Výluka autobusov pri Lúčanke (5.8.2023 – 29.7.2024)

Výstavba petržalskej električky si vyžiada približne ročnú výluku autobusov na Jantárovej ceste.

Pre výstavbu električkovej trate bude od 5. augusta 2023 do konca júna 2024 vylúčená premávka autobusov na Jantárovej ceste medzi Betliarskou a Lietavskou. Zastávky Lúčanka a Strečnianska budú situované v náhradných polohách na dočasných komunikáciách v koridore budovanej električkovej trate.

  • Linky 59 98 99 N99 budú premávať obojsmerne medzi zastávkami ZŠ Budatínska a Ľubovnianska po Vyšehradskej a Jantárovej ceste.
    • Zastávka Znievska nebude týmito linkami vôbec obsluhovaná.
    • Zastávka Budatínska bude obsluhovaná na nástupištiach C a D spoločne s linkou 93.
    • Zastávka Lúčanka bude obsluhovaná v náhradnej polohe na dočasnej komunikácii medzi Betliarskou a Jantárovou cestou.
  • Linky 92 192 N95 a výjazdové/dojazdové spoje liniek 68 83 94 budú premávať obojsmerne medzi zastávkami Strečnianska a Ľubovnianska po Lietavskej, Vyšehradskej a Jantárovej ceste.
    • Zastávka Strečnianska bude obsluhovaná v náhradnej polohe na dočasnej komunikácii (neďaleko pôvodných nástupíšť).
    • Zastávka Lúčanka bude obsluhovaná v náhradnej polohe na dočasnej komunikácii medzi Betliarskou a Jantárovou cestou.
    • Linky navyše obslúžia zastávky Znievska, Budatínska, Lúky V a Vyšehradská.
  • Linka 95 bude premávať obojsmerne medzi zastávkami Strečnianska a Vyšehradská po Lietavskej a Vyšehradskej ulici.
    • Zastávka Lúčanka nebude touto linkou vôbec obsluhovaná (s výnimkou výjazdov/dojazdov z/do depa Petržalka).
    • Zastávka Strečnianska bude obsluhovaná v náhradnej polohe na dočasnej komunikácii (neďaleko pôvodných nástupíšť).
    • Nástupište Vyšehradská smerom na Muchovo nám. bude v náhradnej polohe na nástupišti linky 93 smerom na Hlavnú stanicu.
    • Linky navyše obslúžia zastávky Znievska, Budatínska a Lúky V.

Všetky uvedené zmeny sú zapracované do cestovných poriadkov aj do Plánovača cesty.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #51:
Prečo sa to nedá porovnať? Oba sú to projekty, ktoré niekto financoval. Štát/mesto, je to jedno. Oba projekty majú nejaký deadline a zhotoviteľ stavby by ho mal dodržať. Ak nie a nie sú pre to objektívne dôvody, tak sa môžu uplatniť sankcie. Prečo D4R7 dostala pokutu za nedodržanie termínov napriek tomu, že magistrát nebol schopný v niektorých prípadoch 2 roky vydať stavebné povolenie? A štát to nezaujímalo...

Aj D4R7 aj električka vyhrali s nejakým rozpočtom. Kým pri D4R7 sa to nejak podarilo dodržať, pri električke nie. Chápem objektívne dôvody, ale rozpočet bol v oboch prípadoch na začiatku daný.

To že mesto to odfláklo už pri výberovom konaní je jedna vec, to že potom keď vlastne to konzorcium porušilo pravidlá tendra, keď od nich začali odchádzať členovia a mesto to pretlačilo, že je to OK teda, ale po tom, že mesto strká hlavu do piesku pri ďalších XY problémoch je vec druhá. Ja robiť vo svojej robote to, čo robí súčasný zhotoviteľ, tak už dávno letím a investor ma žaluje o vzniknuté náklady.

Čo som zachytil, aj tu to už niekto písal, tak dozor investora malo zabezpečovať Metro, ale Metro na to nemalo človeka, v tom čase minimálne rok. Takže sa stavalo bez dozoru.

Na jednej strane, áno môže to staviteľ postaviť dobre, ale pri tých problémoch a bez stavebného dozoru to veľkú dôveru nebudí. Ide o projekt za 100 miliónov, to nie je záhradný domček z Ikea.
Reakcia na: bobitwo #50:
Tieto projekty by som neporovnával, keďže D4R7 je koncesovaná výstavba, kde náklady na výstavbu niesol koncesionár, ktorý následne tridsať rokov dostáva od štátu peniaze vo forme splátok.

V prípade Petržalskej električky je daný rozpočet v cenovej ponuke predloženej zhotoviteľom a akceptovanej objednávateľom. Problém nastal, keď mesto nevylúčilo zo súťaže cenovo nereálne ponuky. To boli prvé dve cenové ponuky. Až tretia cenová ponuka od združenia PORR a Hochtief, ktorá bola na úrovni približne 98 mil. eur s DPH, bola cenovo reálna a realizovateľná. Napokon, súčasná cena s dodatkami pre Aldesu je 99 mil. eur s DPH. Mesto tam predsa má stavebný dozor cez Metro, ale asi netreba verejne diskutovať o tom, ako prebieha. Ani Porr/Hochtief by to nemali jednoduché s projektom, ktorý bol podľa viacerých zdrojov nedostatočne pripravený, ale minimálne majú dostatok ľudí a techniky na to, aby práce postupovali dynamickejšie.
Reakcia na: Solider #49:
Lužný most, čo sú vlastne 2 oddelené skoro 3km dlhé mosty sa stavali 2 roky a niečo a šlo to nad Dunajom. Celá D4R7 bola postavená za necelých 5 rokov, je to nejak cez 70km ciest (minimálne 4 pruhových). Ako je možné, že sa to stihlo postaviť za 5 rokov, kým 4km električky sa stavajú už 3 roky? A stále to nie je hotové? Prečo mám žiť 4-5 rokov na stavenisku a tváriť sa, že to je v poriadku? Realita je taká, že mesto sa tvári, že nič. Mali to riešiť hneď na začiatku, nie 3 roky vkuse pchať hlavu do piesku. O kvalite diela, kde mesto nemá ani len svoj vlastný stavebný dozor, kde samotný predstaviť mesta klame o počte pracovníkov na stavbe do medií o niečom svedčí. Ceny materiálov vystrelili len na pol roka. Potom to už bolo len o 15% viac ako pred tým ako sa začalo stavať. Napriek tomu zhotoviteľ dostal o 20 miliónov viac.

Edit: samozrejme je tu ešte ďalší kostlivec v skrini, kde je na mieste sa pýtať, prečo ani po 2 rokoch či koľko to je, nie je skolaudovaná karlovesko-dúbravská radiála.
Reakcia na: bobitwo #48:
Realita je však taká, že aj keď sa robí pomaly a málo, tak sa robí. Mesto si to uvedomuje, pretože zastavenie prác a výmena dodávateľa by spôsobili, že by tam električky začali jazdiť v lepšom prípade o tri roky. Možno treba nabudúce skúsiť vyvodiť politickú zodpovednosť vo voľbách.
Reakcia na: N/A #47:
Tá zmluva je síce fajn, ale čo z toho, keď zhotoviteľ stavby doteraz nedostal žiadnu pokutu a robí si čo chce a mesto mu ešte navyšuje rozpočet? Jedna vec sú zvýšené náklady pre MHD (ktoré v konečnom súčte zaplatí mesto a nie zhotoviteľ stavby), ale čo ostatný obyvatelia danej časti sídliska. Napríklad na viac ako rok bola uzavrená spojnica medzi Jasovskou a Jantárovou pri Panónskej a ďalšieho pol roka bude a zase sa tam nič nerobí. Tiež nikto zrovna neskáče radosťou, že tam musí všade kľučkovať ako zajac. Samzrejme, to že žiješ už 3 roky na stavenisku a minimálne ďalší rok ešte budeš, tiež zrovna nikoho neteší.
Reakcia na: pressburger #45:
Však to je súčasť projektu, sú to náklady spojené s výstavbou električky. Riešenie s dvomi dočasnými preložkami malo dokonca vygenerovať nižšie náklady na obchádzky oproti pôvodne plánovaným výlukám.
Reakcia na: Solider #44:
Bude napokon zhotoviteľ preplácať DPB náklady za obchádzkové trasy? Na začiatku sa spomínalo že áno, ale asi sa už na to zabudlo 😎
Termín do leta je reálny, už je vyasfaltovaná vozovka, asfaltujú sa chodníky a keď budú pripravené aj nástupištia, nebude už nič brániť premávke na novej ceste.
Reakcia na: Škoda Forcity #39:
Jasné, že sa termín presunul. Ako VŽDY
Reakcia na: Škoda Forcity #40:
Momentálne je vrchná vrstva asfaltu od Betliarskej po vjazd na parkovisko Beňadická. Odtiaľ smerom k Lietavskej treba dať vrchný asfalt. Odbočovací pruh z Lietavskej na Jantárovú čaká ešte veľa práce, je tam len výkop. Či to stihnú - netuším
Reakcia na: Škoda Forcity #39:
Zabudol som dat vestecku gulu do nabijacky, takze neviem odpovedat na tvoju otazku. 😁
Pôvodne mala mať pol roka a má takmer rok
Bude termín 30.6.2024 naozajstný? Alebo sa bude presúvať tak ako vždy?
Dúfam, že výluka bude ukončená do 30. Novembra 2024 alebo Decembra
Reakcia na: MatejBA #36:
Ja by som povedal, ze najpresnejsie by bolo "niekedy". Aj ked ani to som si nie uplne isty 😏
Nechajte tam "niekedy v priebehu 2024 alebo 2025" 😃
To už by sa oplatilo potiahnuť radšej do 4.9.2024... 😁
Reakcia na: lamark #32:
... Práce by mali trvať do 31. JANUÁRA. ...

neuviedli tam rok, to zavana docasnym furtom 😁