Viaceré zastávky budú mať nové názvy, zjednotia sa aj názvy niektorých prestupných uzlov.
Od 12. marca 2018 príde k výraznejšej úprave názvov zastávok bratislavskej MHD. V rámci tejto zmeny, jednej z najväčších od začiatku 1990-tych rokov, budú vykonané prevažne nasledujúce úpravy názvov:
- zjednotenie názvov zastávok vo vybraných prestupných uzloch,
- zrušenie komerčných názvov zastávok, na ktoré už zmluvy dávnejšie vypršali,
- zjednotenie označovania zastávok a opravy názvov niektorých zastávok,
- úprava názvov zastávok, ktoré obsahovali pomlčku na jednotný tvar s čiarkou.
Okrem prevažne pozitívnych zmien však prichádza v dôsledku zjednotenia označovania zastávok aj k premenovaniu niektorých zastávok, ktorých názvy cestujúci poznali desaťročia. Pri vyhľadávaní zastávok na imhd.sk preto nájdete zastávky aj pod pôvodnými aj pod novými názvami.
Zjednotenie názvov zastávok v prestupných uzloch:
- Čachtická a Detvianska budú mať nový spoločný názov Cintorín Rača
- Kaštieľska bude mať nový názov Mierová
- Legionárska bude mať nový názov Krížna
- Na vrátkach bude mať nový názov ŽST Lamač
- Odborárske nám. a Mickiewiczova budú mať spoločný názov Americké nám.
- Šancová bude mať nový názov Karpatská
- Žilinská a Štefanovičova budú mať nový spoločný názov Úrad vlády SR
Premenované zastávky:
- Cesta na letisko po novom Letisko, parkovisko
- Cintorínska po novom Ondrejský cintorín
- Fatruny po novom Fafruny
- Gagarinova-Rádio Európa 2 po novom Gagarinova
- Herlianska-OC Retro po novom Herlianska
- Hraničná-OC Retro po novom Hraničná
- Lediny a Hodonínska po novom Pod násypom
- Na pantoch po novom Na pántoch
- Nevädzová-OC Retro po novom Nevädzová
- Obchod Vajnory po novom OC Vajnory
- Park kultúry po novom Kráľovské údolie
- Pri starom letisku po novom OC Vajnory
- Shopping Park Soravia po novom OC Rožňavská
- Šíravská po novom MiÚ Vrakuňa
- Váhostav po novom Pod gaštanmi
- VD Úsvit po novom Zálužická
- Vojenský útvar po novom Regrútska
- Vrakuňa-záhrady po novom Podpriehradná
- Záhumenice-Drevona po novom OC Rača (len konečná linky 56)
Upravené názvy zastávok (iba zmena pomlčky na čiarku):
- Avion, IKEA
- Bory, rázcestie
- Čunovo, kostol
- Čunovo, priehrada
- Čunovo, záhrady
- Jarovce, záhrady
- Kopčany, sídlisko
- Kopčianska, stred
- Lamač, Staré záhrady
- Poštová, Martinus
- Prievoz, most
- Segnáre, nadchod
- Sihoť, BVS
- Studená, zastávka
- Trávna, DREVONA
- Trnavská, NAD
- Údernícka, kúpalisko
- Vajnory, konečná
- Vajnory, nadjazd
- Vlčie hrdlo, sídlisko
- Vlčie hrdlo, záhrady
- Záhumenice, DREVONA
- Žabí majer, záhrady
hroch
Ale cely moj mavaci argument bol zalozeny na tom, ze ak by bola cela siet na znamenie, tak by sa podla mna mala signalizacia vodicovi opat zaviest. Inac nema zmysel hrat sa na zastavky na znamenie. System nesignalizovania - opat podla mna - dava zmysel, ked je zastavok na znamenie malo a su najma na menej frekventovanych miestach. Vtedy ak vodic na takej zastavke vidi cloveka, moze vychadzat z toho, ze to bude cestujuci, co chce nastupit. Ak je ale na znamenie cela siet, tak by ludia mali davat znamenie, ked chcu nastupit. Tolko moja hypoteza zalozena na skusenostiach z miest, ktore nie su v strednej Europe (okrem Londyna to tak napriklad funguje aj v spanielskej Malage atd.).
Ale stale by ma zaujimal dovod, preco sa v BA signalizacia zrusila. Tusim ho, ale ak mi niekto vie povedat, ake bolo formalne zdovodnenie, naozaj ma to zaujima.