Modernizácia trolejbusovej trate Patrónka – Kramáre – Hlavná stanica

Opis projektu

V rámci projektu pôjde o celkovú modernizáciu trolejbusovej trate v úseku Patrónka – Kramáre – Pražská – Hlavná stanica. Uvažuje sa s realizáciou viacerých nových trolejových spojok na existujúcej trati s cieľom možnosti variabilnejšieho vedenia trolejbusov. Navrhované sú trolejové spojky:

  • Vlárska – Pod Krásnou hôrkou (doplnenie trolejového triangla - možnosť aj premávky medzi NÚSCH a NOÚ obojsmerne),
  • Stromová – Pražská (doplnenie odbočky v smere z Kramárov na Pražskú smerom na Hroboňovu),
  • Pražská – Šancová – Hlavná stanica (umožnenie premávky trolejbusov z Hlavnej stanice na Pražskú a opačne).

Navrhovaná je aj kompletná výmena trakčných stožiarov s výnimkou odbočnej trate k NOÚ a NÚSCH, kde by mali stožiare dostať po ošetrení len nový náter. Súčasťou projektu bude aj modernizácia trakčných meniarní Hroboňova a Leškova. V oboch meniarňach je plánovaná výmena transformátorov, usmerňovačov a napájačov. Vymenených bude tiež cca 16 km trakčných káblov z týchto meniarní.

Zastávky v modernizovanom úseku, ktoré ešte nie sú vybavené elektronickými informačnými tabuľami, nimi budú v rámci modernizácie dovybavené.

Financovanie projektových prác bolo zabezpečené z eurofondového príspevku v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII), realizácia prác by mala byť financovaná z Plánu obnovy.

Aktuálny stav (k 10/2024)

Modernizácia trolejbusovej trate Patrónka – Kramáre – Hlavná stanica je súčasťou zámeru projektu výstavby novej trolejbusovej trate Patrónka – Riviéra, ktorý bol vo februári 2021 zaradený do zoznamu národných projektov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII).

V roku 2021 DPB obstaral zhotoviteľa projektovej dokumentácie a po získaní nenávratného finančného príspevku z eurofondov boli v marci 2022 začaté projektové práce.

V júli 2022 bol zámer modernizácie trate Patrónka - Hlavná stanica predložený na posudzovanie vplyvov na životné prostredie. Rozhodnutie zo zisťovacieho konania bolo správoplatnené v júni 2023.

Vypracovanie projektovej dokumentácie sa oproti plánu predĺžilo pre dlhotrvajúce posudzovanie vplyvov na životné prostredie. Ďalšie oneskorenie vzniklo pre zdĺhavé majetkovo-právne vysporiadavanie, takže realizácia projektu sa nestihla ani do predĺženého termínu 12/2023, kedy mohla byť projektová dokumentácia preplatená z NFP. Následne bol dodatkom termín na ukončenie aktivít tzv. nefungujúceho projektu predĺžený ešte do 7/2024. Aktivity sa nepodarilo dokončiť ani do 7/2024, preto bolo požiadané o predĺženie realizácie do 2/2025. NFP nebol do konca 12/2023 využitý ani spolovice, zvyšok dofinancoval DPB z vlastných zdrojov.

K začiatku roka 2024 bola dokončená dokumentácia pre územné rozhodnutie. Následne bude požiadané o vydanie územného rozhodnutia. Realizácia prebehne v závislosti od získania územného rozhodnutia, následne stavebného povolenia a výberu zhotoviteľa najskôr v roku 2025.

Základné údaje o projekte

  • Predmet projektu: Modernizácia trolejbusovej trate Patrónka – Kramáre – Hlavná stanica
  • Dĺžka trolejbusovej trate: cca 9,7 km modernizovanej jednostopovej trate + 1 km novej jednostopovej trate
  • Predpokladaný termín realizácie: 2/2022 – 2/2025 (projekt), ~2025 – 2026 (realizácia)
  • Predpokladané náklady: 11 mil. € bez DPH
  • Financovanie: Operačný program Integrovaná infraštruktúra (projekt), Plán obnovy (realizácia)
  • Projektant: Valbek & Prodex, s.r.o.

Ďalšie informácie

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Vymazaný príspevok
Reakcia na: TeBeCe #2:
Ufff
Reakcia na: TeBeCe #2:
A kvôli takýmto budeme ešte dlho na úrovni banánových krajín...
Reakcia na: TeBeCe #2:
Pán S. sa rozhodol, že bude bojovať za procesné práva všetkých účastníkov konania?
Reakcia na: 3pa3ck3 #5:
Očividne aj bez ich vedomia
Keď som si čítal k viacerým TT jeho pripomienky a tlačenie sa do konaní tak som si naozaj povedal opäť to čo vždy. Úplne ukážkový prípad na zbavenie svojprávnosti aby prestal ľuďom ničiť životy. Najviac ma zabilo, keď sa tuším k TT AS - Nové SND vyjadroval, že trať neprinesie žiadnu enviromentálnu hodnotu alebo ako to tam presne bolo. Alebo, drôty z vedenia budú zhoršením podmienok pre vtáctvo. 😬 Necitoval som, povedal som to teraz zjednodušene ale toto ma odrovnalo keď som takéto nejaké vyjadrenia od neho čítal. 🤕
Reakcia na: TeBeCe #2:
na sťažnosti so zjavnými preklepmi by som ani nereagoval v zmysle "nerozumejuvší rečiach mojím kmeňoch" 🙂
Alebo keby na predpísanom sťažovacom formulári bol okrem kontaktných údajov len náhodný zhluk písmen, tiež by sa tým predĺžila lehota na schválenie a musel by sa k tomu úrad vyjadriť?🙂
Najskor projektujeme zatrolejovanie druheho nastupista a teraz ideme projektovat slepu stopu na druhom nastupisti?
https://josephine.proebiz.com/sk/tender/44293/summary
Reakcia na: TeBeCe #10:
Časovo sa nezladil príchod nových vozov s modernizáciou trate 😛
Inak v článku je spomenutá ešte odbočka z Kramárov doprava na Pražskú, to už nebolo z projektu vyhodené?
Reakcia na: Solider #12:
Pokiaľ viem, tak bolo.
Reakcia na: TeBeCe #10:
Bola potrebná takáto súťaž aj na "obratisko" za zastávkou Dudvážska? Nevybudovali ho tam vrchári DPB (ak áno, tak nevedeli by ho vybudovať aj tu bez súťaže)?
Počas modernizácie by sa mali všetky trolejbusy, čo chodí na kramáre skrátiť po hlavnú stanicu, a do kramárov by zachádzala 21 a 45 by sa dočastne zmenila na autobusovú linku + pre 45 zaviesť spoje na NÚSCH
Reakcia na: Škoda Forcity #15:
Na Hlavnej stanici už nie je miesto.
Reakcia na: Oli61 #16:
Mozu ist na Hrobonovu. Ta jedna stopa po Prazskej Brnianskej nie je predmetom modernizacie myslim.
Tj 42 49 na Hrobonku. 64 zrusit ked tak. 44 sa moze predlzit k Jelacicovej ak sa na to este 1ks TNS12 najde,
Reakcia na: Oli61 #16:
Kludne to môže byť aj na Šulekovu, kde chodí len 147 a nie trolejbus, aj keď tam je trolejbusová trať, lebo tam počas historických dní jazdila linka H
Reakcia na: Petto #17:
Reagujem na tú poslednú vetu:
Môžu využiť aj škoda 30 TrG
Reakcia na: Petto #17:
Veď 42 by sa mohla iba odkloniť cez Hroboňovu a Lovinského na Patrónku, aby zostal zachovaný prestup na 42 na Patrónke a aby sa odľahčila aj X42, ktorá by brala aj cestujúcich zo 64. X42 by premávala po trase Hl. st. - Kramáre - Červený most. Na 45 a 49 by sa mohli nasadiť autobusy, ak by ich nebol dostatok, tak 49 by sa mohla ukončiť na Hroboňovej a zaviedla by sa X49, ako píšeš.
Reakcia na: Škoda Forcity #19:
Na Drotárskej ceste to 30TrDG nevytiahne, skôr by sa na 44 mohol v prípade potreby nasadiť autobus.
K tomuto dve veci:

1. Nejako je ticho okolo TT Riviera - Patronka.
2. Os Lovinskeho - Palisady ma dost blbe napojenia, takze presmerovanie liniek sem vobec nie je zly napad. L44 je vlastne lokalny "horsky" vymetak, ktory nikde nema rozumny prestup na elektricku a samotna L47 ma dost riedky interval.
Ak by raz boli hviezdy a financna situacia mesta naklonene, viem si predstavit aj take, ze L33 z Dlhych Dielov, cez Mlynsku dolinu, Lovinskeho, Palisady, Hodzovo namestie, 29. augusta na Nivy, kde by mala konecnu. Takto by sa Karlovka, nabrezie aj Mlynska dolina (internaty, kusok peso) prepojili aj s autobuskou, kam ma momentalne pomerne pofiderne napojenie (elektricka + L50 alebo L70, resp. L39+L42). Taka L32 je super aj preto, ze teraz sa da na Riviere prestupit luxusne, bez akehokolvek presunu, ci prechadzania cez cestu. Pri tych L33 by stalo za zvazenie rozdelit to pol na pol - parne by sa otacali na Riviere a neparne by napriklad pokracovali dalej, resp. pocas spiciek by sa do vypravy vkladali kratke spoje a v sedle, kde je 15-minutovy interval, by slo len o dlhu verziu..
Reakcia na: lostrail #22:
Neboli by 3 linky na Palisádach priveľa? Už teraz tam jazdia trolejbusy mimo špičky poloprázdne, navyše 33 by mala aj celkom dlhú trasu pri ceste na AS. Spojenie KV a AS by sa skôr malo podľa mňa riešiť električkou (zastávka Košická), ak sa raz postaví ET Košická. Spojenie z oblasti Lovinského by mohlo zlepšiť aj vybudovanie prestupnej zastávky medzi 32 a 47 pri Patrónke.
Stále je to o potrebe dvojkoľajky na Vajanského nábreží...
Reakcia na: Urbanway 2423 #23:
V prvom kroku sa musia posilniť autobusy na nábreží, keďže 15-minútový interval je určite väčší problém medzi Autobusovou stanicou a Mostom SNP ako na Lovinského. To je riešiteľné aj bez postavenia koľajníc
Reakcia na: 3pa3ck3 #25:
Co tak prehodiť konečne 50 a 70 v centre? Poobedna špička s 7-8 k auparku fakt nie je treba. Ta kapacita tam chyba medzi AS a Most SNP.
Reakcia na: 3pa3ck3 #25:
A vodičov zoberieš na to kde?
Reakcia na: Petto #26:
Ja som skôr uvažoval nad tým či by nebolo možné nejakým spôsobom viesť L50 cez nábrežie aj smerom do Auparku. Ale asi jediný spôsob ako to spraviť by bolo cez Viedenskú cestu a to je dosť slušná zachádzka.
Reakcia na: 810zssk #28:
Alebo nech sa točí na esicku.. t.j. výstupiste by mala ako 93 smer Lúky, potom zíde dole ako 184 k diaľnici a vylezie naspäť ako 88. Nástupište by bolo ako 93 smer HS. Jedine kde by mala vyrovnávací čas neviem - tak aby nezavadzala ostatným linkami na zastávkach. Škoda len,ze Aupark neurobil aj nadchod ponad cestu k zastávke 93 smer Petržalka.