Pri nákupe ďalších kĺbových autobusov dopravný podnik staví na overené typy pohonov.
Ešte sa do premávky nezaradili všetky novonakúpené kĺbové autobusy a bratislavský dopravný podnik (DPB) už pomýšľa na ďalšiu obnovu vozidlového parku kĺbových autobusov. V súčasnosti DPB prevádzkuje tri stovky kĺbových autobusov, všetky s naftovým pohonom, z ktorých bude v najbližších rokoch potrebné nahradiť novými asi 140 vozidiel značiek SOR a Mercedes, ktoré dnes už majú 10 až 12 rokov prevádzky za sebou. Časť z nich by mali nahradiť aj nové hybridné kĺbové trolejbusy, ktorých dodanie sa očakáva v roku 2023.
Aby sa v prípade získania finančných zdrojov mohol nákup nových autobusov uskutočniť, DPB už teraz začína obstarávať dodávateľov nových vozidiel dĺžky do 18,8 m. Na financovanie nákupu autobusov by chcel dopravný podnik získať finančný príspevok z eurofondov, prípadne z iných podobných zdrojov. Keďže zatiaľ nie je známe, na aké vozidlá bude možné čerpať eurofondy, vyhlásené boli súťaže na dodávateľov autobusov s naftovým aj plynovým (CNG) pohonom. V prípade naftových autobusov sa bude súťažiť rámcová zmluva umožňujúca nakúpiť do 100 vozidiel (odhadovaná hodnota zákazky 33 mil. €) a pri CNG autobusoch to bude rámcová zmluva na nákup najviac 150 vozidiel (odhadovaná hodnota zákazky 52,5 mil. €). Či a koľko jednotlivých vozidiel sa nakúpi, bude závisieť od dostupných finančných prostriedkov, ktoré sa ďalšiemu vedeniu DPB podarí zabezpečiť.
V prípade štandardných 12-metrových autobusov má DPB v súčasnosti vysúťažené rámcové zmluvy umožňujúce nakúpiť 80 naftových vozidiel (v najbližších dňoch príde objednaných 63 vozidiel) a 40 vodíkových autobusov (objednané sú prvé štyri vozidlá). V minulom roku bola vyhlásená aj súťaž na 12-metrové CNG autobusy (neskôr zrušená) a 12-metrové elektrobusy (neskôr tiež zrušená).
upravovač fotiek
Ja som za, ale reálne to v tomto meste nie je. Lebo §1. Nikdy sa to tak nerobilo. Áno, je to žiaľ pravda. Nikdy sa to tak nerobilo. Nie je to v územnom pláne.
Ja som už vytriezvel a viem že na električkovú trať môžeme zabudnúť. Lebo medveď. Lebo čokoľvek, dosať si ľubovoľné zviera. A vôbec, je jedno čo si dosadíš, nič to nezmení. Lebo sme v Bratislave. Lebo iba pošahanci, blázni a diletanti bez potrebných razítok snívajú o náhrade liniek 83 a 84 (a potenciálne ďalších) električkou.
Takto som sa hrajkal pred dvadsiatimi rokmi:
https://web.archive.org/web/20020621233215/http://www.imhd.sk/ba/?www=clanky/hybrid
Žiaľ na imhd sa to stratilo, tak musíme siahnuť po wayback machine. Aspoň že mapa tu ostala:
https://imhd.sk/ba/mapa-schema/423/N%C3%A1vrh-elektri%C4%8Dkov%C3%BDch-trat%C3%AD-a-liniek-2002
Už som dávno vytriezvel z toho mladického nadšenia. Nie, fakt sa to nedá.
Pred desiatimi rokmi som mal ešte jeden "relaps". Odvtedy iba také mierne výkyvy. Už serem aj na tie. Stretol som Ivana na DOD, že mi niečo pošle. Samozrejme sa na to vykašlal. Rozumne. Vie že už nič robiť nebudem. Aj Valec vie že mu nenakreslím prestupný uzol pri Juráku. Načo? Všetko zbytočné, iba by to zbytočne drážilo moju úchylku.