V budúcom roku by malo do MHD pribudnúť takmer 90 nových autobusov

Nové autobusy umožnia vyradiť najmä dožívajúce vysokopodlažné autobusy.

Na októbrovom rokovaní Komisie finančnej stratégie a pre správu a podnikanie s majetkom mesta bratislavského magistrátu dňa 10. októbra 2016 by sa mali poslanci zaoberať aj návrhom na obnovu vozidlového parku autobusov bratislavskej MHD. Uvedený návrh predpokladá obstaranie 88 nových autobusov v priebehu roka 2017.

Dôvodom pre nákup nových vozidiel je vysoký počet autobusov DPB, ktoré sú po plánovanej životnosti, čo spôsobuje zvýšené náklady na ich údržbu a prevádzku, zvýšenú poruchovosť a s tým súvisiace zhoršovanie kvality poskytovaných služieb. V súčasnosti plánovaná technická životnosť uplynula 73 autobusom, medzi ktorými je 37 kĺbových autobusov Karosa B 741 CNG, 30 midibusov SOR a 6 vozidiel kategórie mini. Všetky tieto vozidlá by mali byť po dodávke nových autobusov vyradené z prevádzky.

DPB plánuje v roku 2017 namiesto nich obstarať 30 kĺbových autobusov, 28 autobusov štandardnej dĺžky (12m), 24 midibusov dĺžky do 10,5 m a 6 vozidiel do dĺžky 9 m. V roku 2017 by mal byť ukončený aj prenájom autobusov Tedom C12 G. Podľa uvedeného materiálu sa uvažuje s ich odkúpením do majetku DPB.

Nákup nových autobusov plánuje DPB financovať prostredníctvom dlhodobého investičného úveru v predpokladanej výške 24 mil. €. Financie na splátky úveru chce dopravný podnik získať z vnútorných úspor a optimalizačných opatrení.

Posledný veľký nákup autobusov sa realizoval v rokoch 2014 - 2015, kedy sa zakúpilo 100 nových autobusov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
https://zastupitelstvo.bratislava.sk/data/att/11970.pdf

"DPB, a.s., aj napriek takémuto zlepšeniu v kvalite ovzdušia v meste Bratislava
pracuje na projekte rozšírenia svojho vozidlového parku o 29 elektrobusov, ktoré majú emisie
nulové. Nákup ekobusov však aktuálne presahuje finančné možnosti DPB, a.s. Nakoľko ide
o investíciu, ktorá je vyššia ako nákup uvedených autobusov a aj prevádzkové náklady sú
neporovnateľne vyššie"

"Pri výbere typov autobusov sú zohľadnené potreby jednotlivých liniek, ktoré odzrkadľujú zmenu kvantifikácie migrácie obyvateľstva a to nasledovne:
30 ks kĺbových autobusov dĺžky do 18,8 m
28 ks sólo autobusov dĺžky do 12,2 m
24 ks autobusov MINI dĺžky do 10,5 m
6 ks autobusov MIDI dĺžky do 9 m "

mini a midi nejaký škriatok zamenil ?
Reakcia na: Solider #46:
Pre doplnenie:
„Náklady na spotrebu CNG sú aktuálne vyššie ako budú pri naftových autobusoch, ktoré má vedenie v pláne nakúpiť. Podľa poslednej analýzy pri cene nafty 0,81 EUR/l a pri cene CNG 0,8 EUR/kg vychádza cena na 1 vzkm pri nafte na 0,34 EUR a pri CNG na 0,38 EUR.“
Reakcia na: kecho #105:
Hlavne to bolo úplne inak, ale nevadí, lebo Sor bolo treba spomenúť a rýpnuť si doňho ? Načo by si chcel obstarávať električky v 2016, keď ich nemáš z čoho financovať?
Reakcia na: Petto #106:
Ako keby Škoda aj bez prítomnosti SORu nemanipulovala električkové tendre?
Reakcia na: kecho #105:
SOR nemal ambicie pustat sa do kolajovej dopravy, mozno aj preto ze elektrickovo-zeleznicny SKCZ trh je pre neho maly - tam mu staci manipulovat tendre cez kamosov v podnikoch s busmi, tbusmi - dobuducna aj s ebusmi asi.
Reakcia na: Solider #104:
A dovtedy Sor zacne vyrabat uz aj tramy?
Ved aj velky bus tender sa predsa rusil kvoli tomu, ze Sor nemal este "otestovany" SNB18 a cakalo sa, aby sa mohol zapojit...
Reakcia na: Ámos #103:
Do roku 2020 je čas. Bude postačovať, ak sa tender začne riešiť v roku 2018.
Reakcia na: Solider #95:
Na tom sa zhodneme. Realita je vsak inde.
Na nove elektricky peniaze uvolnene nie su, ak bude chciet DPB dlhsie vozidla ako 2xT musi odovodnit (urobit analyzu) preco vozidla dlhsie.
A kedze sa bavime o DPB, tak #nikdysatotaknerobilo
Reakcia na: eMDi #98:
Zrovnal sa už zrejme dohodol s Malystromom na delení vývaru a šetrí fondy na Jánošíky pre ľahké metro v plytkom tunely pod Vlka Karadžiča.
Reakcia na: TeBeCe #99:
Však aj Belkommunmaš či UKVZ vyrábajú pekné električky ? .
Reakcia na: TeBeCe #99:
alebo putinfondy ci trumpofondy 😃
Reakcia na: pharel #81:
pocul som, ze sa to presuva do dalsej patrocnice (od 2021) v suvislosti so zmenou eurofondov na rublofondy ? ?
Reakcia na: eMDi #97:
sorry, reagoval som na prispevok #82 od Petto
Reakcia na: pharel #81:
je okolo toho ticho, dokonca aj pre predsedu dopravnej komisie (JU) uvalili embargo, tiez sa nevie dostat k ziadnym informaciam ...
Reakcia na: S499.1023 #88:
Možno by bolo načase sa vykašľať na tie ročné plány, ktoré aj tak nereflektujú reálny dopyt cestujúcich na danej linke, ale to ako sa to §vždyrobilo, prípadne kto sa ako ráno zobudil. Asi by sme boli dosť prekvapení, ak by sa údaje z APC vyhodnocovali aj na električkách a aj na nižšie zmieňovaných linkách.
Reakcia na: Ámos #93:
Druhá etapa Petržalky si vyžaduje obstaranie nových vozidiel, pretože s tými súčasnými sa to nebude dať vyjazdiť. 2xK2 je podľa mňa v bratislavských podmienkach kolosálna hlúposť. Treba hovoriť o nových dlhších (45 m) vozidlách, ale nie hnať ľudí z nízkopodlažných autobusov do spriahnutých K2S, lebo „na papieri to ukázalo dobrú kapacitu“.
Reakcia na: Rubber38 #92:
Nejakí káčeri môžu ostať pre linku 2, pretože to je jediná linka v dvojlinkovom variante, kde tie vozidlá kapacitne postačujú (v sedle a počas víkendu by postačoval aj sólo Progress, keď už sme pri tom). Zvyšné nadbytočné vozidlá sa môžu odpredať na Ukrajinu alebo do druhotných surovín. Vypravovať K2S počas špičky na L8 je absolútna hlúposť, ale oni to nemali problém vypraviť ani na kapacitne vyťaženejšiu linku 9, kde to bol ďaleko väčší problém, dokonca aj cez prázdniny v júli, keď sa ľudia nezmestili do električiek, až to začali riešiť nejakí poslanci a bolo v podniku bububu, tak sa tam dali súpravy. Pokiaľ ide o rannú špičku na L7, tak to je úplná komédia, škoda reči.
Reakcia na: Rubber38 #92:
Ano 2xK2 pre L3 by bolo idealne.
A to aj keby sa rozhodlo pre nakup novych elin, kedze zatial nikto neuvazuje s elektrickami dlhsimi ako nahrada kapacity 2xT.
Reakcia na: Ámos #91:
Viem, že nemajú, ale v prípade nepridelenia ďalších EF na nákup šalín v dohľadnej dobe, je ich úprava prijateľnou investíciou (nehovoriac o tom, že by konečne nemuseli smradiť CD na L8, RŠ na L7 a podobne úchylných zadeleniach, ak už ich teda nemáme poslať do kovošrotu). Samozrejme nepatrím k obhájcom násilného udržania týchto (poväčšine) historických črepov v prevádzke, ale min. 7126+ vozy by boli pre tú investíciu prijateľné, keď už by neboli k dispozícii nové stroje (nehovoriac o tom, že napr. pre budúcu L3 spájajúcu 120 000 Petržalku a už dnes preťaženú Račiansku radiálu by to bolo KAPACITNE ideálne riešenie)

A teoretizovanie o tom, koľko vecí by sa dalo nakúpiť pri maximálnej efektivite a súčasnom rozpočte, teraz prosím nerozvádzajme.
Reakcia na: Rubber38 #90:
To by bolo mozne len po uprave K2S, kedze nemaju mnohoclenne riadenie.
Ak vsak maju viacere K2S jazdit, potrebovali by dalsiu GO. Otazna je efektivita takto vynalozenych penazi.

Myslim si vsak, ze v neefektivite DPB lezi na stole dobrych 10 mio €, co by stacilo na 4 eliny rocne. Mozno pri ferovom tendry na 5 ?