Čerpať financie z fondov EÚ môže po novom aj Dopravný podnik Bratislava.
Európska komisia schválila revíziu Operačného programu Doprava. Do roku 2015 sa tak budú realizovať ďalšie projekty v regiónoch dvoch najväčších slovenských miest. Pôjde napríklad o nákup električiek, trolejbusov a dodávku ďalších pohodlných a moderných vlakov na trate v okolí Bratislavy a Košíc.
„Ide o jednu z najrýchlejšie schválených revízií operačného programu zo strany Európskej komisie. Je to výsledok vynikajúcej práce Riadiaceho orgánu OPD, keďže Komisia akceptovala predložený dokument bez akýchkoľvek výhrad,“ povedal minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek. Ako dodal, vďaka schváleným zmenám sa vytvorili podmienky na vyčerpanie zdrojov vyčlenených v prioritnej osi (PO) 4.
Zmeny v OPD odobril ešte koncom minulého roka Monitorovací výbor OPD a následne Vláda SR. Podnetom na revíziu operačného programu bol nedostatočný pokrok v implementácii a nízky stav čerpania financií alokovaných v rámci PO 4 – Infraštruktúra integrovaných dopravných systémov. Na základe revízie OPD boli medzi projekty, ktoré sa budú realizovať v tomto programovom období, zaradené projekty zamerané na výstavbu a modernizáciu infraštruktúry pre električkovú a trolejbusovú dopravu a obnovu parku železničných, električkových a trolejbusových vozidiel pre región Bratislavy a Košíc.
Úpravy v rámci prioritnej osi 4 umožnia využiť zdroje, ktoré boli pôvodne vyčlenené na projekt železničnej trate Bratislava Predmestie – Bratislava Filiálka. Ten nebude realizovaný v súčasnom programovom období. Štúdia uskutočniteľnosti vyhodnotila projekt v jeho vtedajšej podobe ako ekonomicky neefektívny a investične náročný. Preto je potrebné pripraviť technicky a ekonomicky vhodný projekt Filiálky ako stanice pre prímestskú dopravu. Teda ako stanice s kratšími nástupišťami umiestnenými v menšej hĺbke pod povrchom a najmä bližšie k nadväzujúcim zastávkam MHD na Trnavskom mýte. Takýto projekt bude následne posudzovaný z pohľadu vhodnosti financovania zo zdrojov nového programového obdobia 2014-2020.
Do zoznamu prijímateľov Prioritnej osi 4 boli doplnení noví prijímatelia pomoci z fondov EÚ: Dopravný podnik Bratislava a Dopravný podnik mesta Košice. Doteraz boli oprávnenými prijímateľmi v PO4 Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), Hlavné mesto SR Bratislava a mesto Košice. Celková alokácia na PO 4 je vyše 500 miliónov eur (vrátane národných zdrojov).
Juraj76
1. Načo pôvodný veľký tender bol na 240 kĺbových autobusov, keď ich podľa tvojej logiky úplne stačí 140? A načo sa plánoval tretí tender po SORKÁCH A CAPACITY na 60 kĺbových vozidiel a neusutočnil sa nie pre dostatok (alebo ako ty hovoríš prebytok) autobusov, ale pre nedostatok peňazí?
2. Ak je autobusov dostatok, ako je možné, že Petržalka, ktorá má jediná len autobusy, pravidelne nie je schopná vypraviť všetky poradia? A prečo DP potom tára o nejakých projektoch na nové autobusy? Vari ich chystá dopredu, aby okamžite o 20 rokov, keď už nebude mať čo jazdiť- ani autobusy, ktoré spomínaš, mohol vypísať tender? Čiže dostať autobusy tam, kde teraz úspešne dostal trolejbusy. Ak nebude mať čo jazdiť na autobuaových linkách, čím ich nahradíš. Trolejbusy a električky sa môžu nahradiť autobusmi, ale opačne to nejde. Alebo vari áno?
3. Navyše je tu ešte plno autobusov, ktoré sú po dobe životnosti: 64 KAROS, 39 IKARUSOV kĺbbových a a 23 krátkych. Majú byť tu ešte ďalších 20 rokov, čo je vek KAROS? Podľa tvojho príspevku ANO.