Zmena linky 3 v Petržalke (od 21.10.2024)

Električky budú od pondelka premávať z Petržalky do mesta až od zastávky Farského.

Pre stavebné práce na predĺžení električkovej trate v Petržalke bude od 21. októbra 2024 zmenená premávka električkovej linky 3. Električky budú v smere jazdy do Rače začínať premávku s cestujúcimi až od zastávky Farského.

Nástupište Jungmannova (C) nebude obsluhované. Cestujúcim odporúčame peší presun k zastávke Farského, prípadne použiť na priblíženie autobusy zo zastávok Jungmannova (linky 84 a 99) alebo Námestie hraničiarov (linka 95).

V smere jazdy z Rače bude linka 3 premávať štandardne až po zastávku Jungmannova.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Nástup na vstupnej zastávke sa nedá ?? Či len kvôli obratu a vyrovnavačke 😑
Reakcia na: Ma178rek #1:
Moj osobny odhad je, ze budu robit napojenie kolanie ktora ide smerom do centra a teda elektricky budu koncit a zacinat na vystupnej zastavke a vracat sa spojkou. A kedze sa u nas neda legalne nastupovat na opacnej strane ale vzdy len vpravo v smere jazdy, tak to takto vyriesili
Reakcia na: Ma178rek #1:
Asi to bude kvôli tej vyrovnávacej dobe, ktorá má byť aj naďalej 8 minút pri intervale 5 minut. Po výstupe cestujúcich asi električka prejde cez spojku a bude čakať medzi zastávkami na čas odchodu.
Reakcia na: Malic #2:
"A kedze sa u nas neda legalne nastupovat na opacnej strane ale vzdy len vpravo v smere jazdy" - Na to si prišiel kde?
Reakcia na: 810zssk #4:
Moje empiricke pozorovanie, nakolko X3 vzdy pri kazdom podujati chodit do mesta zdvojena a vzdy sa nastupuje len a len do tej, ktora ma jazdu v spravnom smere
Reakcia na: Malic #5:
To je preto že nemáme ostrovné nástupišťa a každý spoj by potom stál inde. Empirické pozorovanie nevypovedá nič o legalite nejakého riešenia, je milión legálnych veci ktoré sa nikdy neudiali.
Reakcia na: Malic #2:
A co brani tam dat docasnu/prenosnu zastavku na druhy koniec nastupiska?
Reakcia na: MatejBA #7:
Vid prispevok #3. Ak je tam na obrat 8 minut, ale po 5tich (4och v spicke) pride z mesta dalsi voz, tak v tomto case musi ten prvy uz byt otoceny za spojkou. A teda po odchode z vystupiska a prejdeni spojky bude este par minut cakat medzi zastavkami na odchod (respektive bude cakat na Farskeho?).
Reakcia na: Urbanway 2423 #3:
Hej ale tak to radšej mohli rovno napísať že všetky spoje budú brať vlčakov iba po Farského... Predpokladám že bude veľmi veľa nespokojných ľudí...
Ale zase umožniť nástup pri príchode a oznámiť že voz má odchod dajme tomu o 5 minút až.. by sa teoreticky dalo... Ale tak chápem že aj vodiči chcú mať na chvíľu kľud na konečnej...
Reakcia na: Adam3 #8:
Bude musieť ..
Hneď po výstupe prejde na protismeru koľaj...
Možno na nástupnej zastávke bude stáť pripravené ZV
Reakcia na: Adam3 #8:
A co brani nabrat ludi a docerpat obrat na Farskeho? Vyrovnavacka 4 na Jungmannovej (do prichodu elektricky) a dalsie 4 na Farskeho (resp. 5 a 3). System mame aby ohlasil "cakanie do odchodu", hodil odpocet na displej, a na niektorych krizovatkach sa bezne caka aj minutu a pol az dve na zelenu.

Ludia preziju par minut na Farskeho a nezhorsis obsluhu okolia Jungmannovej. Ako to, ze najlepsie vedeni v historii (TM) nevie v poslednej dobe urobit NIC pre lepsiu dopravu? Len sa to vsetko zhorsuje a zhorsuje.
Reakcia na: MatejBA #11:
Teoreticky by sa dalo pridaním vozidla do výpravy riešiť, že v čase príchodu eliny zo smeru Rača, by bol cca odchod eliny smer Rača (zacúvaná na nástupište).
V podstate by každá električka išla o jeden odchod neskôr, aby mal vodič dostatok času na všetky potrebné úkony (ale či je to stíhateľné pri 5 min. intervale je veľmi otázne).
Takže si to zhrňme, cestujúci môžu vystúpiť z električky na výstupišti, ale nemôžu do nej nastúpiť. Zaujímavé, že ešte nedávno pri výluke to na Cintoríne Rača šlo.
Reakcia na: Solider #13:
Proste to nie je možné. Pretože na tej zastávke je tabuľka "výstupište"...
Reakcia na: Max #14:
Ktorý predpis toto zakazuje?
Reakcia na: MatejBA #11:
A čo tak tam proste tú vyrovnávačku nemať alebo ju mať kratšiu? Keď bez nej prežijú okružné linky, prežila by to dočasne aj L3. Pride voz na Jungmannovu, do B kabíny nastúpi nový vodič, z A kabíny vystúpi starý vodič a o dve minúty sa ide naspäť. Nie je to žiadna veda, funguje to úplne bez problémov v snáď stovkách prevádzok.
Reakcia na: 810zssk #16:
Vieš kam by sme ta poslali za toto? Aby sme obmienali a posuvali sa na vozoch ako v minulosti bolo? Co tak zacat otazkou, ze ako vodic od spojky sa dostane na wc bez toho aby niekoho brzdil v pripade meškania?
Reakcia na: 810zssk #16:
A nestačilo by tam dať prestoj 4/5 minút? To by bol dostatočný čas na otočenie vozu a prípadné meškanie by sa vykompenzovalo predĺžením prestávky v Rači o 3-4 minúty, takže celková dĺžka prestávky počas jedného kola by sa nezmenila.
Reakcia na: 810zssk #16:
Kľudne si to odjazdi aj sám, mudrlant…
Reakcia na: Ike #15:
"(1) Jazda vlaku na dvojkoľajných traťových úsekoch je pravostranná a jednosmerná. Na jednokoľajných tratiach je jazda vlaku obojsmerná; v tomto prípade sa technicky a organizačne zabezpečí, aby v jednom traťovom úseku medzi výhybňami nešli vlaky proti sebe."

Píšu o jazde vlaku, otázny je právny výklad, či sa to vzťahuje aj obsluhu zastávok. Požiadať o právny výklad = čakanie niekoľko mesiacov + neurčitá odpoveď.
Reakcia na: B K #20:
To podľa mňa nijak nevylučuje obsluhu nástupišťa na druhej strane, napokon jazda vlaku bude stále rovnaká ako v tom variante ktorý DPB aplikoval, akurát by v ňom bolo obecenstvo.

Inak prečo zas takéto sprostosti rieši zákon a nie sú na prevádzkovateľovi dráhy?
Reakcia na: B K #20:
Nevidím tam rozpor. Ešte ma napadla absencia toho majáčika, ale ten od novembra vypadáva z predpisov úplne
https://novy.slov-lex.sk/ezbierky-fe/pravne-predpisy/SK/ZZ/2010/351/#paragraf-33.odsek-2
Reakcia na: Ike #22:
Presne tak, v priestore zastávky bude jednokoľajná prevádzka, vedľajšia koľaj bude vylúčená a preto sa to toho vôbec netýka. Vnútropodnikovým opatrením bude upravené, ako sa budú električky míňať pri odchode z jednokoľajného úseku, bez ohľadu na to, či vnútri budú cestujúci alebo nie.
Reakcia na: Ike #22:
To by musel ešte "new" slov lex fungovať...

Mne napadla ešte kombinácia, že jazda s cestujúcimi v protismere (v tom čase sa blíži električka zo smeru Rača), síce sú úseky oddelené CDS, ale nepríde mi to ako dostatočný stupeň zabezpečenia.

Áno, na železnice je také "križovanie" štandard, má však návesť Stoj (červená) rovnakú silu ako guličky?

Mne ako čisté riešenie príde zacúvanie na riadne nástupište (či je to reálne časovo netuším).