Nové autobusy umožnia vyradiť najmä dožívajúce vysokopodlažné autobusy.
Na októbrovom rokovaní Komisie finančnej stratégie a pre správu a podnikanie s majetkom mesta bratislavského magistrátu dňa 10. októbra 2016 by sa mali poslanci zaoberať aj návrhom na obnovu vozidlového parku autobusov bratislavskej MHD. Uvedený návrh predpokladá obstaranie 88 nových autobusov v priebehu roka 2017.
Dôvodom pre nákup nových vozidiel je vysoký počet autobusov DPB, ktoré sú po plánovanej životnosti, čo spôsobuje zvýšené náklady na ich údržbu a prevádzku, zvýšenú poruchovosť a s tým súvisiace zhoršovanie kvality poskytovaných služieb. V súčasnosti plánovaná technická životnosť uplynula 73 autobusom, medzi ktorými je 37 kĺbových autobusov Karosa B 741 CNG, 30 midibusov SOR a 6 vozidiel kategórie mini. Všetky tieto vozidlá by mali byť po dodávke nových autobusov vyradené z prevádzky.
DPB plánuje v roku 2017 namiesto nich obstarať 30 kĺbových autobusov, 28 autobusov štandardnej dĺžky (12m), 24 midibusov dĺžky do 10,5 m a 6 vozidiel do dĺžky 9 m. V roku 2017 by mal byť ukončený aj prenájom autobusov Tedom C12 G. Podľa uvedeného materiálu sa uvažuje s ich odkúpením do majetku DPB.
Nákup nových autobusov plánuje DPB financovať prostredníctvom dlhodobého investičného úveru v predpokladanej výške 24 mil. €. Financie na splátky úveru chce dopravný podnik získať z vnútorných úspor a optimalizačných opatrení.
Posledný veľký nákup autobusov sa realizoval v rokoch 2014 - 2015, kedy sa zakúpilo 100 nových autobusov.
Ámos
Ak vsak maju viacere K2S jazdit, potrebovali by dalsiu GO. Otazna je efektivita takto vynalozenych penazi.
Myslim si vsak, ze v neefektivite DPB lezi na stole dobrych 10 mio €, co by stacilo na 4 eliny rocne. Mozno pri ferovom tendry na 5 ?