Súťaž na prvých 11 kĺbových autobusov bola uzavretá, dodané majú byť do jedného roka.
Bratislavský dopravný podnik podpísal zmluvy na dodávku 11 nových kĺbových autobusov, z ktorých jeden bude určený pre potreby autoškoly a zvyšných 10 bude mať rozšírenú možnosť prepravy batožín. Víťazom verejnej súťaže sa stala poľská spoločnosť Solaris Bus and Coach, ktorá bola v prípade autoškolského autobusu jediným uchádzačom a v druhom prípade bola jedným z dvoch uchádzačov, pričom druhý bol zo súťaže vylúčený (Mercedes-Benz Slovakia). Posledná časť súťaže na dodanie 70 kĺbových autobusov zatiaľ nebola ukončená, ich dodávateľ ešte nie je známy.
"Predmetná zákazka je veľmi komplexná, prebieha proces vyhodnocovania ponúk a splnenia podmienok účasti za účelom vysvetlenia nejasností a vylúčenia akýchkoľvek pochybností v ponuke," informovala nás hovorkyňa DPB Adriana Volfová.
Kĺbové autobusy Solaris
Spoločnosť Solaris Bus and Coach dodá 11 kĺbových nízkopodlažných autobusov Solaris New Urbino 18 s naftovým pohonom s motorom DAF/PACCAR a dĺžkou 18 metrov. V prípade autobusov s rozšírenou prepravou batožiny by mali byť police na batožinu umiestnené medzi prvými a druhými dverami oproti priestoru pre invalidný vozík. Autobusy budú mať kapacitu 34 sediacich cestujúcich a 129 stojacich cestujúcich (8 osôb/m2). Na klimatizovanie sa použijú dve jednotky Konvekta KL47T, každá s chladiacim výkonom 28 kW.
"Potreba nových vozidiel prispôsobených pre prevoz väčšieho množstva batožiny tak bude uspokojená v roku 2020. Vozidlá Solaris Urbino 18 navyše poskytnú vysoký komfort cestovania aj v ďalších ohľadoch a umožnia presun v súčasnosti využívaných autobusov Mercedes CapaCity na posilnenie iných liniek bratislavskej MHD.
Vďaka najprísnejšej emisnej norme EURO 6d sú tieto vozidlá tiež úsporné a priateľské k životnému prostrediu. Bezpečnosť v nich zabezpečí integrovaný kamerový systém. Novinkou v bratislavskej MHD budú farebné linkové transparenty – štandard, ktorým chce DPB, a.s. prispieť k ľahšej orientácii obyvateľov i turistov. Prvýkrát sa objavia práve na „letiskovej“ linke," priblížil dôvody obstarania takýchto autobusov DPB vo svojej tlačovej správe.
Podľa zmluvy majú byť nové autobusy dodané do 12 mesiacov. Cena autoškolského autobusu bude 329 900 € bez DPH, jeden štandardný batožinový autobus bude stáť 312 500 € bez DPH.
"Celková úspora na zákazke na 10 vozidiel oproti predpokladanej hodnote dosiahla vyše 13 percent, presne 425 000 € bez DPH. DPB, a.s. dosiahol nižšiu cenu pomocou nového obstarávacieho systému, ktorý sa týmto osvedčil. Cena za autoškolské vozidlo bola oproti predpokladanej cene nižšia o vyše 35 tisíc eur. Tradičná aukcia by totiž mohla dopadnúť cenovo menej výhodne. Nový spôsob obstarávania zároveň znemožnil existenciu akýchkoľvek kartelových dohôd výrobcov," uviedol DPB.
Doplnené: Dopravný podnik podpísal 13. decembra 2019 s výrobcom autobusov dodatok k zmluve, podľa ktorého si za účelom maximálneho využitia prisľúbených finančných prostriedkov od hlavného mesta objednáva nie 10, ale 11 autobusov s rozšírenou možnosťou prepravy batožiny. Cena za jedenásty autobus bude 312 000 € bez DPH.
Súťaž na dodávku minibusov
Dopravný podnik realizoval aj súťaž na dodanie štyroch minibusov, ktorá však musela byť zrušená. "Verejná súťaž pre predmetnú nadlimitnú zákazku bola vyhlásená vo Vestníku EÚ a rovnako aj vo Vestníku verejného obstarávania. Napriek tomu, že na európskom trhu existuje viacero hospodárskych subjektov, ktoré by vedeli splniť požiadavky na predmet zákazky a rovnako aj na splnenie podmienok účasti, ponuku predložil len 1 uchádzač (Mercedes-Benz Slovakia), ktorý ale nepreukázal splnenie podmienok účasti, a tak musel byť z VO vylúčený a súťaž následne zrušená. Keďže DPB, a.s. predmetné autobusy potrebuje obstarať, bude ďalej postupovať priamym rokovacím konaním v zmysle zákona o VO, pričom osloví 3 hospodárske subjekty za účelom vytvorenia podmienok pre hospodársku súťaž," vysvetlila Adriana Volfová.
Minko