V špičkách počas semestrov sa zlepší interval, v ostatných časoch sa zhorší prestupovanie.
Od pondelka 30. januára 2017 bude linka 31 premávať iba v úseku Blumentál – Cintorín Slávičie údolie. Na zastávke Blumentál zastaví ako linka 94 pri budove daňového úradu. Doterajší úsek Blumentál – Račianske mýto – Trnavské mýto – Račianske mýto – Povraznícka sa ruší.
V čase prepravných špičiek počas dní vyučovania na vysokých školách bude na úseku STU – Cintorín Slávičie údolie zlepšený spoločný interval pre linky 31 a 39 zo súčasných 6 – 7 minút na 5 minút. Samotná linka 39 bude premávať bez zmeny intervalu, teda celotýždenne každých 20 minút.
Popri zlepšení vo vybraných časoch sa cestovanie k Cintorínu Slávičie údolie pre cestujúcich z východných častí Bratislavy skomplikuje. Cestujúci sa budú musieť pri prestupe rozhodnúť, či budú prestupovať na zastávke Račianske mýto na linku 39 alebo na zastávke Blumentál na linku 31, keďže linka 39 v smere do Slávičieho údolia v Blumentáli naďalej nebude zastavovať. Pri rozhodovaní bude musieť cestujúci naviac myslieť na to, že cez voľné dni linka 31 začne jazdiť až popoludní. V sedle a cez víkendy budú obe linky premávať s intervalom 20 minút, čo je zároveň najdlhšie čakanie, ktoré bude musieť cestujúci absolvovať, pokiaľ zle odhadne, na ktorej zastávke má prestúpiť.
Pre cestujúcich, ktorí budú z východných častí Bratislavy prichádzať linkami 4 5 alebo 9, bude výhodnejšie vykonať prestup na zastávke Lafranconi. Cestujúci prichádzajúci linkou 2 budú môcť prestúpiť na zastávke STU. Ani jedna z týchto zastávok však na masívne prestupovanie nie je prispôsobená a prestupy na zastávke Lafranconi sa nezlepšia ani po modernizácii trate do Karlovej Vsi.
V špičke pracovných dní bude linka 31 odchádzať z Blumentálu s odstupmi medzi spojmi 5, 5 a 10 minút – každý štvrtý spoj intervalu 5 minút bude vynechaný. Ak bude mať cestujúci šťastie, v čase vynechaného spoja linky 31 bude môcť využiť linku 94 a na zastávke STU prestúpiť na linku 39.
Základom prestupného systému MHD by mala byť jednoduchá sieť liniek s atraktívnymi intervalmi do 10, maximálne 15 minút, a jednoduchým prestupovaním. Najnovšia zmena na linkách 31 a 39 síce čiastočne zapláta nedostatočnú kapacitu z Cintorína Slávičie údolie v čase špičiek, avšak zachováva tiež viaceré negatíva doterajšieho stavu a pridáva k nim nové – náhodné prestupovanie.
david1
Kedysi sme mali "úžasne" rozdelenú linku 12 na dve. L12 a L14, ktoré papierovo nadväzovali. No v reáli pri meškaní L14 ťa L12 na Jesenského nepočkala a strávil si večer alebo cez víkend 20 min. čakaním na dalšiu.
Tu treba jedine L39 presmerovať cez Blumentál, aby si v sedle, večer a cez víkendy poobede nečakal 20 min. na prestupnom termináli .
Dopoludnia cez víkendy by si sa ani ničoho nedočkal.