Výstavba petržalskej električky si vyžiada približne ročnú výluku autobusov na Jantárovej ceste.
Pre výstavbu električkovej trate bude od 5. augusta 2023 do konca júna 2024 vylúčená premávka autobusov na Jantárovej ceste medzi Betliarskou a Lietavskou. Zastávky Lúčanka a Strečnianska budú situované v náhradných polohách na dočasných komunikáciách v koridore budovanej električkovej trate.
- Linky 59 98 99 N99 budú premávať obojsmerne medzi zastávkami ZŠ Budatínska a Ľubovnianska po Vyšehradskej a Jantárovej ceste.
- Zastávka Znievska nebude týmito linkami vôbec obsluhovaná.
- Zastávka Budatínska bude obsluhovaná na nástupištiach C a D spoločne s linkou 93.
- Zastávka Lúčanka bude obsluhovaná v náhradnej polohe na dočasnej komunikácii medzi Betliarskou a Jantárovou cestou.
- Linky 92 192 N95 a výjazdové/dojazdové spoje liniek 68 83 94 budú premávať obojsmerne medzi zastávkami Strečnianska a Ľubovnianska po Lietavskej, Vyšehradskej a Jantárovej ceste.
- Zastávka Strečnianska bude obsluhovaná v náhradnej polohe na dočasnej komunikácii (neďaleko pôvodných nástupíšť).
- Zastávka Lúčanka bude obsluhovaná v náhradnej polohe na dočasnej komunikácii medzi Betliarskou a Jantárovou cestou.
- Linky navyše obslúžia zastávky Znievska, Budatínska, Lúky V a Vyšehradská.
- Linka 95 bude premávať obojsmerne medzi zastávkami Strečnianska a Vyšehradská po Lietavskej a Vyšehradskej ulici.
- Zastávka Lúčanka nebude touto linkou vôbec obsluhovaná (s výnimkou výjazdov/dojazdov z/do depa Petržalka).
- Zastávka Strečnianska bude obsluhovaná v náhradnej polohe na dočasnej komunikácii (neďaleko pôvodných nástupíšť).
- Nástupište Vyšehradská smerom na Muchovo nám. bude v náhradnej polohe na nástupišti linky 93 smerom na Hlavnú stanicu.
- Linky navyše obslúžia zastávky Znievska, Budatínska a Lúky V.
Všetky uvedené zmeny sú zapracované do cestovných poriadkov aj do Plánovača cesty.
bobitwo
Aj D4R7 aj električka vyhrali s nejakým rozpočtom. Kým pri D4R7 sa to nejak podarilo dodržať, pri električke nie. Chápem objektívne dôvody, ale rozpočet bol v oboch prípadoch na začiatku daný.
To že mesto to odfláklo už pri výberovom konaní je jedna vec, to že potom keď vlastne to konzorcium porušilo pravidlá tendra, keď od nich začali odchádzať členovia a mesto to pretlačilo, že je to OK teda, ale po tom, že mesto strká hlavu do piesku pri ďalších XY problémoch je vec druhá. Ja robiť vo svojej robote to, čo robí súčasný zhotoviteľ, tak už dávno letím a investor ma žaluje o vzniknuté náklady.
Čo som zachytil, aj tu to už niekto písal, tak dozor investora malo zabezpečovať Metro, ale Metro na to nemalo človeka, v tom čase minimálne rok. Takže sa stavalo bez dozoru.
Na jednej strane, áno môže to staviteľ postaviť dobre, ale pri tých problémoch a bez stavebného dozoru to veľkú dôveru nebudí. Ide o projekt za 100 miliónov, to nie je záhradný domček z Ikea.