Nový regionálny autobusový dopravca hľadá vodičov autobusov

Arriva potrebuje za 1,5 mesiaca získať 400 vodičov autobusov na zabezpečenie regionálnej dopravy v Bratislavskom kraji.

Od 15. novembra 2021 by mala v Bratislavskom kraji začať zabezpečovať regionálnu autobusovú dopravu spoločnosť Arriva Mobility Solutions, ktorá sa stala víťazom verejnej súťaže. Zmluva medzi Bratislavským samosprávnym krajom a novým dopravcom je však ešte len pred podpisom, keďže verejná súťaž bola kvôli námietkam a odvolaniam ukončená až v priebehu septembra tohto roka. „Doterajší poskytovateľ služieb i príslušné inštitúcie však využili na maximum všetky možné lehoty na podávanie námietok a na ich posudzovanie. To skrátilo dobu prípravy na zabezpečenie verejnej autobusovej dopravy v kraji na minimum. ARRIVA dostala výzvu na uzavretie novej zmluvy na poskytovanie prímestskej dopravy v Bratislavskom kraji 21. septembra 2021," uvádza Arriva vo svojej tlačovej správe.

Spoločnosť Arriva začala už v predstihu pred podpisom zmluvy zabezpečovať nové autobusy, ktorými bude dopravu zabezpečovať. Keďže počas prvého 268942platiť prechodné obdobie, úplne nové vozidlá, ktoré budú spĺňať požadované štandardy, budú tvoriť spočiatku len niečo vyše polovicu vozidlového parku. Zvyšok dopravca doplní jazdenými vozidlami. Nové autobusy budú typu SOR CN 12/12.3. Ide o tzv. low-entry autobusy s nízkopodlažnou časťou v prednej polovici vozidla, spočiatku by ich malo byť vyše 120.

Okrem autobusov však musí nový dopravca zabezpečiť aj vodičov autobusov a ďalší personál pre zabezpečenie prevádzky regionálnej dopravy. Potrebovať bude 400 vodičov autobusov. Dopravca preto v septembri spustil nábor vodičov autobusov. Náborom chce Arriva získať najmä vodičov doterajšieho regionálneho dopravcu Slovak Lines, apeluje preto na jeho spoločenskú zodpovednosť. Prijme však aj ostatných skúsených a zodpovedných vodičov.

Výpovedná lehota na Slovensku je dva mesiace. Aj keď sme s náborovou kampaňou na pracovníkov začali v septembri, je pravdepodobné, že časť záujemcov nebude vedieť kvôli dvojmesačnej výpovednej dobe nastúpiť skôr, ako od 1. decembra. Samozrejme – najprijateľnejšie by bolo, keby mohla väčšina súčasných vodičov pokračovať a jazdiť na tých istých linkách v Bratislavskom samosprávnom kraji. Bude to záležať najmä od spoločenskej zodpovednosti súčasného poskytovateľa služieb voči obyvateľom Bratislavského kraja, objednávateľovi a aj voči svojim súčasným zamestnancom. Stručne povedané – dnes súperíme s časom, nie so Slovak Lines. V záujme cestujúcich verím, že zodpovedný prístup zvíťazí a objednávateľ, cestujúci aj vodiči budú spokojní,“ uviedol László Ivan, generálny riaditeľ spoločností ARRIVA na Slovensku.

Spoločnosť Arriva Mobility Solutions, s.r.o., ponúka záujemcom prácu na trvalý pracovný pomer so základnou hodinovou mzdou vo výške 6,10 €/h brutto. K nej ponúka aj pohyblivú zložku a príplatky. Ako dopravca uvádza, priemerný mesačný plat vodičov by mal dosiahnuť 1500 €. Prijatým vodičom zabezpečí aj ubytovanie. Ponúkané benefity a požiadavky na uchádzačov je možné nájsť na náborovej stránke dopravcu.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Trammat #119:
Dobré vedieť, ďakujem. Potom mi to naozaj vychádza na nejakú kultúrnu zmenu vo firme, najmä vzhľadom k riešeniu pochybení u vodičov.
Reakcia na: Urbanway 2423 #120:
Nie je to pravidlom.
Reakcia na: Trammat #119:
Inak, ten 5-minútový predstih sa deje v určitých úsekoch a obdobiach dňa pravidelne, alebo to bolo spôsobené rýchlou jazdou vodiča? Ak je to to prvé, tak potom by bolo dobré upraviť chronometráže, nech nemusia regiobusy v BA vyrovnávať čas.
Reakcia na: 810zssk #118:
Musím súhlasiť, prišlo mi, že posledné roky to bolo už dosť v pohode oproti stavu z cca 2012 - 2015, ale zhruba od začiatku tohoto roku sa toto a aj iné balkánske zvyklosti (napríklad viac ako 5 minút v predstihu po Bratislave idúce spoje smerujúce do Bratislavy na AS) opäť začali v dosť veľkej miere vyskytovať. A ako už bolo spomenuté nižšie, takmer vždy som to zažil u starších vodičov, aj keď aj tí už nejaký čas fungovali bez problémov.
Reakcia na: lostrail #116:
No je to zaujímavé, lebo keď som ešte bol v BA a používal VHD (teda do polovice marca 2020) tak som tieto problémy už vôbec nemával (a boli trasy kde takto cestovalo dosť veľa ľudí), ale v poslednej dobe čoraz viac čítam takéto sťažnosti. Napadlo mi či to nemôže mať nejaký súvis so zmenou vedenia v SL, že by na tieto veci už tlačili menej?
Reakcia na: lostrail #116:
Čím starší vodič (ideálne odchovaný ešte na SAD Bratislava, ideálne ČSAD Bratislava), tým menšia tolerancia voziť cestujúcich v rámci mesta. Mladí vodiči sú v pohode, ono to ešte podľa mňa plynie z čias, kedy sa cestovné vypočítavalo podľa kilometrov.
Reakcia na: Trammat #113:
Ach, a to som dufal, ze tieto SADisticke maniere skoncili v nultych rokoch, kedy som urobil kriz nad linkovymi autobusmi (az na vynimky).
Reakcia na: Trammat #113:
To chce zjednotiť odbavovací systém v rámci mesta, t.j. nástup všetkými dverami a rovnaké (ne)označovanie CL u všetkých dopravcov.
Reakcia na: 810zssk #106:
v tabuľke máš uvedený vždy základný plat a zvyšok vieš hýbať "príplatkami". Inak štandardne to funguje tak, že personálne oddelenie rieši tvoj plat výlučne iba administratívne. Potom máš finančné oddelenie ktoré musí dať súhlas či je možné zvýšenie platu vzhľadom k rozpočtu organizácie. A zvýšenie platu navrhuje tvoj priamy nadriadený- musí to potom schváliť jeho nadriadený a tiež šéf celej organizácie. Samozrejme musí to mať zdôvodnenie a šéfovi organizácie to musí odsúhlasiť práve to finančné že to "môže podpísať" lebo si to môžeme dovoliť. 🙂
Reakcia na: 810zssk #112:
A niektorým to aj prajem, včera som po dlhej dobe opäť dostal kázeň o tom, čo to má byť, že si s nimi dovoľujem cestovať z Vinohradov na Nivy...
Reakcia na: irizar #111:
K tomu udržiavaniu zamestnancov sa ešte hodí poznamenať že nová zmluva kladie oveľa vyššie nároky na plnenie štandardov, čo bude tiež znamenať vyšší tlak na to ako si vodiči robia svoju prácu, s čím sa budú niektorí jedinci zo SL ťažko vyrovnávať. Ktokoľvek pravidelne cestuje regionálkou v BA určite má skúsenosť s tým aké balkánske typy tam pracujú.
Reakcia na: Viko #109:
Myslim, ze to nie je o loajalite voci SL, ale o mizernej povesti Arrivy, ktoru si velmi dlhe roky aktivne budovala sama. Po tom pruseri v Nitre si vraj hlavu zo zadku vytiahli, ale ked predtym vedeli vodicov akurat buzerovat a penalizovat pri kazdej prilezitosti, nemozu sa cudovat, ze sa to s nimi vlecie. Plus, v SL pracuju desiatky vodicov, ktory predtym z roznych Arriv zdrhli, a urcite sa svojimi skusenostami netaja. Verim tomu, ze keby to vyhrala akakolvek ina firma, veci by sa az takto nehrotili. A objektivne zhorsenie pracovnych podmienok (z Crosswaya do libcgavskej maringotky, oddychove priestory kdesi v prdeli na Prievoze, uzasne riesenie novej stanice) tiez nepomahaju. Mat viac casu, vasne by ochladli...ale casu niet. A to este nie je iste, ci Arriva chape, ze zamestnanca nestaci len prilakat, ale treba si ho aj udrzat...
A teda neviem, v ktorom paralelnom vesmire zijes, ale v tomto profesionalny vodic s praxou a hotovymi papiermi naozaj neostane "tvrdohlavo bez roboty".
Reakcia na: Viko #109:
Tým vodičom je predpokladám jasné že u SL nezostanú (až na pár exotov ktorí majú pocit že sa ešte dá "bojovať" za SL). Ale vodičov je všade nedostatok, takže si nemyslím že sú odkázaní na Arrivu. Časť pôjde do DPB, časť do nákladnej dopravy, časť na taxíky, časť do kurierských firiem, atď. Možností je milión.

Nemyslím si že je to o nejakej lojalite voči SL, ale o podmienkach aké tí ľudia dostanú. Nie len finančne.
Reakcia na: 810zssk #100:
Ešteže tu takmer nikdy nerobíme priekopnícke veci - prináša nám to luxus početných precedensov, na ktorých si môžeme otestovať naše kroky.

Vodičom navrhujem pozrieť sa napríklad na Moravu. Tak ako "oddaným" nie veľmi naplnila svoje sľuby spol. TQM Opava, keď sa snažila aby po nej obsluhu nepreberalo ČSAD Vsetín, takisto si budú môcť ísť oni pískať, ak zostanú tvrdohlavo sedieť bez roboty v SL. (Lebo na rovinu, komu sa predstava prestupu pod Arrivu nepáči, mal dosť času sa s touto skutočnosťou oboznámiť a zariadiť si prijatie u iného dopravcu.)
Reakcia na: 810zssk #100:
Ja som ten posledny co by Arrivu akokolvek chvalil alebo jej veril co i len nos medzi ocami, ale toto panovi Csomorovi ozaj nezeriem.
Reakcia na: 810zssk #106:
Tu máš k tomu legislatívu:
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2003/553/
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2004/341/
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2018/388/

Funguje to tak, že existuje katalóg pracovných činností, v ňom sú pre každú platovú triedu definované rámce činností podľa ktorých sa prideľuje platová trieda (napr. samospráva je časť č. 16). Potom podľa rokov praxe sa určuje platový stupeň a na základe toho (https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/prilohy/SK/ZZ/2018/388/20200101_4940364-2.pdf ) sa ti určí platová tarifa.

A k tomu sa už pripočítavajú ďalšie veci (osobný plat, príplatky, odmeny,...).
Reakcia na: Dispecer #105:
Moja pointa je v tom že o plate by ani zďaleka nemala rozhodovať len náplň práce.

Čiže funguje to tak že v tabuľke je nejaký rozsah v rámci ktorého sa mzda môže pohybovať?
Reakcia na: 810zssk #103:
Zadelenie do tabuľky robí personálne (na základe náplne práce, ktorý pripravuje nadriadený), ale návrh na zmenu platu dáva nadriadený.

Ono, aj by som rád bližšie popísal celý ten problém a všetky nuansy okolo, ale už by som musel byť príliš konkrétny. 🙂
Reakcia na: 810zssk #103:
Úplne to tak nie je. Moc má aj nadriadený. Ja som sa skôr stretol s tým, že sa nezvyšovalo z dôvodu solidarity k ostatným.
Reakcia na: Dispecer #101:
Ale to je práve ten problém, že finančné ohodnotenie rieši nejaké personálne oddelenie, ktoré logicky o tom zamestnancovi nemôže nič vedieť. V súkromných firmách tvoj plat spravidla rieši nejaký priamy nadriadený - samozrejme v rámci nejakých mantinelov a s tým že to musí byť schválené vyššie. Nemôže len tak rozdávať miliónové platy, ale prvotný impulz na zmenu platu (a argumenty prečo ju realizovať) prichádza od neho. Druhý model je potom že každé oddelenie má svoj rozpočet na osobné náklady a jeho riaditeľ to alokuje medzi svojich podriadených podľa svojho uváženia (a opäť, ak je to nutné, môže požiadať aby mu na ďalší rok ten budget navýšili, ale musí si to vedieť zdôvodniť a obhájiť).

Predstava že niekde nejaká úradníčka, ktorá zamestnanca v živote nevidela a netuší nič o jeho práci / odbore, rozhoduje o jeho mzde je proste absurdná.