Viaceré zastávky budú mať nové názvy, zjednotia sa aj názvy niektorých prestupných uzlov.
Od 12. marca 2018 príde k výraznejšej úprave názvov zastávok bratislavskej MHD. V rámci tejto zmeny, jednej z najväčších od začiatku 1990-tych rokov, budú vykonané prevažne nasledujúce úpravy názvov:
- zjednotenie názvov zastávok vo vybraných prestupných uzloch,
- zrušenie komerčných názvov zastávok, na ktoré už zmluvy dávnejšie vypršali,
- zjednotenie označovania zastávok a opravy názvov niektorých zastávok,
- úprava názvov zastávok, ktoré obsahovali pomlčku na jednotný tvar s čiarkou.
Okrem prevažne pozitívnych zmien však prichádza v dôsledku zjednotenia označovania zastávok aj k premenovaniu niektorých zastávok, ktorých názvy cestujúci poznali desaťročia. Pri vyhľadávaní zastávok na imhd.sk preto nájdete zastávky aj pod pôvodnými aj pod novými názvami.
Zjednotenie názvov zastávok v prestupných uzloch:
- Čachtická a Detvianska budú mať nový spoločný názov Cintorín Rača
- Kaštieľska bude mať nový názov Mierová
- Legionárska bude mať nový názov Krížna
- Na vrátkach bude mať nový názov ŽST Lamač
- Odborárske nám. a Mickiewiczova budú mať spoločný názov Americké nám.
- Šancová bude mať nový názov Karpatská
- Žilinská a Štefanovičova budú mať nový spoločný názov Úrad vlády SR
Premenované zastávky:
- Cesta na letisko po novom Letisko, parkovisko
- Cintorínska po novom Ondrejský cintorín
- Fatruny po novom Fafruny
- Gagarinova-Rádio Európa 2 po novom Gagarinova
- Herlianska-OC Retro po novom Herlianska
- Hraničná-OC Retro po novom Hraničná
- Lediny a Hodonínska po novom Pod násypom
- Na pantoch po novom Na pántoch
- Nevädzová-OC Retro po novom Nevädzová
- Obchod Vajnory po novom OC Vajnory
- Park kultúry po novom Kráľovské údolie
- Pri starom letisku po novom OC Vajnory
- Shopping Park Soravia po novom OC Rožňavská
- Šíravská po novom MiÚ Vrakuňa
- Váhostav po novom Pod gaštanmi
- VD Úsvit po novom Zálužická
- Vojenský útvar po novom Regrútska
- Vrakuňa-záhrady po novom Podpriehradná
- Záhumenice-Drevona po novom OC Rača (len konečná linky 56)
Upravené názvy zastávok (iba zmena pomlčky na čiarku):
- Avion, IKEA
- Bory, rázcestie
- Čunovo, kostol
- Čunovo, priehrada
- Čunovo, záhrady
- Jarovce, záhrady
- Kopčany, sídlisko
- Kopčianska, stred
- Lamač, Staré záhrady
- Poštová, Martinus
- Prievoz, most
- Segnáre, nadchod
- Sihoť, BVS
- Studená, zastávka
- Trávna, DREVONA
- Trnavská, NAD
- Údernícka, kúpalisko
- Vajnory, konečná
- Vajnory, nadjazd
- Vlčie hrdlo, sídlisko
- Vlčie hrdlo, záhrady
- Záhumenice, DREVONA
- Žabí majer, záhrady
johnnyjanko
Ďalej, okrem kvality algoritmov záleží snáď ešte viac aj na kvalite vstupných dát. Algoritmus môže pracovať len s tým, čo dostane. A to je vecou toho-ktorého dopravcu. V dátach, ktoré dopravcovia dodávajú do tohto vyhľadávača, musia byť naozaj presne označené všetky jednotlivé nástupištia a definované časy peších presunov medzi nimi. A toto je zrejme problém. Ak to tak nie je, ak dopravca nedodá informáciu, že napr. "Račianske mýto" je v skutočnosti 8 rôznych nástupných hrán, tak to žiadny algoritmus nezachráni a bude zobrazovať nelogické výsledky.
Nemám žiadne insiderské info o fungovaní tohto vyhľadávača, ale myslím si, že tebou opísaný problém bude hlavne vo vstupných dátach. Keby Arriva dodala také dáta, z ktorých by algoritmus mohol vydedukovať kde sú aké pešie presuny, tak by tie výsledky vyzerali inak.