Tri týždne pred zmenou dopravcu na regionálnych linkách má nový dopravca už viac ako 300 uchádzačov o prácu vodiča autobusu.
Nový regionálny dopravca Arriva Mobility Solutions, ktorý bude od 15. novembra 2021 zabezpečovať regionálnu autobusovú dopravu v Bratislavskom kraji, pokračuje v nábore vodičov autobusov. Na obsadzovaných 400 miest vodičov sa k 22. októbru prihlásilo už viac ako 300 záujemcov, s ktorými dopravca začal postupne podpisovať pracovné zmluvy. Arriva otvorila aj náborové centrum neďaleko autobusovej stanice na Mlynských nivách, kde záujemcom poskytnú všetky informácie k pracovným podmienkam a tiež aj právne poradenstvo. Náborové centrum bude otvorené ešte v termíne od 25. do 29. októbra v čase medzi 8:30 a 17:00 na Karadžičovej ul. 8/A (budova CBC - Regus, 1. poschodie). Vodičom doterajšieho dopravcu Slovak Lines ponúka Arriva možnosť pridelenia na trasu, resp. linku, na ktorej jazdili doteraz v prípade, ak novú pracovnú zmluvu podpíšu do konca októbra.
„Týmto krokom chceme docieliť, aby sa vodiči, ale aj cestujúci cítili aj po 15. novembri čo najkomfortnejšie a mohli plynulo pracovať a cestovať. To znamená, že napríklad vodič, ktorý dlhé roky jazdil na trase Bratislava – Senec, má možnosť pokračovať v obsluhe vybraného spoja. Chceme tak vodičom ponúknuť možnosť jazdiť po „vyjazdených cestičkách“ a nepretŕhať kontakty s cestujúcimi, ktorí s nimi môžu po zaužívanej trase cestovať aj naďalej,“ uviedol László Ivan, generálny riaditeľ spoločností ARRIVA na Slovensku.
Záujemcovia o prácu vodiča či prácu v administratíve v Arriva Mobility Solutions sa môžu prihlásiť aj cez internetovú stránku dopravcu, kde tiež nájdu odpovede na najčastejšie otázky. Zázemie pre vodičov, dispečing a administratívnych pracovníkov a tiež parkovanie autobusov dopravcu Arriva Mobility Solutions bude zabezpečené v areáli spoločnosti Doprastav na ulici Mlynské nivy 70. Areál sa nachádza cca 3 kilometre od autobusovej stanice Mlynské nivy, dostupný je od zastávok MHD Prístavný most a Grófska niva.
„Sme radi, že aj napriek krátkosti času naša kampaň oslovila množstvo ľudí a do dnešného dňa sa nám ozvalo toľko záujemcov o prácu. S mnohými sme už podpísali pracovné zmluvy, pracovné podmienky sú férovo nastavené a hlásia sa vodiči, ktorí chcú pokračovať na svojich linkách. Tešíme sa na spoluprácu so všetkými novými kolegyňami a kolegami a veríme, že s ich prácou budeme spokojní nielen my, ale najmä naši cestujúci,“ dodal László Ivan.
Vladimír
Do turnusov SL nevidím, poznám len turnusy (aj to len svoje) v Arriva Nitra. Neplateným časom môže byť jedine prestávka v práci, ktorá v závislosti od doby trvania turnusu môže byť jedných 30 minút alebo dvakrát 30 minút. Ak vo svojom turnuse nachádzate viac ako hodinu času, ktorý nie je zaplatený, teoreticky ešte môže ísť o delenú zmenu, kedy je výkon v časti dňa prerušený. Prerušená časť výkonu sa samozrejme neplatí, no väčšina dopravcov čo poznám, má v PKZ zakotvené príplatky za delenú zmenu buď vo forme paušálneho príplatku alebo hodinovú sadzbu za prerušenie.
To, či je sadzba za čakanie medzi spojmi (pracovná pohotovosť) dostatočná alebo nie, môže byť predmetom inej diskusie, do ktorej ja nebudem vstupovať. Zaplatená však je, hoci sa nezapočítava do výkonu, nevzťahujú sa na ňu príplatky a netvorí sa z nej nadčas.