Koľko nových električkových tratí pribudne v najbližších rokoch v Bratislave?

Za posledných 34 rokov sa sieť električkových tratí v hlavnom meste predĺžila len o málo viac ako 2 kilometre.

V hlavnom meste susednej Českej republiky prebieha v posledných rokoch výrazný rozvoj ekologickej električkovej dopravy. Budujú sa nové trate, mnohé ďalšie sa pripravujú. Aj v Bratislave počíta koncepcia rozvoja MHD s rozširovaním električkových tratí, rovnako aj územnoplánovacie dokumenty vytvárajú priestor pre nové trate. S ich realizáciou to ale nie je také ružové ako v Prahe. Za posledné vyše tri desaťročia sa podarilo postaviť iba prvú časť električkovej trate do Petržalky a rozostavať jej druhú etapu, ktorá medzičasom nabrala ročné meškanie. Dlhé roky sa hovorí o možných predĺženiach Vajnorskej, Ružinovskej i Dúbravskej radiály, o priečnom prepojení východných radiál, novej Vrakunsko-biskupickej radiále ako aj o vášne vyvolávajúcej trati okolo novej budovy SND. Podarí sa túto situáciu zmeniť v najbližších rokoch?

Magistrátu hlavného mesta sme sa opýtali na aktuálny stav prípravy nových tratí, doteraz vykonané kroky mesta pri jednotlivých tratiach a ich prípadnú realizáciu v aktuálnom eurofondovom programovom období 2021 - 2027. Odpovede nám poskytol hovorca magistrátu Bratislavy Peter Bubla:

  • Predĺženie Ružinovskej radiály k TIOP Ružinov (pripravovanej žel. zastávke), resp. k Letisku
    • Ružinovská radiála má právoplatné územné rozhodnutie. Ohľadne predĺženia ružinovskej radiály po TIOP Ružinov a bratislavské letisko sa pripravuje štúdia s následným zapracovaním do územného plánu.
  • Predĺženie Vajnorskej radiály k Železničnej stanici Vajnory
    • Vajnorská radiála je v štádiu príprav potrebných dokumentácií pre územné rozhodnutie a po jej skompletizovaní bude začaté územné konanie. Do projektu je zároveň zaangažovaná mestská časť rovnako ako odborné organizácie zamerané na dopravu, cyklodopravu, zeleň, KDI, Dopravný podnik Bratislava aj súkromný investor v okolí. Na časti Vajnorskej radiály sa v každom prípade plánuje v spolupráci s DPB realizovať aj tento rok oprava koľajísk.
  • Električková trať do Vrakune a Podunajských Biskupíc
    • Hlavné mesto participuje na príprave urbanistickej štúdie s následným zapracovaním do územného plánu.
  • Električková trať Dúbravka - Bory
    • Momentálne prebieha príprava podkladov pre povoľovací proces EIA, a následne príprava DUR pre územné konanie. So začatím výstavby plánujeme začať najskôr v roku 2026. Samotná výstavba by nemala presiahnuť 2 roky. Na výstavbu plánujeme použiť finančné prostriedky z eurofondov.
    • Uvažuje sa s navrhovanou trasou od obratiska v mestskej časti Bratislava-Dúbravka, kde električková trať vedená v strednom deliacom páse medzi komunikáciami následne prechádza križovaním Saratovskej ulice do východného zeleného pásu, križuje Agátovú ulicu, pokračuje pozdĺž areálu transformačnej stanice Západoslovenskej distribučnej, a.s. a podúrovňovým križovaním železničnej trate prechádza do úrovňového križovania s cestou II/505 riadenou cestnou dopravnou signalizáciou s preferenciou električkovej dopravy, vedená popri nemocnici BORY až k obytnému súboru Bory Home I., kde bude ukončená obratiskom. V podúrovňovom križovaní električkovej trate so železnicou sa plánuje vybudovanie zastávky MHD. 
  • Električková trať Pribinova - Košická
    • Momentálne čakáme na stanovisko EIA od Okresného úradu Bratislava odbor životné prostredie. Po jeho získaní začneme s prípravou projektovej dokumentácie pre územné rozhodnutie. Verejná doprava bola nastavená na základe dopravnej štúdie v oblasti dopravného inžinierstva a dopravného plánovania „Električkové trate v Novom centre Bratislavy“ ohľadne návrhu obsluhy územia nového centra Bratislavy. Na jeseň v roku 2021 boli schválené zmeny a doplnky 07 ÚPN BA, ktorých súčasťou je aj nová trasa ET Pribinová – Košická, ktorá je trasovaná na okraji zóny Chalupkova.
    • Mesto bude financovať výstavbu z kohézneho fondu 2021 - 2027, program Slovensko.
  • Prepojenie Račianskej a Vajnorskej radiály
    • Momentálne neprebiehajú žiadne aktivity na projekte, ktorý by prepojil Račiansku a Vajnorskú radiálu.

Odpovede mesta k Ružinovskej a Vajnorskej radiále pravdepodobne zahŕňajú aj vyjadrenia k pripravovaným modernizáciám týchto radiál.

V ideálnom prípade by sa teda do konca programového obdobia 2021 - 2027 mohli rozostavať dve nové električkové trate v rozvíjajúcich sa územiach (Bory, Eurovea). Počíta sa s dokončením Petržalskej radiály po Janíkov dvor a stihnúť by sa možno mohli aj modernizácie Ružinovskej a Vajnorskej radiály. Spolu s výstavbou nových štvrtí Nové Lido a Southbank medzi Starým mostom a Prístavným mostom je do roku 2030 pravdepodobná aj výstavba odbočnej trate z Petržalskej radiály pre obsluhu tohto územia. Koľko kilometrov nových električkových tratí v rozrastajúcom sa meste v skutočnosti pribudne, ukážu až najbližšie roky. Hoci už včera bolo neskoro.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
No pekne bolo napisane na konci, uz vcera bolo neskoro.. Skoda, ze sa rozvoj elektrickovych trati zacal vyraznejsie riesit v poslednych cca 10-15tich rokoch.. (tak mi to pripada) Podla mna Pribinova-Eurovea-Kosicka-Dulak s napojenim na exist Ruzinov radialu potrebuje elinu.. Ked sa to vsetko spusti tak bude upchato 🙁 = myslim aj stavby co su v blizkosti Apollo mostu, Landererova a okolie pred dokoncenim, alebo planovane.. resp. ked vyrastie to, co planuju na byvalej docasnej A-BUS stanici.. A smer Vrakuna/Podunajske.. toto su vsetko lokality, kde uz elina mala byt davno a nie,ze to teraz rychlo riesit.. Letisko, to iste.. Jedine pozitivum vidim, ze aj loklaity ktore sa planuju, ze pocitaju s elinou a je snaha urcitej participacie developerov na eline.. ale ako sa to vezme...
A mesto ma vobec predstavu kadial viest tu elektricku do Podunajskych ? Je v hre teraz Pristavna ci Mlynske nivy ? Ci skor ziadna ?
Reakcia na: Petto #2:
Na Bajkalskej je nachystaný podjazd na úrovni MN, takže to už asi meniť nebudú. Prístavná bola skôr vybájená niekym...
Reakcia na: Osky #3:
Myslis tento? https://goo.gl/maps/qNJqDnxYBZ65kW8u6
No len kadial by to viedlo dalej?
Reakcia na: 6207 #4:
Už na to existuje štúdia. Malo by to ísť popri bývalej železničnej trati smerom na Pálenisko a odtiaľ na Vlčie hrdlo a Podunajské Biskupice.
Reakcia na: Solider #5:
A tam sa vobec riesi nieco dalej ? Ci studia je zatial vsetko co mame ?

V Riverparku je inak stale 3D velka mapa mesta ci maketa,kde je urobena trat Kosicka + Pribinova a zaroven vrakunska radiala ale vedena Pristavnou.
Obnoviť trať po Štefánikovej sa ani neuvažuje? V súvislosti s Petržalskou radiálou a nahradením nielen linky 95 ale aj 93? Električka má kapacitu narhadiť obe linky, ktoré počas školského roka jazdia v intervale 2 minúty v rannej špičke. Električka síce neobslúži zastávku Zochova, ale Hodžovo nám. bude v pešej dostupnosti 350 metrov.

Pokiaľ viem, električka sa buduje ako náhrada desaťročia plánovaného metra, ktoré malo viesť pod Štefánikovou a bolo jedným z dôvodov, prečo sa tá trať zrušila. Dokedy chce mesto mať na Štefánikovej štvorprúdovú diaľnicu?
Reakcia na: upravovač fotiek #7:
Ono by bolo skvele keby bola nova SZ-JV trat v smere Dubravka - Patronka - Hl St - Stefanikova - Nam SNP - Dunajska - Nivy - dalej smerom Podunajske Biskupice/Vrakuna.. ale toho sa mozno ani nase vnucence nedoziju 😅
Reakcia na: upravovač fotiek #7:
Najnovšie prebieha nejaká petícia za úpravu dopravy na Štefánikovej, ale až taká radikálna, žeby požadovala električku, nie je https://www.yimba.sk/clanky/tlak-na-dopravne-zmeny-pokracuje-ziadaju-premenu-vyznamnej-bratislavskej-ulice

Nahrádzanie L93 električkou nie je najlepší nápad, resp. by si vyžadoval väčšie zmeny v linkovom vedení. Trasa 93 vedie minimálne 500 metrov od budúcej električkovej trate v Petržalke. A tiež neviem, či by bolo vhodné nemať priamy spoj medzi Hlavnou stanicou a uzlom Zochova (hlavne kvôli prestupom).
Reakcia na: 6207 #4:
Áno, presne ten. Druhý je potom ešte pod obchvatom D1 v Prievoze, pri ÚNS. Koridor električiek bol pôvodne zamýšľaný v rámci sídliska Prievoz, z ktorého súdruhovia stihli zrealizovať len pár blokov P 1.14 na Hraničnej a Mierovej. Malo to byť veľké sídlisko s električkovou radiálou a trolejbusovou tangentou Tomášiková (zakončenou depom). Teraz sa uvažuje nad trasovaním električiek popri železnici k Pálenisku a ďalej na Slovnaft a Kazanskú. Keď vidím tempo od roku 2014 v Petržalke, tak moja osobná optimistická prognóza je:
2027 - 29 realizácia Pribinovej - Košickej (miliontyprvý variant k všeobecnej spokojnosti mesta i samozvaných pseudoaktivistov bojujúcich za kultúru národa a nerušené predstavenie v SND, v súlade so všetkým a ničím)
2034 - 37 realizácia prvej etapy PB po Slovnaft (Potom zase dlhšia pauza ako v Petržalke)
2043 - 45 realizácia druhej etapy (zakončená už na predlženej kazanskej na novom sídlisku Piaty Hon).
A to ešte nehovorím o ďalších plánovaných tratiach, v iných častiach mesta, ktoré tento proces môžu zdržať. Nespomínam si, že by sa v Bratislave naraz realizovali aspoň dve väčšie. Obmedzený multitasking v tomto ohľade, je taká bratislavská klasika. Veď len od toho 1956-ho roku, kedy sprevádzkovali kvázi predĺženú trať (obratisko) v Karlovke:
1960 - 66 realizácia ET Gašt. Hájik - Barónka (áno, popritom stihli tých pár metrov na Tomášikovej k Novej ŽST v roku 1965 - svetlá výnimka potvrdzujúca pravidlo)
1967 - 71 realizácia ET Ružinov (pôvodný termín odovzdania 1969)
1971 - 75 realizácia ET Nám. Ľ.Š. - Kútiky (pôvodný termín odovzdania jar 1973)
Neviem presne, čo sa dialo tie 4 roky v druhej polovici 70tiek, ale od 79ho zhruba začali riešiť priečnu os a údajne aj prvú etapu Dúbravky, pričom po úplnom otvorení všetkého do roku 1983, sa ešte zmohli na predĺženie troch radiál (každé predĺženie započaté až po dokončení toho predošlého). Praha simultánne stavia aj tri či štyri ET a zároveň plánuje a schvaľuje ďalších aspoň päť, no. 🙂 Kým bude u nás schvaľovanie EIA trvať toľko, čo teraz trvá, tak sa ďalej nepohneme... 😁 Tu už nikoho nebude baviť ani plánovanie a výstavba tých pár úsekov nových TT, o ET ani nehovoriac....
Reakcia na: toms #8:
2. dokument síce odporúča rozpracovať detailne variant A, ale v celkomvom hodnotení ani variant C nedopadol zle. Škoda, že nebola hodnotená "rýchlosť" medzi variantami. Pri variante A sa trať značne kľukatí, pri C (a D) sú naopak dlhé priame úseky, resp. veľké polomery, odpadáva aj otočka o (odhadom) 315° a následné "hadenie" pomedzi domy. Navyše očakávam petície proti tomu a potenciálne problémy od združenia domových samospráv v podaní spevavca. Hodnotenie malo obsahovať aj "cestovný čas", ktorý je možné určiť aspoň odhadom na základe polomerov a vzdialeností. Okrem toho si nemyslím, že vzdialenosť 250 metrov od zastávky vo variante C (a D) je argumentom. Zo stredu sídliska je to 250 metrov, stačí vybudovať kvalitný chodník. Čo z toho, že variant A je kratší, keď sa tramvaj bude šuchtať 25-30 km/h cez oblúčiky medzi bytovkami? A už vidím ako ľudia budú nadávať na hluk. Okrem toho by som rád videl plynulejšie napojenie z podjazdu popod Bajkalskú na železničnú vlečku. Kľudne cez areál Metrostavu, so smerovým polomerom 50 metrov (traťová rýchlosť 35 až 40 km/h, podľa prevýšenia). Všetky oblúky, pokiaľ možné, by mali mať polomer aspoň 80 metrov, aby sa dali prechádzať bezpečne a pohodlne rýchlosťou 50 km/h a viac. Tam, kde to stavebne nevychádza, sa dá polomer znížiť, ale v celej trase sú možno dva také body (z toho oba riešiteľné pre väčší polomer). Spomaľovanie a zrýchľovanie bude stáť trakčnú energiu, ani rekuperácia nedá späť 100%. Lepšie je mať plynulú jazdu vyššou rýchlosťou, hoci aj za cenu o niečo dlhšej vzdialenosti. Najmä ak je možnosť budovať "na poli", čo pre toto platí.
Reakcia na: 3pa3ck3 #10:
Z článku vyberám:

"Nie je preto prekvapenie, že sa sporadicky ozývajú výzvy na premenu Štefánikovej. Jednou z prvých bola vízia dopravného aktivistu Erika Žiaka z roku 2012, ktorý žiadal obnovu električkovej dopravy na ulici. Žiak vypracoval pomerne detailnú štúdiu, v rámci ktorej preriešil kompletne celé územie medzi Hlavnou stanicou a Hurbanovym námestím. Atraktívny návrh našťastie kompetentní len vzali na vedomie a viac ho nerozpracovávali."

Našťastie? Takže aj oni sú proti električke na Štefánikovej? No díky za podporu. To vysvetľuje dosť, lebo súčasné facebookové vedenie mesta určite vníma message v zmysle "aj aktivisti sú proti električke na Štefánikovej". Predpokladám že autobusy v dvojminútovom intervale v špičke sú to pravé pre Štefánikovu, než nejaká zlá, rádioaktívna, psíkyzabíjajúca a škaredá električka. 😕

Linka 94 by sa potiahla na Vyšehradskú, aby nahradila linku 93 a zachovala tak obsluhu územia. Nemusí však jazdiť na Hlavnú stanicu. Áno, pre ľudí by pribudol prestup, autobusom by išli jednu - dve zastávky a prestúpili na električku. Ale v centre by boli rýchlejšie. Všade, kde je nosný systém, či už metro, alebo električka, mu autobus robí napájač. Petržalka má dnes extrémny luxus, lebo autobusy tvoria nosný systém, ktorý síce umožňuje luxusné linkovanie po paralelných trasách, ale je neefektívny, neekologický a neekonomický.
Reakcia na: toms #9:
Tá trať by bola super a samozrejme zapojenie Hlavnej stanice, stačilo by aby sa toho chytil správny developer, lebo tak Únia by to asi preplatila ale rýchlosť a kvalita stavby by boli asi inde...
Reakcia na: upravovač fotiek #13:
Na Petržalku sa ale nedá pozerať ako na sídlisko postavené pozdĺž jednej radiály, ale ako na vyše 100-tisícové mesto. Podobnou logikou by sme mohli aj nahradiť na Gagarinovej, Trnavskej či Lamačskej ceste vymetákmi, ktoré by len robili prípoje na električku na Ružinovskej, resp. M. Sch. Trnavského.
Reakcia na: 3pa3ck3 #15:
Však preto aj píšem, že by ostala obsluha linkou 94, už len kvôli Dvorom a Auparku. Ale masy ľudí smerujúcich na Hodžovo a SAV by mohli ísť električkou. Lenže to by ich tam musela električka aj dopraviť.
Reakcia na: toms #9:
Bolo.
Reakcia na: upravovač fotiek #16:
Električka bude ale v Petržalke dosť ďaleko od trasy 93/94, a preto by sa mali v tomto úseku zostať aj autobusy, aj električky (nehovoriac o tom, že električky by asi kapacitne nedokázali odviezť celú Petržalku). Ten, kto by potreboval ísť na Hl. st. (a električku by mal ďaleko) by z 94 prestúpil na 83/84 na Zochovej a vystúpil na Sokolskej, kde by už snáď stál prechod na Hl. st. Električka po Štefánikovej by mala zmysel hlavne pre rýchle spojenie centra a východnej časti Petržalky s Hl. st. Západná časť Petržalky by aj naďalej využívala autobusy.
Reakcia na: Urbanway 2423 #18:
Však by aj ostali. Nechcem úplne zrušiť dopravnú obslužnosť. Električka určite nemá problém s kapacitou, ak sa bavíme o nahradení kĺbového autobusu v dvojminútovom intervale.

94 po Vyšehradskú a pohodlné prestupy na hrane, to za zrušenie tridsiatich autobusov (obojsmerne) v špičkovej hodine na Štefánikovej stojí.
Reakcia na: 3pa3ck3 #15:
Z Lamačskej voziť ľudí do Dúbravky aby sme ich vozili zachádzkou cez Karlovu Ves? To prirovnanie hádam nemyslíš vážne! Nič také pre petržalčanov nenavrhujem.
Reakcia na: upravovač fotiek #19:
Otázne je, či by niekto, kto nastupuje napr. na Lúkach II alebo Smolenickej išiel radšej na električku, alebo by bola tá predĺžená 94 preplnená. Reálne by sa totiž na električku presunul asi iba niekto z Vyšehradskej.
Reakcia na: Urbanway 2423 #21:
Ak by bol v centre rýchlejšie, tak áno.
Za mňa veľké plus pre autora článku. Ocením, ak by sa s rovnakými/podobnými otázkami obracali na kompetentných v pravidelných intervaloch (napr. 1-2 x ročne) a vždy by sa ukázal pokrok, resp. nulový progres. zároveň by sa v časovom rade mohla krásne ukázať (ne)aktivita a (ne)schopnosť konkrétneho vedenia Mesta.
Reakcia na: upravovač fotiek #22:
Dnes to linkou 93 trvá zo Smolenickej na Hodžovo námestie 10 minút. Len presun zo Smolenickej na električku by zabral 5 minút, takže nie je možné, aby mohla električka časovo konkurovať spojeniu západnej časti Petržalky s centrom mesta. Jedine, že cieľ cesty je Šafárikovo námestie.
Reakcia na: TomJ #24:
Keď som ešte robil v Digital Parku, tak som videl pravidelne kolóny a zápchy na Panónskej a Moste SNP. Neviem do akej miery BUS pruh zachráni situáciu, najmä ak je prerušený na viacerých miestach.
Reakcia na: upravovač fotiek #13:
V (aktualne dostupnej verzii) clanku je pouzite slovo "nanešťastie". Opak by bol totiz velmi prekvapujuci.
Reakcia na: toldo #26:
Tak to museli zmeniť. Ešte by mohli vypustiť slovo "aktivistu", lebo ten pojem sa v posledných rokoch zmenil na pejoratívum.
Reakcia na: upravovač fotiek #25:
Toto je ale - ešte stále - problém len v dopoludňajšej špičke alebo pri mimoriadnych udalostiach. Drvivú väčšinu času je prejazd plynulý a kombinácia návoz + električka (+ prípadne prestup na ďalšiu električku) mu nemá šancu konkurovať...
Reakcia na: ceres #28:
Zaujímalo by ma, či DPB/mesto uvažuje s rozvojom trolejbusov aj na opačnej strane Dunaja. Cez mosty by mohli ísť v režime "pomocného pohonu z akumulátorov", vrátane Mostu SNP. Rozvešať v Petržalke drôty nevidím ako problém a hybridné trolejbusy bez problémov dajú aj mosty.
Reakcia na: Petto #6:
... V Riverparku je inak stale 3D velka mapa mesta ci maketa ...

Asi si myslel Eurovea, nie Reverpak.
Reakcia na: upravovač fotiek #12:
na ten clanok nema velmi zmysel reagovat, jimba je taky novy cas stavbariny v bratislave 🙂
(spominame si ako tam vyslo ze budovu najvyssieho sudu treba len zburat a nijako inak, alebo ten frk spred roka ze ceny nehnutelnosti budu uz vzdy len stupat)
Reakcia na: jozin #30:
Nie, Riverpark. Chodim tam na obed, tak hadam viem kde chodim na obed. 😁
Volakedy bola aj v Eurovey tato 3D mapa, asi ju len presunuli.
Reakcia na: lupask #31:
Ja som reagoval na dokument:

https://cdn-api.bratislava.sk/strapi-homepage/upload/TES_Technicko_ekonomicka_studia_Vrakunsko_Biskupicka_radiala_Doplnenie_variant_Nivy_cc5175a22c.pdf

Nie článok. Mám pripomienky k vyhodnoteniu variantov. Nebrali do úvahy čas cesty, ktorý by sa dal vypočítať na zákalde smerových oblúkov a definovaného zrýchlenia a spomalenia vozidiel. Okrem toho by sa dala vypočítať aj relatívna spotreba trakčnej energie medzi jednotlivými variantami. Osobne sa mi viac pozdáva variant C než A, ktorý na základe ich hodnotenia (ktoré si dovolím spochybniť) navrhli spracovať detailnejšie.
Reakcia na: 3pa3ck3 #10:
L93 by sa sice dala nahradit elektrickou, ale to by sa musela vybudovat aj druha Petrzalska radiala v jej trase (trasa cez Stary most zastavky L93 nenahradi). Cize bez problemov, po roku 2251.
Reakcia na: gejza #23:
Mam z toho take zmiesane pocity, ci chcem citat taketo impotentne, nicnehovoriace odpovede, kazdy rok alebo kazdych pat. Je to predsa len forma masochizmu. Nie, ze by do nich nebolo treba kopat.
Ked teda opomenieme Petrzalku, pani radni nam oznamili, ze do roku 2030 bude dokoncenych presne 0 (zero, nada) km novych elektrickovych trati.

Najviac ma na tom vytaca, ako maju pocit, ze nikto nevie, ako to tu chodi s eurofondami a projektmi. Napriklad:

- Spustit z programoveho obdobia 2021 - 2027 moze v pohode znamenat zaciatok vystavby aj v roku 2028, ak bude vela nevycerpanych penazi (bude) a vybavia sa vynimky (vybavia). A ak by sa nahodou aj nevybavili, tak vymurovat nejaky sokel pre buduci prvy stlp trakcneho vedenia v roku 2025 zmaknu, lebo ved papiere uz budu a teda stavba oficialne zacne v ramci programka. Snad za tri roky velmi nezvetra.

- "Pripravuje sa studia s naslednym zapracovanim do uzemneho planu" is the new "nikdy sa nepostavi". Aj keby, staci si uvedomit, coho su vyrazy studia a uzemny plan podmnozinou. Su podmnozinou vyrazu papier. Takze oni pripravuju papier s naslednym zapracovanim do ineho papiera. Keby sme mohli jazdit pomocou papiera (a nemyslim palit ho v peci), resp. ak by sa niekedy v buducnosti nejako zmenili fyzikalne zakony, len pripominam, ze tu uz dnes mame dokoncene dve linky metra.

- "Samotná výstavba by nemala presiahnuť 2 roky". Toto uz je "classic". Cize po prepocte 4-5 rokov.
Reakcia na: upravovač fotiek #29:
Ja neviem, ty si posledných 20 rokov strávil zalezený pod kameňom?

Na zavesenie trolejov bola pripravená Košická a most Apollo, menší variant bol len po Ovsište, väčší variant mal pokryť viacero liniek na východný smer, dokonca sa spomínalo aj čosi ako 34+84 cez Trnavské mýto. Čiže mesto už dávno uvažuje, len houby pre to robí.
Reakcia na: Viko #37:
Uvedené plány sú pod spomínaným kameňom 20 rokov, ak nie dlhšie. Práve preto som sa pýtal, či DPB alebo mesto nejako reálne preverovalo možnosť prevádzky trolejbusov vybavených akumulátormi napr. po Moste SNP. Trolejové vedenie by začínalo/končilo v zastávkach Zochová a Aupark. Keď je pochopiteľný odpor voči "návozu" ľudí na tramvaj, tak autobus by mal byť vymenený za niečo ekologickejšie.
Reakcia na: lostrail #35:
pozri, inteligentný človek bude vidieť podľa odpovedí, či ich formuloval primitív a následne sa zariadi pri voľbách, resp. pri inej forme kontaktu s príslušnými úradmi ... vždy je dobré vopred vedieť, či sa ideš na odbornej úrovni s rovnocenným partnerom a máš šancu niečo dosiahnuť kultivovanou a odborne podloženou výmenou názorov ALEBO či ide od konktaktu s absolútnym diletantom, ktorého jedinou kvalifikáciou je politická podpora prípadne správna známosť (takého si aspoň môžeš vychutnať a ukázať mu, že je idiot)
Reakcia na: lostrail #34:
L93 samotna ma sice potencial na elektricku ale to je take scifi jak mat 1. slovensky raketoplan na Mesiaci.
Uz ked budeme mat tie 24metraky tbusy, tak nechapem preco sa nikto nezaoberal s touto myslienkou. Panonska je ako vysita pre taketo vozidla. Uz vlastny BUS pruh, rovinata trasa. Jemne by som ale zmenil trasu a viedol cestou medzi exTernom a Tescom - Budatinskou (popri velkom parkovisku Tesco - OC Galeria). Vynutilo by si to stavbu jednej krizovatky len pre tbusy z Panonskej na Budatinsku ponad severnu cast parkoviska nad parkoviskom.
Usek Zochova - Dvory/Rusovska cesta by pre statiku Mostu SNP nebolo treba zatrolejovat a slo by sa na baterku.
Reakcia na: upravovač fotiek #38:
Uvedené plány sa rozvíjali ešte aj za Ftáčnika.
(Materiál z 2012 uvažoval o prvej etape - trolejbusoch s APU do Ovsišťa ešte pred natiahnutím trolejov a tvrdil, že "Trolejbusová sieť na území Petržalky by perspektívne tvorila ťažiskovú sieť dopravnej obsluhy k nosnému systému koľajovej dopravy na území celej Petržalky.")