Na skúšobnej jazde už aj Škoda 30T #7502

Do ulíc mesta vyšla na testovacie jazdy už aj druhá električka Škoda 30T #7502. Podľa predchádzajúceho vyjadrenia DPB by už tejto električke (rovnako aj ďalším) malo stačiť najazdiť 100 km bez cestujúcich a vykonať brzdové skúšky. Do premávky s cestujúcimi sa však zaradí až po dokončení homologizačných skúšok vozidla #7501, pravdepodobne v priebehu mája.

Doplnené: Rozsah testovania vozidla #7502 je napokon rozsiahlejší, ako len spomínaných 100 km. Vozidlo je totiž vybavené tenzometrami na meranie deformácií karosérie a podvozkov. Uvedené skúšky sa vykonávajú v rámci procesu homologizácie tohto typu električky.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
dnes o 11:35 som ju videl dolu na molecovej v smere do dubravky
este stale jazdi, tak to bude viac ako 100 km...akurat teraz podvecer jazdi prdelou napred ?
Reakcia na: TeBeCe #2:
z interieru isli k povodzkom nejake kable.
Vy sa teda v tej Bratislave máte. Tu v Košiciach nám kúpia šroty od Pragoimexu + nie sú ani nízkopodlažné. ?
Reakcia na: Deluxe700 #4:
Koho ste si zvolili v tom case, to mate. ?
Reakcia na: Petto #5:
No tu na východe sú samé staré baby, ktoré uveria tým blbcom ako je Raši. Nasľubuje hory doly a potom je z toho veľký p*d.
Reakcia na: Deluxe700 #4:
To sa ešte uvidí, čo vôbec tie 30T budú zač. V Prahe novoty 15T neboli bez problémov. Podľa mňa, nemuseli byť také veľké oči a stačilo aj tu pokúpiť vozidlá VarioLF, LF2, LF3. V Olomouci a v Ostrave ich nakupujú, dobre slúžia a nikto si nesťažuje. Ja čo som tým išla, nič tomu nechýbalo, stálo by to aj menej peňazí a jednoduchšie, zaužívanejšie ovládanie. V Olomouci ešte aj obojsmerné vozy majú. Je to síce krásne, že Bratislava má teraz tie najmodernejšie Električky, ktoré však nahradia nadlho len zhruba polovicu vozového parku, pri dnešnej finančnej situácií mesta. Aspoň môj pohľad na to.
Reakcia na: Mirtschi #7:
Nadlho by to nemalo byť, vďaka štrukturálnym fondom EÚ na obdobie 2014-2020 by mala Bratislava nakúpiť ďalšiu flotilu električiek.
Reakcia na: Mirtschi #7:
Ak si mam vybrat medzi tym, ci sa kupi VarioLF/2/3 alebo Skoda 29T/30T za tie iste prachy, tak urcite nebudem jediny, co si radsej vyberie Skodofku.
Reakcia na: Michal111 #8:
to nie je iste. to je len moznost ich nakupit.
Ja som už tak tiež čítal niekoľko vyjadrení DPB že vďaka EU fondom Bratislava bude opäť nakupovať električky vrámci toho projektu rozvoja dopravy či ako to je. 🙂 Takže myslím si že keby sa to splnilo tak o pár rokov by sme mohli mať obnovený celý vozoví park električiek alebo aspoň 2/3. Avšak dúfam v to že každá ďalšia nová objednaná električka bude buď 30T alebo 29T. Sú to neskutočne krásne dizajnové kúsky. Už len presvedčiť sa či budú spoľahlivé aj v premávke. 🙂 Ale ja im verím naplno. 🙂
Reakcia na: Dadino #11:
Nebol by som proti ani STADLERu ktory tesne prehral "jednosmerny tender"
Reakcia na: Petto #12:
Na druhu stranu nie je lepsie, ak je unifikovany vozovy park? Ina znacka moze byt pri dalsom tendri 🙂
Ja som ale za skodovku aj hlavne preto ze by som chcel aby aj elektricky boli jedneho dizajnu ako trolejbusy. 🙂
Jedine co maju spolocne 31tr/30tr s 29t/30t je logo
Reakcia na: 1adad1 #15:
A este aj cervenu farbu. 😉 A inak keby si chcel vediet myslel som to tak ze tak ako su momentalne jednotne trolejbusy tak by bolo fajn keby boli jednotne aj elektricky. Nikde som nespomenul ze su rovnake alebo nieco podobne. 🙂
Reakcia na: Mirtschi #7:
? ? ?
Včera som ju videl v Dúbravke, ale len preto lebo som začul divný rachot a to práve dobrzďovala na Damborského. Tak neviem či práve vodič skúšal brzdy naplno a zapol sa mu nejaký protišmykový systém, lebo znelo to dosť ako ABSko v aute, len teda oveľa hlasnejšie. Bola by smola, keby ju museli hneď reklamovať a opravovať...
Reakcia na: Svehlo1 #18:
Tak nato su asi tie testy, aby odskusali rozne scenare a ked nieco nefunguje reklamovat 🙂 Radsej tak, ako ju zaradit do premavky a vytrepe sa na prvej zastavke du druhej elektricky pre zle brzdy 🙂
Reakcia na: Svehlo1 #18:
predpokladam, ze preto aj prisla neskor, ze mala nejake problemy, takze teraz robia dlhsie testy, kedze v Plzni toho moc na tej kratke trati nenatestuju.
Reakcia na: kecho #21:
Neviem ako sa výrazne odľahčí autobusová doprava, keď nová električková linka v podstate nahrádza len čiastočne L95. Fakt budem zvedavý na využitie kapacít električkovej dopravy z Petržalky.
Reakcia na: Dadino #11:
Tak táto tvoja viera je veľmi slepá lebo na dizajn sa nejazdí ,očakávam tak do 2-3 rokov veľký "prúser" vo finančnej náročnosti na prevádzku. ☠ ☠ ☠
Reakcia na: Quakeman #23:
Údržba je tuším na nejakých 8 rokov v cene električiek, nie?
Reakcia na: kecho #21:
sak na Juraku, na kucharskom fore FB mas uz foto 3 30T za sebou
Reakcia na: Quakeman #23:
Keď jedno hlavné mesto krajiny, ktorá je členom EÚ, nezvládne prevádzku českej električky, tak potom tu asi nebude niečo v poriadku a patria sem vozy ťahané somármi, príp koňmi.

Škodovke už jazdí na Slovensku zopár súčasných produktov koľajovej dopravy a až také nákladné na údržbu to nie je oproti starším generáciam. Väčšina vecí sa rieši cez comp. Až keď to zlyhá, prichádzajú na rad náhradné diely.
Reakcia na: Andy #24:
Údržba nieje v cene vozidla ,je na 15 rokov a v nej sa zaviazal DP platiť každý rok za každú plánovanú opravu nejakú sumu za každé vozidlo .V cene údržby niesu všetky položky a to bude kameň úrazu.
Reakcia na: Andy #24:
Ale údržba tratí nie je ?
Reakcia na: ufo #26:
...prevádzku českej električky nezvláda ani hlavné mesto štátu kde je vyrobená! Možno bude BA výnimka...
Reakcia na: DRRD #29:
14T či 15T?
Iste, niečo iné ako Škoda by potešilo.
Reakcia na: ufo #30:
Rozhodne.
a dovod rozsiahlejsieho testovania je aky ?
Ak som dobre dostal info 7502 ma mat protizatazove cidla. Ak elektricka bude pretazena sa proste nepohne a x ludi si bude musiet vystupit
Reakcia na: BEUS92 #33:
Budú nové nálepky? 🙂
"Ak máte vyššiu, ako priemernú hmotnosť, v prípade preplneného spoja, prosím, nenastupujte!"
Reakcia na: Petto #32:
Čo je to podľa teba rozsiahlejšie testovanie?
Reakcia na: BEUS92 #33:
Toto čo tu tvrdíš je nezmysel.
Reakcia na: BEUS92 #33:
Keby sa taketo nieco davalo do nasich vozidiel tak by nemali meskania pocas spicky len pol hodinu ale dve hodiny a na kazdej zastavke by stracali neskutocne vela casu. Preto si myslim ze to nebudu dobre info. 🙂
Aj dnes jazdila vecer (20.30) a vnutri dvaja pani s PC na kolenach s napichnutymi kablami
asi nie je chuda v poriadku
Reakcia na: Quakeman #35:
Tak taka 7401 ma v interieri mikrofony a pravdepodobne sa meria hlucnost . Inak a preco na moju otazku odpovedas otazkou ? ?
A vie niekto kedy reálne pôjdu tie zázraky do premávky? Spomínal sa najprv marec, potom prelom marca a apríla, najnovšie koniec apríla a stále nič. Nad vozmi VarioLF síce každý ohŕňa nos, ale tie by už aspoň jazdili.
Reakcia na: Mirtschi #40:
V maji.
Reakcia na: Mirtschi #40:
Ja stale neviem pochopit ci tomu stale velka vacsina nerozumiete alebo nechce rozumiet. Skoda 29T/30T su uuuuplne nove typy vozidiel a preto sa prototypi tychto vozidiel musia podrobit homologizacnym skuskam plus najazdit 5000km bez zataze a 5000km so zatazou. Avsak vraj sa na skode 30T 7501 objavili akesi chybicky pri prvych 3000km a preto neboli uznane a musi ich najazdit znova. Preto sa zaradenie tychto vozidiel posuva az na prelom aprila/maja. A dufame vsetci ze uz to bude konecny termin. 🙂
Reakcia na: Mirtschi #40:
ano ohrname nos nad variami, rovnako ako by sme ohrnali nos na faceliftom Skoda 105 L.
Tak pardon. Síce keď musia nabehať až tých 10 000 km, tak je to ešte akurát ten čas. Viacerí sa tu na mňa teraz jedujete, no mne išlo o to, alebo skôr jedovalo zase mňa, že načo sú nám električky, ktoré sa len mocú po meste a nemôžu voziť cestujúcich. Sú to ozaj pekné vozy a určite im prajem úspech, ale jeden nikdy nevie. Ako isto aj viacerí viete, pred rokmi spočiatku s veľkou slávou sa tiež predstavovali vozy RT6 ako úplné novinky. Tiež mali na svoju dobu krásny dizajn, ale čo z toho, keď veľa toho nenajazdili a schválené boli nakoniec až po rokoch po veľa úpravách a to sa ich viaceré mestá prevádzkovať už vzdali. A toho sa ja bojím a preto sa mi skôr pozdávalo to VarioLF. Vraj aj Praha má so 14T i 15T problémy. http://www.bmhd.cz/rt6/rt6.php
A ak môžem kritiku, jedna vec čo sa mi na vozoch 29T a 30T nie moc pozdáva sú neotočné stredné podvozky. A toto potvrdí každý odborník, že neotočné podvozky viacej opotrebuvávajú koľajnice hlavne v oblúkoch. Síce pravda, že Bratislavské trate sú prevažne rovné, ale tiež nie sú celkom bez oblúka, už len okrem iného obratiská. Ako ono by to až tak nevadilo, vo viacerých mestách majú električky s neotočnými podvozkami. Keby Bratislava bola taká Viedeň, sa nad tým ani nepozastavujem. Len všetci vieme, aký má Bratislava problém s opravami a údržbou tratí. Úsek Radlinského - Žilinska smerom na Hlavnú stanicu hovorí za všetko. Aspoň, že sa čo to môže opraviť teraz z Eurofodov. Lenže, to nie je tak, že teraz sa modernizujú trate a na 25 rokov pokoj. A pri typoch 29T či 30T ,bude nutné opravovať trate ešte častejšie.
Reakcia na: Mirtschi #45:
Asi preto, ze maju neotocne podvozky, maju skratene stredne clanky. Ale to haterovi nevysvetli nikto.

Co sa tyka 29T a 30T - vychadzaju z uz existujucich 26T a 28T, ktore uz jazdia a neviem o tom, zeby mali nejak extra problemy. (Ano, kazda NOVA elektricka bude mat problemy, tomu sa nevyhnes, zalezi vsak, kolko problemov a ake mnozstvo je prijatelne).

A neviem ako TY ale JA radsej pockam 2-3 mesiace navyse, ako by som sa mal vozit 25 rokov v "T3 Low Floor" bez klimatizacie ako v Kosiciach. A tie slavne Varia su tiez riadne poruchove (hlavne LF2+) - staci zajst na kosicky web.
Reakcia na: Mirtschi #44:
Stále sa bavíme o tom že načo nám sú električky, ktoré jazdia po meste a nevozia ľudí?! Veď som sa snažil to vysvetliť dosť jasne. Vieš aj tie vaše Varia keď došlo prvé na slovensko tak muselo prejsť takými istými skúškami. Podľa môjho názoru aspoň čo sa týka električiek máme niečo čo je iba pre nás a nie ako autobusy napr kde máme sory, ktoré niesu ničím jedinečné pre nás lebo jazdia hoci kde. Kdež to 29T/30T sú navrhnuté pre nás a som rád že tak nádherné dizajnové vozidlá sú práva naše a verím tomu že keďže vychádzajú s predošlých verzií, s ktorými naozaj vraj nie sú nejaké významné problémy tak verím že ani s našimi nebudú veľké problémy. A sorry ale kupovať vozidlá len podľa toho aby hneď po dodaní jazdili nie je moc výhra. Mne osobne záleží aj ostatných faktoch. 🙂
Reakcia na: Mirtschi #45:
A oni sa z Kosic?