Nasledovať bude dodávka trolejbusov Škoda 30 TrDG.
V priebehu marca obdržal bratislavský dopravný podnik posledné kĺbové trolejbusy Škoda 31 Tr z prvej 50-kusovej objednávky. Ako pre imhd.sk uviedla hovorkyňa DPB Adriana Volfová, v súčasnosti prebieha preberanie posledných dodaných vozidiel od výrobcu a vybavovanie technických preukazov.
Posledné dodané kĺbové vozidlá dostali evidenčné čísla 6830, 6831 a 6832. Na zaradenie do premávky v týchto dňoch čakajú aj vozidlá #6846, 6848 - 6850.
V krátkom čase bude nasledovať dodávky 14 "krátkych" vozidiel Škoda 30 TrDG s prídavným dieselagregátom #6102 - 6115. Tieto vozidlá budú podľa DPB dodané v apríli a máji tohto roka. "DPB, a.s. plánuje obsadiť týmito vozidlami linku 210, ktorá bude predĺžená až k OC EUROVEA. O ďalších linkách sa ešte rokuje," uviedla A. Volfová.
Do konca tohto roka bude ešte v rámci využitej opcie dodaných 20 kĺbových trolejbusov Škoda 31 Tr a 20 sólo vozidiel Škoda 30 Tr bez dieselagregátu.
V súvislosti s dodávkou nových trolejbusov sme sa zaujímali aj o to, ako DPB naloží so starými trolejbusmi, ktoré už doslúžili. "V súčasnosti prebieha proces vyraďovania najstarších trolejbusov určených na likvidáciu. Odpredaj novších trolejbusov sa bude predbežne realizovať v letných mesiacoch," priblížila nám A. Volfová. Na otázku, kam ich DPB plánuje odpredať, nám však hovorkyňa DPB neodpovedala.
Dispecer
Teda muselo dôjsť k jednej z týchto variant:
- kompletnú / výraznú zmenu výzbroje (podľa môjho osobného názoru asi najpravdepodobnejšie, nejaké skladové zásoby určite v tej dobe boli),
- častí ktoré sú náchylné na vlastnosti systému (nejaký menič vlastností dodávanej elektrickej energie, ale mne to príde príliš komplikované na tú dobu, kedy boli tie trolejbusy vyrábané).
Ale ak by ste mali nejaké 3 31 Tr navyše, kľudne pošlite, nech sa má DPMK čím chváliť, že nakúpil niečo aj na trolejbusovú dopravu... U nich je otázka prechodu na iný trakčný systém otázka drobných úprav, vraj predovšetkým softvéru. ?