Výluka vlakov medzi Bratislavou a Marcheggom (4.3.2024 – 5.7.2025)

Rekonštrukcia železničnej trate medzi Devínskou Novou Vsou a Marcheggom zastaví aj premávku linky R20.

Pre komplexnú rekonštrukciu a elektrifikáciu železničnej trate medzi Devínskou Novou Vsou a Marcheggom bude od 4. marca 2024 dlhodobo (predpoklad do 5.7.2025) prerušená premávka medzištátnych vlakov REX medzi Bratislavou a Marcheggom, ktoré medzi Hlavnou stanicou a Devínskou Novou Vsou premávajú ako linka R20 v rámci IDS BK. Vlaky linky R20 počas výluky nebudú premávať.

Medzi Devínskou Novou Vsou a Marcheggom nebude počas výluky zabezpečená žiadna náhradná doprava. Najrýchlejšie spojenie bude na bicykli cez Cyklomost slobody (cca 7 km).

Medzi bratislavskou Hlavnou stanicou a Marcheggom bude iba v minimálnom rozsahu zabezpečená náhradná autobusová doprava (5 párov spojov v pracovných dňoch, 4 páry vo voľných dňoch) s cestovným časom 40 minút. Kapacita náhradnej autobusovej dopravy bude obmedzená, preto sa odporúča využívať ju iba na cestovanie do/z Marcheggu a okolia.

Odchody náhradného autobusu:

  • z Hlavnej stanice smer Marchegg: 6:15, 8:15, 14:15*, 16:15, 18:15
  • z Marcheggu smer Bratislava hlavná stanica: 7:05, 9:05, 15:05*, 17:05, 19:05

*) premáva iba v pondelok - piatok, nejde 1.4., 1.5., 9.5., 20.5., 30.5., 15.8. a 1.11.2024

Na cestovanie medzi Bratislavou a Viedňou bude možné počas výluky využiť vlaky REX premávajúce zo stanice Bratislava-Petržalka cez Kittsee, ktoré sú kapacitne posilnené. Medzi Hlavnou stanicou a stanicou Petržalka bude možné obojsmerne cestovať MHD linkami 93 a N93, pričom cestujúcim v autobusoch týchto liniek postačí platný medzištátny vlakový lístok (do/z Rakúska).

Opis projektu rekonštrukcie trate

V rámci tohto projektu pôjde o komplexnú rekonštrukciu jednokoľajnej železničnej trate od štátnej hranice s Rakúskom po vjazdovú výhybku do stanice Devínska Nová Ves v dĺžke 2,381 km a jej elektrifikáciu. Ide o najstaršiu železničnú trať na Slovensku z polovice 19. storočia, po ktorej začali v roku 1848 premávať prvé vlaky medzi Viedňou a Bratislavou. Keďže tento úsek nie v súčasnosti elektrifikovaný, vlaky medzi Viedňou a Bratislavou cez Marchegg sú ťahané dieselovými lokomotívami. Po ukončení projektu bude možné na trať nasadiť elektrické vlaky a zároveň sa vďaka zvýšeniu rýchlosti sa skráti cestovný čas, v budúnosti by mohla byť jazdná doba vlakov medzi Viedňou a Bratislavou okolo 40 minút (v súčasnosti 69 minút). Zrekonštruovaný úsek nadviaže na zrekonštruovanú a elektrifikovanú dvojkoľajnú trať na rakúskej strane, ktorá má byť dokončená v budúcom roku. Rekonštrukcia je plánovaná na rýchlosť 120 km/h, na rakúskej strane je trať rekonštruovaná až na rýchlosť do 200 km/h. Do budúcnosti sa aj na slovenskej strane pripravuje zdvojkoľajnenie trate od štátnej hranice a súčasne rekonštrukcia ŽST Devínska Nová Ves, pre tento projekt je však v súčasnosti ešte len ukončené zisťovacie konanie v rámci posudzovania vplyvov na životné prostredie.

Počas komplexnej rekonštrukcie trate príde okrem vybudovania nového koľajového spodku a zvršku aj k rekonštrukcii piatich mostov medzi štátnou hranicou a ŽST Devínska Nová Ves tak, aby vyhovovali rýchlosti vlakov 120 km/h. Z toho jeden most ponad cestnú komunikáciu medzi Mlynskou ulicou a Devínskym Jazerom bude nahradený úplne novým mostom a najdlhší, približne 200-metrový, most ponad inundačné územie Moravy, poľnú cestu a cyklotrasu dostane novú desaťpolovú klenbovú nosnú konštrukciu, pričom architektonický vzhľad mosta zostane zachovaný. Trať bude elektrifikovaná striedavou napäťovou sústavou 25 kV, 50 Hz. Podrobné informácie k projektu je možné nájsť na stránke ŽSR.

Verejnú súťaž na rekonštrukciu a elektrifikáciu trate vyhralo združenie firiem PORR Bratislava a PORR Praha s cenou 10,9 mil. € bez DPH. Stavenisko bolo zhotoviteľovi odovzdané 1. marca 2024 a lehota na vykonanie diela je do 300 dní od tohto dátumu.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Tá NAD je teda dobrá hanba.
Nebol pôvodne v pláne 30 min interval medzi Petržalkou a Viedňou?
Reakcia na: TomJ #2:
Ja dúfam že budú aspoň nejak zdvojené súpravy, lebo inak to bude masaker.
Reakcia na: 810zssk #3:
Áno, kvôli výluke cez Marchegg sú celý GVD na všetky* vlaky z Petržalky nasadené 2x Cityjet (1x ÖBB + 1x Gysev).

*2 páry, ako už dlhé roky, sú potom poschoďáky.
A čo cestujúci z DNV do Viedne? Máme sa teleportovať?
Nemyslite si, ze ten ,,trend" s cyklistikou nejako moc prehanaju? Nahradzat tymto MHD... nielen tu ako NAD ale aj inde...domysliet si viete
Reakcia na: BielikR #6:
Nie, nemyslime. To, ze medzi DNV a Marcheggom to bude najrychlejsie na bicykli, je objektivny fakt. Ze za tym vidis nieco uplne ine, je tvoj problem.
Reakcia na: upravovač fotiek #5:
Tiez mi to tak pripada. Bohvie ci by sa nedala na most Chucka Norrisa docasne vybavit nejaka vynimka aspon pre nejaky minibus. Alebo, ak nie, tak mohli pristavit jeden bus na jednu stranu mosta, druhy na druhu, lebo tych 600 metrov peso by bolo vyrazne lepsie ako obchadzat celu Bratislavu.
viest aspon niektore vlaky z Hlavnej stanice okolo BA cez Petrzalku nezvazovali? viem ze by to asi bolo pomalsie ako 93ka... ale predsa nemat spojenie Hlavna stanica - Vieden... cakal som mozno aspon kazde 2h vyhliadkovy vlak okolo Bratislavy...
Reakcia na: upravovač fotiek #5:
Ale ved je to uplne v sulade s tym, ako ZSSK zabezpecuje nahradnu dopravu uz roky. Oni vyhodnotili, ze ved nahrada existuje, a ty si porad... A OBB to moze byt jedno. 🤷‍♂️
Reakcia na: hroch #11:
To ako bicykel je fakt náhrada???
Reakcia na: hroch #11:
Tentokrát aspoň zabezpečili uznávanie lístkov. Hoci je tiež sranda že v noci na N93 ale už nie N80, hoci N80 je oveľa lepšie prístupná od "nočného" vchodu do stanice.
Reakcia na: upravovač fotiek #5:
A ako inak by si to chcel riešiť? Tam proste iná komunikácia nie je 😕 Nanajvýš si viem predstaviť že by na druhej strane Mostu Chucka Norrisa čakal autobus do Marcheggu, ale to je také poloriešenie.

Inak teda chápem to správne že k novému GVD bude trať elektrifikovaná, ale stále jednokoľajná?
Reakcia na: Adam3 #9:
Samozrejme ze bude bike Marchegg-DNV rychlejsi, ako akekolvek taketo carovanie, ale ak by to bol prestup a ten bike tam treba odniekial dovliect, tak to velmi pohodlne riesenie neni.
Reakcia na: 810zssk #14:
Ano, chapes spravne. Zdvojkolajnenie bude iny projekt, ktory sa este ani nezacal riesit.
Reakcia na: M@trixX #16:
Nechápem čo tam chcú takmer 10 mesiacov robiť, ak to má byť prachsprostá elektrifikácia. Ak nebudú nejako kompletne rekonštruovať ten takmer 180 ročný viadukt, tak fakt neviem čo iné tam môže tak dlho trvať. A že sa im ten viadukt rozpadáva sa vie už dávno. Lešenie a tensometre sú tam už roky rokúce, ako aj znížená traťová rýchlosť (najprv dočasná, potom trvalá). Bavíme sa o posraných dvoch kilometroch jednokoľajnej trate, z toho 474 metrov viadukt s mostom, zvyšok násyp. Zdvojkoľajovanie bude trvať koľko? Dva roky pri úplnej výluke? Však celý ten viadukt postavali za jeden rok a pár mesiacov ešte za cisára pána, svojho času to bol najdlhší "most" v monarchii. Na Rakúskej strane viadukt vedeli sanovať bez výluky: https://d34-a.sdn.cz/d_34/c_img_QK_3/qqsrwP.jpeg Prístup ŽSR je "sereme na vás". Pre porovnanie rozpadávajúca sa časť viaduktu na Slovenskej strane: https://d34-a.sdn.cz/d_34/c_img_QQ_q/Uj3J1S.jpeg
Reakcia na: M@trixX #16:
Ďakujem. A teda pokiaľ bude elektrina, znamená to že už od decembra sa prejde na ten nový prevádzkový koncept s diaľkovými vlakmi, alebo zatiaľ zostane obsluha tak ako je?
Reakcia na: upravovač fotiek #17:
Nema to byt iba elektrifikacia, ale komplexna rekonstrukcia, vratane opravy toho mostu a zvysenia rychlosti (ale to moze byt iba na povodny stav, cisla si nepamatam).
Ja tiez nechapem, preco zvolili takyto postup. Mne by ovela viacej davalo zmysel stavat druhu kolaj pri minimalnych obmedzeniach na tej existujucej, a tu prvu rekonstruovat az keby druha stala.
Reakcia na: 810zssk #18:
Na novy prevadzkovy koncept, kedy sa RExy W-BA posunu asi o pol hodinu, sa podla planov VOR ma prejst az s uplnym dokoncenim dvojkolajky Wien-Marchegg, cize az s GVD 2027/2028. Doplnene: teraz pozeram, ze planovane dokoncenie tej rakuskej casti ma byt uz do konca 2025, tak neviem co presne tych 2028 ma byt. Mozno tie plany chcu realizovat az s dvojkolajnym mostom, ktory ale vtedy isto nebude, alebo to je nejaka stavba niekde dalej v Rakusku?
Co bude s tymi dialkovymi vlakmi dovtedy neviem, zopar by ich malo byt hned po elektrifikacii, ale este to definitivne nikto nepotvrdil.
Reakcia na: M@trixX #19:
Pretože projekt na druhú koľaj nemajú pripravený.
Reakcia na: M@trixX #20:
Aké diaľkové vlaky by tam mali byť predĺžené? IC z Košíc?

Neplánuje sa aj vedenie niektorých vlakov na letisko, pre cestujúcich z Považia by to mohlo byť celkom rýchle a zaujímavé spojenie na medzinárodné letisko, aj keď by to pravdepodobne znamenalo obrat vlakov na Wien Hbf. V budúcnosti, keď sa v AT postaví trať letisko - Ostbahn, sa snáď odkloní aj REX6 z Petržalky cez letisko na Wien Hbf.
Reakcia na: Urbanway 2423 #22:
Polovica IC Kosice-Wien, polovica rj Salzburg-Bratislava. Tomu druhemu osobne tipujem predlzenie vzdy jedneho kridla dialkoveho RJX po vzore existujuceho vlaku do Zurichu.
Na letisko sa neplanuje nic dokym nebude nova trat. A co bude potom neni zname.
Z toho co sa planuje je pre Bratislavu zaujimavy len plan predlzit S1 (Wien-Gänserndorf-Marchegg) do Devinskej/Bratislavy, takze by tymto smerom boli dva vlaky za hodinu, na co vsak treba stanicu v DNV a/alebo kapacitnejsiu trat DNV-BA
Reakcia na: M@trixX #23:
Ja som videl návrh práveže že by sa tam mali súčasne expressy BA-ZA-KE všetky predĺžiť ...
Reakcia na: Solider #21:
To sú dementi.
Reakcia na: M@trixX #19:
Takže 80 km/h? To je ukrutná rýchlosť!
Reakcia na: upravovač fotiek #26:
120km/h, ale či aj na moste, to neviem
Reakcia na: Kubo03 #27:
Tak hlavne že za hranicou je 140 km/h a za oblúkom 160 km/h.
"Na cestovanie medzi Bratislavou a Viedňou bude možné počas výluky využiť vlaky REX premávajúce zo stanice Bratislava-Petržalka cez Kittsee, ktoré budú kapacitne posilnené (zdvojené súpravy)."
🤔 veď stále jazdia zdvojené
Reakcia na: ufo #29:
Z Petržalky mi to vôbec nevyhovuje a to hneď z viacerých dôvodov. Asi budem chodiť autom do Wolfsthalu a odtiaľ S7/REX7:
https://www.oebb.at/de/dam/jcr:f51bb135-a368-4fd2-a3c0-b3688d799aa3/907_24.pdf
Odchody z Wien Mitte sú aj tak úplne nafigu. Aj v opačnom smere moc nevyhovujú.
Reakcia na: ufo #29:
No budú plné v špičke už z BA. Cestujúci z nácestných zastávok sa "potešia".
Kto ide robit NAD ? A len 1 voz ?
Reakcia na: david11 #31:
Ešte pred Covidom bolo bežné, že REX cez Marchegg bol tak naravatý, že už v Marcheggu ostali ľudia stáť. Potom, čo pridali ďalší vozeň, sa to zlepšilo. Nemám čísla, či sú hodnoty na predcovidových úrovniach, ale podľa parkovania pri ŽST DNV ten pocit nemám.
Ako je na tom kapacitne trať cez Kittsee? Je tam od Parndorfu "plno"? Ak nie, javilo by sa ako logické riešenie pridať náhradný spoj raz za hodinu, aby zostal zachovaný 30 minútový takt do Bratislavy. Problém môže byť že OBB teraz sami majú trochu nedostatok vozidiel pre regionálnu dopravu, takže by zrejme bolo nutné aby niečo vystavila ZSSK.
Reakcia na: 810zssk #34:
Má ZSSK vôbec nejakú jednotku pre 15 kV 16,7 Hz a 25 kV 50 Hz?
Reakcia na: upravovač fotiek #35:
Mohla by tam byť aj konvenčná súprava (však napokon aj na Marcheggu je).

Samozrejme môj šotosen by bola OBB 4020 😋 Nonstop Petržalka - Hauptbahnhof bez akýchkoľvek zastávok.

Edit: Ešte mi napadlo že na REXoch do Marcheggu nebude treba tak dlhá súprava ako keď jazdia až do BA, takže nejaké vozne by sa dali stiahnuť aj odtiaľ.
Reakcia na: 810zssk #36:
4020 jazdí tento GVD do Petržalky na vlakoch 7747/7702.
Reakcia na: 810zssk #36:
Aj keby to mala byť klasická súprava, neviem, či by ZSSK dokázala nájsť nejaké voľné Vectrony
Reakcia na: 810zssk #36:
A nechcel by si tam rovno tornádo?
Reakcia na: 810zssk #34:
Ak by si chcel zahustiť takt na 30 min., tak by ti tie vložené vlaky v úseku Wien - Parndorf Ort kolidovali s trasami vlakov smer Neusiedl am See. Linka Wien - Bratislava totiž jazdí s týmito vlakmi v preklade 🙂

V špičke tam toho jazdí ešte viac, viď https://www.oebb.at/de/dam/jcr:e0581d63-f56b-4786-82cc-1e947edb0746/700_24.pdf

Teda čisto z pohľadu kapacity infraštruktúry, by nejaký takt 40/20 asi reálny bol. Ale úplne by sa tým zabila nákladná doprava medzi Parndorfom a Petržalkou. Preto si myslím, že najlepšie riešenie je žiadne vlaky nepridávať, a prípadnú kapacitnú posilu riešiť nasadením poschodových súprav.
Reakcia na: upravovač fotiek #35:
Ako nudzove riesenie by este bolo mozne oslovit Ceske drahy, ci by nedokazali kratkodobo prenajat nejake Bastardy na tuto akciu, ak by to prevadzka dovolila a hlavne, ak by bratom nechybali.
Reakcia na: upravovač fotiek #39:
Ak je schválené na OBB INFRA, áno prosím! 🙂
Reakcia na: barack40 #40:
Nemusela by to byť striktná polhodina (aj dnes je tam pár minút rozdiel), skôr mi šlo o tú kapacitu. Najmä ak by tie pridané vlaky boli nonstop tak by to ani nemohlo úplne sedieť.

Každopádne tie náklady chápem, škoda. Tá IC poloha v ostatných hodinách nie je voľná? V osobnom CP tam iné vlaky nevidím.
Jemne offtopic ale neuvazuju Rakusania o dobudovani spojenia Oberweiden - Angern? Ak by taka spojka existovala, po zdvojkolajejneni Marcheggu by tadial mohli jazdit Metropolitany / RJ smer Breclav, urcite by to bolo rychlejsie ako cez Kuty. Otazne je ci je na tej trati kapacita a kolko by sme za to Rakusanom platili (kedze by to u nich nikde nestalo). Bolo by nieco take aspon hypoteticky mozne? Neoplatilo by sa napriklad sukromnemu RJ tadial jazdit ak by to vyrazne skratilo jazdnu dobu?
Reakcia na: Adam3 #44:
Že by to nejako výrazne skrátilo jazdnú dobu pochybujem.
Reakcia na: Adam3 #44:
Prečo by to malo byť rýchlejšie? Kilometricky by si tú trasu dokonca predĺžil (a časovo tiež ak už rátame s Kútmi na 200ku).
Reakcia na: Adam3 #44:
Neuvazuju. Pre Rakusko by taka trat nemala vobec ziaden prinos a asi ani pre nikoho ineho. Breclav-BA by bolo na chlp rovnako daleko ako cez Kuty a rychlosti su porovnatelne aj teraz (120-140) aj po modernizacii (200). Teda ked sa zrovna nejde niekde cez Zohor 30.
Reakcia na: lostrail #41:
Bastardy sú ale na 3 kV a 15 kV 16,7Hz a nie na 25 kV 50 Hz.
Reakcia na: barack40 #40:
No len s tými poschodovými súpravami to u OBB asi nebude žiadna sláva, napríklad na nočnom 7781, kde je poschoďák plánovaný, pomerne často chodí 4020 a v poslednej dobe sa občas stane aj, že príde Taurus + 3 alebo 4 rakúske vozne Bmz/Bmpz.
Neviem ako to bude po modernizacii, bral som to dost subjektivne, kedze na tejto trase cestujem a momentalne je to rychlostne katastrofa (rekonstruovany most, vecne stojime v Kutoch aj ked tam RJ nezastavuje, vlecenie sa cez Zohor...). Oproti tomu koridoru Brno - Breclav obrovsky rozdiel. Aka je rychlost na tom koridore dalej na Vieden, nevie niekto prosim? Ale hej, ak sa raz dozijeme modernizacie Breclav - BA tak bude takato uvaha bezpredmetna.
Reakcia na: m@jo #48:
Možno myslel dvojsystémové laminátky. Tých 1250 kW trvalého výkonu by na tej trati stačilo. Aj cez DNV a Marchegg by to dalo akceptovateľnú dynamiku. Nejaké výrazne stúpanie je až z DNV na HLST, kde sa už ide na 25 kV 50 Hz, kde trvalý výkon 3080 kW pre 5 osobných vozňov stačí. Kľudne by sa 340 mohli sprevodovať na 140 km/h. Možno až 160 km/h, ak by s tým chabým výkonom dokázali tú rýchlosť s piatimi osobnými vozňami dosiahnuť v rozumnom čase pri prevádzke na 15 kV 16,7 Hz.
Reakcia na: upravovač fotiek #51:
A ČD Cargo ich už teda nepotrebuje?
Reakcia na: 3pa3ck3 #52:
Majú ich nahradiť výkony ÖBB 1116 z Linzu. Už tento rok.
A kombinácia 381+951 by nefungovala? 😁
Reakcia na: 3pa3ck3 #54:
To nie je dosť šoto! 😆
Reakcia na: 810zssk #43:
V časovej polohe IC (XX:42 z Viedne) ide Railjet/EC smer Budapešť. Keď ide naše IC (14:42), tak IC smer Budapešť ide 5 min. skôr oproti taktu, práve kvôli IC smer Bratislava.

Každopádne +/- by to šlo, vlak smer Bratislava by išiel tesne pred alebo tesne po vlaku do Budapešti. Aj na jednokoľajku Parndorf - Petržalka by sa to vošlo, akurát tá nákladná doprava by sa už nezmestila. Aj dnes, keď ide rj/IC, sa v danej hodine nákladný vlak moc neprepchá (a to tie rj/IC jazdia v danej hodine vždy len jedným smerom).
Reakcia na: Trammat #49:
Sranda, to som netušil. V Petržalke nepracujem 1,5 roka, dovtedy na tom vlaku chodil takmer vždy poschoďák (okrem víkendov, ale to tam ani nemal byť).
Reakcia na: lostrail #41:
A po Slovensku by to celé ťahala olúpaná laminátka?
Reakcia na: upravovač fotiek #39:
Myslíš elektrickú jednotku radu EM488.0 (460) alebo má takú prezývku aj niečo rakúske?
Reakcia na: upravovač fotiek #51:
Modré laminátky nemajú rakúske celosieťové schválenie (nemajú PZB), môžu len zo Somravy do Linca a nikde inde.
Reakcia na: S499.1023 #59:
Áno, myslím EM488.0 resp. SM488.0.
Reakcia na: S499.1023 #60:
Schválenie na trať cez Marchegg by bolo menší problém ako fakt, že je to totálne nezmyselná šotoidea, rovnako ako Tornádo.
Reakcia na: upravovač fotiek #61:
SM nie je tornádo, nemá tlapové motory, čiže ani tornádoidný zvuk.
Reakcia na: upravovač fotiek #62:
Bez PZB to Rakúšan dnes už neschváli a montovať do vyžitého šrotu a schvaľovať to cez ERA je v reále rovnako nereálne ako prerábať SM488.0 (ktorých posledných pár kúskov už len dožíva do vyjazdenia revízií) na 15 kV.
Reakcia na: barack40 #57:
Deje sa to cca odvtedy, čo znovu začal v plnom rozsahu premávať CAT.
Reakcia na: S499.1023 #63:
Aha, to som nevedel.
Reakcia na: S499.1023 #64:
Ešte ostáva možnosť upraviť riadenie v jednom motorovom vozni ZSSK 560 a jednom motorovom vozni ÖBB 4020 a spraviť atypickú súpravu v zložení 4020+7020+4020 (motor + vložený + motor) + 560+060+560 (motor + vložený + motor). Na sústave 15 kV 16,7 Hz by to malo hore zberače na motorových vozňoch 4020, na sústave 25 kV 50 Hz by boli hore pantografy na 560. Pohon celej súpravy by zabezpečovali motorové vozne podľa toho, kde sa nachádza. To by bolo ultrašoto. Jazda výbehom cez styk sústav nie je problém (sťahovačka). V prípade že by súprava ostala stáť pod stykom to tiež nebude problém, proste sa dvihne zberač na želený smer jazdy.
Ak sa bavíme o vlakoch cez Marchegg, tak na 25kV by mali vedieť ísť aj Cityjety, aj vybrané Talenty (GySEV trate v Rakúsku by mali mať 25kV). Vzhľadom k nákupu nových jednotiek v najbližšich rokoch (Siemens Mireo), tak rátam, že sa uvoľnia spomínane jednotky aj na vlaky na Hlavnú stanicu. Všetko ostatné sú len bújne šotopredstavy. Reálne, zatiaľ tam môže ostať súčasná predstava, len sa vymení Hercules za Taurus a zlepší dynamika jazdy súpravy.

Oveľa viac ma ale zaujímajú vlaky rjx zo Salzburgu do Bratislavy, že či začnú jazdiť už od nového GVD.
Reakcia na: henko151 #68:
REXy cez Marchegg sa výhľadovo majú zrušiť. BA-W cez Marchegg majú jazdiť diaľkové vlaky + predĺžená S1.
Reakcia na: 810zssk #69:
S1 robí zachádzku cez Gänserndorf a do Viedne dorazí zozadu cez Floridsdorf. Nepoužiteľné pre cestujúcich z Bratislavy. Diaľkové vlaky ma vôbec netešia, lebo tie často meškávajú, tak neviem ako chcú dodržiavať cestovný poriadok. To bude zakaždým lotéria, kedy niečo pôjde. Absencia nízkopodlažnosti tiež nie je výhra. Najradšej by som bol ak by jazdili medzi Bratislava HLST a Wien HBf súpravy ÖBB 4746 Desiro spriahnuté v dvojiciach: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ef/4746_511_S2_Kapellerfeld.jpg Dobrá kapacita, rýchla výmena cestujúcich, bezbariérovovosť, dosť miesta pre bicykle. Spoje v sedle a neskoro večer by mohli byť vedené ako kurzzugy v podaní sólo jednotky 4746, príapdne by sa mohli spájať/rozpájať v Marcheggu, prípdne inde (ak to časovo, prevádzkovo, ekonomicky a technicky dáva zmysel).
Reakcia na: upravovač fotiek #70:
Ja viem kade jazdí S1. Pre cestujúcich z Bratislavy do centra Viedne budú logicky tie diaľkové vlaky. Prečo by sa niekto trmácal REXom keď bude rýchlejšie spojenie? S1 potom dopĺňa regionálnu obsluhu, kde preferencia spojenia cez Gänserndorf dáva zmysel, keďže tam je viac atraktívnych destinácií (ako na trase, tak aj čo sa staníc na severe Viedne týka). Kto potrebuje ísť do Schönfeld-Lassee si holt prestúpi v Marcheggu.
Reakcia na: upravovač fotiek #30:
S7 budem mat od 29. 6. tiez uzaveru od Fischamendu cca do septembbra.
Reakcia na: 810zssk #71:
A kto potrebuje ísť na Stadlau alebo Simmering má tiež prestupovať?
Reakcia na: rondel #72:
No do riti.
Reakcia na: 810zssk #71:
Jak "trmácal REXom", keď ten obsluhuje práve viaceré prestupné body na tri rôzne linky metra a je najpraktickejší z hľadiska dopravnej obslužnosti? Súčasné REXy sa vo Viedni celkom rovnomerne vyprázdňujú, asi po tretinách na staniciach Stadlau, Simmering a Hauptbahnhof. Okrem toho ich hojne využívajú aj cestujúci v rámci Viedne.
Reakcia na: upravovač fotiek #73:
Na Stadlau podľa mňa až toľko ľudí nechodí zo SK a na Simmering sa dá ísť buď diaľkovým a vratiť sa naspäť regionálnym alebo z S1 prestúpiť na U3. Aj tak si myslím, že väčšina vystupujúcich vystupuje na Simmeringu len preto, že odtiaľ pokračuje s U3 niekam smerom k Wien Mitte.

Je pravda, že S1 dáva väčší zmysel, aj tak medzi Marcheggom a začiatkom Viedne idú vlaky prakticky v poli. bez žiadných významnejších staníc.
Na S55 by mohlo pribudnut pocas vyluky nejake mnozstvo pasazierov co budu cestovat do Viedne, len aby chodila.
Reakcia na: henko151 #76:
Ja cestujem už vyše 10 rokov denne, časť z toho som cestoval na Simmering, teraz na Stadlau. By si sa čudoval koľko z Bratislavy vystupuje aj nastupuje na staniciach Simmering a Stadlau. Už len kvôli U2 a U3. Navyše je prestup na U1 na HBf na "nekonečne dlhý" peší presun, ktorý atraktivite uvedeného prestupu neprospieva. Rovnako ako prestup na S-Bahny, ktorý je iba o niečo kratší. Pri porovnaní s prestupom na Stadlau a najmä Simmeringu, ktorý je prakticky iba po schodoch alebo výťahom, bez nejakého veľkého chodenia.

S1 z Marcheggu na Praterstern ide 58 minút. Súčasné spojenie REX8 + U2 zo stanice Stadlau to zvládne za 43 minút vrátane prestupu. 30 minút Marchegg - Stadlau, 3 minúty presun na U2 + čakanie (v špičke jazdí naozaj často, prakticky dlhšie ako 2 minúty na ňu nečakám) + 10 minút U2 na Praterstern. Prečo by som mal byť nadšený zo spojenia, ktoré bude o štvť hodiny pomalšie?!

S1 dáva väčší zmysel možno tak "plánovačom od stola", ktorý sa tými vlakmi vôbec nevozia!
Reakcia na: upravovač fotiek #75:
Nikto nepovedal že tie diaľkové vlaky nemôžu mať ešte jednu zastávku medzi Viedňou a Bratislavou, napr. na Simmeringu, podobne ako stoja aj na Meidlingu.

Cestujúci v rámci Viedne predsa naďalej budú mať R vlaky. Snáď nečakáš že teraz nebude na tej trati jazdiť nič regionálne. Bude, len nie priamo do BA (ak sa vôbec aplikuje ten pôvodný service concept, ono to už má pár rokov).
Reakcia na: upravovač fotiek #78:
Tvoj argumentácia je v zásade v štýle "mne to nevyhovuje, preto je to zle". Holt pri každej zmene sa niekomu situácia zlepší a inému zhorší, dôležité je aby to celkovo malo prínos. Ako už bolo povedané, S1 obsluhuje zaujímavejšie destinácie z pohľadu regionálnej dopravy ako REX8 cez polia.
Reakcia na: 810zssk #80:
Tu nejde o mňa, ale kopu ďalších ľudí, ktorí tiež prestupujú na Stadlau a Simmeringu. Niektorí dokonca aj na Aspern Nord (zamestnanci Donauspitalu).

"S1 obsluhuje zaujímavejšie destinácie z pohľadu regionálnej dopravy ako REX8 cez polia"

Už dnes je možnosť prestúpiť v Marcheggu na S1. Ak teda S1 obsluhuje zaujímavejšie destinácie z pohľadu regionálnej dopravy, prečo žiadne masové prestupy v Marcheggu z REX8 nevidím? Lebo pre cestujúcich z Bratislavy tie destinácie asi také zaujímavé nebudú. REX8 slúži najmä pre spojenie Bratislavy a Viedne. Cestujúci medzi týmito dvoma mestami tvoria väčšinu ľudí vo vlakoch. V Bratislave sa vlaky dosť plnia na HLST aj v DNV, vo Viedni to platí rovnako pre Stadlau, Simmering a HBf.

"dôležité je aby to celkovo malo prínos"

Celkovo to žiaden prínos nebude, ak cestujúcim z HLST a DNV zrušíš rýchle a priame spojenie na Stadlau a Simmering, lebo negatíva budú väčšie než pozitíva.
Reakcia na: 810zssk #79:
Cestujúci v rámci Viedne majú aj dnes S80 a R81. Paradoxné, že aj R81, čo je vymetač všetkých nácestných staníc "uprostred polí" v Marchfelde, kde často ani v špičke nenastúpi viac ako jeden človek, potrebuje z Marcheggu na Stadlau 34 minút, t.j. iba o 4 minúty viac ako REX8 (ktorý je pomalý kvôli vozňom ZSSK pre 120km/h), a to ešte 2 minúty vetrá v Raasdorfe, lebo medzi Raasdorfom a Wien Aspern Nord je stále iba jednokoľajka a 2. koľaj sa iba stavia (a to teda riadne pomaly). Navyše medzi Raasdorfom a Wien Aspern Nord ostali dve úrovňové priecestia a vôbec nemám pocit, že by ich plánovali nejako rekonštruovať na mimoúrovňové (skôr ich zrušia, keď sa dokončí S8, momentálne vo výstavbe). Takže ak ideš z Marcheggu na Praterstern, tak je stále asi o 10 minút rýchlejšie "trmácať sa" v R81 a prestúpiť na U2 na Stadlau a s ňou ísť na Praterstern, ako využiť priame spojenie S1 so zachádzkou cez Gänserndorf a Floridsdorf. Asi toľko k celému nápadu zrušiť REX8 v jeho súčasnej trase a nahradiť ho nejakými medzinárodnými ICčkami, ktoré nastavíš tak, aby vynechali všetky tie stanice, ktoré sú dnes v prípade REX8 masívne využívané. Celé je to chobotina. Navyše aj v prípade zachovania obsluhy HLST, DNV, Marchegg (kvôli prestupu na S1), Stadlau, Simmering a HBf je nasadenie bariérových súprav s otáznou možnosťou voziť bicykle hlúposť, lebo výmena cestujúcich bude pomalá. A v rámci Bratislavy by určite nebolo odveci, keby REX8, resp. u nás vedený ako R20 obsluhoval aj Lamač (alebo Bory). Tiež úžasná koordinácia medzi VOR a BID v rámci značenia medzinárodných spojení. Na jednej strane hranice je to REX8, na druhej R20. Blahoželám, dúfam že za to dostali aspoň metál.
The announcement should be in English because it is related to the connection of two countries. Do people in Slovakia know how to write in English?
Reakcia na: O Gamias sas #83:
The residents of all big European cities know how to speak and write in English.

Outside of the big cities it's fairly hit or miss.
Reakcia na: O Gamias sas #83:
imhd.sk is a private project unrelated to any of the train operators and thus can choose what language they publish their articles in. You are more than welcome to create your own website dedicated to this topic in any language you prefer.
Reakcia na: 810zssk #85:
Looks like a lame excuse showing your incapability to write in English…
Only in Eastern Europe are news connecting two countries not written in English, nowhere else.
Reakcia na: O Gamias sas #86:
First of all, Slovakia is in Central Europe, not Eastern. Second of all, as stated below, this is not an official website of a transit operator. This is a private enthusiast's website, who choose to provide information about service changes out of the goodness of their own hearts, and are not obliged to provide information in the language that you prefer.

Feel free to look at the websites of ZSSK and OBB and let them know what you think of the situation.

It should also be said that it is generally not in good taste to join a forum and immediately start slagging off its membership.
Reakcia na: O Gamias sas #86:
Fuck off, asshole.
Reakcia na: Andrej #87:
Sorry mate but it's Eastern all the way; from the smallest to the biggest thing the mentality in Slovakia is 1000% Eastern European.

By the way, there is nothing to be ashamed of. Everyone should be proud of his/her origin.
Reakcia na: upravovač fotiek #88:
I'd rather fuck a slovak chick...
Reakcia na: O Gamias sas #90:
With that attitude, you can get youself an ugly British bitch.
Reakcia na: O Gamias sas #89:
I am highly amused at the fact that you are raging against the Eastern European mentality in a discussion about the ability to speak the English language, as though Eastern Europeans have a monopoly on not being able to speak the language. Do you imagine if you travel to a small village in France, Italy, or Germany, that the locals there will be able to speak English? And similarly, do you imagine if you travel to a major city in any post-communist country such as Prague, Bratislava, Budapest, Warsaw, Kyiv, Moscow, Minsk, that they are unable to speak English? As you can see, we are all arguing with you in English, so your argument self evidently falls apart.
Reakcia na: O Gamias sas #86:
I am very obviously capable of writing in English since I'm writing to you in English. On the other hand, you seem to be unable to understand it, particularly the part where I explained that this is a private website. If your local newspaper writes about some upcoming rail disruptions, do they do it in English too?

If you didn't come here with your lovely attitude, you'd get any help you need from us. In English!
Reakcia na: 810zssk #93:
It’s quite amusing that you deleted all my comments which you apparently didn’t like and kept all the rest, no matter how offensive they are. But yet again, I forgot this is Eastern European mindset. 😅
Reakcia na: Andrej #92:
No rage at all. It’s actually a fact that most people in Slovakia do not speak the best English in the word. I do not understand why people get offended by that.
Reakcia na: O Gamias sas #94:
Nobody deleted your comments, they are just hidden because of the negative rating they have gathered. Everyone can display them with an easy click.
Reakcia na: O Gamias sas #94:
Are you on drugs by any chance? What makes you believe I have a power to delete someone's comments? That's besides the fact that none of your comments is deleted, just hidden.
Reakcia na: O Gamias sas #95:
Are you a kid, troll, mentally challenged or any combination of the above?
Reakcia na: O Gamias sas #95:
Uh, no. What you ACTUALLY said was "Do people in Slovakia know how to write in English?" and "Looks like a lame excuse showing your incapability to write in English…" and are acting shocked - SHOCKED - that people got angry at you..

You are making (false) assertions that our collective national inability to write in English is the reason for this article not being translated to English, and not because there would be no point in translating it, seeing as the number of people who use this site that cannot comprehend the Slovak language can be counted on one hand.

BTW, saying that someone doesn't speak the best English in the world is still needlessly condescending. Do you speak to women this way?

How many languages do you speak? I'd venture that there will be at least a few of those that you don't speak 100%, there will be some where you struggle with spelling, or grammar, or syntax. Including, it seems, your English.
Reakcia na: Andrej #99:
Why would they get angry or emotional when it really is a fact? I do not get it. I speak two languages by the way, pretty fluently.
Reakcia na: upravovač fotiek #98:
Better ask your slovak female friends that...
nechcete sa cisto nahodou presunut do OT fora ?
Ja by som sa nečudoval, keby to bol nejaký Slovák, ktorý to tu len trolí.
Reakcia na: henko151 #103:
Ja sa hlavne divim, ze nedostal este ban. Obcas tu admini davaju bany aj za mensie kraviny, viz Dunco 😃
Reakcia na: si #102:
Máš recht. Trolla nekŕmiť.
Reakcia na: 810zssk #69:
Isto? Z toho co som pocul ja rakusaci chcu aby jazdili aj dnesne priame RExy aj vlaky cez GF, aj dialkove vlaky. Jedine ze by proti takemu niecomu boli slovaci?
Cez GF to nemaju byt S1 v dnesnej podobe, ale upravene R ktore budu vynechavat niektore stanice medzi GF a W, takze rychlejsie.
Lebo ono by to bola obrovska hlupost modernizovat a zdvojkolajnit trat aby po nej jazdilo este menej vlakov ako doteraz.
Reakcia na: M@trixX #106:
A zmestia sa na 110ku tri páry vlakov do Rakúska každú hodinu?
Reakcia na: 810zssk #107:
Myslíš trať 100 a nezmestia. O tretej koľaji medzi HLST a DNV si môžeme nechať snívať. Keď najbližšie pôjde merací vlak cez Lamač, tak môžu zavrieť celú trať. Ináč v DNV je už 3 týždne zasa pomalá jazda cez rozpadnuté výhybky, našťastie nie všetky.
Tiez to vidim ze pojdem autom do rakuska a tam skocim na nejaky vlak. Nepozeral som vsetky moznosti. No kedze ako mnohy dalsi 😉 chodim na stadlau(+metro na praterstern), tak asi marchegg alebo shonfeld-lasse autom. Shonfeld ma celkom velke parkovisko. Ak sa niekto che pridat, mozme sa dohodnut.
Reakcia na: Edgew #109:
Autom by to z DNV do Marcheggu trvalo 45 minút. Vo Wolfsthale asi nezaparkujem. Budem musieť ísť do Hainburgu. A potom sa trmácať S7 na Wien Mitte. Celé je to nahovno.
Reakcia na: upravovač fotiek #110:
Tak rychlejsie ako cez petrzalku alebo nahradny bus. ak niekto vie o rychlejsej moznosti, sem snou 😃 Ta S7 ide rovno na praternstern co znie fajn, ale ide dlho...
Reakcia na: Edgew #111:
Z BHf Wolfsthal na BHf Marchegg je to 25 minút. A z DNV do na BHf Marchegg je to 45 minút.

Pokiaľ viem, tak cyklomost slobody bol dimenzovaný tak, aby zvládal prejazd hasičských a záchranárskych vozidiel. A jeden ťahač s návesom to už aj v praxi vyskúšal. Prečo nemôže byť cez ten most vedená NAD fakt nechápem. Jediný dôvod bude v tom, že tú NAD niekto proste NECHCE zaviesť. Však chudáci cyklisti by umreli, keby mali byť obmedzená zopár autobusmi denne, ktoré by ten most využili. Ani netreba ku všetkým vlakom, stačí ranné a poobedné spoje, nech sa ľudia majú ako dostať do roboty, do školy a pod. Most je dimenzovaný aby to zvládol. Tak prečo sa na to nevyužije?! Lebo cyklisti a chodci by to neprežili, keby by sa ich pohyb mal krátkodobo obmedziť počas presunu desiatok až stoviek ľudí vo verejnej doprave? To asi nie. Problém bude v tom, že sa nikomu nechce zabezpečiť NAD. Dva alebo tri 12 metrové autobusy by to hravo odviezli. A možno by stačil jeden bus. Ale nie, cestujúci, trhnite si nohou, alebo zabite denne o 1,5 hodiny viac v "alternatívnej" trase.
Reakcia na: upravovač fotiek #112:
Lenže hasičské auto je asi ľahšie ako plne obsadený autobus NAD. Predpokladám, že si na NAD nepredstavuješ minibus. Lebo jedna vec je občasný prejazd záchranárskeho vozidla a iná vec niekoľko prejazdov ťažkého autobusu každý deň.
Reakcia na: TomJ #113:
Plne obsadený Irisbus Crossway LE 12M má 18 ton. Plne nazbrojená hasičská CAS 30 – Tatra 815-7 6x6 má 25 ton. Koľko mohla mať súprava ťahača s návesom? Tie môžu mať aj 40 ton.
Reakcia na: upravovač fotiek #114:
Zas tieto múdra...
1) Videl si nejaké výkresy? Prečo tipuješ, že ten most bol dimenzovaný zrovna na plnú CASku a nie napríklad na plnú sanitku?
2) Skús si najprv naštudovať rozdiely medzi I. a II. medzným stavom oceľovej konštrukcie. To, že most nespadol, neznamená, že sa nepríjemne neprehol alebo že nebolo potrebné preverovať jeho ďalšiu funkčnosť (po menovanom incidente sa robila diagnostika - to ju budeme robiť po každom prejazde NADky?)
3) Koľko autobusov by tam muselo prejsť, aby nahradili kapacitu jedného zrušeného spoja? Nie je miesto špekulovania s CYKLOmostom stokrát jednoduchšie viesť náhradu po jestvujúcich cestách cez mesto alebo hoc aj cez Záhorskú Ves k Bhf. Marchegg?
Reakcia na: upravovač fotiek #67:
myslím, že prevádzkyschopná 560 ZSSK nejestvuje ani jedna. Ak 560, tak jedine od ČD.
Reakcia na: upravovač fotiek #112:
Cestujuci by to zneuzili
Reakcia na: Viko #115:
1. Niečo som videl, ale hlavne si pamätám že to je dimenzované na hasičské vozidlá.
2. Koľko vážil ten ťahač s návesom? Most zavreli, skontrolovali, zistili že nič sa mu nestalo. Dovolím si tvrdiť že to bola najlepšia skúška.
3. Dva alebo tri by stačili. Kadiaľ chceš viesť NAD? V ktorej trase a ako dlho by trvala?
Reakcia na: dyspozytor #116:
Nechápem ako to niekto môže brať vážne. To bola recesia.
Reakcia na: upravovač fotiek #112:
Predpokladá sa že tie vozidlá RZP tam budú jazdiť raz za rok, nie 20x za deň.
Reakcia na: TomJ #113:
Hasičské auto plné vody ľahšie?
Reakcia na: O Gamias sas #100:
Monsieur, votre attitude est très irrespectueuse. N'utilisez pas de gros mots et n'attaquez pas les membres de ce forum, s'il vous plaît. Il existe plusieurs centaines de langues sur ce monde, chaque langue mérite votre respect. Si cet article était destiné aux voyageurs en Autriche, il serait plus approprié de l'écrire en allemand, mais cela est traité sur d'autres sites. Notre site est destiné aux lecteurs slovaques et est donc en slovaque. Puis-je vous conseiller de nous oublier et d'annuler votre inscription ? Si vous ne comprenez pas notre langue, vous n'êtes pas obligé de participer à notre discussion. Nous ne sommes pas obligés de changer de langue, parce que vous êtes passé par là. Comme vous pouvez le constater, personne n’apprécie votre ton colonial agressif.
D'un autre côté, j'ai une éducation qui me permet d'avoir mon mot à dire dans les débats sur l'endroit où se situe le centre géographique de l'Europe, entre la côte atlantique et les montagnes du Caucase. La Slovaquie fait définitivement partie de l'Europe centrale.
Ma dernière question serait : quelles langues parlez-vous ? Je peux vous assurer que j'ai travaillé pendant plusieurs décennies en anglais - comme mon principale langue de travail. Et pourtant, je devais m'adapter aux clients - par exemple en améliorant simplement mon anglais s'ils ne comprenaient pas, ou en choisissant une autre langue. Je parle anglais, russe, français en plus de ma langue maternelle slovaque et de la langue tchèque que j'ai aussi volontairement perfectionnée.
Adieu.
Reakcia na: upravovač fotiek #119:
to bola len faktická poznámka bez širšieho kontextu v danej téme😉
Reakcia na: S499.1023 #58:
OK, pomylil som sa, beriem spat. Divna kombinacia sustav, bol som presvedceny, ze je to 15 a 25.
Reakcia na: m@jo #48:
Dakujem za opravu.
Reakcia na: lostrail #124:
Bastard vznikol za účelom priebežnej elektrickej vozby medzi ČSSR a NDR. A keďže na severe republiky sme mali 3 kV, zadanie bolo jasné.
Tuším že to kdesi ktosi v diskusii k tejto informácii to žartu spomínal, no dnes poobede bola v Petržalke súprava OBB 4020, naprázdno, zrejme nejaká testovacia jazda. Konkrétne odchádzala 17:45 z Petržalky smer Kittsee, skoro som spadol z bicykla keď som to videl...
Reakcia na: Max #127:
Nebola tam naprázdno, ani ako testovacia jazda, je to každý pracovný deň na REX7747, pr. Petržalka 17:14. Potom to odtiaľ ide ako Sv niekam do Rakúska. Ráno naopak príde ako Sv a robí nejaký odchod do Viedne.
Ešte k debate o (teoretickom) zavádzaní posilových vlakov cez Kittsee... Akurát dnes až do 22.03. začala výluka 2. nástupišťa (a 2. koľaje) v Kittsee. Dokonca aj niektoré štandardne jazdiace vlaky sú nahradené NAD. Takže aj v kontexte tohoto naozaj nejaké zavádzanie vlakov navyše neprichádza do úvahy, bohužiaľ. 😕
Reakcia na: S499.1023 #126:
A Bastard je to preto, lebo je to lokomotíva 2. generácie s odporovou výzbrojou prvej generácie. Vyrábať v roku 1991 odporové lokomotívy bolo niečo archaické. Soudruzi v Škode chceli dať polovidočovú výzbroj, ale tá by bola príliš ťažká, údajne mali aj dederóni obavy že by im robila problémy na sústave 15 kV 16,7 Hz. Hlavným dôvodom bola nižšia hmotnosť odporovej výzbroje, tuším že limit bol 21 ton na nápravu u dederónov, resp. na tej cezhraničnej trati. Neviem či ten limit platí dodnes.
Reakcia na: 810zssk #128:
Ďakujem za info, o tom som vôbec nevedel. Tak to beriem foťák a prídem si ju odfotiť 🙂
Každopádne cestovať vlakom do Viedne by som v najbližších dňoch a mesiacoch moc nechcel...
Reakcia na: upravovač fotiek #130:
Isteže neplatí, veď tam dnes jazdí jedna moderná elektrická lokomotíva s 22,5 t na nápravu za druhou, je to jediný elektrizovaný prechod CZ/DE.