Do Petržalky pôjde okrem linky 1 aj linka 3 a linka 82 sa ruší. Mení sa aj trasa linky 8.
Od soboty 9. júla 2016 budú v súvislosti so sprevádzkovaním električkovej trate do Petržalky vykonané zmeny liniek 1 3 8 82 nasledovne:
- Linka 1 bude z Obchodnej ul. už od 8.7.2016 20:00 predĺžená cez Nám. SNP a Štúrovu ul. na novú trať do Petržalky, kde bude končiť na zastávke Jungmannova. Upozorňujeme, že medzi zastávkami Poštová-Martinus a Šafárikovo nám. nebude linka 1 zastavovať. Na novej trase pribudnú zastávky Šafárikovo nám., Sad Janka Kráľa, Farského a Jungmannova.
- Linka 3 bude pri jazde z Rače zo Špitálskej ul. pokračovať cez Štúrovu, Šafárikovo nám., Starý most do Petržalky na konečnú Jungmannova. Linka 3 zastaví na zastávkach Šafárikovo nám., Sad Janka Kráľa, Farského a Jungmannova. Upozorňujeme, že medzi zastávkami Mariánska a Šafárikovo námestie linka 3 nebude zastavovať. Na Mariánskej je možný prestup na linky 4 a 9, ktoré zastavujú aj na Námestí SNP.
- Linka 8 bude v centre mesta premávať vzhľadom na prebiehajúcu uzávierku Mostovej ul. okruhom z Obchodnej ul. cez Kapucínsku, tunel, nábrežie, Šafárikovo nám., Štúrovu a Nám. SNP na Obchodnú odkiaľ pôjde doterajšou trasou do Ružinova.
- Linka 82 bude zrušená. Prístup k divadlu Aréna a na Tyršovo nábrežie je možný zo zastávky električiek Sad Janka Kráľa.
Pôvodne magistrát avizoval aj skrátenie linky 95. Táto zmena však bude vykonaná až k 18. júlu 2016. Linka 95 potom bude premávať po skrátenej trase z Vyšehradskej po zastávku Farského, odkiaľ pôjde cez Černyševského ul. na konečnú zastávku Muchovo námestie. Z Muchovho nám. pôjde doterajšou trasou na Vyšehradskú. Prestup medzi linkou 95 a električkami do centra mesta a opačne bude možný na zastávke Farského.
Ámos
Resp to, ze elektricka zastavi zabezpeci, ze vodic bude mat pri klesani dostatocny rozhlad do krizovatky.
Hej?
No nie, lebo:
zastavenim sa kontroluje funcnost brzdy. Tak ste to tu napisali.
- preco sa nemoze funkcnost brzdy skontrolovat v zastavke Sad?
znizenou rychlostou na 15km/hod, sa zabezpecuje dostatocny rozhlad v krizovatke.
- lebo to ze hore vodic zastavi, mu s rozhladom dole asi nepomoze.
To ze elektricka bude mat v krizovatke volno zabezpecuje v preferencii snimac. A ten sa da dat aj do polky mosta. Alebo dokonca aj do zastavky Sad. Napriklad. To je len vec umiestnenia aby mal radic dostatok casu na vyratanie, kedy je ten moment na plynuly prejazd elektricky cez krizovatku.
Mne teda zo vsetkych argumentov co ste napisali, stale viac a viac vychadza, ze zastavenie je zbytocne.
Ja nenamietam rychlost 15km/hod, nenamietam skusku brzdy. Ale vsetko sa dalo spravit tak, aby sa eliminovalo jedno zbytocne zastavenie vozidla.