Vlaky v integrovanej doprave začnú jazdiť častejšie a na ďalších trasách

K vlakovým linkám S55 S65S70 bude posilnená aj MHD.

Od 11. júna 2018 bude v rámci Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja (IDS BK) zahustená vlaková doprava na tratiach z Bratislavy smerom do Trnavy a do Senca. Nové vlaky budú v pracovných dňoch premávať na integrovaných linkách:

  • Linka S55: Trnava - Pezinok - Bratislava, Rača - Bratislava, Predmestie - Bratislava, Nové Mesto
  • Linka S65: Senec - Bernolákovo - Ivanka pri Dunaji - Bratislava, Vajnory - Bratislava, Predmestie - Bratislava, Nové Mesto - Bratislava, Petržalka

Vlaky na týchto linkách budú premávať približne v hodinovom intervale. Medzi linkami S55 a S65 bude možné prestúpiť v stanici Bratislava, Nové Mesto. V tejto stanici je možnosť prestupu aj na linku S70 z/do Kvetoslavova.

Linka S65 zároveň zabezpečí nové vlakové spojenie aj v rámci mesta medzi stanicami Nové Mesto a Petržalka.

K rovnakému dátumu budú posilnené aj vybrané linky MHD k železničným staniciam Nové Mesto, Vajnory a Podunajské Biskupice zlepšením intervalu, resp. presmerovaním:

  • ŽST Nové Mesto (S55, S65, S70): linka 50 v intervale 6 minút počas špičiek a predĺžená premávka linky 196 v rannej špičke zo ŽST Nové Mesto
  • ŽST Vajnory (S60, S65): predĺžená linka 52 v intervale 20 minút počas špičiek; vzhľadom na nejednotný interval vlakov budú prípoje linky 52 len k vybraným vlakom
  • ŽST Podunajské Biskupice (S70): zlepšenie obsluhy presmerovanou linkou 78

Pripomíname, že využívanie regionálnych vlakových S-liniek v rámci mesta je možné s predplatnými cestovnými lístkami (električenkami) pre zóny 100+101 (okrem "neintegrovaných" električeniek na platobných kartách), alebo s jednorazovými cestovnými lístkami IDS BK.

V druhej polovici roka 2018 by malo podľa Bratislavskej integrovanej dopravy prísť aj k zlepšeniu regionálnej autobusovej dopravy v rámci IDS BK posilnením autobusových spojov a zlepšením ich nadväzností na regionálne vlaky.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Bezplatný evidenčný lístok sa vydáva aj vo vlaku (resp. na stanici) alebo len v autobusoch?
Len v busoch Slovak Lines, vo vlaku sa preukazete platnym PCL bez oznamovania cielovej stanice a tlacenia nezmyselnych evidencii.
No clovek by dufal, ze aspon nadvaznost bude na vlaky OBB nejaka... lepsia... Ale prestup na urovni 8 minut az 30 minut je... biedne ?
Reakcia na: MatejBA #3:
Lepšie ako keby boli 4 minuty na prestup a S65 by chytila meškanie a vlak do Viedne by ti ušiel, lebo by nepočkal prípoj. 😃 Zase v ZSSK som zažil už všeličo.
Je podla mna skoda ze sa pridanie kilometrov nevyuzilo lepsie, je to nevyuzity potencial.

V prvom rade by som rad videl presunutie sedlovych vykonov novych vlakov do vikendu kedy je dvojhodinovy takt. Pride mi rozumnejsie mat interval 30/60/30//60, ako 30/30/30//120. Plus cast vykonov teoreticky mohla ist do pridania chybajucich vecernych vlakov.

Dalej ked uz teda ZSR nie su schopne napchat viac vlakov na Hlavnu stanicu, tak fakt sa malo ist cestou toho ze jedna cela linka na Nove Mesto/Petrzalku a druha cela na Hlavnu stanicu, nez rozbijanie liniek do dvoch roznych stanic a zneprehladnovanie systemu.

Je tiez skoda ze ani ramcovy navrh GVD 2019 nepocita s prepracovanim Rajky v kontexte tychto novych vlakov. Urcite sa mi javi zmysluplnejsie predlzit tam tieto vlaky, namiesto GySEVu - nech uz ta Rajka ma spojenie aj do inych casti mesta, ked uz tam tie vykony platime. Vztah Rajka-Bratislava je iste silnejsi ako Petrzalka - Hegyeshalom.
Reakcia na: 810zssk #5:
Mňa ešte irituje, že tie vlaky nejdú v takte, ale rozptyl z Petržalky je od x:04 po x:16. Jedine by to ospravedlňovala technológia, najmä že by jednotná poloha nebola možné z dôvodu časovej kolízie s inými vlakmi vrátane vlakov ND, ktoré boli nakraselné v rámci riadnej konštrukcie celoročného GVD.
Reakcia na: baran #6:
Tam je predpokladam aj problem s vlakmi dialkovej dopravy. Zial toto je dlhodoby problem u ZSR, neviem ci je to zalostnym stavom (kapacitou) trati, alebo ich neschopnostou.

Problem zostava zachovany aj v ramcovom navrhu GVD, takze predpokladam ze nakladna doprava to nie je, tu by posunuli.
Reakcia na: 810zssk #5:
Ak by si ale celú jednu linku presunul na Nové Mesto (napr. linku BA - SC), tak:
a) stratil by si prípoj na vlaky od DNV a všetky vlaky vyššej kategórie
b) neviem si predstaviť, že by sa ráno na Nové Mesto mali dovaliť všetci ľudia od Senca. Musel by si poriešiť MHD jednak posilnením električiek na Račianskej, lebo časť by vystupovala už na Predmestí, ďalej minimálne nasadením súprav na linku 2 (ktoré by však okrem dvoch spojov za hodinu vozili vzduch) a nasadením kĺbov na linku 50, ktoré momentálne nemáme.
Reakcia na: 810zssk #7:
Z toho zverejneného návrhu cestovného poriadku trate 130 pre cestujúcich pre GVD 2019 sa nejaví , že netaktovosť je spôsobená kolíziou s inými vlakmi OD (viď napr. poloha vlaku 4727).
Prečo vlaky nezastavujú aj na ÚNS?
Reakcia na: TomJ #8:
a) Na vacsinu vlakov vyssej kategorie by si mal prestup v uzle Vinohrady/Predmestie. Vieden mas zas v Petrzalke. Problem by bolo teda najma to Zahorie + EC. Ale napr. teraz cez vikendy su tie pripoje od Senca tiez uplne o nicom a nikomu to ocividne nevadi. Cestujuci na Zahorie by si holt v uzle Vinohrady/Predmestie prestupili na S20 (idealne by bolo sprejazdovat S20+S50, cize na Vinohradoch by uz prestupovali priamo do vlaku na Malacky).

b) Prave naopak, problem by bol radovo mensi ako bude teraz. V sucasnom navrhu ti naraz (nejakych 5 minut po sebe) pridu na Nove Mesto dva vlaky - jeden z TT, druhy zo SC. Takto by ti prisli dva vlaky zo SC, ale v cca 30-minutovom rozostupe, cize naraz len jeden. Zaroven by si ulavil Hlavnej stanici, ktorej nepomaha ze tam skoro komplet vsetko pride naraz a MHDcka to nezvlada odvazat.
Reakcia na: Trolley #10:
Oficialna vyhovorka je podchod v zlom stave. Ale ten podchod bol zatvoreny* uz ked tam vlaky jazdili naposledy a cestujuci proste odchadzali urovnovo.

Nezastavovanie na UNS je dalsia premrhana prilezitost. Odtial by sa dala spravit skvela linka do oblasti Prievozskej a Niv - skoro cela trasa by bola bud po vnutroblokoch, alebo v BUS pruhoch.
Inak k odvozu z Noveho Mesta, mne sa ucelnejsie nez zahustovanie taktu po celu spicku zda mat tam pripravenu jednu elektricku a dva autobusy, ktore budu robit posilu operativne prave vtedy ked pride vlak. Lebo posilnenie 50ky je pekne (a ja ho osobne velmi vitam), ale ked tam aj tak pride uz uplne narvata, tak tym ludom velmi nepomoze.

Kedze tie dva vlaky prichadzaju +- naraz, dalo by sa to riesit tak ze by sa ku kazdej dvojici spravil odvoz v podobe jednej elektricky (nejaka P4 po Nam. L. Stura) a dvoch klbovych busov (50 po Nivy, 96 po Pristavny most). Minimalne rano, poobede je to menej narazove.
Reakcia na: 810zssk #5:
Tam je tých čudesností viac.
Nové vlaky do Trnavy v špičke nebudú zastavovať v Pezinku zastávke (15.37 ani v Rači a Juri), takže Grinavčania budú mať mimo špičky dva vlaky za hodinu a v špičke jeden...
Vlaky do Trnavy sú pridané počnúc 7.36 a taktový 7.09 z hlavnej ide stále len do Pezinka...
V smere z Trnavy sa pridávajú vlaky až od 8.34, v rannej špičke, kde je nedostatok kapacity (napr. 6.04) sa nepridáva nič...
Prestup z S65 na S55 nebude nič moc. V odpoludňajšej špičke 13-16 min. čakania na Novom Meste nie je nič moc - ak namiesto S65 použijem kombináciu 94+3/5, tak tú S55 stihnem na Predmestí...
V opačnom smere sú prestupy nanič z iného dôvodu: od prvého vlaku z Trnavy (jazdí aj dnes) je prestup na Novom Meste (S65 odíde z Predmestia pred príchodom S55); od druhého na Predmestí alebo Novom Meste, ale čakáš 19 min.; pri treťom musíš prestúpiť na Predmestí (S65 odíde z Nového Mesta pred príchodom S55); štvrtý kdekoľvek, piaty na Novom Meste, šiesty kdekoľvek, siedmy na Predmestí... prehľadnosť a zapamätateľnosť ako sviňa.
Holt snaha za každú cenu narvať do hotového GVD ďalšie vlaky nemôže inak dopadnúť. A ak sa bude naďalej postupovať tak, že sa najprv zakreslia všetky možné EC, IC, R a REX vrátane mimotaktových a do zostávajúcich dier sa budú pchať osobáky, tak to nebude vyzerať inak ani v novom grafikone.
Reakcia na: 810zssk #12:
Ja si pamätám podchod na UNS otvorený - aj staničnú budovu s funkčným výdajným okienkom 🙂
Reakcia na: 810zssk #5:
S nerozbíjaním ramena na dve stanice súhlasím. Čo sa týka ZSSK do Rajky - sú aušusy, pull-pully s princeznými a 381 schválené v Maďarsku?
Reakcia na: baran #6:
Pomerne veľký problém pre takt je aj to, že okrem trate 120 máme na všetkých ramenách neperonizované stanice, takže limitujúce je aj "robenie perónov". Mmch., trať na 140 km/h (110, 130) s nezabezpečeným úrovňovým prístupom, také ani na Balkáne nebýva.
Reakcia na: Martin Fundárek #14:
Tak EC sa musia skresliť prvé kvôli medzištátnej koordinácii. Zvyšok by si mali ŽSR dupnúť a nie si nechať skákať od Zločineckej po hlave. Napr. v Nemecku je taktová trasa výrazne lacnejšia ako generátor náhodných odchodov.
Reakcia na: Martin Fundárek #14:
To znamená napríklad , že moja neter s manželom budú aj naďalej jazdiť z Grinavu upchávať Bratislavu dvoma autami. Pritom by neter jazdila vlakom s nadšením, šoféruje vyslovene nerada.
Reakcia na: Mike #15:
Aj ja. By ma zaujímalo, aké tržby tam to okienko dosahovalo. Asi podobné, ako otvorené okienko vo Veľkom Krtíši pekných pár rokov po tom, ako tam bola zastavená osobná doprava.
Reakcia na: 810zssk #13:
Toto ti platí aj pre Hl.st.
Tiež tam máš nárazový dopyt . Aj tam osobáky prídu skoro naraz..
Reakcia na: 810zssk #5:
To čo navrhuješ je blbosť. Buď by si zase osekal v sedle spojenie s Petržalkou alebo presunul celú 130 alebo 130 na N.Mesto.
Prestup Vinohrady vs. Predmestie hádam nemyslíš vážne.
Predmestie aj po reko je bez výťahov v pôvodnej polohe. Priblíženie a spojenie s Vinohradmi sa nekonalo.
Vinohrady majú pôvodné nástupištia zo 60 rokov min. storočia.
Reakcia na: baran #9:
Posilové vlaky idú cca.v polohách posilových Rexov preto cez špičku sú v iných polohách aby teda nešli 5 min.za sebou.


Reakcia na: Mike #15:
Ku koncu premavky to bolo tak ze podchod sice nebol zatvoreny, ale stanicna hala bola ? Jedneho dna som tam vystupil, vosiel do podchodu, vysiel do stanicnej haly, zistil ze sa z nej neda vyjst, vratil sa do podchodu, vysiel na nastupiste a presiel cez kolaje 😃
Reakcia na: 810zssk #24:
Ja som tam išiel raz v živote, a ani som nevedel o nejakom podchode 😃
Reakcia na: S499.1023 #20:
ZSSK ma dodnes pokladnu v Dunajskej Strede s otvaracimi hodinami rozsekanymi na asi styri segmenty varatane napr. 10:18 - 11:55 ?
Reakcia na: S499.1023 #19:
Z Grinavy pôjdu po novom vlaky do BA:
4:40
5:23 54
6:01n 32 54
7:01n 32 51
8:01n 32
9:01n 32
n - S55 na Nové Mesto.
atď až do večera. (S tým, že poobede sú o 13. a o 16. vynechané tie S55 na Nové Mesto - teda že nestoja na tej Grinave).
Reakcia na: Mike #27:
Tie čo vynechávajú Grinavu sú buď vedené ako rexy z N.Mesta alebo obiehané inými Rexami V Rači alebo Pezinku čím naberajú zdržanie a vyriešili to vynechaním malých zastávok ,aby to stihlo odísť načas z Trnavy do Galanty.
V špičke je už fakt dosť narvatá trať 120. Paradoxne v špičke budú tie nové vlaky najpomalšie, kvôli obehom Rex či IC.
Museli by pohnúť komplet celým CP. Teraz tam tie vlaky iba napchali medzi pôvodné.
Reakcia na: S499.1023 #20:
Alebo dnes otvorené okienko ZSSK v žst. Dunajská Streda.
Je niekde mapka, alebo zoznam prevadzkovanych trati osobnou dopravou na SK?
To jazdenie do Petržalky síce na prvé počutie poteší z dôvodu, že sa vracia obsluha cca 7-8 rokov neobsluhovaného úseku. Avšak neviem aký to bude mať význam, keďže sa tie výkony hlavne v sedle mohli využiť na zahustenie víkendu na 60 minút a mohol byť interval 30/60/30//60 ako tu už napísal niekto. Navyše keď by vlaky premávali trasu Senec - BA, hl.st. tak by odjazdili 25,4 km, zatiaľ čo na Petržalku to je 35,9 km a teda na jeden vlak to je 10,5 km navyše, nechcem hovoriť, že v lufte ale je to dosť možné, že to tak bude. Ale uvidíme, možno cestujúcich osloví rýchlosť prepravy na trase Vajnory - Predmestie - Nové Mesto - Petržalka.
Reakcia na: IBBI #30:
google...
Reakcia na: falaise #31:
Neoslovi.

Malo by to zmysel, keby sa velmi rychlo nasiel nejaky starosta z podobneho cesta, ako ten z Vrakune a postavil by provizorny prestupny uzol na Petrzalsku elektricku. To by aj tato prva etapa nadobudla hned iny vyznam. Idu prazdniny, ZSSK bude medzi BA-NM a Petrzalkou vozit vzduch, potom si v auguste vyhodnotia, ze ludia su nevdacne svine, spoje v lepsom pripade skratia, v horsom zrusia, tesne pred zaciatkom septembra, aby sa aj ti, ktori sa zastrajali toto spojenie vyuzit, zodvedeli, ze to uz nestihli.
Reakcia na: lostrail #34:
Myslíš, že by bolo možné nasypať toľko štrku, aby sa dalo dostať z provizórneho nástupišťa vlaku na provizórnu zastávku električky? A ten prestup by fungoval len v smere do centra, či v opačnom smere by sa vystupovalo priamo do jazdného pruhu? To, že sú tam aj nejaké zábrany už ani nespomínam.
Reakcia na: 810zssk #26:
Tam to má aspoň nejaký minimálny zmysel - že si vlk, pokračujúci zo ŽltoZla trebárs do Trnavy alebo do Malaciek, kúpi lístok už v Dunaszerdahely, aby vypustil rad pri pokladni v BA.
Ale neviem si predstaviť, kto by sa vyliepal z Veľkého Krtíša na železničnú stanicu v pustatine na kopci za mestom, kúpil sicestách. tam lístok z Lošonca trebárs do Zvolena, vrátil sa do mesta na autobusku a odišiel autobusom do Lošonca.
Dalším príkladom ukrutnej efektivity (bolo to ešte za unitárnych ŽSR) bolo 12 hodín denne obsadené závorárske stanovište (v luxusných podmienkach unimobunky s integrovaným pohonom závor Liberta, vodou z barelu a ToiToikou za bunkou) kdesi v Malých Stracinách na priecestí s dopravným momentom 2 ucelenky trikrát do týždňa x 10 plesnivých žigulákov denne po ceste.
Reakcia na: Mike #27:
Na hodinový interval v špičke serie veľký pes. Moja nešotomanželka odmieta sťahovanie ďalej ako do Říčan, lebo tam už jazdí vlak LEN po polhodine v špičke a hodine v sedle.
Reakcia na: 810zssk #24:
Popisoval som tu už bulharskú železničnú garu v meste Dobrič, predtým Tolbuchin?
Reakcia na: lostrail #34:
ZSSK nič nevyhodnotí, ZSSK je dopravca, nie objednávateľ.
Inak mohli by to uz aj hlasit v prostriedkoch MHD ako v Prahe, ze "prestup na linky S a dalsi vlakove spoje" na zastavkach pri staniciach a dokonca to tak aj v mapach aj v grafikonoch oznacit "S-kom". Ci to uz by som chcel vela? 🙂
Reakcia na: lostrail #33:
Dik.
Reakcia na: S499.1023 #36:
Listok do Trnavy, alebo Malaciek ti preda aj ZltoZlo (ak to este nezrusili, par rokov dozadu to silo, mam doma listok ZltoZla do Devinskeho Jazera).
Reakcia na: S499.1023 #38:
Nie.
Reakcia na: 810zssk #43:
Mesto Dobrič leží v Bulharsku pri rumunských hraniciach, na trati už viac rokov nie je cezhraničná osobná doprava (priechod Kardam - Negru Voda), vlaky končia v KArdame jednu stanicu za Dobričom.
Za socíku bolo asi v pláne vybudovať tam ukrutnú magistrálu, takže postavili novú staničnú budovu a podchod. Ale na ostrovné peróny už nedošlo. Takže aktuálne je situácia taká, že z haly výpravnej budovy môžeš buď
a) vstúpiť do podchodu (na roziel od ÚNS udržiavaného, čistučkého, s kvetinovou výzdobou) a z podchodu vytúpiť na prvé a jediné nástupište, priľahlé k staničnej budove alebo
b) vyjsť z haly úrovňovo priamo na prvé nástupište.
Reakcia na: 810zssk #42:
Tak možno sa nájdu ŽltoZloHateri, ktoerí nechú nechať ŽltoZlu províziu a pôjdu radšej k pokladni Národného Zločineckého Dopravcu.
Reakcia na: S499.1023 #37:
Ja na tých odchodoch vidím 30 minútový interval, resp. v rannej špičke 3 spoje za hodinu.
Mimochodom, toto su prve relacie kde sa viac oplati tarifa IDS BK ako tarifa ZSSK. Napr. Petrzalka - Vajnory v tarife ZSSK 1,20€, v tarife IDS BK 0,90€. Som zvedavy ci bude personal ZSSK skoleny v takychto pripadoch automaticky odbavovat cestujucich tarifou IDS BK.
Reakcia na: 810zssk #49:
"dalobysatozneužiť." ?
Reakcia na: falaise #31:
Ako by si chcel použiť výkony na 10km trati z N.Mesta do Petržalky na posilnenie výkonov na 110, 120, 130?

Ak to má mať význam práveže by mala byť Petržalka obsluhovaná celodenne aj cez víkend. K Seneckým jazerám by to bodlo.. + výlety do Rakúska..

Tie výkony treba celkovo posilniť a nie to donekonečna robiť spôsobom tu uberieme a zrušíme, aby sme mohli inde pridať..
Reakcia na: mku81 #46:
Este lepsie! ?
Reakcia na: Mike #47:
Ale poobede je len jeden za hodinu.
Reakcia na: Martin Fundárek #53:
Poobede je iba jeden za hodinu do Ba iba v čase o 13tej a o 16tej, v ostatných hodinách sú normálne dva.

Z Ba je jeden za hodinu o 15., o 17. a o 18tej, to je už dosť zlé (tie o 17 a 18 navyše zastavujú v Juri a vynechávajú iba Grinavu), s tým treba bombardovať ŽSR a ZSSK.
Reakcia na: Martin Fundárek #14:
Toto tvorenie grafikónu spôsobom "hen drbni ešte jeden osobák kam sa zmesti" je fakt fascinujúci... Aj z toho krásneho, ľahko zapamätateľného hodinového taktu z Petržalky mám hrejivý pocit pri srdiečku...
Reakcia na: S499.1023 #18:
Samozrejme, EC treba rešpektovať. Ale potom by sa už mali kresliť všetky vlaky naraz, nie že sa najprv nakreslia posilové rýchliky bez rozmyslu a potom niet miesta na intervalové osobáky.
Reakcia na: Mike #54:
Však o tom hovorím. Väčšinu špičky v hlavnom smere (t.j. z Bratislavy) jeden vlak za hodinu.
Reakcia na: 810zssk #42:
Ja som si pred pár rokmi kúpil v Regiojete na Hlavnej stanici lístok na ZSSK do Nového Mesta nad Váhom (za rovnakú cenu ako zo ZSSK). Keď som sa o niečo podobné pokúšal pred viac ako rokom, tak už sa to nedalo.
Reakcia na: falaise #31:
Doprava z Petrzalky by v ramci mesta nabrala vyrazne vacsi vyznam keby sa postavili zastavky, o ktorych sa roky iba rozprava. V Ruzinove pri obratisku Suhvezdna/Astronomicka a hned by som mohol chodit do prace vlakom.... Rovnako by to pomohlo aj pre dopravu zo smeru DS resp. z Podunajskych/Vrakune. Teraz odtial cesta do Vrakune v pobednej spicke autobusom 87 casto/bezne aj 30 minut.
A tak isto aj dalsie zastavky, Trnavka, Einsteinova. A tiez na inych tratiach, Agatova atd... Mat mestske vlaky je fajn, ale len ak pribudnu tie slubovane zastavky tak sa ich atraktivita zvysi natolko aby oslovili vacsie masy ludi... Bez nich je to dost obmedzene, sice oslovi niekoho ale nie tak ako by mohlo.
Reakcia na: Valec #29:
Už si Žltozlo so Zločincami vzájomne lístky nepredáva?
Posledný stav čo som registroval, bol taký, že na dotované výkony si lístky vzájomne predávali, na komerčné ponuky samozrejme nie, tam sa hrali na konkurenciu.
Reakcia na: 810zssk #49:
Jééj ono to vydalo...
Neplánuje sa zmena, že aj zóna 101 sa bude počítať ako dve?

? ? ?
Reakcia na: Valec #48:
Áno, to je presne ono.
Reakcia na: Mike #47:
Viď MF.
Reakcia na: Mike #54:
Preost keď to zhrniem: Raz je to tak a raz tak. A neter býva v Grinave, nie v Juri. A keď im v garáži satoja tri autá, tak nebude riešiť, či práve teraz vlak ide alebo nie. Ona nepije, v práci má vyhradené parkovacie miesto...
Reakcia na: S499.1023 #39:
OK, tak stat. Spokojny?
Reakcia na: IBBI #52:
Myslel som, ze si chcel vediet, kde sa prevadzkuje osobna doprava. Na tamtu schemu ZSSK si naozaj mohol pouzit Google.
Reakcia na: BigMac #61:
Dokonca aj Petrzalka - Nove Mesto je o jeden cent lacnejsia v IDS tarife, ale musis si listok kupit menej ako dve minuty pred odchodom vlaku ? V tej suvislosti by ma zaujimalo ci uz bude OCL na 2. nastupisti v Petrzalke, alebo sa stale bude chodit oznacovat CL na prve ?
Môj dnešný plán nevyšiel, išla som na trase: Trnava - Bratislava-Petržalka. Odchod 07:34 z TT, príchod do Petržalky 08:36. Spoje Os 4506 → Os 4708.
1 prestup - Bratislava Predmestie, podľa poriadku 2 min.
Ale kedže Os z Trnavy, meškal 5 min, Os zo Senca som na Predmestí nestihla. Myslela som, že sa budú čakať...
Reakcia na: akzeret #68:
Čakajú sa /mali by sa/ na N. Meste.
Reakcia na: david1 #69:
Os zo Senca odchádza z N.Mesta skôr ako tam príde Os z Trnavy, takže asi nie
Reakcia na: akzeret #70:
No niekde by sa mali čakať. Predmestie má len jedno nástupište a ešte pri hlavných koľajách a to nemôžu dlho blokovať.
Napíš na ZSSK dnešnú skúsenosť.
Predmestie je síce bez výpravcu, ale ten prestup musí byť zabezpečený , keď nie tu tak aspoň na N.Meste.

Zjavne im na to chýba metodika alebo metodika čakania na prípoj možno aj je, ale vlakvedúci má v paži...

Reakcia na: david1 #71:
Predmestie vypravcu samozrejme ma. Cakanie na pripoje rozhodne nie je praca vlakoveho doprovodu, ten nema ani ako vediet ci uz pripoj presiel.

Kludne si viem predstavit ze vypravca vlak cakat nenechal lebo bol v tom ze prestup je na Novom Meste, kde ale realne nevychadzal. Kto sa ma v tom bordeli vyznat ked to vzdy nadvazuje niekde inde.
Reakcia na: 810zssk #72:
Na Predmestí výpravca je, ale nevypravuje vlaky. Ale to ani na Novom Meste.
Reakcia na: Solider #73:
Vypravca nevypravuje vlaky skoro nikde na Slovensku, s vynimkou par stanic. To neznamena ze riesenie pripojov prechadza na vlakovu catu.

Aj tam kde vlak vypravuje sprevadzajuci personal vlaku stale plati ze vlak nemoze odist kym na navestidle nema volno.
Reakcia na: 810zssk #67:
Pri ochote a byrokratických prekážkach ŽSR tak najskôr v roku 2025.
Reakcia na: Solider #73:
Samozrejme, že ich vypravuje, len nie poskakovaním s plácačkou ale stavaním návestidla.
Reakcia na: 810zssk #74:
Prípoje má riešiť dispečer ZSSK, ktorý to má dohadovať s dispečerom ŽSR. Výpravca je tam len ako prevodník medzi dispečerom ŽSR a ovládacími prvkami reléovky.
Reakcia na: S499.1023 #76:
Reč bola o vonkajšom vypravovaní.
Reakcia na: S499.1023 #77:
Tu je dosť pravdepodobné, že zainteresovaní zamestnanci ani nemajú tušenie o tom, že tieto vlaky by sa mali čakať ako vzájomné prípoje.
Reakcia na: S499.1023 #77:
No ved ano, ale vypravca je ta osoba ktora zodpoveda za vykon rozhodnutia dispecerov prislusnym nastavenim zabezpecovacieho zariadenia (signal stoj) - aspon tak som to ja chapal. Kazdopadne nie vlakova cata ako naznacoval David, ta s tym nic nema - uz len z praktickeho hladiska by to bola celkom blbost (ako by overovali ci uz vlak isiel?).
Reakcia na: 810zssk #80:
Vlaková čata to zvyčajne zisťuje telefonátom dispečerom alebo na stanicu.
Reakcia na: Solider #81:
V ktorej stanici na Slovensku je sledovanie pripojov ulohou vlakveduceho?
Reakcia na: 810zssk #72:
Tak je potom dobre skrytý.. vlaky si tam vypravujú vlakvedúci už X rokov...
Reakcia na: S499.1023 #76:
Vlaková cesta je tam pripravená zväčša dosť minút pred príchodom alebo prejazdom vlaku. Posun je tam už minimálny. Palma, ktorá sa postupne likviduje a bude tam nové "skvelé miesto na život" je mimo prevádzky štyri roky a vlečka vytrhaná. Do Istrochemu ide už, len sporadicky vlak.
Posun je v Predmestí minimálny.


Čiže nie som si istý či tam ešte sedí výpravca alebo sa vlaková cesta riadi na diaľku.

Tieto linky boli prezentované ako prestupové aj CP majú k tomu prispôsobené.
Možno vlakvedúci neriešil pre 5 min. meškanie podržanie prípoja. V diaľkovej doprave to však bežne robí. Napr. od SK Strely či iných vlakov od Prahy pokiaľ je zmeškaná tak vždy obehol vagóny a povedal , ktoré vlaky čakajú na hlavnej stanici, aby tam človek neskysol do rána.

Reakcia na: 810zssk #80:
Neviem prečo mám dojem, že platí čosi také, že v prípade ak medzi príchodom prvého a odchodom druhého vlaku nie je časový rozdiel 5 a viac minút, ide o neprípojné vlaky, ak pomôcky GVD vydané ZSSK nestanovujú inak. Teda ak v ZSSK neupravili v tomto smere pomôcky, tak vlakvedúci nemal dôvod neprípoj riešiť a výpravca nemal dôvod vlak nevypraviť.
Reakcia na: baran #85:
Tu boli všetky vlaky prezentované v oboch smeroch samotnou ZSSK ako prestupové.
Čiže sa mali čakať. Zatial nejde vlak do Petržalky každých 15-20 min. , aby sa nemuseli čakať.
Reakcia na: Solider #78:
Tak to treba explicitne definovať, pretož výprava vlaku prebieha rôznymi spôsobmi, nielen populárnym plácačkovaním.
Reakcia na: 810zssk #82:
Je to bežné, neočakávaš, že nejaký dispečer bude mať prehľad o unikajúcich prípojoch na celom Slovensku, je veľmi vhodné poistiť si to cez čatu telefonátom.
Reakcia na: david1 #84:
Predmestie rozhodně nie je diaľkovo ovládané.
Či čakať, nečakať alebo koľko čakať rieši pomôcka GVD zvaná Čakacie časy. Podľa tejto pomôcky musí postupovať výpravca, bez zásahu dispečerov.

Dispečer ZSSK rieši čakanie vlakov iba vtedy, ak z nejakého dôvodu treba čakať nad rámec čakacích časov (pripadne aj menej). Dispečer ŽSR, ak s tým súhlasí (najmä čo sa týka aktuálneho obsadenia koľají v stanici), následne túto požiadavku posunie výpravcovi.

Na Predmestí predpokladám, že platí základný čakací čas, teda 10 minút. Ak vlak necakal, pravdepodobne pochybil výpravca. Je to predsalen novinka, takéto veci na Predmestí nikdy neriešili, tak si musia zvyknúť.
Reakcia na: david1 #83:
Vlakveduci vlaky vypravuju skoro vsade, to neznamena ze tam nie je vypravca.
Reakcia na: S499.1023 #88:
Moment, ja som hovoril o opacnej veci. Jasne ze cata meskajuceho vlaku moze, v pripade dopytu cestujucich, volat dispecing pre zabezpecenie pripoja k ich vlaku. Ale cata CAKAJUCEHO vlaku pripoj sama neriesi, ta sa riadi tym ze dispecer (napr. aj na zaklade telefonatu caty meskajuceho vlaku) nariadi cakanie.
Reakcia na: 810zssk #91:
No nevypravuje vlaky , ale iba pripravuje vlakovú cestu. Tá je pripravená aj niekolko minút pred príchodom vlakov.
Reakcia na: david1 #93:
Ak má byť prekročená štandardná čakacia doba, tak by vlakovú cestu nemal stavať, lebo zmätie rušňovodiča.
Ináč na Predmestí treba doladiť aj informačný systém. Na nástupištiach sa rozsvieti tabula až pri prvom vyhlásení vlaku z rozhlasu. Veľká tabuľa s odchodmi je iba v staničnej budove , kde sú uvedené aj prípadné meškania.
Predaj lístkov pre krátkosť času "nestihli" spustiť.

Budova voní novotou aj štyri roky po rekonštrukcii. Zamyká sa po 21 hodine tak ju dúfam tak skoro bezdomovci nezničia ako na Vinohradoch.