čo toto vymysleli.
Reakcia na: B K #24:
Funguje.
Cintorin Raca uvrat vedel fungovat na 1 nastupisti a zaroven vystupisti ale Jungmannova nie ? Dokonca este aj vozidla sli s ludmi cez docasneho kalifornana. Par ludi bude v pondelok rano nas*atych, ked budu peso slapat od konecnej na Farskeho ako inak popri kolajach.
Reakcia na: Petto #30:
To sa dalo vyriešiť dočasnou busovou zastávkou smer Farského.
Reakcia na: Petto #30:
Podľa mňa ak bude veľa sťažností tak preveria možnosť či sa to nebude dať zmeniť .
Reakcia na: B K #31:
Docasna zastavka by bola super, ale ci zrovna zhotovitel by bol nadseny z dalsieho pohybu ludi po stavenisku.😁
Reakcia na: Ma178rek #32:
Dôvod je najskôr ten, že nebol záujem prerábať CP. Takto sa len škrtla východzia zastávka, ale obehy ostali tie isté. V prípade skráteného pobytu na Jungmannovej by sa teoreticky ušetril jeden voz a pomenili by sa obehy a služby vrátane výjazdov a dojazdov. Ako problém vidím, že cestujúci nedostali informáciu o dátume skončenia výluky. Tým pádom môže ísť o dlhšiu výluku, kde už podľa mňa mali byť obehy upravené.
Reakcia na: Solider #34:
Jasné že sa zvolilo najjednoduchšie riešenie... A to ešte bude potom výluka medzi Farského a Jungmannovou keďže sa bude robiť priecestie cez trať... A ak bude z betónového povrchu tak minimálne 2-3 týždne bude uzávierka
Reakcia na: Ma178rek #35:
To uz nepojde tipujem vobec L3 do Petrzalky 🙃 . Ideal by bolo robit to pocas vianocnych prazdnin ale na 99% tipujem ze to bude skor
Reakcia na: Petto #36:
Keby sa spravila stavebná výhybka, tak by sa dalo jazdiť aspoň po Sad Janka Kráľa.
Reakcia na: Trolley #37:
To by ale obsluhe veľmi nepomohlo, keďže by sa tam nemala ako dostať NAD (cez kaliforňana autobus neprejde). Buď nech je výhybka pred Farského na vyasfaltovanom úseku a 95 bude jazdiť normálne, alebo nech sa 3 skráti po NĽŠ a 95 pôjde až po Centrum.
Reakcia na: Trolley #37:
To nema vyznam. Hlavne som zvedavy na ten CP L95 na Centrum. Ak bude to co mame dnes ze rano 8min tak amen 😁. Kedze elektricka ma 4 min a je a little bit vacsia. 😂
Bolo bežným zvykom, že keď sa nebolo možné v Petržalke na Jungmannovej otočiť, cestujúci z nástupišťa prešli na výstupšte a nastúpili do električky na výstupšti. Následne cez koľajovu spojku aj s cestujúcimi vodič odišiel smer Rača. Čiže možné to bolo vtedy aj dnes. Problemom sú jednoznačne vyčkávanie časy a s tým spojené možné blokovanie koľaje.
Reakcia na: Petto #36:
Jednoznačne by mohla byť vyhybka pred zastávkou Farského ... Vystup aj nástup by prebiehal na strane smer Petržalka, niekde na úrovni zastávky N80...
Reakcia na: Dezerter #40:
To boli mimoriadky nie ? Co sa zvladnut dalo. Pri celotyzdennom otacani a hlavne rannej spicke by tie obraty uz mohli byt dost fun. Nie raz som videl rano L3 na Farskeho asi tak 30 sekund ist za sebou dve 30T 💀.
Reakcia na: Ma178rek #41:
V svahu + vŕtať do mostného telesa. Ešte nejaký rozumný nápad?
Reakcia na: Solider #34:
Bol by problem, ak by voz vyckal (aj s cestujucimi) na predposlednej zastavke a na konecnu by dosiel len na obrat s tym, ze by sa naraz vystupovalo aj nastupovalo na dalsi spoj?
Kazdopadne mali spravit zmenu celkom aj s betonovanim priecestia za zastavkou Farskeho ... takto predpokladam, ze o tyzden bude dalsia uprava. Ledazeby to priecestie betonovali cez noc. 🙂
Reakcia na: Ma178rek #35:
Ten prejazd nebude betónový, tým pádom sa tam počíta len s párhodinovými výlukami v noci (rozumej mimo času prevádzky električiek).
Reakcia na: B K #43:
Svahu? Mostného telesa? Aj si tam bol naživo???
Povedľa bývalej zastávky L95 smer most je tak akurát roviny na umiestnenie jedného kaliforňana.
Reakcia na: Viko #47:
https://www.google.sk/maps/@48.1288109,17.1166265,3a,75y,119.4h,78.2t/data=!3m6!1e1!3m4!1sNjtCG7Egq0bMsahlJ2302g!2e0!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTAxNi4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Predstav si bol. Tento úsek sa už berie ako mostné teleso. Výhybku potrebuješ dať pred zastávku + dĺžka výhybky a zrazu zistíš, že ako ďaleko si od Bosákovej.
Reakcia na: Valec #46:
A čo tam bude, ak nie betón?
Reakcia na: B K #48:
Zastávku môžeš kľudne nechať v súčasnej polohe.
Reakcia na: Viko #50:
Nikde som nepísal o presune zastávky. Ak sa má električka dostať v smere do mesta do protismeru a obslúžiť zastávku N80, tak proti hrotu pôjde od označníka...t. j. koniec výhybky bude ešte bližšie k mestu.
Ale ak si myslel, že výstup na N80 a potom cez výhybku na nástupište Farského (A), tak to je zase niečo iné.
Reakcia na: B K #51:
A nemohla by sa dať výhybka až sem, či aj to je mostné teleso? https://maps.app.goo.gl/xTCvMY57qMfYLM2L6

Na tráve by sa mohlo vybudovať dočasné výstupište, ako si písal, možno by ho však ani nebolo treba a výstup/nástup by bol nástupišti A, zatiaľ čo by vodič prechádzal na druhú stranu električky. V smere do Rače by teda 3 začínala na nástupišti A. Bolo by to podobné riešenie ako bolo na Detvianskej, len by tam bol ešte aj semafor.
Reakcia na: Urbanway 2423 #52:
Nebolo by lacnejšie prekopať grafikon tak, aby bol možný režim Cintorín Rača?
Ako tak pozeram, nezmestili by sa 2 elektricky na tu zastavku za seba? Teda zeby jedna elektricka zacuvala na nastupisko a ZV by mohol stat za nou? Kedze su obojsmerne, tak ani dispecera na "cuvanie" by nebolo potreba.
Mali to nechat iba po Farskeho. A na Jungmannovu by sa chodili iba otacat a odskakovat si v pripade potreby na toaletu. Jungmannova nie je zase tak daleko aby sa to nedalo prejst peso, prip. busom.
Reakcia na: Ike #53:
Myslel som, že reč bola o prípadnej výluke kvôli výstavbe priecestia na Farského, ktorá však asi nebude, ako písal Valec v #46.
Reakcia na: MatejBA #54:
To by ale trvalo celkom dlho a bolo by to komplikované, najjednoduchšie by fakt bolo upraviť CP a nechať cestujúcich nastupovať na výstupišti.
Reakcia na: Urbanway 2423 #56:
Ale to priecestie nevznikne zo dňa na deň.
Reakcia na: Trolley #49:
Bude tam prefarikátované priecestie, ktorého inštalácia si nepotrebuje zásah do koľajiska vyžadujúci dlhodobé prerušenie premávky. Gro sa má spraviť po večeroch a nociach, ak by bola potrebná výluka, možno na víkend.
Reakcia na: Valec #59:
BKV 😁?
Reakcia na: Solider #34:
Prečo by sa museli skracovať obehy? Keď sa v Košiciach dalo mať počas výluky na Jazere jedno nástupište ako výstupné i nástupné a to aj s 5-10 minútovým prestojom, prečo by mal byť problém v Bratislave? Voz prichádza, na orientácii má niečo štýlu "NENASTUPUJTE" a myslím si, že keď Košičania zvládnu tento nápis pochopiť, v Bratislave to nemôže byť problém.

Na druhej strane presne takúto situáciu ako je v Petržalke by košický podnik neriešil. Ľudí by nechal nastupovať od koľají. Prekrili by paletami koľaj a bolo by po probléme.
V roku 2022 sa robilo obratisko na jazere a jazdila kyvadlová električková linka X. Na každej koľaji jedno KT a dvere sa otvárali len vpravo v smere jazdy.
Reakcia na: Matejo #61:
Pozdravujeme do Košíc a zhrnieme, čo už bolo v diskusií povedané a neguje obe riešenia:
- Nedá sa prekryť paletami koľaj, na ktorej stojí záložné vozidlo
- Nedá sa 5-10 minút stáť na nástupišti aj s cestujúcimi, keď interval na sieti máme napríklad v rannej špičke 4 minúty. Preto tie vozy po vystúpení cestujúcich prejdú na koľaj smer mesto a čerpajú pauzu medzi zastávkami.
Reakcia na: SGP135 #62:
Záloha by mohla byť tiež na západnej koľaji. Dva vozy sa tam vojdú bez problémov. A čo si pozerám cesťáky, krásne by tam vychádzal trojminútový obrat. Neviem ako funguje prechod na druhú stranu na Škodovke, ale na KT-čku pri trojminútovom obrate človek ešte 2,5 minúty čaká 😃. V Košickom DP robia "extrémisti", čiže v službe 4611 je na spojke pri Optime na obrat presne 1 minúta a dá sa to stihnúť. 🙂
Reakcia na: Matejo #63:
Možno tam tých 8 minút nechali kvôli prípadnému meškaniu, aj keď 4 minúty by na obrat, aj s prípadným meškaním, po dobu výluky stačili a vykompenzovalo by sa to predĺžením prestávky o 4 minúty na Komisárkach. Asi len DPB nechcel meniť cestovné poriadky, pretože inak to veľmi nedáva zmysel.
Možno to tu už bolo povedané, neviem, ale prečo sa na Jungmanovu nemôže najprv vystúpiť, potom by mal šofér prestávku presunul by sa na druhú stranu a následne by sa na výstupišti aj nastupovali. Električka by sa potom mohla kľudne premiestniť na druhú koľaj aj z cestujúcimi vnútri. Cesta od Jungmanovej na farského sa zdá krátka z perspektívy niekoho, kto ju nemusí absolvovať každý deň. Keď sa však ponáhľate na vlak zdá sa nekonečná.
Reakcia na: Mapiatto #65:
Dalo by sa, len nechceli meniť obehy, takže by cestujúci potom 5 minút čakali vo voze medzi Jungmannovou a Farského.