Viaceré zastávky budú mať nové názvy, zjednotia sa aj názvy niektorých prestupných uzlov.
Od 12. marca 2018 príde k výraznejšej úprave názvov zastávok bratislavskej MHD. V rámci tejto zmeny, jednej z najväčších od začiatku 1990-tych rokov, budú vykonané prevažne nasledujúce úpravy názvov:
- zjednotenie názvov zastávok vo vybraných prestupných uzloch,
- zrušenie komerčných názvov zastávok, na ktoré už zmluvy dávnejšie vypršali,
- zjednotenie označovania zastávok a opravy názvov niektorých zastávok,
- úprava názvov zastávok, ktoré obsahovali pomlčku na jednotný tvar s čiarkou.
Okrem prevažne pozitívnych zmien však prichádza v dôsledku zjednotenia označovania zastávok aj k premenovaniu niektorých zastávok, ktorých názvy cestujúci poznali desaťročia. Pri vyhľadávaní zastávok na imhd.sk preto nájdete zastávky aj pod pôvodnými aj pod novými názvami.
Zjednotenie názvov zastávok v prestupných uzloch:
- Čachtická a Detvianska budú mať nový spoločný názov Cintorín Rača
- Kaštieľska bude mať nový názov Mierová
- Legionárska bude mať nový názov Krížna
- Na vrátkach bude mať nový názov ŽST Lamač
- Odborárske nám. a Mickiewiczova budú mať spoločný názov Americké nám.
- Šancová bude mať nový názov Karpatská
- Žilinská a Štefanovičova budú mať nový spoločný názov Úrad vlády SR
Premenované zastávky:
- Cesta na letisko po novom Letisko, parkovisko
- Cintorínska po novom Ondrejský cintorín
- Fatruny po novom Fafruny
- Gagarinova-Rádio Európa 2 po novom Gagarinova
- Herlianska-OC Retro po novom Herlianska
- Hraničná-OC Retro po novom Hraničná
- Lediny a Hodonínska po novom Pod násypom
- Na pantoch po novom Na pántoch
- Nevädzová-OC Retro po novom Nevädzová
- Obchod Vajnory po novom OC Vajnory
- Park kultúry po novom Kráľovské údolie
- Pri starom letisku po novom OC Vajnory
- Shopping Park Soravia po novom OC Rožňavská
- Šíravská po novom MiÚ Vrakuňa
- Váhostav po novom Pod gaštanmi
- VD Úsvit po novom Zálužická
- Vojenský útvar po novom Regrútska
- Vrakuňa-záhrady po novom Podpriehradná
- Záhumenice-Drevona po novom OC Rača (len konečná linky 56)
Upravené názvy zastávok (iba zmena pomlčky na čiarku):
- Avion, IKEA
- Bory, rázcestie
- Čunovo, kostol
- Čunovo, priehrada
- Čunovo, záhrady
- Jarovce, záhrady
- Kopčany, sídlisko
- Kopčianska, stred
- Lamač, Staré záhrady
- Poštová, Martinus
- Prievoz, most
- Segnáre, nadchod
- Sihoť, BVS
- Studená, zastávka
- Trávna, DREVONA
- Trnavská, NAD
- Údernícka, kúpalisko
- Vajnory, konečná
- Vajnory, nadjazd
- Vlčie hrdlo, sídlisko
- Vlčie hrdlo, záhrady
- Záhumenice, DREVONA
- Žabí majer, záhrady
Ike
Otázka znie, či chceme cestujúcich do VOD dostať, alebo nie. Môj názor je taký, že ak majú byť všetky zastávky na znamenie, automaticky by malo vozidlo VOD zastaviť v zastávke vtedy, ak je viditeľný cestujúci. Ak má pocit, že potrebuje mávať, nech zamáva. Ak je povedzme environmentálne uvedomelejší a uvedomuje si aj prínos zastávok na znamenie, nech sa naučí signál "nezastavovať" v príapade, ak je na odľahlej zastávke sám. Ale rozhodne by to nemala byť povinnosť.
Uznávam, že ak si pod zastávkou na znamenie predstavíme Podkerepušky, tak sa o tejto úľave dá polemizovať. Ale ak si predstavíme napríklad Patrónku v čase rannej špičky tak kto má mávať? Všetci? Alebo sa mám spoliehať na iného cestujúceho? Ak áno, čo ak zvolí rovnakú stratégiu? A vôbec, ak som o barlách, je mi zima na ruky a mám ich vo vrecku, alebo nesiem ťažký náklad, ktorý nechcem položiť na (napr. mokrú) zem? Chceme spraviť cestovanie pohodlnejšie, alebo to zoberieme železničiarsky stavebnicou 1:1, kde cestujúci kazia náš pôžitok z hrania (nech idú pešo, nech využijú iný druh dopravy a pod.)?
A taxík je úplne iná vec, pretože miesta, kde ho môžem zastaviť sú spojité a je to interakcia jeden na jedného.