Podľa Lepšej dopravy je potrebné nakúpiť viac kĺbových autobusov, aby dokázali nahradiť aspoň viac ako 20-ročné Karosy.
Poslanci Mestského zastupiteľstva budú 16. novembra 2016 rozhodovať o zakúpení nových autobusov pre dopravný podnik. Pôjde o 88 autobusov, pričom podľa materiálu určeného poslancom by malo ísť približne o 30 autobusov dĺžky 18 metrov, 28 autobusov dĺžky 12 metrov, 24 autobusov dĺžky 10,5 metra a 6 autobusov dĺžky do 9 metrov.
Počty nových vozidiel sa však nezdajú odborníkom na bratislavskú dopravu združeným v Občianskej iniciatíve Lepšia doprava. Iniciatíva síce "plne podporuje obnovu vozidlového parku autobusov", navrhuje však venovať viac prostriedkov väčším autobusom, aby sa zlepšil komfort cestovania, ale aj ako prípravu na nových cestujúcich po zavedení parkovacej politiky.
„Domnievame sa, že je potrebné zakúpiť podstatne väčší počet kĺbových vozidiel, než predpokladá návrh, ktorý DPB predložil na rokovanie zastupiteľstva. Navrhovaných 30 vozidiel nestačí nahradiť ani všetky vozidlá typu Karosa, ktorých je 37 a DPB ich plánuje vyradiť, pretože majú 20 - 25 rokov,“ konštatuje Martin Fundárek z iniciatívy. „Navyše už dnes chýbajú denne kĺbové vozidlá vo výprave. Sú nahrádzané kratšími vozidlami, do ktorých sa cestujúci nezmestia,“ dodáva.
Podľa iniciatívy treba počítať aj s nárastom potreby kĺbových vozidiel. V blízkej budúcnosti sa začne modernizácia električkových tratí (Karloveská radiála, Ružinovská radiála, Vajnorská radiála), čo si oproti dnešnému stavu vyžiada zvýšený počet autobusov kvôli zabezpečeniu náhradnej autobusovej dopravy.
„Predpokladáme tiež, že v súvislosti s plánovaným spustením parkovacej politiky sa časť cestujúcich presunie z áut do MHD, avšak niektoré linky sú už dnes na hranici svojej kapacity a bude ich treba posilniť. Už dnes sa cestujúci sťažujú na preplnenosť niektorých liniek,“ hovorí Fundárek. Podľa iniciatívy bude preto v blízkej budúcnosti potrebné nahrádzať na niektorých linkách 12-metrové vozidlá kĺbovými a 10,5-metrové 12-metrovými. Ďalší nárast počtu vozidiel si môže vyžiadať rozvoj mesta (Južné mesto, Bory), či nedostatočná preferencia MHD, keď vozidlá stoja v zápchach, preto treba predlžovať časové rezervy na konečných a pridávať ďalšie vozidlá, aby zostal zachovaný interval.
"Občianska iniciatíva Lepšia doprava preto odporúča nakúpiť vyšší počet kĺbových vozidiel, najmä na úkor 10,5-metrových," uvádza sa na záver tlačovej správy, ktorú iniciatíva poskytla médiám.
Mike
Ale nesúhlasím s tým, že keď nám prešli doteraz také somariny (akože projekty) ktoré mal nejaký riaditeľ alebo projektant desaťročia schované v šuflíku a teraz sa naskytla príležitosť vytiahnuť ich, tak aj naďalej nám prejde za eurofondy všetko.
Teda myslieť si to môžme (ide o to či iba diskutéri na imhd alebo aj kompetentní), ale treba si uvedomiť, že už je nové programové obdobie, nové operačné programy, ináč nastavené pravidlá a menia sa aj ľudia čo o tom rozhodujú a čo to kontrolujú či na ministerstve, meste, alebo nás čím ďalej tým prísnejšie posudzuje aj Jaspers (napr. za všetky príklady stačí spomenúť Filiálku, ktorú primát presadzuje silou mocou bez ohľadu na to či vyjde alebo nevýjde z rôznych analýz, lebo on tvrdí že určite výjde a určite ju podporí aj japsers a eurofondy..)
A tiež neviem momentálne čo nám pomôže odbočka tbus trate z Mlynskej Doliny do Slávičieho údolia, keď súčasnú trasu 31/39 minimálne v úseku CSU - nábrežie (prestup na električky) - a ešte možno Zochova a nám. 1. Mája je kvôli väzbe na električky, rozmiestneniu intrákov a hlavne fakúlt UK a STU potrebné mať tak ako je dnes a je dlhodobo potrebné ju posilniť, lebo v tom intervale 6/7 v špičke a 10 v sedle je to veľmi poddimenzované.