Mesto sa chystá nakúpiť autobusy, ktoré nebudú postačovať

Podľa Lepšej dopravy je potrebné nakúpiť viac kĺbových autobusov, aby dokázali nahradiť aspoň viac ako 20-ročné Karosy.

Poslanci Mestského zastupiteľstva budú 16. novembra 2016 rozhodovať o zakúpení nových autobusov pre dopravný podnik. Pôjde o 88 autobusov, pričom podľa materiálu určeného poslancom by malo ísť približne o 30 autobusov dĺžky 18 metrov, 28 autobusov dĺžky 12 metrov, 24 autobusov dĺžky 10,5 metra a 6 autobusov dĺžky do 9 metrov.

Počty nových vozidiel sa však nezdajú odborníkom na bratislavskú dopravu združeným v Občianskej iniciatíve Lepšia doprava. Iniciatíva síce "plne podporuje obnovu vozidlového parku autobusov", navrhuje však venovať viac prostriedkov väčším autobusom, aby sa zlepšil komfort cestovania, ale aj ako prípravu na nových cestujúcich po zavedení parkovacej politiky.

„Domnievame sa, že je potrebné zakúpiť podstatne väčší počet kĺbových vozidiel, než predpokladá návrh, ktorý DPB predložil na rokovanie zastupiteľstva. Navrhovaných 30 vozidiel nestačí nahradiť ani všetky vozidlá typu Karosa, ktorých je 37 a DPB ich plánuje vyradiť, pretože majú 20 - 25 rokov,“ konštatuje Martin Fundárek z iniciatívy. „Navyše už dnes chýbajú denne kĺbové vozidlá vo výprave. Sú nahrádzané kratšími vozidlami, do ktorých sa cestujúci nezmestia,“ dodáva.

Podľa iniciatívy treba počítať aj s nárastom potreby kĺbových vozidiel. V blízkej budúcnosti sa začne modernizácia električkových tratí (Karloveská radiála, Ružinovská radiála, Vajnorská radiála), čo si oproti dnešnému stavu vyžiada zvýšený počet autobusov kvôli zabezpečeniu náhradnej autobusovej dopravy.

„Predpokladáme tiež, že v súvislosti s plánovaným spustením parkovacej politiky sa časť cestujúcich presunie z áut do MHD, avšak niektoré linky sú už dnes na hranici svojej kapacity a bude ich treba posilniť. Už dnes sa cestujúci sťažujú na preplnenosť niektorých liniek,“ hovorí Fundárek. Podľa iniciatívy bude preto v blízkej budúcnosti potrebné nahrádzať na niektorých linkách 12-metrové vozidlá kĺbovými a 10,5-metrové 12-metrovými. Ďalší nárast počtu vozidiel si môže vyžiadať rozvoj mesta (Južné mesto, Bory), či nedostatočná preferencia MHD, keď vozidlá stoja v zápchach, preto treba predlžovať časové rezervy na konečných a pridávať ďalšie vozidlá, aby zostal zachovaný interval. 

"Občianska iniciatíva Lepšia doprava preto odporúča nakúpiť vyšší počet kĺbových vozidiel, najmä na úkor 10,5-metrových," uvádza sa na záver tlačovej správy, ktorú iniciatíva poskytla médiám.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
A co 15m? Na L32/L88 a relativne aj na L196 su uplne vyhovujuce, a urcite su aj dalsie linky, kde 12 je malo, ale 18 by tiez nebolo nutnych 🙂
Reakcia na: MatejBA #1:
SOR predsa 15-metrove autobusy nevyraba.
Prosím ťa len to nezakrikni
Reakcia na: MatejBA #1:
Na 196 kľudne môžu ísť kĺbaky, vôbec by to nebolo na škodu...
Reakcia na: Infinity #3:
oficialne SOR vyrobil 3napravove vozidlo podobne nasim 15metrakom, realne to vsak bolo len 13,5metrove vozidlo v medzimestskej verzii s oznacenim SOR CN 13,5.
Viac sa mi vsak pacilo ako si zmanipulovali tender dakde v Cechach kde poziadavka bola na 12,3m vozidlo ktore dosiahli natiahnutim naraznikov o par cm na klasickej BN/CN 12. ?
Reakcia na: MatejBA #1:
Uz aj tak rozdiel medzi solom a klbakom neni velky rozdiel v spotrebe udajne, takze ak ma 15metrak porovnatelnu spotrebu uz s klbakom,tak jednoznacne radsej klbaky skrz manipulovatelnost ci kapacitu.
To je uz druha vec ze klbak je namahany viac na kopcovitej 32 ako "polska strudla". Blbe je vsak ze 15metrakom sa GO ani nechysta, tak si budu jazdit kym sa zrejme nerozpadnu + nahrada za ne v nedohladne.
Reakcia na: Mike #4:
na Škodu to nebude, skor podla mna na ten SOR ?
Reakcia na: Petto #6:
No oni sa tak skoro nerozpadnú, to skôr zhoria, alebo odídu motory, riadiace jednotky, elektronika...
Dovolim si zatypovat rovnake vysledky vozidiel ako v roku 2014 tj midičko bude Urbino 10,5 , sola Urbanway 12 a klbak SOR NB18.
Najviac som zvedavy na nove mikrobusy ci to bude Iveco Daily First ci to nove divoke Solaris Urbino 8,6 vyzerajuce jak rekreacny miniTAMBUS z 90tych rokov
"preto treba predlžovať časové rezervy na konečných a pridávať ďalšie vozidlá, aby zostal zachovaný interval."

Ked na L50 pri slimaku vidim natlacene 4 urbanwaye, bol by som zvedavy ako by to tam vyzeralo keby tam jazdili klbaky a este by ich tam bolo viac. Ta konecna na to nema kapacitu a myslim ze na inych linkach by to bolo podobne. ( napr L20, L80, L87 a nehovoriac o konecnej pod mostom SNP )
Reakcia na: milivanili #10:
Tak z 50tky spraviť okružnú (ako 98) a budú prestávkovať pri Auparku. A keď tú linku Aupark chce, môže zabezpečiť aj soc. zázemie.
Reakcia na: kecho #11:
Jasné, a v špičkách nebudú k videniu len trojvláčiky päťdesiatok, ale rovno päťvláčiky ?
Reakcia na: MatejBA #1:
Vieš, aký je rozdiel v kapacite medzi 15 a 18-metrovým vozom? ?
keby boli peniaze, tak by bolo vhodne nakupit velkokapacitne vozy . cca by stacilo 35-40ks ak som dobre pocital, lebo niektore linky s 12m su zrele na klbak a 15m solarisy tu uz dlho nebudu, cize tam tiez 18m vozy. Navyse ak osa pise v clanku, je tu velky rozvoj mesta a po dalsie ak sa podari zaviest zachytne parkoviska, tak budu potrebne dalsie vozidla a tam zase by sa viac hodili velkokapacitne alebo nebodaj trojclankove.
Reakcia na: Petto #6:
Mňa by hlavne zaujímalo, čo by taká GO vyriešila, keďže ako píše Mike, v prípade našich Solarisov to je najmä o motoroch a iných súčastiach vozidla, na ktorých sa objavujú opakujúce závady. Tie by bolo potrebné vymeniť za nové a tu už hovoríme o tom, že to nemusí byť jednoduchá a lacná záležitosť a efektívnejšia by pravdepodobne bola kúpa nového vozidla. Navyše netreba zabúdať, že podnik je preúverovaný, takže 1) by nedostali ďalší úver na nové vozy alebo 2) nedostali by úver ani na GO vozov.
Reakcia na: Marek1978 #14:
nehovoriac o tom, ze by sa nakupom tychto vozidiel mohli usetrit vzkm, vozidla a aj vodici ak by postacoval vacsi interval ako je teraz. 4-5min. interval v BA podmienkach je podla mna zbytocny alebo lepsie poovedane neefektivny pokial nebudu vybudovane buspruhy. Vznikaju tym vlaciky a tym padom nejde spoj aj 10 a viac minut pri napr. 4min. intervale.
Reakcia na: Rubber38 #12:
Takže keď už vláčiky, odbočka zo Starého mosta a úvrať pri Auparku. ?
Reakcia na: Marek1978 #14:
Nebolo by namiesto trojčlánkových autobusov lepšie konečne začať riešiť rozvoj električkových tratí, jedna trať za 27 rokov je na zaplakanie. Alebo konečne spraviť poriadnu prímestskú dopravu, normálne linkové vedenie, preferencia MHD aby konečne začali ľudia tou MHD aj chodiť. Trojčlánkový autobus, ktorý bude stáť v zápche nie je žiadne riešenie.
Reakcia na: autobusik2 #18:
samozrejme, ze buspruhy su najlepsim riesenim, ale to kym sa zrealizuje, tak to bude na 10 rokov.
A teraz nestoja v zapche? Stoja. Takto by ich mohlo jazdit menej, cize menej vozidiel na cestach, kym sa neurobia buspruhy a potom sa kludne vratit k intervalom 4-5min a mensie vozidla.
Reakcia na: MatejBA #1:
Nemyslím si, že cesta, ktorou sa DPB v minulosti uberal, totiž mať z každej veľkosti vozidiel niekoško kusov (menšie mini, väčšie mini, 9,5, 10,5, 12, 15, 18, 20) je vhodná. Čím viac trieštiš vozový park, tým horšie ceny vysúťažíš, tým väčšie náklady na údržbu, tým horšie sa dodržiava štruktúra výpravy. Podľa mňa by mala byť línia mini - 9,5 - 12 - 18+ a dosť.
Mimochodom, podľa údajov z roku 2011 mal Solaris vyššie náklady na PHM než SOR NB 18.
Reakcia na: Martin Fundárek #20:
Tak potom som zvedavy, ci napriklad na L32 zahustia interval s 12m alebo daju celotyzdenne 18m. Lebo 12m v spicke nestaci, 18m by zas v sedle bolo az prilis velke (ak sa teda bavime o voze, kde su aj miesta nastatie, nie ako v 31Tr) Nehovoriac o tom, ze na Kramaroch a Dlhych dieloch bude v zime s klbakmi sranda, kedze tie sa velmi lahko/lahsie skrizia a tie nase celorocne pneumatiky + sprava ciest je velka bieda 🙂

Podla mna kebyze mame Mini, Midi, 12m, 15m a 18+m, tak by to bolo akurat 😉
Reakcia na: MatejBA #21:
Ak Nesrovnal neklamal tak linka 32 by už mala byť autobusová už len posledných pár rokov. Podľa interpelácie, ktorú má vysvetľovať na zajtrajšom zasadnutí (viď. https://zastupitelstvo.bratislava.sk/data/att/11959.pdf ) by do konca raka mala byť spustená súťaž na výber zhotoviteľa projektovej dokumentácie prepojenia Patrónky s DD. Ak by teda všetko išlo hladko a projektovú dokumentáciu spracujú v priebehu budúceho roka, nebodaj stihnú celý proces cez posudzovanie vplyvov a stavebko v roku 2018 by sa mohlo stavať...
Reakcia na: luky133 #22:
Len v tom pripade dufam, ze varianta L204 + L32 do jednej linky nebude. Lebo potom ta nova linka bude presna asi ako Duncove vyroky (Roznavska, Bajkalska, Tr. Myto, Rac. Myto, Sancova, Prazska, Kramare, Mlynska Dolina, Karlovka - vsade same zapchy a zdrzania)
Reakcia na: luky133 #22:
"Štúdiu realizovateľnosti DPB (...) očakáva do konca mesiaca október 2016."

Keby to skutocne bolo, tak by sme hadam uz nieco poculi, nie? 🙂
Reakcia na: MatejBA #23:
Našťastie táto nová linka bude mať minimum úsekov, na ktorých by tvorila papierovo rovnomerný preklad (kde by jej meškanie automaticky znamenalo preťaženie nejakej súbežnej linky) a kde zároveň bude chytať meškania. Resp. jediný takýto úsek bude v smere zo Ziegelfeldu na Trnávku (a na Dlháčoch, ale tam v smere z mesta o nejakom na minútu presnom preklade nemôže byť reči ani dnes).

Čo mňa ale škrie viac je fakt, že Kramáre (ale i Patrónka, internát Družba atď) prídu o rozumné spojenie s HlŠť. V tejto súvislosti sa preto znovu natíska otvorenie diskusie o vybudovaní dlhočíznej, technicky náročnej, a neúnosne nákladnej pavučinovej spojky Pražská - HlŠť s možnosťou odklonu napr. L64, aby sa takáto trasa dala realizovať síce s prestupom, ale rozumným.
Reakcia na: MatejBA #24:
Nakoľko ide o internú štúdiu pre potreby DPB (vypracovalo mu ju KPMG) tak si o tom preto nemusel nič počuť. Napr. aj štúdiu o stave verejného osvetlenia, ktorú si dal vypracovať magistrát firmou Deloitte nezverejnil. Dokonca sa pošuškávalo, že mu ani neodporučil ani nevyvrátil model prevádzky verejného osvetlenia samotným mestom (nie externou firmou) čo bola jedna z otázok na ktorú chcelo mesto dostať odpoveď.
Neviem, čo je to za iniciatívu, ale namiesto riešenia koľko a aké vozidlá, by som sa tu radšej dočítal, ako iniciatíva, tlačí na mestských poslancov, na komplet zmenu, reorganizáciu celej MHD v Ba.
Hlavné mesto by si konečne zaslúžilo, komplexnú zmenu liniek MHD. Odstrániť zhlukovanie liniek v zastávkách, (všetko naraz, potom hluché diery), tisíce liniek, odvšadiaľ všade a podobne...
Konečne by sa mohli prispôsobiť linky, grafikony, kapacitám vozidiel, ale aj počtu vodičov a následne, by sa už dalo hovoriť o kúpe jednotlivých typov vozidiel...
?
Reakcia na: Rubber38 #25:
Takze len preto, ze sa "nebude pretazovat subezna linka" je OK mat linku s meskanim casto cez 20 minut? Uz teraz L32 meskava 8-10 minut v spickach, pri (ne)pravidelnosti L32/204 by som sa na celu linku vykaslal a chodil inym spojom/zvazoval kupu auta... Plus cez vikend by si tiez nepomohol spolahlivosti prekladu s L33. To uz radsej nechat L32 ako je a L204 spojit s L64.

Ano, Dlhe diely pistia po priamom spojeni s mestom, ale vybrat tu najhorsiu variantu nepomoze. Vyrobit trolejbusovu linku s 50 minutovou trasou (jednym smerom), kde trolejbus naberie dalsich 20-30 minut meskania je dost blby napad 🙂
Reakcia na: MatejBA #23:
Sak uz vyzeras , ze si vies zapnut virtualku v mobile ,tak NO STRESS.
A okrem spicky to nebude zase az taky problem bo uz aj teraz zvykne meskavat samotna L32
Reakcia na: Petto #29:
No ak to bude tak, ako to bolo ked som robil pri letisku a chodieval s L63, kde minimalne raz tyzdenne bola upchata Sancova tak, ze sa stalo az po pomaly po Tomasikovu (nastastie v casti bol bus pruh po Tr. Myto), tak bud bude treba o niekolko trolejbusov navyse, alebo sa bude lahko stavat, ze vznikne dost velka diera 🙂
Reakcia na: MatejBA #28:
Cez vikend myslim problem nebude s prekladom 33+204
Reakcia na: luky133 #22:
A to sa akože ten kusisko, kde prakticky nikto nebýva, má zatrolejovať len kvôli tej jednej (nenosnej) linke?
Reakcia na: Melange #32:
Predpoklada sa aj potiahnutie 64tky k CSU hoc asi len na agregat na otocke (aspon take su šumy) + nova 62 (32+204) umozni kapacitnejsie spojenie HS s oblastou Mlynska dolina intraky + Dlhace. Oslabia sa len Kramare kedze tam z 2 liniek zanikne 1
Reakcia na: Melange #32:
+ prinos je aj v tom ze L32 jazdi abus s viac ako 50% trasy popod dratmi + po kopcoch ?
Reakcia na: Petto #33:
A CSU znamená čo, prosím?
Reakcia na: Melange #35:
Cintorín Slávičie údolie
Reakcia na: Petto #33:
To by uz bol zase taky problem natiahnut draty na 2 zastavky? (Podobne ako kedysi Molecka a dnes Eurovea...) Ved pitom by tam mohla jazdit aj 31/131-stocit ju na Racku smer Patronka cez Prazsku.
Lafranconi-zoo vykryje 30/37, 39...
Reakcia na: kecho #37:
Nejde o to či je problém natiahnuť dráty. Ide o to, či si to bude mesto/DPB financovať zo svojho (ktorú tbus trať naposledy mesto stavalo celú za svoje? Na NÚSCH/NOÚ v 1996(97?). A potom kľudne nech sa zatrolejuje aj celá 139...
Alebo či to má byť za € fondy a potom bude treba sakra dobre zdôvodniť a zdokladovať zmysel využitie, efektívnosť trate a jej oporu v nejakých strategických dokumentoch .. a to sa týka tak Mlynskej a Botanickej, ako aj Starých Gruntov...
Reakcia na: Mike #38:
Ked uz presla Prazska+Hrobonova s L64 a jej riedkym intervalom tak by malo prejst aj je pripadne predlzenie s otockou na CSU cim by cast Mlynskej doliny obsluhovali 62+64.
Len aby sa pripadna 64 v CSU nepremietla v pripadnom oslabeni 31/39 ? .
Reakcia na: kecho #37:
31/39 nemôže íšť cez Patrónku. Veľa študákov prestupuje na Lafranconi na električky smer Šafko. Cez Pražskú by to mali hodne zachádzku, takže by sa buď všetci rvali do 139 alebo by na ZOO prestupovali na 30/37, ktoré by ich ale kapacitne nepojali.
Reakcia na: Solider #15:
Ešte sa vrátim k tomuto, lebo mi to stále vŕta v hlave...
Aký je problém v motoroch, že sa nedá vykonať ich GO ale treba ich meniť?
Reakcia na: TomJ #40:
Predpokladám, že sa nevyvalí celý intrák v jednom čase a na jeden spoj. Takže 39 by snáď mohla stačiť.
Reakcia na: Mike #38:
V tom financovaní/odôvodňovaní máš pravdu. Ale keď nikto nerieši 64, či Tbus trať "Trenčianska", tak už prejde všetko... Len mi to niekedy pripadá, že BA je najchudobnejšie mesto na svete, keď potrebuje e-fondy (ktoré si mimochodom platíme sami, len to nikdy nikde nespomínajú - iba "dostali sme z e-fondov...) na "tri stĺpy" alebo "dve tatrovky asfaltu" - viď Blumentál, ktorý mohol byť už hotový aj o 2-3 roky skôr, reko trate časti trate Radlinského-Štefanovičova, čakajúca na e-fondy, pričom predpokladám, že nikto nevyčíslil, či náklady na okamžitú opravu nebudú nižšie ako náklady na odklony a NAD.
Najhoršie je, že mesto/organizácie sa dobrovoľne (samozrejme so súhlasom vedenia) nechá "podojiť" spriaznenými firmami a potom vďaka tejto vlastnej blbosti nedokáže spraviť žiadny rozvojový projekt a všetko odkladá na čas "keď budú fondy"... ?
Viď len v DPB námatkovo tendre typu Bonul, Sor, Škoda, Mercedes, "čistenie busov", vzdanie sa činností generujúcich príjmy atď...
Reakcia na: kecho #42:
Bol si tam niekedy v živote cez školský rok ráno? Keď nestačí 31 + 39, ako by mohl stačiť 39 sama?
Reakcia na: kecho #43:
To že mesto sa tvári tak chudobné, že nemá pár 1000 EUR na jednu trápnu zastávku viedenského typu, nehovoriac o nejakých dvoch troch trolejových kríženiach, čo vyznieva celé dosť trápne, to súhlasím.

Ale nesúhlasím s tým, že keď nám prešli doteraz také somariny (akože projekty) ktoré mal nejaký riaditeľ alebo projektant desaťročia schované v šuflíku a teraz sa naskytla príležitosť vytiahnuť ich, tak aj naďalej nám prejde za eurofondy všetko.

Teda myslieť si to môžme (ide o to či iba diskutéri na imhd alebo aj kompetentní), ale treba si uvedomiť, že už je nové programové obdobie, nové operačné programy, ináč nastavené pravidlá a menia sa aj ľudia čo o tom rozhodujú a čo to kontrolujú či na ministerstve, meste, alebo nás čím ďalej tým prísnejšie posudzuje aj Jaspers (napr. za všetky príklady stačí spomenúť Filiálku, ktorú primát presadzuje silou mocou bez ohľadu na to či vyjde alebo nevýjde z rôznych analýz, lebo on tvrdí že určite výjde a určite ju podporí aj japsers a eurofondy..)

A tiež neviem momentálne čo nám pomôže odbočka tbus trate z Mlynskej Doliny do Slávičieho údolia, keď súčasnú trasu 31/39 minimálne v úseku CSU - nábrežie (prestup na električky) - a ešte možno Zochova a nám. 1. Mája je kvôli väzbe na električky, rozmiestneniu intrákov a hlavne fakúlt UK a STU potrebné mať tak ako je dnes a je dlhodobo potrebné ju posilniť, lebo v tom intervale 6/7 v špičke a 10 v sedle je to veľmi poddimenzované.
Reakcia na: Mike #45:
Presne tak. Nevymyslajme sotoviny typu zatrolejovanie iba odbocky k CSU. U L64 sme vydeli ako to dopadne, ked sa nekoncepcne zatrolejuje "niečo".
Reakcia na: Error 0x007 #46:
Podľa môjho názoru by sa mala zatrolejovať komplet trasa L39, už keď sa uvažuje o zatrolejovaní trate na Ostredky k TID Ružinov. Samozrejme, čisto odbočka k CSU od Mlynskej doliny je samoúčelná hlúposť.
Reakcia na: Solider #47:
Ono to síce vyzerá zaujímavo, ale keď sa človek zamyslí, tak na trase 39 toho veľa zatrolejovaného nie je - ten päťdesiatmertový sůbeh od výjazdu z podjazdu na Hodžku po odbočenie na Kollárko nebudem ani počítať, takže pod drôtom je akurát úsek Račišdorfské Mýto až Kaliňákova Ikea.
A osobne si myslím, že Nachtigalltalfriedhof s jeho návalmi je skôr pre električky ako pre drôtolezy.
Reakcia na: S499.1023 #48:
Myšlienka električky do MD je skutočne interesantná, ale kadiaľ? Kvôli novým domom medzi zastávkami Televízia a ZOO je málo miesta a pri zastávke ZOO je tak úzke hrdlo, že podľa mňa tam segregovanú trať nenarveš ani náhodou, to by sa muselo celé prestavať, na to nebude ani snaha a o potrebných financiách radšej pomlčím...
Reakcia na: trolejbus6207 #49:
Skôr by som to viedol niekde okolo FEL a spol. ale nie som taký projektant ako zlomok, že by som si to kreslil v CAD-e, je to len taký ideový návrh, ktorý môže niekto rozvinúť.
Reakcia na: S499.1023 #50:
tak to ma nenapadlo... ako by sa k FEL dostala? odmysliac si komplikované odbočenie z Botanickej, nemala by tam trať príliš veľké stúpanie/klesanie?
Reakcia na: trolejbus6207 #51:
Z hľadiska dopravných väzieb mi príde výhodnejšie obočiť až za z. Botanická záhrada, aby mohli Družbania rovnomerne vyťažovať linky na nábreží.
Miesto zemných prác v terase nad ulicou by potom mohlo byť jednoduchšie vyjsť Svrčou okolo špec. školy k Matfyzu - čo si pamätám, stačili by drobné úpravy sklonu a miesta je dosť (až na úsek okolo nového domu na Starých Gruntoch). Akurát to je zbytočne dokola a teda pomalé.


Ono, keď zohľadňovanie súbehov preženiem, tak zatrolejované celé nábrežie aj Mlynská sa oplatí využiť minimálne pre L30, súvislé troleje Polianky-Zochova by zas spôsobovali súbeh s 83&84, následná trolejizácia Petržalky v takej miere by si žiadala hodiť pod drôty aspoň 88 - a neprestaneme nikdy. Preto by sa malo jasne určiť, ktoré ťahy majú (potenciálne i dosiahnuté) objemy na ED a ktoré na TD, tomu prispôsobiť linky a postupne ich konvertovať. Udržiavanie tradície hurá predĺžení všetkým akurát znásobí vrásky z dilem typu NOÚ/NÚSCH.
Reakcia na: trolejbus6207 #51:
Za zastávkou Botanická záhrada by bola križovatka, električka by odbočila krížom cez cestu, dostala by sa na plynulo zvažujúci sa násyp, kde by sa esíčkom dostala okolo budovy PriF na Ilkovičovu ulicu, potom pomedzi FMFI a FEI až k Litovskej ulici, kde by bola nutná asanácia asi 2 až 3 budov rodinných domov, ale ulicou by sa plynulo dostala až k parkovisku pod Televíziou.
Reakcia na: trolejbus6207 #49:
A co tak dat elektricku priamo po trase 31/39 od Lafranconi popri dialnici - na 1 strane, 2. na opacnej. Trat moze byt pojazdovana od ZOO smer CSU aj autami kedze tam zapchy nebyvaju. Obratisko moze byt kludne uvratove a linka CSU - Tunel - Obchodna - HS obsluzi 90% cielov pre studakov + zhltne to max 7-8 30Tciek.
Reakcia na: Solider #53:
takto by som si to vedel predstaviť ? ? ? otázne je, kde na to zobrať vôľu a peňeži ?
Reakcia na: Petto #54:
toto je zbytočne komplikované - nesegregovaná trať v Autoslave je zlé riešenie... čo sa týka obratiska, to by sa dalo vybudovať aj ako štandartná slučka, však z toho kopca smerom k átriákom sa dá ešte ubrať, električky by sa točili ako na Komisárkach v Rači
Reakcia na: Petto #54:
To by bolo zbytocne problematicke aj podla mna. Ked ju uz pchat do Mlynskej doliny, tak nech vedie v linii byvaleho cyklochodnika popri Vydrici.
Este je tu jedna varianta (aj ked neviem, ci optimalna). Miesto konecnej v Karlovke ich potiahnut k Iuvente, kde by odbocili doprava a medzi Iuventou a Vretenovou vedie cesta, kade by sa to dalo potiahnut.
Reakcia na: piggee #58:
A do mesta by namiesto 10 minúť išli pol hodinu ?
toto iste som ja tu nedavno pisal v diskusii o nakupe novych vozidiel. dat 12 m bus kde nepostacuje ani 18m klbak mozu vymysliet iba v DPB.
Reakcia na: Solider #59:
Ale aka pekna lesna trat by to bola ?
Reakcia na: Petto #54:
Zápchy tam práveže bývajú každé prac.poobedie pre krátky signál smer CSU už z pod mosta Lafranconi.
akého druhu to budú busy