Skrátenie linky 31 po Blumentál (od 30.1.2017)

V špičkách počas semestrov sa zlepší interval, v ostatných časoch sa zhorší prestupovanie.

Od pondelka 30. januára 2017 bude linka 31 premávať iba v úseku Blumentál – Cintorín Slávičie údolie. Na zastávke Blumentál zastaví ako linka 94 pri budove daňového úradu. Doterajší úsek Blumentál – Račianske mýto – Trnavské mýto – Račianske mýto – Povraznícka sa ruší.

V čase prepravných špičiek počas dní vyučovania na vysokých školách bude na úseku STU – Cintorín Slávičie údolie zlepšený spoločný interval pre linky 3139 zo súčasných 6 – 7 minút na 5 minút. Samotná linka 39 bude premávať bez zmeny intervalu, teda celotýždenne každých 20 minút.

Popri zlepšení vo vybraných časoch sa cestovanie k Cintorínu Slávičie údolie pre cestujúcich z východných častí Bratislavy skomplikuje. Cestujúci sa budú musieť pri prestupe rozhodnúť, či budú prestupovať na zastávke Račianske mýto na linku 39 alebo na zastávke Blumentál na linku 31, keďže linka 39 v smere do Slávičieho údolia v Blumentáli naďalej nebude zastavovať. Pri rozhodovaní bude musieť cestujúci naviac myslieť na to, že cez voľné dni linka 31 začne jazdiť až popoludní. V sedle a cez víkendy budú obe linky premávať s intervalom 20 minút, čo je zároveň najdlhšie čakanie, ktoré bude musieť cestujúci absolvovať, pokiaľ zle odhadne, na ktorej zastávke má prestúpiť.

Pre cestujúcich, ktorí budú z východných častí Bratislavy prichádzať linkami 4 5 alebo 9, bude výhodnejšie vykonať prestup na zastávke Lafranconi. Cestujúci prichádzajúci linkou 2 budú môcť prestúpiť na zastávke STU. Ani jedna z týchto zastávok však na masívne prestupovanie nie je prispôsobená a prestupy na zastávke Lafranconi sa nezlepšia ani po modernizácii trate do Karlovej Vsi.

V špičke pracovných dní bude linka 31 odchádzať z Blumentálu s odstupmi medzi spojmi 5, 5 a 10 minút – každý štvrtý spoj intervalu 5 minút bude vynechaný. Ak bude mať cestujúci šťastie, v čase vynechaného spoja linky 31 bude môcť využiť linku 94 a na zastávke STU prestúpiť na linku 39.

Základom prestupného systému MHD by mala byť jednoduchá sieť liniek s atraktívnymi intervalmi do 10, maximálne 15 minút, a jednoduchým prestupovaním. Najnovšia zmena na linkách 3139 síce čiastočne zapláta nedostatočnú kapacitu z Cintorína Slávičie údolie v čase špičiek, avšak zachováva tiež viaceré negatíva doterajšieho stavu a pridáva k nim nové – náhodné prestupovanie.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Na TV Bratislava bola beseda o doprave v ktorej sa Katarína Augustinič vyjadrila aj k skráteniu L31 po Blumentál. Údajne sa táto zmena udiala preto lebo ľudia v DPB si mysleli že študenti, ktorí bývajú na internátoch v Mlynskej doline sú najmä z STÚ a chceli im takto uľahčiť cestovanie do / zo školy. Na druhej strane však pripustila, že aktuálna trasa sa po zasadnutí Dopravnej komisie asi bude meniť. Spoj 31 slúžil aj na spojenie k tržnici na Trnavskom mýte a ľudia oň prišli dodala.
inac som si vsimol ze vo vyhladavaci pri X31 stale vypisuje zastavku Nam. 1. maja a nie Kollarko, ale zase kvoli tejto "chybe" som si vsimol, ze spoje 31/39 s prestupom medzi Kollarkom (byvale nam. 1. maja) a Namestim slobody je pesi presun pre studenta 7 minut (akoby som siel pesi od T-busovej zast. Kollarko), kdezto po starom "Nam. 1 maja" - Nam. slobody je presun 2 minuty. Kde mam vlastne adresovat na imhd tvorcov tieto chyby? 🙂
Reakcia na: birch #120:
To hej to som aj už viac krát písal.
Mal by tam byť cieľ Námestie SNP a až následne od Mariánskej prepnutie cieľa na Vozovňa J-Dvor .


Reakcia na: david1 #119:
Dojazdy označené už z Ružinova ako linka 9 s cieľom Vozovňa Jurajov dvor potrápia aj bežného Bratislavčana, aby na Trnavskom mýte smer centrum vedel, kam sa to vlastne môže odviezť...
Ak sa teda také označovanie stále používa.
Reakcia na: Rubber38 #114:
To si musel vysvetlovať jedine CP cestujúcim, ktorým evidentne nevadil cieľ ŽST Vinohrady namiesto Ružinov a ani od Radlinského po celej Račianskej nepostrehli že okolité prostredie je iné ako cestou do Ružinova.

Tam dosť ľudí ostávalo aj v L7 a to v období keď do Rače ešte nechodila. Tiež ich musel vodič popohnať.

Reakcia na: 810zssk #117:
Tak netvrdím, že je všeobecne ideálny, len to porovnávam ako potenciálnu čiastkovú zmenu popri tom súčasnom odmietaní prejazdov 🙂 Jasné, že ideálnejšie je to, čo si napísal ty
Reakcia na: Rubber38 #115:
Osobne sa mi taky koncept nepozdava. To sa rovno mozeme vratit k jazdeniu naprazdno.
Reakcia na: Rubber38 #115:
Keby sa podaktorí nebáli toľko prejazdov ako čert kríža, tak by som súhlasil s #113, že nech to má také číslo, ktorú trasu to prevažne kopíruje. Teda ak ide dojazdová 9 z Karlovky iba po Kapucínsku a cez Obchodnú na ŽST Vinohrady, tak nech je označená 5 (a aj v CP L5) a pod...

Pokiaľ na danú trasu nie je žiadna linka, alebo by označenie akejkoľvek linky bolo kontraproduktívne, tak nech je namiesto linky iba šípka (ako majú niektoré tbusy do Voz. Trnávka), prípadne iba symbol vozovne, alebo smajlík, whatever.

Ale určite som zato, nech ide dojazd odsunutý za bežným odchodom, nech má čo najväčšiu šancu naplniť sa aspoň nejakými cestujúcimi. Teda pri intervale 8 min. (a následný interval 4 min., alebo menej) tak je to viacmenej jedno, ale večer ak je následný interval 7-8 min (alebo občas 6-9) tak tam sa to hodí rozdeliť dojazdom na polovicu....
Reakcia na: 810zssk #113:
Inak teda na zváženie je tiež Pražský model, tj. vypravovanie dojazdového spoja vždy minútu na normálnym. V smere do mesta je večer (príp. na začiatku sedla) vcelku malý dopyt, takže nie je potrebné vkladať dojazdy do takých časových polôh, aby čo najviac pomohli normálnym spojom, a takto aspoň toľko ľudí nezmiatnu. Nevýhoda je samozrejme mrhanie príležitosťou predĺžiť špičkový interval v smere do vozovne, ale zrovna pri husto jazdiacej ED je to myslím prijateľné
Reakcia na: 810zssk #113:
§ 28: Cestujúcich je potrebné udržiavať v permanentnom pozore

Ani nepočítam, koľkým vlkom som už na Vinohradoch objasnil, že si tu musia z linky 8/9 vystúpiť a v započatej ceste do Ružinova pokračovať smerom do mesta ?
Reakcia na: jancidubova #111:
Boze, tento beusacky bordel je fascinujuci. Ked to ide ako 39, nech to je oznacene 39.

Aj ked nic sa nechyta na elektricky, kde dodnes nikoho nenapadlo ze napr. ak voz z L1 ide zo stanice do VJD tak by bolo logickeho ho oznacit ako L2 (a uviest v prislusnom CP).
Reakcia na: jancidubova #111:
Pokiaľ viem, tak výjazdy nie sú na zastávkach označené nikde
Reakcia na: Pajo #110:
vyjazdy zacinaju normalne vo Vozovni Trnavka- avsak v tom pripade ide L 31 ako keby bola L 39 - teda obsluhuje Povraznicku, STU a medzi nimi neodboci na Blumental. Kedze na tych miestach ale normalne L 31 uz nestoji, tak tam ani nie je uvedene, ze tam stoji (vsetky zastavky na trase Vozovna Trnavka- Blumental.
Najväčia sranda je, že ranné aj poobedné výjazdy nezačínajú na zastávke Blumentál, ale až STÚ. §nedasa §cestujucibytonepochopili
Myslím, že za to ako v poslednej dobe riadia MHD v Bratislave, by mali skrátiť ak nie úplne zrušiť odmeny a platy všetkým zodpovedným za za Dopravu v Meste Bratislava. Pri riadení používajú systém "Vyriešiť problém a na cestujúcich nehľadieť. Keby sme boli DOBYTOK, tak by museli vodiči s nami jazdiť opatrne. Tak to jazdia systémom - pedále zošliapnuť a pustiť - zošliapnuť a pustiť. Ak stojíte tak 10 zastávok, tak z Vás vytriasu DUŠU. Hlavneže šetria brzdové a spojkové obloženie. Že po roku nové autobusy drnčia ako kedysi staré Ikarusy? Veď to ide z inej kapitoly a cestujúci? Nech si zvykajú. Je Demokracia, podľa DPMB je tu Demokracia už 50 rokov. Keby sme ich platili tak ako nám slúžia, tak jazdíme zadarmo.
Reakcia na: zuzka1203 #36:
Tak podme pekne poporiadku:

"Cesta mi trvá hodinu a veľa krát cestujem práve z trnavského mýta 31..."

OK, chapem, ale stale sa bude dat prestupit na L39 aj ked uz bude moct ist o dlhsi prestoj. Nepises, v akom case cestujes, ale pokial je to mimo hlavnej spicky, ked nie su zapchy, mozes is vybrat spoj, na ktory bude dobre nadvazovat L39. Ak je to pocas hlavnej spicky, vtedy sa to neda, bohuzial.

"Takze teraz budem ako debil utekať na Racianske myto... odtiaľ na blumental na 31!"

Stale si myslim, ze je lepsie ist tou 39 ako vymyslat taketo zbytocne komplikacie.

"Toto neviem aký inteligentný človek vymyslel... Namiesto toho aby sa ľuďom jazdilo pohodlnejšie budú prestupovať navyše, pritom si myslím, že Racianske a Tenavske myto je dosť podstatný dopravný uzol! Niekto sa zamýšľa aj nad tými dôsledkami? Toto je na hlavu postavené...zdá sa mi, že ľudia absolútne nerozmýšľajú!"

Veru veru, pri kadecom ma clovek ten pocit. Existuje viacero moznych spojeni k L39, napr. aj na Suhvezdnej / Astronomickej, ale napadlo mi nieco pouzitelnejsie.

Co taka kombinacia RegioJet na Hlavnu Stanicu, odtial L93 na Zochovu a potom L31/39 do Mlynskej? Uz prisla sprava, ze RegioJet sa zapoji do BID, cize sa bude dat cestovat na jeden listok. Viem, ze tie spoje chodia preplnene, ale to aj L39, ci L201.
Toto riesenie by som odporucal v spicke, kedy RegioJet chodi kazdu pol hodinu, pricom na Hlavnu Stanicu to trva 17 minut (zo ZST Podunajske Biskupice, z novej zastavky vo Vrakuni este o 3 minuty menej). Linka 93 ma husty interval, v spicke kazde 4 minuty, podobne L31 (5 minut), takze takato trasa sa javi ako najvyhodnejsia.
Spocitajme to: 17 minut vlak + 4 minuty prestoj / presun na stanici + 5 minut L93 na Zochovu + 5 minut prestoj na Zochovej + 10 minut cesta 31/39 do Mlynskej = 41 minut. V zavislosti od situacie na nabrezi na tejto trase mozu hrozit len male zapchy, pricom, ak je tvoja trasa rano do Mlynskej a vecer naspat do Biskupic, v tvojom smere na nabrezi nic nebude (pripadne meskania L31 a L39 by mali posunut skor odchody ako take, ale rozdiely medzi nimi by nemali byt velke). Nech je to prinajhorsom 50 minut, v najlepsom pripade to moze vyjst aj 30 minut, ak spoje vyjdu.

Inou moznostou je RegioJet + L2 na Blumental + L31/39. V takom pripade 17 + 8 + 5 + 5 + 14 = 49 minut. Osobne by som si vybral variant s L93 pocas prazdnin, pretoze vtedy nie je L31 zhustena (a dal tak vacsiu pravdepodobnost, ze nieco pojde, pricom cez prazdniny byvaju trochu slabsie zapchy). Kombinaciu s elektrickou by som vyuzil vtedy, ak by RegioJet prisiel v dobrom case, t.j. tak, ze po presunuti sa na obratisko by hned isla a bolo by to v case zhustenia L31 (rano do 8:55). Na to vsetko by som nazhavil uz vo vlaku virtualnu odchodovu tabulu imhd.sk a sledoval, co mi zo stanice ide, v akom case a ako to vychadza na dalsej zastavke. Na tej Zochovej je prestup uplne pohodlny (netreba ist ani cez podchod).

Aj ked vlaky niekedy zvyknu meskat na zhlavi Hlavnej Stanice kvoli tomu, ze ma malu priepustnost, stale je to vacsi zicher, ako stat s busom v zapche.
Dnes uz niektore vlaky nechodia cez ZST Predmestie, resp. Nove Mesto a pripadne do Petrzalky, ako chodili este relativne nedavno (ale je to tusim uz viac ako 10 rokov, ledaze by som sa mylil).

Ked sme boli studenti a ten nas slow motion "rychlik" tade jazdil, tak najskor sla preplnena 50 na zastavku Trnavska a odtial potom preplnena 39 az do Mlynskej. Co sa tyka rozdielu v dlzke vozidiel, niektori si tu jednu zastavku odkracali peso. My sme to robili operativne podla toho, ako dlho by sme cakali na 50.
Samostatna skupina sla na elektricku 6 a potom sa snazila vtesnat to autobusu na Trnavskom myte. Ked nevydala logistika, bola to ta ista 39, v ktorej sme boli uz my (a nie 31, v ktoru dufali). Ak sme si navyse chceli "pozichrovat sedenie", tak od Trnavskej sme sa presli este jednu zastavku "vopred", t.j. k NAD.
Ti, co vystupili na Predmesti (dnes uz len na Vinohradoch) a viezli sa elektrickou na Racko, odkial potom pokracovali 31 alebo 39, dnes jednoducho budu pokracovat elektrickou po Blumental.

Ak vsak dnes uz vsetko dialkove a regionalne chodi na Hlavnu Stanicu alebo Nivy, pripustam, ze nemusi existovat tak velky dopyt vo vychodnej casti mesta. Kedze MHD vyuzivam len prilezitostne a uz davno moje trasy nemaju nic spolocne s 31, ci 39 (nanajvys Lafranconi - CSU), mozem len hadat, ci sa ten spoj naplni (neviem posudit, ci toto skratenie je alebo nie je opodstatnene, ale chapem, ze mozu existovat aj objektivne dovody, t.j. nemusi ist nevyhnutne len o nezorientovany dopravny podnik, ako to byva zvykom).
Reakcia na: johnnyjanko #105:
Východ BA cestuje po cca. Nám.1 Mája, Zochova. Ružinovský dôchodcovia hojne až na cinter.
Opačne po cca. Zimák, Bajkalskú. Časť pracujúcich v napr. v STV využíva celú trasu.
Reakcia na: david1 #104:
Chápem, záleží na tom, koľko ľudí sa reálne potrebuje prepravovať na L39 na celej dĺžke trasy. Ak je to fakt tak, že veľa ľudí cestuje niekde medzi Trnavskou ul. a Mlynskou dolinou, potom áno. Ak väčšina jazdí len z/do centra, potom rozdelenie nevadí.
To nie je kacírsky nápad ale hovadina.
Kedysi sme mali "úžasne" rozdelenú linku 12 na dve. L12 a L14, ktoré papierovo nadväzovali. No v reáli pri meškaní L14 ťa L12 na Jesenského nepočkala a strávil si večer alebo cez víkend 20 min. čakaním na dalšiu.

Tu treba jedine L39 presmerovať cez Blumentál, aby si v sedle, večer a cez víkendy poobede nečakal 20 min. na prestupnom termináli .
Dopoludnia cez víkendy by si sa ani ničoho nedočkal.