V budúcom roku by malo do MHD pribudnúť takmer 90 nových autobusov

Nové autobusy umožnia vyradiť najmä dožívajúce vysokopodlažné autobusy.

Na októbrovom rokovaní Komisie finančnej stratégie a pre správu a podnikanie s majetkom mesta bratislavského magistrátu dňa 10. októbra 2016 by sa mali poslanci zaoberať aj návrhom na obnovu vozidlového parku autobusov bratislavskej MHD. Uvedený návrh predpokladá obstaranie 88 nových autobusov v priebehu roka 2017.

Dôvodom pre nákup nových vozidiel je vysoký počet autobusov DPB, ktoré sú po plánovanej životnosti, čo spôsobuje zvýšené náklady na ich údržbu a prevádzku, zvýšenú poruchovosť a s tým súvisiace zhoršovanie kvality poskytovaných služieb. V súčasnosti plánovaná technická životnosť uplynula 73 autobusom, medzi ktorými je 37 kĺbových autobusov Karosa B 741 CNG, 30 midibusov SOR a 6 vozidiel kategórie mini. Všetky tieto vozidlá by mali byť po dodávke nových autobusov vyradené z prevádzky.

DPB plánuje v roku 2017 namiesto nich obstarať 30 kĺbových autobusov, 28 autobusov štandardnej dĺžky (12m), 24 midibusov dĺžky do 10,5 m a 6 vozidiel do dĺžky 9 m. V roku 2017 by mal byť ukončený aj prenájom autobusov Tedom C12 G. Podľa uvedeného materiálu sa uvažuje s ich odkúpením do majetku DPB.

Nákup nových autobusov plánuje DPB financovať prostredníctvom dlhodobého investičného úveru v predpokladanej výške 24 mil. €. Financie na splátky úveru chce dopravný podnik získať z vnútorných úspor a optimalizačných opatrení.

Posledný veľký nákup autobusov sa realizoval v rokoch 2014 - 2015, kedy sa zakúpilo 100 nových autobusov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Kde su 15m? Vsak je vela liniek, kde sa uzivia 😕
A preco chcu odkupit tie kraksne Tedomy? Vsak uz teraz su polorozpadnute a v lete je v nich take teplo, ze ludia pomaly omdlievaju 😞
Takže pre všetkých šotoušov jasná info: s ohľadom na uvedené + s ohľadom na plánovanú reko KV radiály plynosy prežijú aj 2017.. minimálne tie červené..
Nikde sa nepíše (v článku ani v materiáli) o aké autobusy by malo ísť. Pôjde konečne o autobusy plynové, plynové aj naftové, alebo opäť len naftové? Ak len o naftové, plynové autobusy sa už nebudú nikdy obstarávať?
Juraj76: Len naftove opat.
MatejBA: Cena za 1 ks tedomu bola skoro len 3ciferna tak za tu sumu sa to ako studena zaloha oplati aj vzhladom na vyhrkotane shitelisy.
Zaujímavý je posun v počte autobusov oproti investičnému plánu: kĺbových 30 by sedelo, ale 12m v pláne mal 5 za 3 roky, tu ich zrazu je 28, 10m autobusy nakupovať vôbec nechcel, zato 9m chcel nakupovať 16 za 3 roky a teraz je ich len 6.
Reakcia na: Mike #2:
Možno budú jazdiť aj tedomy ako náhrada električiek.
Reakcia na: Juraj76 #3:
Určite niečo z toho budú na alternatívne pohony. Buď cng, alebo skôr elektrobusy.

https://www.facebook.com/katarina.sliviakova/posts/10209805044778782

(toto je iba jedna z viacerých indícií).
Električky sa v najbližších rokoch už neplánujú nakupovať?
Reakcia na: Ibiza #9:
Plánujú. Napr. pre druhú etapu el. do Petržalky.. Ale najskôr za € fondy
Reakcia na: Mike #10:
Diky.?
Reakcia na: zlomok #7:
Este ako X5 v useku Borska - Pri krizi si to viem predstavit , ale v useku Molecova - centrum ? ?
Reakcia na: Juraj76 #6:
Ten vtedajsi plan znacne mimo reality, ten terajsi zohladnuje co treba ASAP vyradit.

V kategorii 10,5M to vidim opat na jasne vitazstvo URBINO 10, hoc este nie su podmienky specifikovane. Velmi som zvedavy aj na nove mikrobusy ?
hm iba 30 klbakov? a pritom chcu vyradit 37 vrakos.naco 10,5 m busy?a az 24 kusov?
Reakcia na: omg123 #14:
37 vrakos ani nie je nikdy realne v premavke. 10,5M nahradia cca rovnaky pocet kinderiek/kinderiek NP - t.j. rad 35xx sa vyradi prip. sa spominal aj odpredaj najlepšich kusov BN 9,5
- zlepší sa kvalita životného prostredia a ovzdušia

Celkom otazne pri nahradeni CNG busov naftovymi. Ale budis.

Dufam, ze tender bude ferovy a nie dohodnuty. Aj ked chcem asi vela... ?
Reakcia na: Ámos #16:
Tie kĺbáky vidím na SOR. Všetko ostatné by bolo VEĽKÉ prekvapenie.
Reakcia na: omg123 #14:
S Karosami to bude tak, ako napísal Petto. Keď sa pozrieme do katalógu vozdiel, z tých 37 Karos je schopných premávky momentálne 32 a napriek tomu, že sú aj požičiavané Trnávke (dnes je ich 6) ešte má Jurák rezervu. Dokonca neviem, či nedôjde k nejakej zmene vo vypravovaní vozidiel (aspoň kapacity vozidiel). Nové kĺbové autobusy pôjdu sčasti asi aj do Trnávky. DP ide nakúpiť 28 12m vozidiel, pričom však žiadne z terajších nejde vyradiť a aj Tedomy chce odkúpiť. A nejde vyradiť ani 15m. Takže je možné, že aj na niektorých terajších kĺbových linkách dôjde k zmene a budú vypravované menej kapacitné autobusy (Otázka je, či je to správne).
Reakcia na: Juraj76 #18:
TEDOMY sa odkupia, ale su uvadzane ako studena zaloha - a vzhladom aj na ich stav zrejme nikto sa nebude zaoberat opravami ked tu bude novych 28 12metrakov.
Nove klbaky sice nahradia CNG Vrakosy,ale zrejme nie na danych spickovych linkach kde dnes jazdia (74,75,133 a par 78,88,196) . Tiez tipujem ze daco daju Trnavke a Jurak dostane na dožitie najstarsie napr. 2841-2850 na spickove
Reakcia na: Mike #8:
Ja chcem elektrobusy s množnosťou jazdy s napájaním priamo z trolejového vedenia na linky 32, 39, 41, 53, 61, 63, 70, 74 a 78 ? A okrem plánovaných nových TT zatrolejovať aj odbočku HLST - Pražská a Krížnu pri tržnici...
No to odkúpenie Tedomov tak to je na facku ... normálny človek to nemôže navrhnúť.
Reakcia na: Petto #15:
9,5 a 10,5 sú zbytočný segment, resp. mali by sa zlúčiť do jedného segmentu MIDI vozidiel do 10,5m, príp. 10m. Ideálne by bolo keby sa nakúpili 9,9m Solarisy a mali by ste tak v tomto segmentu jednu značku, čo by podstatne uľahčilo údržbu. Neviete aké sú ohlasy v DPB na tie 9,9 Solarisy? ? Zídu sa celkom na linkách 20/120, 23, 30, 41, 43, 51, 52, 53, 54, 56, 57, 58 (?), 66, 67, 77, 79 a 139. Neviem aký je stav na 90, že aký je dopyt z Čunova, Rusoviec a Jaroviec cestovať po Dolnozemskej do mesta, či by to 10m zvládol. Ale inak je pekné, že ako sa projekt L801 pretavil do mestskej linky 90, ktorá konečne zaviedla pravidelné spojenie zo spomínaných obcí po Dolnozemskej do východnej časti mesta a tiež ako ostalo viac na financovanie hustejšej premávky L801 ☺
Reakcia na: ad.hominem #22:
No ved su. Ked budu kapat pomaly nase terajsie BN 10,5 tak sa asi len nahradia bud s 10M alebo 12M vozom.
Reakcia na: ad.hominem #22:
Myslím, že minimálne na linkách 20, 53 by sa zišli aj 12m busy.
Reakcia na: Petto #15:
A preco nie je v premavke? Lebo pol hodinu po zacati sluzby odide a clovek potom moze cakat na L75/78. Ak ma stastie tak dojde 10m zalozak.Pocet klbakov by sa mal zvysit a nie znizit.A preco robit zakazku na 9m aj 10m busy ? nech sa proste objednaju iba 10m. naco mat vo vozovom parku 25 druhov vozidiel? Bukurest ma jeden druh autobusov a funguju.
Reakcia na: Juraj76 #18:
Nie je to spravne na mnohych linkach je taky interval ze ani 18m klbak nepostacuje. Pri nedostatku vodicov by sa mali skor zamerat na kapacitnejsie vozidla.
Reakcia na: omg123 #25:
Ved teraz sa robi sutaz na mikrobusy , 10M, 12M, 18M . Len je nestastne pouzite cislo do 9metrov pri mikrobusoch, ktore maju cca len 6-7metrov ako Iveco Daily Way. ?

A preco nie je v premavke ? ...lebo si mesto neobjednalo - to ze sa pokazi 22rocny vrak nikto asi nerie, ale aby sa kazili casto vozidla z roku 2010? ?
Reakcia na: ad.hominem #21:
Moze, ked dostanes vozidlo "skoro jak zadarmo".
Reakcia na: Dave177 #24:
Skôr by som L53 presmeroval k Avionu aby sa mali ľudia ako dostať od prímestských liniek na Zlatých pieskoch a z Vajnory do Avionu a tak by v úseku Vajnory - Avion bola L65 posilnená linkou 53. V úseku L53 by tak premávala do Trnávky cez Rádiovú, pričom by bol umožnený prestup na linky 63, 204 a 205 do mesta. Kapacitu s linky 53 by som skôr presmeroval na dané tri linky, ktoré z Trnávky premávajú do mesta a teda dve z toho nestoja na Trnavskom mýte mimo ostatných liniek ale na spoločných zastávkach pri tržnici.
Reakcia na: Petto #28:
To ešte nevieme aká bude ostatková cena za akú sa budú kupovať ? Takže by som sa moc netešil. U nás je trend, že ak sa kupuje za štátne (občan zaplatí na daniach), tak sa kupuje 1 za cenu 2 a nie opačne. ?
Reakcia na: Petto #27:
Dnes sa nevyrába aby veci vydržali ale aby to boli ku*vítka. Bohužiaľ. Vidno to na technike do domácnosti až po výpočtovú techniku, no najlepšie to človek vníma na mobiloch. Dnes sú autobusy preplnené elektronikou a keď začne hlásiť poruchu, tak šoféra môže vystrieť. Kedysi problémy s Karosou a Ikarusom šoféri vedeli riešiť na mieste. Teraz pri Ivecách a iných cárachoch môžu rovno vynechať snahu ...
Reakcia na: Ibiza #17:
Pre mna je SOR dobre vozidlo pre BA podmienky. Osobne ma mrzi, ze miesto Urbanwayov sa nekupili NB12.

Dolezite je, aby mal SOR s kym sutazit. Aby sa konecne zadefinoval vykon klimy, kolko plochy podlahy ma byt urcenych pre stojacich a kludne, za dvere na vyse nech je zopar bodov, ale nie tak ako pri tendroch na trofle.
Reakcia na: ad.hominem #31:
Suhlasim. Vdaka tomu a 2rocnej zaruke (vratenie penazi naspat) si kazdorocne menim zadara novy notebook ? a teraz uz aj tablet
Reakcia na: Ámos #32:
Poddimenzovana karoseria pre BA podmienka je dobra ? Progres sice maju, ale stale nic lepsie ako automatove B 9,5 nic nevyrobili. Velmi som zvedavy aj na testy elektrobusu SOR v BA s tym "little" dojazdom 150km (na jedno nabitie ) na 43tke. ? Kupme 2 elektrobusy, len preto aby sme boli EKO a nejazdilo nam fuj skarede naftove kinderko do Lesoparku. ?
Reakcia na: Petto #34:
Myslim si, ze SOR si problem s lamanim uz vyriesil. Ostatne vozy z rokov 2014-2015 takyto problem nemali ani trolejbusy.

Dojazd 150km je velmi slusny dojazd, hlavne pri chapani, ze vozidlo sa na konecnej bude musiet dobijat. Samozrejme na to je ten test, aby sa tieto nepohodlnosti a mozne problemy vyskusali v premavke.

Ja za idealne riesenie povazujem trolejbus s bateriovym pohonom a dojazdom do 30km. Nasadenie na L207 s vyznacenými spojmi do Lesoparku. ?
Reakcia na: Ámos #35:
Ale vsak take cudo uz mame ? Len nie na baterie ale na naftu ?
Reakcia na: Ámos #35:
Len 207 mame klbovu v prac.dni
Dúfam, že opätovne nepôjde o zúfalé kontajnery typu SOR s nevhodne riešeným interiérom, kde každý každému prekáža. Hlavné mesto treba odlíšiť od vidieka aj citlivým výberom adekvátneho dopravného prostriedku. Prajem úspech.
Reakcia na: ad.hominem #21:
Ja myslím, že na facku si najmä ty.
Reakcia na: ad.hominem #31:
Reálne čísla vypovedajú o tom, že nemáš pravdu. Návratnosť moderných cárachov nabitých elektronikou je rádovo nižšia, než bola kedykoľvek u superspoľahlivých Karos a Ikarusov, čo sa opravujú kladivom a nitovačkou.
Reakcia na: Petto #34:
Problém karosérie je dávno vyriešený, len bratislavskí šototrollsorhateri to ešte nezaregistrovali a dokola omieľajú poddimenzovanú karosériu.
Reakcia na: DrCOBE #38:
Nechcel by si radiť aj Dopravnému podniku Praha? Lebo tu v hlavnom meste jazdia prevažne SOR-ky a klony Slintyhnusu, zatiaľ čo okolití dedinskí dopravcovia majú Mercedesy Citaro, MAN Lion's City, Solaris Urbino, Scania OmniCity.
Reakcia na: zlomok #7:
A šoférovať ich budú vodiči električiek s vodičákom skupiny B? ?
Reakcia na: S499.1023 #42:
Oprav ma ak sa mylim, ale nie su ti dedinski dopravcovia sukromne spolocnosti? Lebo ak hej, je to zaujimava sonda do toho ako pri nakupoch uvazuje verejna sprava vs. sukromny sektor.
Reakcia na: Petto #19:
Studená záloha, čo je komunizmus alebo čo? Za tie vozidlá treba platiť poistku, treba ich za niečo udržiavať, to nie je zadarmo. Vozidlá majú jazdiť a nie stáť vypnuté a „odložené“ niekde za halou pri stojanke.
Reakcia na: Juraj76 #3:
A načo by sa obstarávali plynové autobusy? Po prvé, zemný plyn už nie je taký lacný ako v minulosti, keďže stúpla jeho cena a odpadli výhodné dotácie, ktoré sa naň poskytovali, po druhé, aj samotné vozidlo na pohon zemným plynom je drahšie oproti vozidlu s naftovým pohonom a ten rozdiel v emisiách už nie je taký zásadný, aký býval kedysi.
Ja osobne nerozumiem prečo je u nás taký problém ísť do alternatívnych pohonov, plyn nie je jediný čistý zdroj pohonu, sú tu aj mnohé iné alternatívy, na ktoré by sme kľudne vedeli využiť aj EÚ fondy.

Inak pevne verím, že sa nám tu konečne objaví aj niečo iné ako SOR, veď sa stačí pozrieť ako vyzerá interiér vozidiel z prvej série, no zlaté Ikarusy. A pre porovnanie, v roku 2010 boli sprevádzkované aj MBCC, no napriek tomu, že tie vozy majú 6 rokov, pekne vidno o koľko tried vyššie je kvalita interiéru.
Reakcia na: 810zssk #44:
Samozrejme, že väčšinou sú. Ale ako si potom vysvetlíš tých súkromných dopravcov, ktorí si kupujú SOR-ky a ojazdené Citybusy od DPP?
Reakcia na: S499.1023 #48:
Neviem, nepokusal som sa o ziadne vysvetlenie. Len pozorujem 🙂
Reakcia na: Michal111 #47:
Nie je žiadny problém. Máš tu vyše 120 gumokolových vozidiel s alternatívnym pohonom, zo 100 kovokolových, čo by si ešte chcel?
Reakcia na: S499.1023 #41:
Neviem, či mám správne info, ale ak bolo v obstarávaní trolejbusov kritérium počet miest v NP časti a firma to vyrieši tak, že vo vozidle nie je kde stáť a suverénne sa z nich najdlhšie vystupuje a nastupuje, asi to nebolo korektné od dodávateľa.
Malo by sa aj v Bratislave urobit meranie s nasimi vozmi. Samozrejme nielen maximalnu kapacitu ale aj pre pohodlnu kazdodennu premavku kedy nie su blokovane ulicky tak ze je problem vystupit, alebo ako v trolisoroch ze pre jedneho vystupujuceho musi vystupit polovica trolejbusu.

Inspiraciou moze byt Praha http://praha.idnes.cz/studenti-testovali-kapacitu-mhd-dog-/praha-zpravy.aspx?c=A160629_145919_praha-zpravy_rsr
Reakcia na: ufo #51:
Od dodávateľa? Dodávateľ splnil zadanie.
Reakcia na: dupe #52:
To by som najmä sortrollhaterom nedoporučoval, keďže z toho vyšiel klobásor ako najkapacitnejší.
Reakcia na: S499.1023 #53:
JJ, ale keby to niekto chcel siliť, tak by ich narval aj do uličky a to zadanie by bolo splnené.
Reakcia na: S499.1023 #39:
A vy už viete, ako to bude s náhradnými dielmi na Tedomy? Dáš ruku do ohňa, že všetko bude ešte 4-6 rokov bez problémov?
Reakcia na: S499.1023 #40:
Zatiaľ nemám ten pocit, že sa tie moderné cárachy dožijú toľko čo Karosy a Ikarusy. Niežeby som velebil zaslepene staré značky ale podľa skúseností šoférov čo si zažívajú na prímestskej doprave s "Crossmi", tak nič moc. A nemysli si, že som rád z toho, veď len somár sa môže tešiť z toho, že nové vozidlá sú na prd, lebo to len hádže polená pod nohy verejnej doprave a odrádza ľudí od cestovania. A nepomôžu ani nízkopodlažné a low-entry vozidlá. Lepšie ozaj keď príde 9-stovková Karosa načas než s novým autobusom skončiť v polovici cesty. V MHD to ešte človek zvládne, keď jazdia spoje častejšie ale na prímestskej doprave kde sa viac nejazdí ako jazdí si domysli aké to má následky. Štyria sa poskladajú na benzín a pápáááá autobus.
Reakcia na: S499.1023 #54:
Ešte autobus by možno uspel celkom, ale trolejbusy Škoda 30 a 31 Tr s miestom na kočík a zvyšok miesta na státie iba v uličkách a vo dverách sú kalamita. Takýto interiér nasadiť do MHD so sedačkami pomaly v celej dĺžke dokáže len diletant a amatér, ktorý nerozozná prímestskú dopravu od mestskej. Jedno šťastie je, že do kĺbu a do dverí sa nedajú dať sedačky inak by to birmovaní komunisti z Libcháv aj tam nacpali.
Reakcia na: ad.hominem #58:
Aha, to je zase Dunčo. Vypadni.
Reakcia na: S499.1023 #59:
To hovorí ten čo neznáša všetkých a všetko, tzv. "hater" a ventiluje sa urážaním a vulgarizmami na ostatných ?
Reakcia na: dupe #52:
V Bratislave sa vozidlá zásadne neobjednávajú podľa prevádzkových potrieb na konkrétnych linkách. Trolejbus pre linku 201 by mal mať interiérovú úpravu odlišnú od trolejbusu pre povedzme linku 207 alebo 204.
Reakcia na: Solider #61:
Jasné. A pre každú linku potom budeme mať explicitne definované trolejbusy, samostatnú prevádzkovú zálohu atď. Uveď príklad, kde sa to tak robí okrem špecializovaných liniek (invalidné, letiskové)?
Reakcia na: S499.1023 #62:
Pre každú linku nie, ale 201 je oproti iným linkám špeciálna. Spája totiž Hlavnú stanicu s významnými prestupnými bodmi, administratívnou biznis zónou pozdĺž Prievozskej a zároveň je jednou z nosných liniek pre Dolné hony a Podunajské Biskupice. Sú tam vypravované trolejbusy, v ktorých nie je akýkoľvek priestor na umiestnenie akejkoľvek batožiny, navyše do toho všetkého sa do trolejbusu natlačí množstvo ľudí, ktorý využívajú toto spojenie na prepravu medzi týmito významnými dopravnými uzlami. Ale to bol len príklad. Skôr som narážal na to, že sa nákup vozidiel rieši podľa toho, kto sa v DP ako vyspí a rozhodne, nie podľa toho, čo reálne na tých linkách treba (komu bol napríklad dobrý nákup 10,5-metrových vozidiel, ktoré sa nakúpili ako kapacitne nepostačujúca náhrada za sólo Vrakosy?).
Reakcia na: Solider #63:
*ľudí, ktorí...

Plus, ešte som chcel poukázať pri 10,5-metrových vozidlách na linku 20. Linka, na ktorej kedysi premávali preplnené Vrakosy, dnes obsluhujú tieto vozidlá, ktoré navyše ani nevedia vyjazdiť jednu službu na jednu nádrž (pravidelne opakujúci sa jav).
Reakcia na: Solider #63:
To je iná vec, že sa celkovo nakupujú vozidlá, ako dodávateľ povie, prípadne čo si šotouši v DPB povedia, že to ešte nemali (nedajbože elektrobus) a nie, čo potrebuje objednávateľ. Nemal by som nič proti trebárs dvojkĺbovým trolejbusom, ktoré by sa uživili nielen na 201 ale aj na 202 a 212 ale nie špecifické vozidlá len pre 201. Už preto, že sa tá linka prekladá s inými a tam veľký rozptyl kapacity tiež narobí svoje - preto mi aj vadia kachny a uprednostnil by som premávku hoci aj v niektorých úsekoch prázdnejších súprav.
Reakcia na: Solider #64:
20 má od 4.10. zmenený CP takže minimálne v prac. dni už vozy nemusia ísť z linky tankovať.
Ale úplne súhlasím, 20 a 53 by mali byť 12 metrové vozy. A zasa taká 77 bohate postačuje aj 9,5 a minimálne na polovicu spojov aj 7,5 m dlhý voz..
Reakcia na: S499.1023 #65:
201 by dvojklbova mala velke problemy s nasimi ostrymi zakrutami a la Prievozska/Mileticova 🙂, 202 detto na Rajsku a Dunajsku...
Reakcia na: pharel #67:
Preco? Dojklbove vozidla by podla mna nemali ziadny problem, kedze predpokladam, ze su skonstruovane tak, aby kopirovali jazdnu drahu. A myslim si, ze by sa na linkach ako 21, 68, 83 uzivili, kde by sa upravil interval a nerobili by sa zbytocne vlaciky. Pokial nebudu v celej BA buspruhy, tak interval do 6 min. je prakticky zbytocny z dovodu vlacikov a zhlukovania poradi za sebou. Preto by som uprednostil nakup dvojklbovych vozidiel. len by trebalo zmenit vyhlasku.
Reakcia na: Mike #66:
toto je sucastou toho CP? http://imhd.sk/ba/vyprava?d=20161010
Reakcia na: pharel #67:
Nemala.
Reakcia na: TeBeCe #69:
Áno, to čo sa predtým dialo na základe iniciatívy niekoho, by už malo byť oficiálne v CP, že vodiči si na Opletalke menia vozy medzi delenkárskymi a celodennými poradiami..
Reakcia na: Solider #61:
Stačilo by keby sme sa tu prestali hrať, že klbák SOR má kapacitu ako klbák Solarisu a že MBCC je niečo extra kapacitné. Iba sa zaň extra vycalujú peniaze a kapacitu to má ako starý Ikarus 280 alebo 435. Takže z toho čo bol kedysi štandard sme dnes urobili nadštandard a z mizerného autobusu kde nie je miesta na státie a presun z miesta na sedenie sme urobili štandard. Takisto aj z normálnych potravín sme urobili BIO za ktoré treba priplatiť, a GMO, hnojené a bezchuti a vitamínom hnoje z Kauflandu a Lidlu sme spravili štandard. "Krása". ? Bohužiaľ sa stačí pozrieť na podvody okolo SOR, kde lož striedala lož. Najprv sa pri nabaľovaní J&T klamalo, že SOR 10,5 = Karosa B732, lebo majú o 30cm iba menej a tak logika pozerať na riešenie interiéru vypadla, resp. bola účelovo prehliadnutá lebo SOR je boh a nedajbože ani niekto porovnával ich šmejdy na kolene zbúchané s inými kvalitnejšími výrobkami za cca rovnakú cenu. Išlo iba o rýchle naliatie peniažkov za nepotrebný tovar a klbák SOR bez ohľadu na kvalitu aby stihol pripravené tendre, ktoré zrazu po 10 rokoch zanedbávania kĺbových autobusov išlo zázračne spraviť. A dodnes podaktorí "odborníci" nechápu alebo nevidia, alebo sú takí ignoranti arogantní povýšeneckí ako gauneri z vysokej politiky, že SOR napriek dĺžke klbáku dokáže nemožné a to znížiť kapacitu autobusu nacpaním sedačiek takmer po celej dĺžke vozidla a hlúpym rozmiestnením dverí, či prevedením kĺbu a podest.
Reakcia na: ad.hominem #72:
Beati pauperes spiritu quoniam ipsorum est regnum caelorum.
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit sed do eiusmod tempor
Reakcia na: Rubber38 #74:
Keď už sa s tým začalo... Spicy jalapeno bacon ipsum dolor amet pork chop eiusmod irure, in cupidatat non ipsum. Pork shankle sed short loin leberkas ipsum brisket mollit. Tongue pork chop qui, in meatball bacon dolor t-bone. Strip steak ut kevin tri-tip commodo proident aute jerky. Tail dolore pork loin biltong chicken est. Cupim pork chop pariatur ex culpa ut nostrud, ham hock id ea quis occaecat corned beef est. Esse shank in, filet mignon eiusmod ullamco adipisicing pork chop tongue elit meatloaf voluptate ut kielbasa et.
Reakcia na: Rubber38 #74:
Už vidím Dunča, ako to teraz s latinským slovníkom zúrivo prekladá ? .
Reakcia na: mku81 #75:
luna za nimi brány otvárali, tie šable, no modlime sa radšej zhyňte v čiernom vozíku, v údel dali zo slnca do železa dal by dušu v ňom jak by takého znachora vždy tiahnu nadol. Ten prešporský zámok pekný bujnej mladi! Tam napravo, mladý zať, mladý pane - a jedným sa pohýna: spomni i Dunaja. Oj, ľud stretáva ho nakládol? - i vy. - tie kraje, tie naše nádeje! Janíčko, ty
Tak nakup je uz udajne schvaleny, ale este sa bude menit pomer 🙂 .. 25 midi je zbytocnych, kedze midi budu aj nove elektrobusy ak im odklepnu EU- fondy na ten nezmysel.
Reakcia na: Petto #78:
Zbytočných? Ako náhrada za B 9.5? Podľa mňa optimálne. Sólo vozov 12M však mohlo byť viac.
Reakcia na: Solider #79:
25 midi ma byt aj nahrada B9,5 aj BN9,5 - ktore chceli udajne odpredat. Sola12M a ich ako taka rezerva ma byt riesena tym ze dojdu aj solovozy a TEDOMY ostanu udajne do dalsieho nakupu (mozno 2019) ako vypomoc. Setci by najradsej poslali tie vozidla do "kelu" ale cena za 1 kus bol len stvorciferna co neni zly "kauf" ?
Som zvedavy, kedy zacnu riesit nakup novych elektriciek aby tu boli vsetky uz do toho roku 2020. 2 roky na vyrobu, 1 rok na zadanie dopytu, vystavenie tendra, vysutazenie, pripomienky... tak to uz aby zacali buduci rok 🙂
Reakcia na: pharel #81:
Asi ked sa pohne 2.faza Petrzalka - tam sa teraz caka na dalke lehoty ci v akom to je stave ?
Reakcia na: pharel #81:
Je otazne ci nove elektricky budu. Zatial na ne nie su vyclenene peniaze vo fondoch.

Takze dufam, ze sa neodpredaju vsetky T3.
Reakcia na: Ámos #83:
Všetky sa neodpredajú. Niektoré zhnijú na stojánke.
Reakcia na: S499.1023 #84:
Najhoršie na tom je, že zhnijú aj T3P, dobré kapacitné vozidlá, namiesto nich jazdia vozidlá typu omyl K2S.
Reakcia na: Petto #80:
Výpomoc čomu? 28 vozov dĺžky 12 metrov má nahradiť ktoré konkrétne vozy? To nič nemení na fakte, že počty vozov sú úplne od veci takisto, ako celý ten dokument, ktorý má fingovanými hausnumerami podmieňovať celú túto operáciu.
Reakcia na: Solider #86:
28 12m ma nahradit predsa tedomy,ktore maju byt ako rezerva pre chybajuce ine dlzky. Zrejme.budu vypomahat aj na 1.DP kde teraz zaskakuji cng vrakosy namiesto libchavskym pomst. Mozno na pripadnu NAD v 1.faze KV reko.
Reakcia na: Solider #85:
Tak tak. K2S by sa mali vyhubiť ale to chce aj prístup zo strany mesta.
Reakcia na: S499.1023 #88:
Ak sa vsak nenakupia vozy pre Petrzalku po predlzeni trate budu aj K2S dobre. ?
Reakcia na: Ámos #89:
Možno tak pospájané do súprav
Reakcia na: Rubber38 #90:
To by bolo mozne len po uprave K2S, kedze nemaju mnohoclenne riadenie.
Ak vsak maju viacere K2S jazdit, potrebovali by dalsiu GO. Otazna je efektivita takto vynalozenych penazi.

Myslim si vsak, ze v neefektivite DPB lezi na stole dobrych 10 mio €, co by stacilo na 4 eliny rocne. Mozno pri ferovom tendry na 5 ?
Reakcia na: Ámos #91:
Viem, že nemajú, ale v prípade nepridelenia ďalších EF na nákup šalín v dohľadnej dobe, je ich úprava prijateľnou investíciou (nehovoriac o tom, že by konečne nemuseli smradiť CD na L8, RŠ na L7 a podobne úchylných zadeleniach, ak už ich teda nemáme poslať do kovošrotu). Samozrejme nepatrím k obhájcom násilného udržania týchto (poväčšine) historických črepov v prevádzke, ale min. 7126+ vozy by boli pre tú investíciu prijateľné, keď už by neboli k dispozícii nové stroje (nehovoriac o tom, že napr. pre budúcu L3 spájajúcu 120 000 Petržalku a už dnes preťaženú Račiansku radiálu by to bolo KAPACITNE ideálne riešenie)

A teoretizovanie o tom, koľko vecí by sa dalo nakúpiť pri maximálnej efektivite a súčasnom rozpočte, teraz prosím nerozvádzajme.
Reakcia na: Rubber38 #92:
Ano 2xK2 pre L3 by bolo idealne.
A to aj keby sa rozhodlo pre nakup novych elin, kedze zatial nikto neuvazuje s elektrickami dlhsimi ako nahrada kapacity 2xT.
Reakcia na: Rubber38 #92:
Nejakí káčeri môžu ostať pre linku 2, pretože to je jediná linka v dvojlinkovom variante, kde tie vozidlá kapacitne postačujú (v sedle a počas víkendu by postačoval aj sólo Progress, keď už sme pri tom). Zvyšné nadbytočné vozidlá sa môžu odpredať na Ukrajinu alebo do druhotných surovín. Vypravovať K2S počas špičky na L8 je absolútna hlúposť, ale oni to nemali problém vypraviť ani na kapacitne vyťaženejšiu linku 9, kde to bol ďaleko väčší problém, dokonca aj cez prázdniny v júli, keď sa ľudia nezmestili do električiek, až to začali riešiť nejakí poslanci a bolo v podniku bububu, tak sa tam dali súpravy. Pokiaľ ide o rannú špičku na L7, tak to je úplná komédia, škoda reči.
Reakcia na: Ámos #93:
Druhá etapa Petržalky si vyžaduje obstaranie nových vozidiel, pretože s tými súčasnými sa to nebude dať vyjazdiť. 2xK2 je podľa mňa v bratislavských podmienkach kolosálna hlúposť. Treba hovoriť o nových dlhších (45 m) vozidlách, ale nie hnať ľudí z nízkopodlažných autobusov do spriahnutých K2S, lebo „na papieri to ukázalo dobrú kapacitu“.
Reakcia na: S499.1023 #88:
Možno by bolo načase sa vykašľať na tie ročné plány, ktoré aj tak nereflektujú reálny dopyt cestujúcich na danej linke, ale to ako sa to §vždyrobilo, prípadne kto sa ako ráno zobudil. Asi by sme boli dosť prekvapení, ak by sa údaje z APC vyhodnocovali aj na električkách a aj na nižšie zmieňovaných linkách.
Reakcia na: pharel #81:
je okolo toho ticho, dokonca aj pre predsedu dopravnej komisie (JU) uvalili embargo, tiez sa nevie dostat k ziadnym informaciam ...
Reakcia na: eMDi #97:
sorry, reagoval som na prispevok #82 od Petto
Reakcia na: pharel #81:
pocul som, ze sa to presuva do dalsej patrocnice (od 2021) v suvislosti so zmenou eurofondov na rublofondy ? ?
Reakcia na: TeBeCe #99:
alebo putinfondy ci trumpofondy 😃
Reakcia na: TeBeCe #99:
Však aj Belkommunmaš či UKVZ vyrábajú pekné električky ? .
Reakcia na: eMDi #98:
Zrovnal sa už zrejme dohodol s Malystromom na delení vývaru a šetrí fondy na Jánošíky pre ľahké metro v plytkom tunely pod Vlka Karadžiča.
Reakcia na: Solider #95:
Na tom sa zhodneme. Realita je vsak inde.
Na nove elektricky peniaze uvolnene nie su, ak bude chciet DPB dlhsie vozidla ako 2xT musi odovodnit (urobit analyzu) preco vozidla dlhsie.
A kedze sa bavime o DPB, tak #nikdysatotaknerobilo
Reakcia na: Ámos #103:
Do roku 2020 je čas. Bude postačovať, ak sa tender začne riešiť v roku 2018.
Reakcia na: Solider #104:
A dovtedy Sor zacne vyrabat uz aj tramy?
Ved aj velky bus tender sa predsa rusil kvoli tomu, ze Sor nemal este "otestovany" SNB18 a cakalo sa, aby sa mohol zapojit...
Reakcia na: kecho #105:
SOR nemal ambicie pustat sa do kolajovej dopravy, mozno aj preto ze elektrickovo-zeleznicny SKCZ trh je pre neho maly - tam mu staci manipulovat tendre cez kamosov v podnikoch s busmi, tbusmi - dobuducna aj s ebusmi asi.
Reakcia na: Petto #106:
Ako keby Škoda aj bez prítomnosti SORu nemanipulovala električkové tendre?
Reakcia na: kecho #105:
Hlavne to bolo úplne inak, ale nevadí, lebo Sor bolo treba spomenúť a rýpnuť si doňho ? Načo by si chcel obstarávať električky v 2016, keď ich nemáš z čoho financovať?
Reakcia na: Solider #46:
Pre doplnenie:
„Náklady na spotrebu CNG sú aktuálne vyššie ako budú pri naftových autobusoch, ktoré má vedenie v pláne nakúpiť. Podľa poslednej analýzy pri cene nafty 0,81 EUR/l a pri cene CNG 0,8 EUR/kg vychádza cena na 1 vzkm pri nafte na 0,34 EUR a pri CNG na 0,38 EUR.“
https://zastupitelstvo.bratislava.sk/data/att/11970.pdf

"DPB, a.s., aj napriek takémuto zlepšeniu v kvalite ovzdušia v meste Bratislava
pracuje na projekte rozšírenia svojho vozidlového parku o 29 elektrobusov, ktoré majú emisie
nulové. Nákup ekobusov však aktuálne presahuje finančné možnosti DPB, a.s. Nakoľko ide
o investíciu, ktorá je vyššia ako nákup uvedených autobusov a aj prevádzkové náklady sú
neporovnateľne vyššie"

"Pri výbere typov autobusov sú zohľadnené potreby jednotlivých liniek, ktoré odzrkadľujú zmenu kvantifikácie migrácie obyvateľstva a to nasledovne:
30 ks kĺbových autobusov dĺžky do 18,8 m
28 ks sólo autobusov dĺžky do 12,2 m
24 ks autobusov MINI dĺžky do 10,5 m
6 ks autobusov MIDI dĺžky do 9 m "

mini a midi nejaký škriatok zamenil ?