K vlakovým linkám S55 S65 a S70 bude posilnená aj MHD.
Od 11. júna 2018 bude v rámci Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja (IDS BK) zahustená vlaková doprava na tratiach z Bratislavy smerom do Trnavy a do Senca. Nové vlaky budú v pracovných dňoch premávať na integrovaných linkách:
- Linka S55: Trnava - Pezinok - Bratislava, Rača - Bratislava, Predmestie - Bratislava, Nové Mesto
- Linka S65: Senec - Bernolákovo - Ivanka pri Dunaji - Bratislava, Vajnory - Bratislava, Predmestie - Bratislava, Nové Mesto - Bratislava, Petržalka
Vlaky na týchto linkách budú premávať približne v hodinovom intervale. Medzi linkami S55 a S65 bude možné prestúpiť v stanici Bratislava, Nové Mesto. V tejto stanici je možnosť prestupu aj na linku S70 z/do Kvetoslavova.
Linka S65 zároveň zabezpečí nové vlakové spojenie aj v rámci mesta medzi stanicami Nové Mesto a Petržalka.
K rovnakému dátumu budú posilnené aj vybrané linky MHD k železničným staniciam Nové Mesto, Vajnory a Podunajské Biskupice zlepšením intervalu, resp. presmerovaním:
- ŽST Nové Mesto (S55, S65, S70): linka 50 v intervale 6 minút počas špičiek a predĺžená premávka linky 196 v rannej špičke zo ŽST Nové Mesto
- ŽST Vajnory (S60, S65): predĺžená linka 52 v intervale 20 minút počas špičiek; vzhľadom na nejednotný interval vlakov budú prípoje linky 52 len k vybraným vlakom
- ŽST Podunajské Biskupice (S70): zlepšenie obsluhy presmerovanou linkou 78
Pripomíname, že využívanie regionálnych vlakových S-liniek v rámci mesta je možné s predplatnými cestovnými lístkami (električenkami) pre zóny 100+101 (okrem "neintegrovaných" električeniek na platobných kartách), alebo s jednorazovými cestovnými lístkami IDS BK.
V druhej polovici roka 2018 by malo podľa Bratislavskej integrovanej dopravy prísť aj k zlepšeniu regionálnej autobusovej dopravy v rámci IDS BK posilnením autobusových spojov a zlepšením ich nadväzností na regionálne vlaky.
TomJ
a) stratil by si prípoj na vlaky od DNV a všetky vlaky vyššej kategórie
b) neviem si predstaviť, že by sa ráno na Nové Mesto mali dovaliť všetci ľudia od Senca. Musel by si poriešiť MHD jednak posilnením električiek na Račianskej, lebo časť by vystupovala už na Predmestí, ďalej minimálne nasadením súprav na linku 2 (ktoré by však okrem dvoch spojov za hodinu vozili vzduch) a nasadením kĺbov na linku 50, ktoré momentálne nemáme.