V špičkách počas semestrov sa zlepší interval, v ostatných časoch sa zhorší prestupovanie.
Od pondelka 30. januára 2017 bude linka 31 premávať iba v úseku Blumentál – Cintorín Slávičie údolie. Na zastávke Blumentál zastaví ako linka 94 pri budove daňového úradu. Doterajší úsek Blumentál – Račianske mýto – Trnavské mýto – Račianske mýto – Povraznícka sa ruší.
V čase prepravných špičiek počas dní vyučovania na vysokých školách bude na úseku STU – Cintorín Slávičie údolie zlepšený spoločný interval pre linky 31 a 39 zo súčasných 6 – 7 minút na 5 minút. Samotná linka 39 bude premávať bez zmeny intervalu, teda celotýždenne každých 20 minút.
Popri zlepšení vo vybraných časoch sa cestovanie k Cintorínu Slávičie údolie pre cestujúcich z východných častí Bratislavy skomplikuje. Cestujúci sa budú musieť pri prestupe rozhodnúť, či budú prestupovať na zastávke Račianske mýto na linku 39 alebo na zastávke Blumentál na linku 31, keďže linka 39 v smere do Slávičieho údolia v Blumentáli naďalej nebude zastavovať. Pri rozhodovaní bude musieť cestujúci naviac myslieť na to, že cez voľné dni linka 31 začne jazdiť až popoludní. V sedle a cez víkendy budú obe linky premávať s intervalom 20 minút, čo je zároveň najdlhšie čakanie, ktoré bude musieť cestujúci absolvovať, pokiaľ zle odhadne, na ktorej zastávke má prestúpiť.
Pre cestujúcich, ktorí budú z východných častí Bratislavy prichádzať linkami 4 5 alebo 9, bude výhodnejšie vykonať prestup na zastávke Lafranconi. Cestujúci prichádzajúci linkou 2 budú môcť prestúpiť na zastávke STU. Ani jedna z týchto zastávok však na masívne prestupovanie nie je prispôsobená a prestupy na zastávke Lafranconi sa nezlepšia ani po modernizácii trate do Karlovej Vsi.
V špičke pracovných dní bude linka 31 odchádzať z Blumentálu s odstupmi medzi spojmi 5, 5 a 10 minút – každý štvrtý spoj intervalu 5 minút bude vynechaný. Ak bude mať cestujúci šťastie, v čase vynechaného spoja linky 31 bude môcť využiť linku 94 a na zastávke STU prestúpiť na linku 39.
Základom prestupného systému MHD by mala byť jednoduchá sieť liniek s atraktívnymi intervalmi do 10, maximálne 15 minút, a jednoduchým prestupovaním. Najnovšia zmena na linkách 31 a 39 síce čiastočne zapláta nedostatočnú kapacitu z Cintorína Slávičie údolie v čase špičiek, avšak zachováva tiež viaceré negatíva doterajšieho stavu a pridáva k nim nové – náhodné prestupovanie.
lostrail
"Cesta mi trvá hodinu a veľa krát cestujem práve z trnavského mýta 31..."
OK, chapem, ale stale sa bude dat prestupit na L39 aj ked uz bude moct ist o dlhsi prestoj. Nepises, v akom case cestujes, ale pokial je to mimo hlavnej spicky, ked nie su zapchy, mozes is vybrat spoj, na ktory bude dobre nadvazovat L39. Ak je to pocas hlavnej spicky, vtedy sa to neda, bohuzial.
"Takze teraz budem ako debil utekať na Racianske myto... odtiaľ na blumental na 31!"
Stale si myslim, ze je lepsie ist tou 39 ako vymyslat taketo zbytocne komplikacie.
"Toto neviem aký inteligentný človek vymyslel... Namiesto toho aby sa ľuďom jazdilo pohodlnejšie budú prestupovať navyše, pritom si myslím, že Racianske a Tenavske myto je dosť podstatný dopravný uzol! Niekto sa zamýšľa aj nad tými dôsledkami? Toto je na hlavu postavené...zdá sa mi, že ľudia absolútne nerozmýšľajú!"
Veru veru, pri kadecom ma clovek ten pocit. Existuje viacero moznych spojeni k L39, napr. aj na Suhvezdnej / Astronomickej, ale napadlo mi nieco pouzitelnejsie.
Co taka kombinacia RegioJet na Hlavnu Stanicu, odtial L93 na Zochovu a potom L31/39 do Mlynskej? Uz prisla sprava, ze RegioJet sa zapoji do BID, cize sa bude dat cestovat na jeden listok. Viem, ze tie spoje chodia preplnene, ale to aj L39, ci L201.
Toto riesenie by som odporucal v spicke, kedy RegioJet chodi kazdu pol hodinu, pricom na Hlavnu Stanicu to trva 17 minut (zo ZST Podunajske Biskupice, z novej zastavky vo Vrakuni este o 3 minuty menej). Linka 93 ma husty interval, v spicke kazde 4 minuty, podobne L31 (5 minut), takze takato trasa sa javi ako najvyhodnejsia.
Spocitajme to: 17 minut vlak + 4 minuty prestoj / presun na stanici + 5 minut L93 na Zochovu + 5 minut prestoj na Zochovej + 10 minut cesta 31/39 do Mlynskej = 41 minut. V zavislosti od situacie na nabrezi na tejto trase mozu hrozit len male zapchy, pricom, ak je tvoja trasa rano do Mlynskej a vecer naspat do Biskupic, v tvojom smere na nabrezi nic nebude (pripadne meskania L31 a L39 by mali posunut skor odchody ako take, ale rozdiely medzi nimi by nemali byt velke). Nech je to prinajhorsom 50 minut, v najlepsom pripade to moze vyjst aj 30 minut, ak spoje vyjdu.
Inou moznostou je RegioJet + L2 na Blumental + L31/39. V takom pripade 17 + 8 + 5 + 5 + 14 = 49 minut. Osobne by som si vybral variant s L93 pocas prazdnin, pretoze vtedy nie je L31 zhustena (a dal tak vacsiu pravdepodobnost, ze nieco pojde, pricom cez prazdniny byvaju trochu slabsie zapchy). Kombinaciu s elektrickou by som vyuzil vtedy, ak by RegioJet prisiel v dobrom case, t.j. tak, ze po presunuti sa na obratisko by hned isla a bolo by to v case zhustenia L31 (rano do 8:55). Na to vsetko by som nazhavil uz vo vlaku virtualnu odchodovu tabulu imhd.sk a sledoval, co mi zo stanice ide, v akom case a ako to vychadza na dalsej zastavke. Na tej Zochovej je prestup uplne pohodlny (netreba ist ani cez podchod).
Aj ked vlaky niekedy zvyknu meskat na zhlavi Hlavnej Stanice kvoli tomu, ze ma malu priepustnost, stale je to vacsi zicher, ako stat s busom v zapche.