Čerpať financie z fondov EÚ môže po novom aj Dopravný podnik Bratislava.
Európska komisia schválila revíziu Operačného programu Doprava. Do roku 2015 sa tak budú realizovať ďalšie projekty v regiónoch dvoch najväčších slovenských miest. Pôjde napríklad o nákup električiek, trolejbusov a dodávku ďalších pohodlných a moderných vlakov na trate v okolí Bratislavy a Košíc.
„Ide o jednu z najrýchlejšie schválených revízií operačného programu zo strany Európskej komisie. Je to výsledok vynikajúcej práce Riadiaceho orgánu OPD, keďže Komisia akceptovala predložený dokument bez akýchkoľvek výhrad,“ povedal minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek. Ako dodal, vďaka schváleným zmenám sa vytvorili podmienky na vyčerpanie zdrojov vyčlenených v prioritnej osi (PO) 4.
Zmeny v OPD odobril ešte koncom minulého roka Monitorovací výbor OPD a následne Vláda SR. Podnetom na revíziu operačného programu bol nedostatočný pokrok v implementácii a nízky stav čerpania financií alokovaných v rámci PO 4 – Infraštruktúra integrovaných dopravných systémov. Na základe revízie OPD boli medzi projekty, ktoré sa budú realizovať v tomto programovom období, zaradené projekty zamerané na výstavbu a modernizáciu infraštruktúry pre električkovú a trolejbusovú dopravu a obnovu parku železničných, električkových a trolejbusových vozidiel pre región Bratislavy a Košíc.
Úpravy v rámci prioritnej osi 4 umožnia využiť zdroje, ktoré boli pôvodne vyčlenené na projekt železničnej trate Bratislava Predmestie – Bratislava Filiálka. Ten nebude realizovaný v súčasnom programovom období. Štúdia uskutočniteľnosti vyhodnotila projekt v jeho vtedajšej podobe ako ekonomicky neefektívny a investične náročný. Preto je potrebné pripraviť technicky a ekonomicky vhodný projekt Filiálky ako stanice pre prímestskú dopravu. Teda ako stanice s kratšími nástupišťami umiestnenými v menšej hĺbke pod povrchom a najmä bližšie k nadväzujúcim zastávkam MHD na Trnavskom mýte. Takýto projekt bude následne posudzovaný z pohľadu vhodnosti financovania zo zdrojov nového programového obdobia 2014-2020.
Do zoznamu prijímateľov Prioritnej osi 4 boli doplnení noví prijímatelia pomoci z fondov EÚ: Dopravný podnik Bratislava a Dopravný podnik mesta Košice. Doteraz boli oprávnenými prijímateľmi v PO4 Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), Hlavné mesto SR Bratislava a mesto Košice. Celková alokácia na PO 4 je vyše 500 miliónov eur (vrátane národných zdrojov).
Juraj76
1. 2/3 kĺbových SORIEK sú v Trnávke, čiže ostatným dvom vozovniam sa ich ušlo pramálo. Všetky Citelisy a väčšina krátkych SORIEK je tiež v Trnávke a žiadna nie je v Petržalke. Tedom sa nekúopil, ale je prenajatý (taký bol tender).
2. Zober si, že tu už sú dávno po dobe životnosti KAROSY (vyše 20 ročné) a IKARUSY (majú 15 a viac rokov). Náhrada? KAROSY v Trnávke dopĺňa "až" 12 SORIEK, IKARUSY síce dopĺňa 61 nových autobusov (41 MERCEDESOV a 20 SORIEK), ale je to nedostatočné, ak sa veľmi často nedokáže vypraviť kompletná výprava pre nedostatok autobusov.
3. Ja som si dal tú námahu a pozrel som, ako sa vyvinula situácia ohľadom autobusov od začiatku roku 2011.
a, Príchod: Prišlo alebo bolo sprevádzkovaných: 15ks MERCEDES BENZ, 3 ks IRISBUS CITELIS, 38 ks SOR NB 18 CITY. Spolu 3 krátke a 53 kĺbových autobusov Spolu od roku 2011 prišlo 56 autobusov. Ostatné sú tu dlhšie.
b, Vyradenie: 10 vozidiel KAROSY B 731 a 732 (preradené medzi pracovnmé vozidlá), 28 Karos B 741, 47 Ikarusov 435, 15 Ikarusov krátkych (z toho všetky nízkopodlažné), 2 SOR B 9,5, 1 SOLARIS, 1 TAM 260, 11 MERCEDES BENZ O 405. Spolu: 28 krátkych a 87 kĺbových autobusov. Spolu od roku 2011 bolo vyradených 115 autobusov.
Suma sumárum: Od roku 2011 tu ubudlo 25 krátkych a 34 kĺbových autobusov. To znamená, že teraz má DP o 59 autobusov menej ako mal na začiatku roku 2011. A tender doteraz žiadny. Takže ani pri autobusoch to nie je v poriadku.