Viedenská električka sprevádzkovaná v roku 1914 zažila najlepšie časy len počas krátkeho obdobia do roku 1918 a spojenie medzi Viedňou a Bratislavou fungovalo len do roku 1938. Napriek tomu sa do dnešných dní zachovalo množstvo vozidiel a súčastí trate medzi Bratislavou a Wolfsthalom. Väčšina vozidiel sa nachádza v zbierkach rôznych subjektov ako historické vozidlá. V nasledujúcom prehľade uvádzame informácie o možnostiach návštevy pozostatkov Viedenskej električky.
Ganz CMg
CMg 1612
- Vlastník: Stern & Hafferl
- Lokalita: Atterseebahn, Attersee - Vöcklamarkt, Rakúsko
- Súčasné číslo: StH ET 20.104
- Stav: prevádzkychopné historické vozidlo
- Možnosť návštevy:
Ganz C
C 1534
- Vlastník: Museumstramway Mariazell
- Lokalita: Mariazell, Rakúsko
- Súčasné číslo: POHÉV C 1534
- Stav: historické vozidlo po rekonštrukcii, príležitostne sa používa na historických jazdách
- Možnosť návštevy: podľa dohody (kontakt je na stránke múzea v časti Fahrplan)
Ganz Eg
Eg 5
- Vlastník: Museumstramway Mariazell
- Lokalita: Mariazell, Rakúsko
- Súčasné číslo: POHÉV Eg 5
- Stav: historické vozidlo po rekonštrukcii, nepoužíva sa pri historických jazdách
- Možnosť návštevy: podľa dohody (kontakt je na stránke múzea v časti Fahrplan)
Eg 6
- Vlastník: Klub priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy
- Lokalita: areál firmy Jozef Majtáň stroj-mat, Topoľčany
- Súčasné číslo: POHÉV Eg 6
- Stav: pokračuje oprava historického vozidla
- Možnosť návštevy: po dohode s vlastníkom
Diaľkové vozne Ringhoffer
BCa 1201
- Vlastník: Eisenbahnmuseum Schwechat
- Lokalita: Schwechat, Rakúsko
- Súčasné číslo: ÖBB 42950
- Stav: historické vozidlo
- Možnosť návštevy: počas otváracích hodín
BCa 1202, BCa 1203, BCa 1204
- Vlastník: Südburgenländische Regionalbahn
- Lokalita: Großpetersdorf, Rakúsko
- Súčasné čísla: SRB Ca 1202, Ba 1203, Ca 1204
- Stav: odstavené z premávky, možný odpredaj; 1202 v pôvodnom stave, 1203 s nepôvodnými podvozkami a interiérom, 1204 s nepôvodnými podvozkami
- Možnosť návštevy: na železničnej stanici Großpetersdorf (vozne sú voľne prístupné z bočných strán stanice)
BCDFa 1400
- Vlastník: Klub priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy
- Lokalita: areál firmy Jozef Majtáň stroj-mat, Topoľčany
- Súčasné číslo: LWP BCDFa 1400
- Stav: začala sa oprava historického vozidla
- Možnosť návštevy: po dohode s vlastníkom
BCDFa 1401
- Vlastník: Museumstramway Mariazell
- Lokalita: Mariazell, Rakúsko
- Súčasné číslo: LWP BCDFa 1401
- Stav: historické vozidlo po rekonštrukcii, príležitostne sa používa na historických jazdách
- Možnosť návštevy: podľa dohody (kontakt je na stránke múzea v časti Fahrplan)
Diaľkové vozne Studénka
BCa 1208
- Vlastník: Eisenbahnmuseum Schwechat
- Lokalita: Schwechat, Rakúsko
- Súčasné číslo: ÖBB 42900
- Stav: historické vozidlo po rekonštrukcii s úpravou plošín podľa vzoru vozňov Ringhoffer
- Možnosť návštevy: počas otváracích hodín
Ca 1501
- Vlastník: Eisenbahnmuseum Schwechat
- Lokalita: Schwechat, Rakúsko
- Súčasné číslo: ÖBB 42903
- Stav: historické vozidlo po rekonštrukcii
- Možnosť návštevy: počas otváracích hodín
Ganz Gk
Gk 201
- Vlastník: súkromný vlastník
- Lokalita: Traismauer, Rakúsko
- Súčasné číslo: WLB 154
- Stav: zachovaný podvozok
- Možnosť návštevy: nie
Gk 202
- Vlastník: Klub priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy
- Lokalita: STM - Múzeum dopravy v Bratislave
- Stav: zachovaný podvozok pred renováciou
- Možnosť návštevy: počas otváracích hodín
Gk 203
- Vlastník: Museumstramway Mariazell
- Lokalita: Mariazell, Rakúsko
- Stav: zachovaný podvozok
- Možnosť návštevy: podľa dohody (kontakt je na stránke múzea v časti Fahrplan)
Ganz Jk
Jk 101
- Vlastník: Eisenbahnmuseum Schwechat
- Lokalita: Schwechat, Rakúsko
- Stav: historické vozidlo
- Možnosť návštevy: počas otváracích hodín
Infraštruktúra
Z pôvodnej trate zostal v prevádzke úsek Wolfsthal - Viedeň (s úpravami vedenia trate a úpravou ukončenia trate vo Viedni). Z úseku Bratislava - Wolfsthal sa zachovalo okrem budovy depa v Kopčanoch množstvo artefaktov, napríklad:
- základy zastávky pri Sade Janka Kráľa
- pôvodné koľajnice pri Kopčianskej ul.
- depo v Kopčanoch (od roku 2015 národná kultúrna pamiatka)
- budova stanice v Kopčanoch
- ucelené časti násypu od diaľnice D2 po Wolfsthal
- návestidlo pri štátnej hranici Petržalka/Berg
Návšteva bývalej zastávky električky pri Sade Janka Kráľa je možná celoročne a vhodným východiskovým bodom je súčasná zastávka električiek Sad Janka Kráľa alebo zastávka autobusov Aupark. Návšteva trate medzi Kopčanmi a Wolfsthalom je vhodná najmä v zimnom období, keďže väčšina telesa trate je zarastená. Prístup k bývalej trati je vhodný zo zastávky autobusov Kopčany-sídlisko a následne od železničného priecestia na Kopčianskej ulici. Pri prekonávaní diaľnice D2 je nutné využiť cestný most na konci Bratskej ulici, pri ktorom je možné navštíviť bunker B-S 6 "Vrba". Z Wolfsthalu do Bratislavy je možné využiť autobusové spojenie Slovak Lines.
Dokumentácia trate Bratislava - Wolfsthal sa nachádza v galérii imhd.sk. Mapa pôvodnej trate a zachovaných častí je dostupná na mapách Google.