Tri týždne pred zmenou dopravcu na regionálnych linkách má nový dopravca už viac ako 300 uchádzačov o prácu vodiča autobusu.
Nový regionálny dopravca Arriva Mobility Solutions, ktorý bude od 15. novembra 2021 zabezpečovať regionálnu autobusovú dopravu v Bratislavskom kraji, pokračuje v nábore vodičov autobusov. Na obsadzovaných 400 miest vodičov sa k 22. októbru prihlásilo už viac ako 300 záujemcov, s ktorými dopravca začal postupne podpisovať pracovné zmluvy. Arriva otvorila aj náborové centrum neďaleko autobusovej stanice na Mlynských nivách, kde záujemcom poskytnú všetky informácie k pracovným podmienkam a tiež aj právne poradenstvo. Náborové centrum bude otvorené ešte v termíne od 25. do 29. októbra v čase medzi 8:30 a 17:00 na Karadžičovej ul. 8/A (budova CBC - Regus, 1. poschodie). Vodičom doterajšieho dopravcu Slovak Lines ponúka Arriva možnosť pridelenia na trasu, resp. linku, na ktorej jazdili doteraz v prípade, ak novú pracovnú zmluvu podpíšu do konca októbra.
„Týmto krokom chceme docieliť, aby sa vodiči, ale aj cestujúci cítili aj po 15. novembri čo najkomfortnejšie a mohli plynulo pracovať a cestovať. To znamená, že napríklad vodič, ktorý dlhé roky jazdil na trase Bratislava – Senec, má možnosť pokračovať v obsluhe vybraného spoja. Chceme tak vodičom ponúknuť možnosť jazdiť po „vyjazdených cestičkách“ a nepretŕhať kontakty s cestujúcimi, ktorí s nimi môžu po zaužívanej trase cestovať aj naďalej,“ uviedol László Ivan, generálny riaditeľ spoločností ARRIVA na Slovensku.
Záujemcovia o prácu vodiča či prácu v administratíve v Arriva Mobility Solutions sa môžu prihlásiť aj cez internetovú stránku dopravcu, kde tiež nájdu odpovede na najčastejšie otázky. Zázemie pre vodičov, dispečing a administratívnych pracovníkov a tiež parkovanie autobusov dopravcu Arriva Mobility Solutions bude zabezpečené v areáli spoločnosti Doprastav na ulici Mlynské nivy 70. Areál sa nachádza cca 3 kilometre od autobusovej stanice Mlynské nivy, dostupný je od zastávok MHD Prístavný most a Grófska niva.
„Sme radi, že aj napriek krátkosti času naša kampaň oslovila množstvo ľudí a do dnešného dňa sa nám ozvalo toľko záujemcov o prácu. S mnohými sme už podpísali pracovné zmluvy, pracovné podmienky sú férovo nastavené a hlásia sa vodiči, ktorí chcú pokračovať na svojich linkách. Tešíme sa na spoluprácu so všetkými novými kolegyňami a kolegami a veríme, že s ich prácou budeme spokojní nielen my, ale najmä naši cestujúci,“ dodal László Ivan.
Valec
Konkrétne:
- manipulácia je 5 minút pred spojom a 5 minút po. Ten príklad spoja je teda 57, nie 52 minút. Viem že to nie je nič extra, ale za deň to môže byť aj hodina naviac.
- DODK je rovnakých 55 minút ako dnes
- na Mlynských nivách sa buduje zázemie pre taký počet vozidiel, ktoré tam bude počas dňa prestojovať. Okrem parkoviska, priestorov pre vodičov tam bude aj tankovanie, servis, dispečing... priestory momentálne prebiehajú rekonštrukciou, nateraz nie je veľmi čo prezentovať
- čistenie má byť predmetom dohody s vodičmi, nateraz sa očakáva len zametanie a vysýpanie košov v autobuse (v rámci toho DODK)
- lístky sa budú predávať od prvého dňa, informačný a predajný systém sa momentálne nastavuje a následne sa bude rozohrávať do vozidiel
- miesto výkonu práce aj v tom predbežnom návrhu zmluvy bolo uvedené ako sídlo zamestnávateľa, teraz to bude BSK a TTSK
Áno, veľa vecí sa rieši za pochodu, keďže rozhodnutie o víťazovi bolo definitívne známe až 9.9., mesiac na to sa podpisovala zmluva a od 15.11. sa má jazdiť. Ten čas je strašne krátky na to, aby bolo možné všetko mať pripravené na 100%.
Znepokojenie vodičov je pochopiteľné, najmä ak sa medzi nimi od začiatku šíria rôzne nepravdivé informácie (ako napr. že zázemie bude parkovisko pod mostom s dvoma ToiToikami).