V špičkách počas semestrov sa zlepší interval, v ostatných časoch sa zhorší prestupovanie.
Od pondelka 30. januára 2017 bude linka 31 premávať iba v úseku Blumentál – Cintorín Slávičie údolie. Na zastávke Blumentál zastaví ako linka 94 pri budove daňového úradu. Doterajší úsek Blumentál – Račianske mýto – Trnavské mýto – Račianske mýto – Povraznícka sa ruší.
V čase prepravných špičiek počas dní vyučovania na vysokých školách bude na úseku STU – Cintorín Slávičie údolie zlepšený spoločný interval pre linky 31 a 39 zo súčasných 6 – 7 minút na 5 minút. Samotná linka 39 bude premávať bez zmeny intervalu, teda celotýždenne každých 20 minút.
Popri zlepšení vo vybraných časoch sa cestovanie k Cintorínu Slávičie údolie pre cestujúcich z východných častí Bratislavy skomplikuje. Cestujúci sa budú musieť pri prestupe rozhodnúť, či budú prestupovať na zastávke Račianske mýto na linku 39 alebo na zastávke Blumentál na linku 31, keďže linka 39 v smere do Slávičieho údolia v Blumentáli naďalej nebude zastavovať. Pri rozhodovaní bude musieť cestujúci naviac myslieť na to, že cez voľné dni linka 31 začne jazdiť až popoludní. V sedle a cez víkendy budú obe linky premávať s intervalom 20 minút, čo je zároveň najdlhšie čakanie, ktoré bude musieť cestujúci absolvovať, pokiaľ zle odhadne, na ktorej zastávke má prestúpiť.
Pre cestujúcich, ktorí budú z východných častí Bratislavy prichádzať linkami 4 5 alebo 9, bude výhodnejšie vykonať prestup na zastávke Lafranconi. Cestujúci prichádzajúci linkou 2 budú môcť prestúpiť na zastávke STU. Ani jedna z týchto zastávok však na masívne prestupovanie nie je prispôsobená a prestupy na zastávke Lafranconi sa nezlepšia ani po modernizácii trate do Karlovej Vsi.
V špičke pracovných dní bude linka 31 odchádzať z Blumentálu s odstupmi medzi spojmi 5, 5 a 10 minút – každý štvrtý spoj intervalu 5 minút bude vynechaný. Ak bude mať cestujúci šťastie, v čase vynechaného spoja linky 31 bude môcť využiť linku 94 a na zastávke STU prestúpiť na linku 39.
Základom prestupného systému MHD by mala byť jednoduchá sieť liniek s atraktívnymi intervalmi do 10, maximálne 15 minút, a jednoduchým prestupovaním. Najnovšia zmena na linkách 31 a 39 síce čiastočne zapláta nedostatočnú kapacitu z Cintorína Slávičie údolie v čase špičiek, avšak zachováva tiež viaceré negatíva doterajšieho stavu a pridáva k nim nové – náhodné prestupovanie.
lostrail
Ked sme boli studenti a ten nas slow motion "rychlik" tade jazdil, tak najskor sla preplnena 50 na zastavku Trnavska a odtial potom preplnena 39 az do Mlynskej. Co sa tyka rozdielu v dlzke vozidiel, niektori si tu jednu zastavku odkracali peso. My sme to robili operativne podla toho, ako dlho by sme cakali na 50.
Samostatna skupina sla na elektricku 6 a potom sa snazila vtesnat to autobusu na Trnavskom myte. Ked nevydala logistika, bola to ta ista 39, v ktorej sme boli uz my (a nie 31, v ktoru dufali). Ak sme si navyse chceli "pozichrovat sedenie", tak od Trnavskej sme sa presli este jednu zastavku "vopred", t.j. k NAD.
Ti, co vystupili na Predmesti (dnes uz len na Vinohradoch) a viezli sa elektrickou na Racko, odkial potom pokracovali 31 alebo 39, dnes jednoducho budu pokracovat elektrickou po Blumental.
Ak vsak dnes uz vsetko dialkove a regionalne chodi na Hlavnu Stanicu alebo Nivy, pripustam, ze nemusi existovat tak velky dopyt vo vychodnej casti mesta. Kedze MHD vyuzivam len prilezitostne a uz davno moje trasy nemaju nic spolocne s 31, ci 39 (nanajvys Lafranconi - CSU), mozem len hadat, ci sa ten spoj naplni (neviem posudit, ci toto skratenie je alebo nie je opodstatnene, ale chapem, ze mozu existovat aj objektivne dovody, t.j. nemusi ist nevyhnutne len o nezorientovany dopravny podnik, ako to byva zvykom).