Nasledovať bude dodávka trolejbusov Škoda 30 TrDG.
V priebehu marca obdržal bratislavský dopravný podnik posledné kĺbové trolejbusy Škoda 31 Tr z prvej 50-kusovej objednávky. Ako pre imhd.sk uviedla hovorkyňa DPB Adriana Volfová, v súčasnosti prebieha preberanie posledných dodaných vozidiel od výrobcu a vybavovanie technických preukazov.
Posledné dodané kĺbové vozidlá dostali evidenčné čísla 6830, 6831 a 6832. Na zaradenie do premávky v týchto dňoch čakajú aj vozidlá #6846, 6848 - 6850.
V krátkom čase bude nasledovať dodávky 14 "krátkych" vozidiel Škoda 30 TrDG s prídavným dieselagregátom #6102 - 6115. Tieto vozidlá budú podľa DPB dodané v apríli a máji tohto roka. "DPB, a.s. plánuje obsadiť týmito vozidlami linku 210, ktorá bude predĺžená až k OC EUROVEA. O ďalších linkách sa ešte rokuje," uviedla A. Volfová.
Do konca tohto roka bude ešte v rámci využitej opcie dodaných 20 kĺbových trolejbusov Škoda 31 Tr a 20 sólo vozidiel Škoda 30 Tr bez dieselagregátu.
V súvislosti s dodávkou nových trolejbusov sme sa zaujímali aj o to, ako DPB naloží so starými trolejbusmi, ktoré už doslúžili. "V súčasnosti prebieha proces vyraďovania najstarších trolejbusov určených na likvidáciu. Odpredaj novších trolejbusov sa bude predbežne realizovať v letných mesiacoch," priblížila nám A. Volfová. Na otázku, kam ich DPB plánuje odpredať, nám však hovorkyňa DPB neodpovedala.
Ike
ad 1. Bratislava je významný prestupný uzol medzi rôznymi módmi dopravy - pohodlné spojenie hlavnej železničnej a autobusovej stanice je podľa mňa nevyhnutné (spojenie obcí, ktoré nie sú dostatočne napojené na železničnú sieť, so sieťou medzinárodnej železničnej dopravy a pod.). Zriadením zastávky Mlynské Nivy pre L210 a vypustením zastávky AS Mlynské Nivy by sa výrazne obmedzil spomenutý faktor pohodlnosti pri prestupe (a na to sú cestujúci citliví). Všetci tu dobre vieme, že nie je nič lepšie ako prestup na hrane. Netvrdím, že ten je v súčasnosti v kontexte L210 zabezpečený, no cestujúci sú napríklad výrazne menej vystavení poveternostným podmienkam pri prestupe MHD v BA - PAD a vice versa.
ad 2. Hlavná stanica má s OC Eurovea priame spojenie prostredníctvom linky X13, hoci priznávam, že dočasné. Pozorovaný priemerný počet osôb na jeden spoj na tejto linke (najmä z HLST) ale nepredstavuje pozitívny dôkaz, že by o toto spojenie bol extrémny záujem.
ad 3. Na celej trase L210 sú zastávky, ktoré majú priame spojenie s obchodnými centrami s približne rovnakým portfóliom predajní (HLST - Aupark, NFL - RaMy - Bory Mall, Central, RaMy - ASMN - Eurovea, Bory Mall). Priznávam, že v OC Eurovea sa nachádzajú aj luxusnejšie značkové predajne, ktoré v iných bratislavských OC nie sú (predajne talianskych návrhárov na prízemí), no povedzme si na rovinu, počet zákazníkov týchto predajní je extrémne nízky a vzhľadom na charakter klientely ťažko predpokladať ich presun z IAD do MHD (pokúsme sa prioritne dostať ľudí do MHD tam, kde je reálny potenciál ? lebo presun z X6ky do X13 si akosi neviem predstaviť ? )
ad 4. Spojenie Mlynské Nivy s OC Eurovea predsa existuje prostredníctvom L78. V týchto končinách sa nepohybujem, takže mieru využiteľnosti tejto relácie neviem posúdiť, no spojenie tu je a interval nie je až taký neatraktívny. V prípade veľkého záujmu by stačilo zaviesť víkendovú prevádzku.