70 kĺbových autobusov by mal dodať turecký Otokar

Minibusy sa opäť nepodarilo obstarať.

Dopravný podnik Bratislava zverejnil vyhodnotenie verejnej súťaže na dodávku 70 nových kĺbových autobusov pre bratislavskú MHD. Do súťaže boli predložené ponuky štyroch uchádzačov. Víťazným uchádzačom sa stala turecká spoločnosť Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi A.S., ktorá má v ponuke kĺbový autobus Otokar Kent C Articulated. Ďalšími uchádzačmi v súťaži boli spoločnosti SOR Libchavy, Solaris Bus & Coach a Mercedes-Benz Slovakia. Zmluvu s víťazným uchádzačom dopravný podnik podpíše až po kontrole obstarávania.

DPB, a. s. túto zákazku na 70 ks autobusov pre vylúčenie všetkých pochybností pri procese verejného obstarávania predložil z vlastnej iniciatívy Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) na kontrolu. V záujme transparentnosti výberu a nakladania s verejnými financiami, ako aj vylúčenia akýchkoľvek pochybností, preto bude podpis zmluvy s dodávateľom mierne pozdržaný,“ vysvetlil DPB vo svojej tlačovej správe.

Autobus Otokar Kent C Articulated je dlhý 18,75 m, plne nízkopodlažný, štvordverový a poháňaný naftovým motorom DAF MX11 s výkonom 271 kW. Celková prepravná kapacita autobusu je okolo 164 cestujúcich. „Autobusy Kent C prinesú do cestovania bratislavskou hromadnou dopravou najvyššiu úroveň komfortu a kvality, ktoré sú garantované v dôsledne nastavených zmluvných podmienkach. Dômyselne usporiadaný interiér, nenasiakavé sedadlá, kamerový systém, WiFi, nabíjanie elektronických zariadení a nové farebné linkové transparenty spolu s nižšou spotrebou pohonných hmôt budú prínosom pre všetkých cestujúcich. Stretnúť sa s novými vozidlami bude možné od roku 2020 na všetkých linkách, ktoré obsluhujú kĺbové vozidlá,“ približuje nové autobusy DPB.

Podľa zverejnenej informácie bude cena jedného kĺbového autobusu 254 950 € bez DPH. „Vďaka nižšej cene za vozidlá ušetrí Dopravný podnik Bratislava všetkým občanom hlavného mesta vyše päť miliónov eur. Za tie by bolo možné nakúpiť napríklad až takmer 20 ďalších vozidiel. Nevyhodnocovala sa pritom len cena, ale aj obsaditeľnosť vozidiel, ich environmentálna záťaž a spotreba pohonných hmôt. Súčasťou súťaže bolo aj stanovenie striktných zmluvných požiadaviek zo strany DPB tak, aby bol víťazný výrobok čo najkvalitnejší. Aj lacnejšie vozidlá preto musia spĺňať požiadavky na kvalitu. Dopravný podnik Bratislava, a. s. požaduje na nové autobusy celkovú záruku 3 roky, záruku 10 rokov na konštrukciu a karosériu a stanovuje sankcie za nedodanie náhradných dielov v stanovenej lehote i sankcie za opravy mimo stanovených lehôt,“ dodáva DPB k prípadným pochybnostiam o kvalite tureckých autobusov.

Autobusy tohto typu budú na Slovensku novinkou, doteraz ich neprevádzkovalo žiadne slovenské mesto. „Značka Otokar je v Bratislave a okolí síce neznáma, jej história však siaha vyše 50 rokov do histórie a v súčasnosti vyrába špičkové vozidlá za použitia európskych, najmä nemeckých komponentov značiek ako DAF, ZF či MAN, ktoré obsahujú aj tieto vysúťažené vozidlá. Taktiež je potrebné podotknúť, že výrobcovia museli splniť kvalifikačné kritériá, a teda nemohlo ísť o žiadne tzv. „garážové firmy“.

V rámci doručených ponúk spoločnosť Otokar neponúkla len najnižšiu cenu, ale aj druhé najnižšie emisie pri prevádzke a rovnako excelovala aj najvyššou obsaditeľnosťou cestujúcich. Tú sme vyhodnocovali novým spôsobom pomocou reálneho obsadenia. Samozrejme, tieto vozidlá spĺňajú tiež najnáročnejšie emisné normy Euro 6d a sú homologizované pre premávku v krajinách Európskej únie,“ priblížil DPB značku Otokar.

Dopravný podnik zároveň informoval, že súťaž na dodávku 4 minibusov realizovaná priamym rokovacím konaním bola neúspešná, pretože žiadny z oslovených dodávateľov nepredložil ponuku. V rámci rokovacieho konania DPB oslovil troch dodávateľov - Corex Vráble, Mercedes-Benz Slovakia a KHMC Opava. Dopravný podnik chce obstarávanie prepotrebných nových minibusov v dohľadnej dobe opäť zopakovať.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: sunogdy #77:
JaATy ma asi silny zaujem o najdenie chyby v tendri a vylucenie Otokaru zo sutaze.
Reakcia na: Petto #66:
A uz to UVO vobec zacalo kontrolovat, alebo nebodaj ukoncilo kontrolu?

Bohuzial chybaju informacie, tiez som uz niekolkokrat hladal ci sa to dako posunulo, ale nikde nic. 😞
Reakcia na: IBBI #75:
No vidis a prave ta funkcnost a spolahlivost pokrivkava u novych Sorov radu NS. Co tam po peknom designe, ked to prve tam chyba.
Reakcia na: Petto #74:
Ano, elektricky na 1. mieste z verejnej dopravy. Ale autobusy a trolejbusy tiez - hlavne v mestach kde tvoria pomaly kostru dopravy a vidno ich v kazdej casti mesta. Dizajn by rolu hrat mal. Nielen funkcnost a spolahlivost.
Reakcia na: IBBI #72:
Miestotvornym prvkom su podla mna skor elektricky,ktore sa kupuju na 20+ rokov. Abusy tolko nevydrzia, neratam vsak nase 741tky.
Reakcia na: IBBI #72:
SORky sú bez najmenšej pochyby poruchové šerble.
Reakcia na: Petto #71:
Ja si myslim, ze dizajn by celkmom urcite hrat rolu mal. Ved su miestotvornym prvkom, ak by to tak nebolo, tak by sa firmy ako Volvo, Van Hool, atd ani nesnazili o dizajn.
Ale chces teda povedat, ze SOR, Solaris su poruchove serble?
Reakcia na: IBBI #70:
Vozidla sa nemaju kupovat predsa subjektivneho nazoru a designu uz vonkoncom nie.
Reakcia na: Petto #69:
Mne osobne sa NOVE SORy pacia. Ale kludne aj Solaris - tiez pekne (verim, ze aj kvalitne) vozy.
Reakcia na: IBBI #67:
A co by si chceli vari ? Sorky 2. v poradi ? 😃
Reakcia na: Minko #64:
My, ktorí si pamätáme ŠM11 ako novinku, si na to nezvykneme 😃
Reakcia na: Petto #66:
Dufajme, ze nie.
Aj sa niekedy objednaju tieto vozidla ? SU18 uz boli objednane koncom roka.
Reakcia na: Minko #64:
V tom máte pravdu.
možno sa Vám dizajn Kent C elektro nepáči, ale uvedomte si, že toto je budúcnosť dizajnov. Stačí si pozrieť čo projektuje Tesla a ďalšie automobilky na svojich nielen elektroautách. 🙂 Je len otázka času keď podobné dizajny začnú robiť všetci. Btw. na nových SORoch je pekná asi fakt len predná maska (je pravda, že neviem či interiér kvalitatívne poskočil ale nepredpokladám to), ale keď nastúpim napríklad do NBčka hoc aj z posledne dodaných sérií teda rok 2017, pripadám si ako v interiéri zo secondhandových MAN-v a Solarisov čož sú z roku +- 2005 👎
Reakcia na: IBBI #59:
Sú to síce nekvalitné, odfláknuté šmejdy, ktoré sa zákonite kazia a v ktorých nie je dostatok priestoru hádam na nič, ale aspoň sú pekné, hej?
No, keby aspoň pekné boli. Podľa mňa ani to sa o SORkách nedá povedať, autobus nemá vyzerať TAKTO, ale proti gustu samozrejme žiaden dišputát.
Reakcia na: viktor679 #60:
Umiestnenie sedadiel je najvacsia deviza tych vozov. Sedadla skoro vsade ,cim sa z toho stava skor medzimestsky autobus a nie dakde na nosnu linku v meste.
Reakcia na: viktor679 #60:
Mne sa na SORkách nepáči už len predné koleso z dodávky. Za to treba povedať, že NS vyzerá podstatne lepšie a modernejšie, avšak zadné čelo mi aj na našich ENS 12 pripomína, neviem prečo, kuriérsku dodávku zozadu. 😃
Mne osobne sa na SORkách páči dizajn a umiestnenie sedadiel. Možno že OTAKAR bude lepší.
Reakcia na: Jadran #57:
Ked nic ine tak dizajn.