Zmena linky 3 v Petržalke (od 21.10.2024)

Električky budú od pondelka premávať z Petržalky do mesta až od zastávky Farského.

Pre stavebné práce na predĺžení električkovej trate v Petržalke bude od 21. októbra 2024 zmenená premávka električkovej linky 3. Električky budú v smere jazdy do Rače začínať premávku s cestujúcimi až od zastávky Farského.

Nástupište Jungmannova (C) nebude obsluhované. Cestujúcim odporúčame peší presun k zastávke Farského, prípadne použiť na priblíženie autobusy zo zastávok Jungmannova (linky 84 a 99) alebo Námestie hraničiarov (linka 95).

V smere jazdy z Rače bude linka 3 premávať štandardne až po zastávku Jungmannova.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Nástup na vstupnej zastávke sa nedá ?? Či len kvôli obratu a vyrovnavačke 😑
Reakcia na: Ma178rek #1:
Moj osobny odhad je, ze budu robit napojenie kolanie ktora ide smerom do centra a teda elektricky budu koncit a zacinat na vystupnej zastavke a vracat sa spojkou. A kedze sa u nas neda legalne nastupovat na opacnej strane ale vzdy len vpravo v smere jazdy, tak to takto vyriesili
Reakcia na: Ma178rek #1:
Asi to bude kvôli tej vyrovnávacej dobe, ktorá má byť aj naďalej 8 minút pri intervale 5 minut. Po výstupe cestujúcich asi električka prejde cez spojku a bude čakať medzi zastávkami na čas odchodu.
Reakcia na: Malic #2:
"A kedze sa u nas neda legalne nastupovat na opacnej strane ale vzdy len vpravo v smere jazdy" - Na to si prišiel kde?
Reakcia na: 810zssk #4:
Moje empiricke pozorovanie, nakolko X3 vzdy pri kazdom podujati chodit do mesta zdvojena a vzdy sa nastupuje len a len do tej, ktora ma jazdu v spravnom smere
Reakcia na: Malic #5:
To je preto že nemáme ostrovné nástupišťa a každý spoj by potom stál inde. Empirické pozorovanie nevypovedá nič o legalite nejakého riešenia, je milión legálnych veci ktoré sa nikdy neudiali.
Reakcia na: Malic #2:
A co brani tam dat docasnu/prenosnu zastavku na druhy koniec nastupiska?
Reakcia na: MatejBA #7:
Vid prispevok #3. Ak je tam na obrat 8 minut, ale po 5tich (4och v spicke) pride z mesta dalsi voz, tak v tomto case musi ten prvy uz byt otoceny za spojkou. A teda po odchode z vystupiska a prejdeni spojky bude este par minut cakat medzi zastavkami na odchod (respektive bude cakat na Farskeho?).
Reakcia na: Urbanway 2423 #3:
Hej ale tak to radšej mohli rovno napísať že všetky spoje budú brať vlčakov iba po Farského... Predpokladám že bude veľmi veľa nespokojných ľudí...
Ale zase umožniť nástup pri príchode a oznámiť že voz má odchod dajme tomu o 5 minút až.. by sa teoreticky dalo... Ale tak chápem že aj vodiči chcú mať na chvíľu kľud na konečnej...
Reakcia na: Adam3 #8:
Bude musieť ..
Hneď po výstupe prejde na protismeru koľaj...
Možno na nástupnej zastávke bude stáť pripravené ZV
Reakcia na: Adam3 #8:
A co brani nabrat ludi a docerpat obrat na Farskeho? Vyrovnavacka 4 na Jungmannovej (do prichodu elektricky) a dalsie 4 na Farskeho (resp. 5 a 3). System mame aby ohlasil "cakanie do odchodu", hodil odpocet na displej, a na niektorych krizovatkach sa bezne caka aj minutu a pol az dve na zelenu.

Ludia preziju par minut na Farskeho a nezhorsis obsluhu okolia Jungmannovej. Ako to, ze najlepsie vedeni v historii (TM) nevie v poslednej dobe urobit NIC pre lepsiu dopravu? Len sa to vsetko zhorsuje a zhorsuje.
Reakcia na: MatejBA #11:
Teoreticky by sa dalo pridaním vozidla do výpravy riešiť, že v čase príchodu eliny zo smeru Rača, by bol cca odchod eliny smer Rača (zacúvaná na nástupište).
V podstate by každá električka išla o jeden odchod neskôr, aby mal vodič dostatok času na všetky potrebné úkony (ale či je to stíhateľné pri 5 min. intervale je veľmi otázne).
Takže si to zhrňme, cestujúci môžu vystúpiť z električky na výstupišti, ale nemôžu do nej nastúpiť. Zaujímavé, že ešte nedávno pri výluke to na Cintoríne Rača šlo.
Reakcia na: Solider #13:
Proste to nie je možné. Pretože na tej zastávke je tabuľka "výstupište"...
Reakcia na: Max #14:
Ktorý predpis toto zakazuje?
Reakcia na: MatejBA #11:
A čo tak tam proste tú vyrovnávačku nemať alebo ju mať kratšiu? Keď bez nej prežijú okružné linky, prežila by to dočasne aj L3. Pride voz na Jungmannovu, do B kabíny nastúpi nový vodič, z A kabíny vystúpi starý vodič a o dve minúty sa ide naspäť. Nie je to žiadna veda, funguje to úplne bez problémov v snáď stovkách prevádzok.
Reakcia na: 810zssk #16:
Vieš kam by sme ta poslali za toto? Aby sme obmienali a posuvali sa na vozoch ako v minulosti bolo? Co tak zacat otazkou, ze ako vodic od spojky sa dostane na wc bez toho aby niekoho brzdil v pripade meškania?
Reakcia na: 810zssk #16:
A nestačilo by tam dať prestoj 4/5 minút? To by bol dostatočný čas na otočenie vozu a prípadné meškanie by sa vykompenzovalo predĺžením prestávky v Rači o 3-4 minúty, takže celková dĺžka prestávky počas jedného kola by sa nezmenila.
Reakcia na: 810zssk #16:
Kľudne si to odjazdi aj sám, mudrlant…
Reakcia na: Ike #15:
"(1) Jazda vlaku na dvojkoľajných traťových úsekoch je pravostranná a jednosmerná. Na jednokoľajných tratiach je jazda vlaku obojsmerná; v tomto prípade sa technicky a organizačne zabezpečí, aby v jednom traťovom úseku medzi výhybňami nešli vlaky proti sebe."

Píšu o jazde vlaku, otázny je právny výklad, či sa to vzťahuje aj obsluhu zastávok. Požiadať o právny výklad = čakanie niekoľko mesiacov + neurčitá odpoveď.
Reakcia na: B K #20:
To podľa mňa nijak nevylučuje obsluhu nástupišťa na druhej strane, napokon jazda vlaku bude stále rovnaká ako v tom variante ktorý DPB aplikoval, akurát by v ňom bolo obecenstvo.

Inak prečo zas takéto sprostosti rieši zákon a nie sú na prevádzkovateľovi dráhy?
Reakcia na: B K #20:
Nevidím tam rozpor. Ešte ma napadla absencia toho majáčika, ale ten od novembra vypadáva z predpisov úplne
https://novy.slov-lex.sk/ezbierky-fe/pravne-predpisy/SK/ZZ/2010/351/#paragraf-33.odsek-2