Výstavba petržalskej električky si vyžiada približne ročnú výluku autobusov na Jantárovej ceste.
Pre výstavbu električkovej trate bude od 5. augusta 2023 do konca júna 2024 vylúčená premávka autobusov na Jantárovej ceste medzi Betliarskou a Lietavskou. Zastávky Lúčanka a Strečnianska budú situované v náhradných polohách na dočasných komunikáciách v koridore budovanej električkovej trate.
- Linky 59 98 99 N99 budú premávať obojsmerne medzi zastávkami ZŠ Budatínska a Ľubovnianska po Vyšehradskej a Jantárovej ceste.
- Zastávka Znievska nebude týmito linkami vôbec obsluhovaná.
- Zastávka Budatínska bude obsluhovaná na nástupištiach C a D spoločne s linkou 93.
- Zastávka Lúčanka bude obsluhovaná v náhradnej polohe na dočasnej komunikácii medzi Betliarskou a Jantárovou cestou.
- Linky 92 192 N95 a výjazdové/dojazdové spoje liniek 68 83 94 budú premávať obojsmerne medzi zastávkami Strečnianska a Ľubovnianska po Lietavskej, Vyšehradskej a Jantárovej ceste.
- Zastávka Strečnianska bude obsluhovaná v náhradnej polohe na dočasnej komunikácii (neďaleko pôvodných nástupíšť).
- Zastávka Lúčanka bude obsluhovaná v náhradnej polohe na dočasnej komunikácii medzi Betliarskou a Jantárovou cestou.
- Linky navyše obslúžia zastávky Znievska, Budatínska, Lúky V a Vyšehradská.
- Linka 95 bude premávať obojsmerne medzi zastávkami Strečnianska a Vyšehradská po Lietavskej a Vyšehradskej ulici.
- Zastávka Lúčanka nebude touto linkou vôbec obsluhovaná (s výnimkou výjazdov/dojazdov z/do depa Petržalka).
- Zastávka Strečnianska bude obsluhovaná v náhradnej polohe na dočasnej komunikácii (neďaleko pôvodných nástupíšť).
- Nástupište Vyšehradská smerom na Muchovo nám. bude v náhradnej polohe na nástupišti linky 93 smerom na Hlavnú stanicu.
- Linky navyše obslúžia zastávky Znievska, Budatínska a Lúky V.
Všetky uvedené zmeny sú zapracované do cestovných poriadkov aj do Plánovača cesty.
Solider
V prípade Petržalskej električky je daný rozpočet v cenovej ponuke predloženej zhotoviteľom a akceptovanej objednávateľom. Problém nastal, keď mesto nevylúčilo zo súťaže cenovo nereálne ponuky. To boli prvé dve cenové ponuky. Až tretia cenová ponuka od združenia PORR a Hochtief, ktorá bola na úrovni približne 98 mil. eur s DPH, bola cenovo reálna a realizovateľná. Napokon, súčasná cena s dodatkami pre Aldesu je 99 mil. eur s DPH. Mesto tam predsa má stavebný dozor cez Metro, ale asi netreba verejne diskutovať o tom, ako prebieha. Ani Porr/Hochtief by to nemali jednoduché s projektom, ktorý bol podľa viacerých zdrojov nedostatočne pripravený, ale minimálne majú dostatok ľudí a techniky na to, aby práce postupovali dynamickejšie.