Minibusy sa opäť nepodarilo obstarať.
Dopravný podnik Bratislava zverejnil vyhodnotenie verejnej súťaže na dodávku 70 nových kĺbových autobusov pre bratislavskú MHD. Do súťaže boli predložené ponuky štyroch uchádzačov. Víťazným uchádzačom sa stala turecká spoločnosť Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi A.S., ktorá má v ponuke kĺbový autobus Otokar Kent C Articulated. Ďalšími uchádzačmi v súťaži boli spoločnosti SOR Libchavy, Solaris Bus & Coach a Mercedes-Benz Slovakia. Zmluvu s víťazným uchádzačom dopravný podnik podpíše až po kontrole obstarávania.
„DPB, a. s. túto zákazku na 70 ks autobusov pre vylúčenie všetkých pochybností pri procese verejného obstarávania predložil z vlastnej iniciatívy Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) na kontrolu. V záujme transparentnosti výberu a nakladania s verejnými financiami, ako aj vylúčenia akýchkoľvek pochybností, preto bude podpis zmluvy s dodávateľom mierne pozdržaný,“ vysvetlil DPB vo svojej tlačovej správe.
Autobus Otokar Kent C Articulated je dlhý 18,75 m, plne nízkopodlažný, štvordverový a poháňaný naftovým motorom DAF MX11 s výkonom 271 kW. Celková prepravná kapacita autobusu je okolo 164 cestujúcich. „Autobusy Kent C prinesú do cestovania bratislavskou hromadnou dopravou najvyššiu úroveň komfortu a kvality, ktoré sú garantované v dôsledne nastavených zmluvných podmienkach. Dômyselne usporiadaný interiér, nenasiakavé sedadlá, kamerový systém, WiFi, nabíjanie elektronických zariadení a nové farebné linkové transparenty spolu s nižšou spotrebou pohonných hmôt budú prínosom pre všetkých cestujúcich. Stretnúť sa s novými vozidlami bude možné od roku 2020 na všetkých linkách, ktoré obsluhujú kĺbové vozidlá,“ približuje nové autobusy DPB.
Podľa zverejnenej informácie bude cena jedného kĺbového autobusu 254 950 € bez DPH. „Vďaka nižšej cene za vozidlá ušetrí Dopravný podnik Bratislava všetkým občanom hlavného mesta vyše päť miliónov eur. Za tie by bolo možné nakúpiť napríklad až takmer 20 ďalších vozidiel. Nevyhodnocovala sa pritom len cena, ale aj obsaditeľnosť vozidiel, ich environmentálna záťaž a spotreba pohonných hmôt. Súčasťou súťaže bolo aj stanovenie striktných zmluvných požiadaviek zo strany DPB tak, aby bol víťazný výrobok čo najkvalitnejší. Aj lacnejšie vozidlá preto musia spĺňať požiadavky na kvalitu. Dopravný podnik Bratislava, a. s. požaduje na nové autobusy celkovú záruku 3 roky, záruku 10 rokov na konštrukciu a karosériu a stanovuje sankcie za nedodanie náhradných dielov v stanovenej lehote i sankcie za opravy mimo stanovených lehôt,“ dodáva DPB k prípadným pochybnostiam o kvalite tureckých autobusov.
Autobusy tohto typu budú na Slovensku novinkou, doteraz ich neprevádzkovalo žiadne slovenské mesto. „Značka Otokar je v Bratislave a okolí síce neznáma, jej história však siaha vyše 50 rokov do histórie a v súčasnosti vyrába špičkové vozidlá za použitia európskych, najmä nemeckých komponentov značiek ako DAF, ZF či MAN, ktoré obsahujú aj tieto vysúťažené vozidlá. Taktiež je potrebné podotknúť, že výrobcovia museli splniť kvalifikačné kritériá, a teda nemohlo ísť o žiadne tzv. „garážové firmy“.
V rámci doručených ponúk spoločnosť Otokar neponúkla len najnižšiu cenu, ale aj druhé najnižšie emisie pri prevádzke a rovnako excelovala aj najvyššou obsaditeľnosťou cestujúcich. Tú sme vyhodnocovali novým spôsobom pomocou reálneho obsadenia. Samozrejme, tieto vozidlá spĺňajú tiež najnáročnejšie emisné normy Euro 6d a sú homologizované pre premávku v krajinách Európskej únie,“ priblížil DPB značku Otokar.
Dopravný podnik zároveň informoval, že súťaž na dodávku 4 minibusov realizovaná priamym rokovacím konaním bola neúspešná, pretože žiadny z oslovených dodávateľov nepredložil ponuku. V rámci rokovacieho konania DPB oslovil troch dodávateľov - Corex Vráble, Mercedes-Benz Slovakia a KHMC Opava. Dopravný podnik chce obstarávanie prepotrebných nových minibusov v dohľadnej dobe opäť zopakovať.
sunogdy
Bohuzial chybaju informacie, tiez som uz niekolkokrat hladal ci sa to dako posunulo, ale nikde nic.