Časť nových kĺbových autobusov dodá Solaris, obstarávanie minibusov sa bude opakovať

Súťaž na prvých 11 kĺbových autobusov bola uzavretá, dodané majú byť do jedného roka.

Bratislavský dopravný podnik podpísal zmluvy na dodávku 11 nových kĺbových autobusov, z ktorých jeden bude určený pre potreby autoškoly a zvyšných 10 bude mať rozšírenú možnosť prepravy batožín. Víťazom verejnej súťaže sa stala poľská spoločnosť Solaris Bus and Coach, ktorá bola v prípade autoškolského autobusu jediným uchádzačom a v druhom prípade bola jedným z dvoch uchádzačov, pričom druhý bol zo súťaže vylúčený (Mercedes-Benz Slovakia). Posledná časť súťaže na dodanie 70 kĺbových autobusov zatiaľ nebola ukončená, ich dodávateľ ešte nie je známy.

"Predmetná zákazka je veľmi komplexná, prebieha proces vyhodnocovania ponúk a splnenia podmienok účasti za účelom vysvetlenia nejasností a vylúčenia akýchkoľvek pochybností v ponuke," informovala nás hovorkyňa DPB Adriana Volfová.

Kĺbové autobusy Solaris

Spoločnosť Solaris Bus and Coach dodá 11 kĺbových nízkopodlažných autobusov Solaris New Urbino 18 s naftovým pohonom s motorom DAF/PACCAR a dĺžkou 18 metrov. V prípade autobusov s rozšírenou prepravou batožiny by mali byť police na batožinu umiestnené medzi prvými a druhými dverami oproti priestoru pre invalidný vozík. Autobusy budú mať kapacitu 34 sediacich cestujúcich a 129 stojacich cestujúcich (8 osôb/m2). Na klimatizovanie sa použijú dve jednotky Konvekta KL47T, každá s chladiacim výkonom 28 kW.

"Potreba nových vozidiel prispôsobených pre prevoz väčšieho množstva batožiny tak bude uspokojená v roku 2020. Vozidlá Solaris Urbino 18 navyše poskytnú vysoký komfort cestovania aj v ďalších ohľadoch a umožnia presun v súčasnosti využívaných autobusov Mercedes CapaCity na posilnenie iných liniek bratislavskej MHD.

Vďaka najprísnejšej emisnej norme EURO 6d sú tieto vozidlá tiež úsporné a priateľské k životnému prostrediu. Bezpečnosť v nich zabezpečí integrovaný kamerový systém. Novinkou v bratislavskej MHD budú farebné linkové transparenty – štandard, ktorým chce DPB, a.s. prispieť k ľahšej orientácii obyvateľov i turistov. Prvýkrát sa objavia práve na „letiskovej“ linke," priblížil dôvody obstarania takýchto autobusov DPB vo svojej tlačovej správe.

Podľa zmluvy majú byť nové autobusy dodané do 12 mesiacov. Cena autoškolského autobusu bude 329 900 € bez DPH, jeden štandardný batožinový autobus bude stáť 312 500 € bez DPH.

"Celková úspora na zákazke na 10 vozidiel oproti predpokladanej hodnote dosiahla vyše 13 percent, presne 425 000 € bez DPH. DPB, a.s. dosiahol nižšiu cenu pomocou nového obstarávacieho systému, ktorý sa týmto osvedčil. Cena za autoškolské vozidlo bola oproti predpokladanej cene nižšia o vyše 35 tisíc eur. Tradičná aukcia by totiž mohla dopadnúť cenovo menej výhodne. Nový spôsob obstarávania zároveň znemožnil existenciu akýchkoľvek kartelových dohôd výrobcov," uviedol DPB.

Doplnené: Dopravný podnik podpísal 13. decembra 2019 s výrobcom autobusov dodatok k zmluve, podľa ktorého si za účelom maximálneho využitia prisľúbených finančných prostriedkov od hlavného mesta objednáva nie 10, ale 11 autobusov s rozšírenou možnosťou prepravy batožiny. Cena za jedenásty autobus bude 312 000 € bez DPH.

Súťaž na dodávku minibusov

Dopravný podnik realizoval aj súťaž na dodanie štyroch minibusov, ktorá však musela byť zrušená. "Verejná súťaž pre predmetnú nadlimitnú zákazku bola vyhlásená vo Vestníku EÚ a rovnako aj vo Vestníku verejného obstarávania. Napriek tomu, že na európskom trhu existuje viacero hospodárskych subjektov, ktoré by vedeli splniť požiadavky na predmet zákazky a rovnako aj na splnenie podmienok účasti, ponuku predložil len 1 uchádzač (Mercedes-Benz Slovakia), ktorý ale nepreukázal splnenie podmienok účasti, a tak musel byť z VO vylúčený a súťaž následne zrušená. Keďže DPB, a.s. predmetné autobusy potrebuje obstarať, bude ďalej postupovať priamym rokovacím konaním v zmysle zákona o VO, pričom osloví 3 hospodárske subjekty za účelom vytvorenia podmienok pre hospodársku súťaž," vysvetlila Adriana Volfová.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
OTOKAR vyhral 70ks , dalsi v poradi SOR, SU, Medak
Reakcia na: Michal111 #24:
Len či rátajú aj s tým že v roku 2024 (som optimista) sa už má jazdiť do Janíkovho dvora a po Pribinovej, keď teraz je tá výprava skoro na hrane
Reakcia na: N/A #30:
Kinderko skakalo cele, Citelisu skacu plechy po celom voze 😃
Reakcia na: Michal111 #28:
Čo sa týka tých zápachov, tak aj pri SORkách (Euro5) je úplne bežné, že tam páchne horúci olej, alebo nafta. A čo sa týka skákania, tak myslím, že také kinderko, keď niektorí vodiči nadvihli o 10 cm vyššie, tak to len skákalo ako divý kôň. Niekde, ak sa mi podarí, ti dám aj fotku. Autobus vtedy vyzeral ako Jeep. 😊
Reakcia na: Michal111 #28:
Zase nemaľujme čerta na stenu.
Skákanie na ceste vie vodič ľahko napraviť pomocou zázračného prepínača vedľa ručnej brzdy (len to by o tom najprv musel vedieť/nemal by to mať ťažko v paži). Nejde o žiadnu mimoriadnosť, deje sa to aj na Urbanwayoch (keby bolo na mne, tak idú všetky do šrotu hneď po Citelisoch - tak kazivé a technicky nezvládnuté autobusy som ešte nevidel).
Pri pachu nafty zas netreba zabúdať, že ide o vozidlá s naftovým motorom a vieme, že neexistuje stopercentne tesný systém (obzvlášť, keď ten systém má 10+ rokov).
Výfukové plyny v interiéri sú dôsledkom (ne)údržby dielne.

Nič to však nemení na tom, že Citelisy mali byť vyradené už pred rokmi. Alebo ešte lepšie, nemali byť v Bratislave sprevádzkované vôbec.
Citelisy sú črepy zrelé na vyradenie. Niektoré vozy by som už teraz nepustil na cesty. Neviem už, ktoré vozidlo to robí, ale minule som sa viezol a ten bus skákal na rovnej ceste jak kôň. V niektorých vozidlách zase cítiť naftu a o zadymenom priestore od výfukových plynov ani nehovoriac. Čiže Citelisy treba začať vyraďovať.
Reakcia na: Viko #25:
čuduj sa svete ale potrebujeme. Ak chceš jazdiť efektívne, potrebuješ aj variabilný vozový park. Ak chcú mať MHD atraktívnu, potrebujú mať MHD pokrytých čo najviac oblastí. A práve preto potrebuješ aj krátke busy, lebo do niektorýh oblastí sa s kĺbakom nevmestíš, resp. na dopyt ktorý by tam bol je kĺbak ťahať zbytočné. A ako napísal správne Petto, ani Citelisy tu nebudú večne. Ak chceš udržiavať v schopnom stave vozový park, potrebuješ objednávať nové vozy, keď tie staré sú na hranici životnosti, nie keď ju presiahnu.
Reakcia na: Viko #25:
Na 80,87,94,99 by si chcel vari klbaky? Shitelisy tu chceš dokedy mat? 😁
Reakcia na: Michal111 #24:
Fakt stale potrebujeme dalsie a dalsie kratke autobusy?
Plánovaný ďalší nákup vozidiel DPB na najbližšie roky by mal vyzerať asi takto:

"V roku 2021 plánuje DPB nákup 50 nových 12 metrov dlhých klimatizovaných autobusov a 16 nových klimatizovaných trolejbusov.

V roku 2022 je naplánovaný ďalší nákup a obnova 100 nových klimatizovaných autobusov a 30 plne nízkopodlažných klimatizovaných električiek."

zdroj: https://bratislava.dnes24.sk/bratislava-do-starsich-klbovych-autobusov-planuje-dpb-namontovat-klimatizaciu-349096
Reakcia na: Jadran #20:
Ty nebud agresivny😂😂😂
Reakcia na: Unknown #19:
Som rad ze si si spomenul ale pre tvoj spokojny spanok ma nezaujima co pride ale vase soto hadky sa dobre čitaju 😁
Reakcia na: Dadino #11:
Keď šotouš povie že to nemá od šotoušou (sic) tak to hneď stúpa na dôveryhodnosti!
Reakcia na: Dadino #11:
Ty čo sa tu hráš, prosím ťa? Na tajného agenta, na nadšotouša, na nadinformátora? Máme ťa obdivovať, že si sa dopočul nejakých dezinformácií z deviatej ruky, ktoré nám tu aj tak nezverejníš, lebo ich samozrejme nemáš čím podložiť?
Reakcia na: Dadino #11:
😂 😂
Po prvé lol a po druhé, máš to od Infinityho, čo má takmer rovnakú výpovednú hodnotu, ako od ľubovoľného šotouša.
Reakcia na: Michal111 #7:
Právoplatným víťazom tendra sa stáva až vtedy, keď je súťaž ukončená.
Reverzný prístup má viacero fáz. V prvej fáze sa vyhodnocuje cena (v tomto prípade to bola cena nielen za vozidlo, ale aj za jeho spotrebu a emisie počas jeho životnosti) a následne sa u toho, kto ponúkol najlepšiu cenu, preveruje, či splnil podmienky. Tých podmienok je veľa (pozri si súťažné podmienky na uvo.gov.sk) a je to dosť zložité. A niekedy nie je niektorá časť ponuky úplne jasná a treba vysvetliť, ako potenciálny dodávateľ danú formuláciu vykladá. Niekedy je nejaká formálna chyba v doklade a treba ju opraviť. A splnenie niektorých podmienok umožňuje zákon v prvej fáze preukázať zjednodušeným dokladom (napr. tzv. JED), ale neskôr musí preukázať splnenie podmienok konkrétnymi dokladmi. Niekedy je to na viacero iterácií.
Vždy má dodávateľ nejakú lehotu, aby zaobstaral doklad, preklad do slovenčiny, overenie atď. No a napokon, ak niektorú chybu neodstráni a musí byť zo súťaže vylúčený, celá anabáza sa opakuje s ďalším v poradí.

Toľko teória. Podrobnosti tohto konkrétneho procesu sa dozvieš, až budú zverejnené zápisnice, čo bude po skončení súťaže.
Reakcia na: Andy #16:
A potom sa povedalo aj B, ze tu cenu sme mohli mat 23 dieslovych SU18. 😃
Reakcia na: Solider #15:
Podobne to bolo aj pri 15m Solarisoch. Malo ich byť 20 a po súťaži kúpili 22.
Reakcia na: Petto #14:
Predpokladám, že to vychádza z úspory pri verejnom obstarávaní, ktorá presahuje cenu za jedno nové vozidlo.
Reakcia na: TeBeCe #13:
Preco 11+1 ? Kupia dodatocne 11. letiskovy voz ?