Do premávky sa po prehliadke v Ústredných dielňach vrátila súprava električiek T3M #7602+7610.
T3M #7602+7610 opäť v premávke
Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v menu.
- Autor: mhd
- Publikované
Do premávky sa po prehliadke v Ústredných dielňach vrátila súprava električiek T3M #7602+7610.
Beus
#9 Pe67: Nesúhlasím, technika jazdy (aspoň tá moja ) sa podľa mňa u TV1 a TV8 dosť líši, najmä kvôli malému počtu pevných stupňov u TV8 versus (takmer) plynulej regulácii u TV1. Ubrzdiť TV1 - na to, že TV1 brzdí vo vyšších rýchlostiach slabšie, sa dá zvyknúť a dá sa naučiť sa primerane si vypočítať brzdnú dráhu. Dôvodom však rozhodne nie je hmotnosť - ten rozdiel 11 cestujúcich navyše toto nemôže spôsobiť (keď navyše aj TV8 je určite ťažšia ako Tr37 (zrýchľovač), aj keď asi nie až o toľko). Ďalšia vec, čo si si na TV1 asi nevšimol, je, že keď pri brzdení klesne rýchlosť pod cca 35, brzdný účinok sa CITEĽNE zvýši (pričom ampérmeter sa ani nepohne). Pri klesnutí pod cca 20 sa účinok ešte o trochu zvýši, to je však cítiť len na "dobrých" vozoch (ako 7602-10 ). Výsledok však je, že už pod tých 35 brzdí TV1 minimálne rovnako účinne ako TV8. Akurát u TV1 je max. brzdný prúd 360 A, u TV8 tuším 420 alebo aj viac. A že s nimi vodiči meškajú, je len tým, že to nevedia - ďalší dôkaz môjho tvrdenia, že takých, čo to s TV1 vedia, je málo. Ja som s TV1 na 5-ke musel pravidelne vykrývať náskok "vetraním" po zastávkach Je to však aj tými roztiahnutými chrono, aké teraz máme. Tie síce štatisticky sedia na jazdu väčšiny vodičov a štandardne chytané zdržania, len niektorí sme šikovnejší
Presný dôvod tohto správania brzdy u TV1 nepoznám, no mám 2 hypotézy: buď to bude jednoducho rozdielnym tvarom impulzov (keby sa do trakčného obvodu pripojil osciloskop, zistili by sme), alebo, ako mi ktosi spomínal, že u TV1 sú motory trvale shuntované - čo sa mi síce príliš nezdá, no ak tým myslel to, že sú shunty (adekvátne rýchlosti) pripojené aj v brzdnom režime, tak by to sedelo. 35 je totiž práve rýchlosť, v ktorej každá normálna výzbroj pre T3/K2 začína pripájať shunty. Čiže stúpnutie účinku brzdy by zodpovedalo ich odpojeniu pri klesnutí rýchlosti pod hranicu pre ich pripájanie. Sú to len moje dohady, možno píšem hlúposti, no snáď by ma Quakeman vedel opraviť
#14 Oliwerko: Nároky na údržbu TV1 a Tr37 porovnať neviem, keďže jedny sú v Krasňanoch, druhé na Juráku, ale tipujem, že budú na tom podobne. Aj na TV1 sem-tam čo-to odíde. Najlepšiu spoľahlivosť majú vraj TV8 - tie, ako dielenskí vravia, pomaly už ani nevedia, ako vnútri vyzerajú - tak zriedkavo do nich musia "liezť" kvôli poruchám.
#26 DRRD: Doplním a upresním: TV1, ak ma pamäť neklame, sa vyvíjala už začiatkom 70-tych rokov, nie ich koncom.
TV8, presne ako hovoríš, bola koncipovaná tak, aby bola zabudovateľná do zrýchľovačovej T3 s čo najmenšími úpravami. Preto využíva dokonca ešte aj pôvodný T3-kový jazdný a brzdný radič s 5 stupňami (nie 7). T6 (TV3) majú tiež len 6 stupňov, nie 7, takže nie u všetkých sa používa 7.
Tak, a teraz ma vyhodia za flood